Tεσσερις οι "σχολες" πλεον.Η καθε μια με τα θετικα η τα αρνητικα της εχουν αποκτησει τους φανατικους τους οπαδους.
Η σχολη της αντιπερα οχθης ειχε δυο βασικους εκπροσωπους,καποια στιγμη εμεινε ενας και μετα κοπων και βασανων ξαναγινανε ζευγαρι.Σε γενικες γραμμες δεν μας αφορα μιας και οι μηχανες τους ειναι κομμενες και ραμμενες στα μετρα τους.
Οι δυο κυριες σχολες ειναι η Ευρωπαικη και η Ιαπωνικη.
Η Ευρωπη ηταν ο χωρος που γεννηθηκαν οι περισσοτερες εταιρεις,τα περισσοτερα μοντελα και οι περισσοτερες τασεις.Χωρες οπως η Βρεττανια και η Ιταλια ειχαν απο 25-30 εργοστασια,μικρα η μεγαλα,η καθεμια...στην πλειοψηφια τους οικογενειακες επιχειρησεις.Η Γερμανια και η Γαλλια με την σειρα τους γραψαν την δικη τους ιστορια αλλα με πολυ λιγοτερες φιρμες.Αλλες χωρες οπως Αυστρια και Σουηδια μπηκαν πιο αργα στο παιχνιδι.
Οι Γιαπωνεζοι στην αρχη αντεγραψαν οπως κανουν συνηθως οι Ασιατες,στην συνεχεια κατανοησαν και λιγα χρονια μετα βαλαν τα γυαλια στους Ευρωπαιους βγαζοντας πιο αξιοπιστα και πιο οικονομικα μηχανακια απο τα δικα τους.Αντι να εχουν 500 εταιρειες-καφενεια,ειχαν 4-5 πειθαρχημενες και καλες.Στανταρανε τα προιοντα τους και κανανε σωστες γραμμες παραγωγης.Δεν βγαλανε ερωτικες μηχανες,αλλα μηχανες δυνατες και αξιοπιστες.
Το κακο ειναι οτι δεν πειραματιστηκαν.Τα πειραματα συνηθως εχουν πρωτο θυμα τον αγοραστη αλλα ο ευρωπαιος αγοραστης παραδοξως,το ρισκο το εχει στο αιμα του.Αυτο ειχε σαν αποτελεσμα αργα αλλα σταθερα πολλες Ευρωπαικες εταιρειες να παρουν τα πανω τους.Ειδαν τι θελει ο Ευωπαιος καταναλωτης και φτιαξανε μηχανες στα μετρα του.
Οι μικρες εταιρειες του στυλ τα πινουμε μεχρι το ξημερωμα και μετα παμε να φτιαξουμε και κανα μηχανακι εσβησαν.Το μεριδιο τους το πηραν 4-5 εταιρειες που αντεγραψαν αυτη την φορα τους μαθητες τους.Εκαναν σοβαρες γραμμες παραγωγης και σιγα σιγα,με ελαχιστες εξαιρεσεις,αρχισαν να κανουν και αξιοπιστα μηχανακια.Οχι οσο αξιοπιστα ηταν τα παλια Γιαπωνεζικα,αλλα σχεδον το ιδιο αξιοπιστα με τα σημερινα Γιαπωνεζικα.
Πλεον και οι μεν και οι δε μεταφερουν τις γραμμες παραγωγης τους στην Ασια.Σε λιγα χρονια ελαχιστα μηχανακια θα κατασκευαζονται στην Ευρωπη και στην Ιαπωνια.Αυτο που θα μεινει θα ειναι η διαφορετικη τους φιλοσοφια στην σχεδιαση και στην χρηση.Μικρες πλεον οι διαφορες γιατι ο ενας αντιγραφει τον αλλο αλλα παντα θα υπαρχουν.
Η Ασιατικη σχολη θα βγαλει καποια μηχανακια γι αυτους που εχουν χαμηλες προσδοκιες,αλλα δεν θα κανει πραγματικα δικη της σχολη.
Και ολα αυτα μεχρι να ερθουν τα ηλεκτρικα,τα οποια θα σβησουν τις μηχανες οπως τις ξερουμε σημερα.Λιαν συντομως οι τρεις πρωτες σχολες θα εξαφανιστουν και θα μεινει η τελευταια.Τα νεα δικυκλα θα ειναι απροσωπα,αχρωμα,αοσμα.Απολαυστε τα μηχανακια σας σημερα, γιατι και αυτα και εμεις ειμαστε οι τελευταιοι των Μοικανων.