Έλα να σου δώσω τα στοιχεία και βγάλε εσύ τα συμπεράσματά σου.
Το ντίζελ λοιπόν παίρνει 3,2 λίτρα χωρίς τα φίλτρα και 3,4 όταν αλλάξεις και τα φίλτρα.
Κόκκινα στις 6,5.
Κατασκευαστής λέει κάθε 12.000 αλλαγή λάδια ή ένα χρόνο και κάθε 24.000 αλλαγή λάδια και φίλτρα.
Ακριβώς ότι λέει ο κατασκευαστής κάνω τόσο εγώ όσο όλοι όσοι ξέρω συν κάτοχοι και έχω ξαναπεί τι κάνουν και ορισμένοι εξ ημών σε ταξίδια που ξεπερνούν και αυτό το όριο και...ως εκ θαύματος όχι μόνο δεν έχουν ανατιναχθεί αλλά σφυράνε χαρούμενοι στις 335.000 σήμερα.
Εγώ από την άλλη στις σκάρτες 55.000 ταξιδιάρικα χλμ πούχω μάλλον ούτε καν τόχω στρώσει.
Αν ανατιναχθεί θα το καταλάβετε γιατί δεν θα πηγαίνω βόλτες και θα γκρινιάζω στα φόρα όλη μέρα μέχρι να το φτιάξω ή να πάρω άλλο.
Ναι φίλε αν είχα εγώ το Γκούτσι ή το οτιδήποτε ότι είπα αυτό θα έκανα ήτοι ότι προβλέπει ο κατασκευαστής και αν συνέβαινε οτιδήποτε θα έβγαινε στα μανταλάκια κανονικότατα.
Ο κατασκευαστής δεν θέλει τα εργαλεία του να βγάλουν φήμη λαδιέρας ή ότι χαλάνε ή οτιδήποτε οπότε αν ανατινάζονται θα δώσει τέτοιες οδηγίες συντηρήσεως για λόγους μάρκετινγκ που θα διαρκέσει πολύ λίγο γιατί όλα μαθαίνονται? (ρητορική ερώτηση)
Θα επισημάνω όμως και δύο θεματάκια ακόμη.
Το ένα είναι ο χρόνος που είναι μέσα στον κινητήρα το λάδι .
Όλοι οι κατασκευαστές από όσους ξέρω εγώ τουλάχιστον λένε για τα λάδια τόσα χλμ ή ένα χρόνο π.χ.
Αλλάζω λάδι στης κόρης μου το PCX 150 που δεν κάνει χλμ και στα 450 χλμ ετησίως γιατί έπιασε τον ένα χρόνο μέσα. Το εγχειρίδιο προβλέπει αλλαγή κάθε 8.000 χλμ ή....ένα χρόνο. 450 έκανε στον χρόνο? Αλλαγούλα και μιλάμε για φουλ συνθετικό λάδι ε ?
Υπάρχουν χρήστες που λένε στα δύο χρόνια <<γιατί να αλλάξω αφού έχω κάνει μόνο 1.000 χλμ?>>. Ανάθεμα αν έχουν διαβάσει τι λέει ο κατασκευαστής.
Το άλλο είναι πάλι ο χρόνος λειτουργίας αλλά του κινητήρα αυτού καθ΄ εαυτού (συνδέεται με το πρώτο αλλά είπα να τα ξεχωρίσω).
Στα μεγάλα χωματουργικά μηχανήματα, εξωλέμβιες κλπ έχουμε ωρόμετρα και κάνουμε σέρβις με ώρες λειτουργίας γιατί τα χλμ - μίλια δεν λένε τίποτα.
Για αυτό το λόγο και λόγο ελλείψεως ωρομέτρου - προβλέψεως σέρβις σε ώρες και όχι χλμ λέμε ότι ένα <<ταξιδιάρικο>> που όσα χλμ γράφει τόσο λειτουργεί ο κινητήρας αλλάζουμε λάδι - φίλτρα όπου λέει ο κατασκευαστής ενώ στα της πόλης που οι ώρες λειτουργίας είναι περισσότερες λόγο φαναριών στις μεγαλουπόλεις - πηξίματος κλπ για ηρεμία πνεύματος τότε αλλάζουμε προληπτικά στα μισά χλμ. Το ίδιο και στις μικρές διαδρομές που δεν προλαβαίνει να ζεσταθεί το λάδι και να αποβάλλει τους υδρατμούς που αλλάζουν τα χαρακτηριστικά του επί το χείρον.
Όπως έχουμε πει ξανά και ξανά σε τόσα θέματα ομοίου θεματολογίου δεν χρειάζεται να πει ουδείς ειδικός - τεχνικός τίποτα απολύτως μιας και όπως είπε ο αγαπητός Στέλιος παραπάνω και έχουμε πει όλοι κατά καιρούς σε πολλά επαναλαμβάνω θέματα, υπάρχει η ανάλυση λαδιών που σου λέει τα πάντα όλα και κάθε πότε να αλλάζεις. Εμείς τι να πούμε χωρίς εργαστηριακή ανάλυση? Ότι βάλαμε στο δάχτυλο μια σταγόνα και μας φάνηκε καλό ή ότι βάλαμε μια σταγόνα στο στόμα και πίκριζε?
Και τα παραπάνω που λέμε είναι εμπειρικά και ουδεμία σχέση έχουν με μια σοβαρή ανάλυση εργαστηριακή λαδιού.
Σεντόνι βγήκε δυστυχώς.