Τι λαδι να βαλω στην μηχανη μου?

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
To ιξώδες να ναι όπως προτείνει ο κατασκευαστής και από εκεί και πάνω συνήθως ότι πληρώνεις κρατά το ιξώδες και τα πρόσθετα του περισσοτερο

Στάλθηκε από το A90 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.413
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Να το λέει ο κατασκευαστής το καταλαβαίνω Νικόλα, κι έτσι πρέπει να κάνεις!!

Αν όμως ο κατασκευαστής δε το προτείνει ποιος ο λόγος να πας σε συνθετικό;
Κανένας!
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.496
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Να το λέει ο κατασκευαστής το καταλαβαίνω Νικόλα, κι έτσι πρέπει να κάνεις!!

Αν όμως ο κατασκευαστής δε το προτείνει ποιος ο λόγος να πας σε συνθετικό;
Στον Τίγρη ο κατασκευαστής έλεγε φουλ συνθετικό αλλά πάντα του έβαζα ημι.Πολλοι κατασκευαστές λένε συνθετικό εννοώντας ημισυνθετικά και όχι φουλ.
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Να το λέει ο κατασκευαστής το καταλαβαίνω Νικόλα, κι έτσι πρέπει να κάνεις!!

Αν όμως ο κατασκευαστής δε το προτείνει ποιος ο λόγος να πας σε συνθετικό;
Κανενας, και υπαρχει και περιπτωση να κανεις και ζημια..


Παραδειγμα..
Η bmw συστηνει απλη βαλβολινη 80/90 για τα κιβωτια των 1100-1150.
Πανε και βαζουνε συνθετικη, 75/140 για να μην ακουνε θορυβους, δε σπαει γρηγορα λεει κλπ κλπ
Τα ρουλεμαν στο κιβωτιο ειναι κλειστου τυπου, η συνθετικη βαλβολινη βρισκει τροπο μπαινει μεσα κ ξεπλενει το γρασσο..
Μετα βαρεσε το κιβωτιο λεει

Το ιδιο και με τα λαδια του μοτερ...
20-50 ορυκτελαιο λεει η bmw
Πανε και βαζουνε 10/60 full synth....αεροψυκτο σου λεει,,τσιτες σου λεει, ανεβαζει θερμοκρασιες, δεν ακουω θορυβους, μου το ειπε ο ταδε κλπ
Η ρευστοτητα ομως του 10/60 στους 100c ειναι μικροτερη σε σχεση με το 20/50..

Ερωτημα..
Αφου ο κοινος θνητος δεν ξερει απο τεχνολογια μεταλλων, κραμματων και ξερω γω τι αλλο.....τι τον κανει να πιστευει οτι ξερει απο τεχνολογια λαδιων?
Γι αυτο...οτι λεει ο κατασκευαστης, .. αυτος ξερει
 
Τελευταία επεξεργασία:

nosferatu

new member
Δημοσιεύσεις
93
Ηλικία
44
Περιοχή
Ν. ΑΧΑΙΑΣ
Μοτοσυκλέτα
TDM 850
Όνομα
Nikos
Περιοχή
Ν.ΑΧΑΙΑΣ - ΚΑΒΑΛΑ
Στο δικό μου πάντως που τσιμπάει λάδι αν κάνω το λάθος να βάλω φουλ συνθετικό το εξατμίζει σαν νεράκι.Tooth
Τώρα γιατί δεν ξέρω αλλά συμβαίνει, άσε που κάθε 2.5-3χιλ χλμ που τα αλλάζω έτσι και αλλιώς.$$
 

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Παραδειγμα..
Η bmw συστηνει απλη βαλβολινη 80/90 για τα κιβωτια των 1100-1150.
Πανε και βαζουνε συνθετικη, 75/140 για να μην ακουνε θορυβους, δε σπαει γρηγορα λεει κλπ κλπ
Τα ρουλεμαν στο κιβωτιο ειναι κλειστου τυπου, η συνθετικη βαλβολινη βρισκει τροπο μπαινει μεσα κ ξεπλενει το γρασσο..
Μετα βαρεσε το κιβωτιο λεει

γιατί η 80/90 δεν μπαινει στα ρουλεμάν και η 75/140 μπαινει;
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Εγω που να ξερω....
O ευρειας αποδοχης μηχανικος κ γνωστης των Bmw , αμερικανος tom cutter, ( μαζι με τον andon lardiader) συστηνει αυστηρα μονο απλη βαλβολινη και λεει οτι σε ολα αυτα τα χρονια τα χτυπημενα κιβωτια που επισκευαζει εχουν μεσα συνθετικη βαλβολινη

Για το διαφορικο τα specs της bmw αλλαξαν σε 75-140 καποια στιγμη, αλλα θα σε γελασω για την ακριβη ημερομηνια..(και εκει ρουλεμαν εχουμε , οχι κλειστο, αλλα εχει να κανει με την υδροδυναμικη αντισταση)..νομιζω μετα το 2006

οσο γιατι η απλη δεν μπαινει και η αλλη μπαινει...., αφου τα συνθετικα κανουν ευκολα διαρροες, υποθετω εχουν κ καλυτερη διεισδητικοτητα

Kαι στην τελικη, αμα δεν ξερει η Bmw ποιος ξερει?? o τζον με τα τσιπακια η ο εκαστοτε dealer?
 
Τελευταία επεξεργασία:

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Εγω που να ξερω....
O ευρειας αποδοχης μηχανικος κ γνωστης των Bmw , αμερικανος tom cutter, ( μαζι με τον andon lardiader) συστηνει αυστηρα μονο απλη βαλβολινη και λεει οτι σε ολα αυτα τα χρονια τα χτυπημενα κιβωτια που επισκευαζει εχουν μεσα συνθετικη βαλβολινη

Για το διαφορικο τα specs της bmw αλλαξαν σε 75-140 καποια στιγμη, αλλα θα σε γελασω για την ακριβη ημερομηνια..(και εκει ρουλεμαν εχουμε , οχι κλειστο, αλλα εχει να κανει με την υδροδυναμικη αντισταση)..νομιζω μετα το 2006

οσο γιατι η απλη δεν μπαινει και η αλλη μπαινει...., αφου τα συνθετικα κανουν ευκολα διαρροες, υποθετω εχουν κ καλυτερη διεισδητικοτητα

Kαι στην τελικη, αμα δεν ξερει η Bmw ποιος ξερει?? o τζον με τα τσιπακια η ο εκαστοτε dealer?
Ρώτησα καθαρά για τεχνικούς λόγους. Δεν γνωρίζω γι αυτό. Για το δικό μου για παράδειγμα του 2006 η BMW βαζει 70/90 συνθετική.

αν υπάρχει κάποιος που ξέρει ας πει
 
Τελευταία επεξεργασία:

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.496
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Για να λυθουν καποιες αποριες

ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ ΛΑΔΙΑ: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΑ ΕΠΙΛΕΞΩ​


Οι εξελίξεις στην τεχνολογία των κινητήρων έχουν οδηγήσει σε αυξημένη ισχύ και απόδοση, γεγονός που σημαίνει ότι οι σύγχρονοι κινητήρες λειτουργούν σε πιο σκληρές συνθήκες και κάτω από υψηλότερες πιέσεις σε σχέση με το παρελθόν.

Γι’ αυτό και τα συνθετικά λιπαντικά έχουν αναπτυχθεί ειδικά για να αντιμετωπίσουν τις ακραίες συνθήκες που επικρατούν μέσα στους σύγχρονους κινητήρες. Ρέουν πολύ καλύτερα από τα παραδοσιακά ορυκτέλαια. Το μεγαλύτερο όφελος είναι η πολύ αυξημένη προστασία του κινητήρα. Όταν ένας κινητήρας εκκινεί, ένα ορυκτέλαιο χρειάζεται πολύ περισσότερο χρόνο για να κυκλοφορήσει, επιτρέποντας την τριβή μεταξύ μερών/τμημάτων που έχουν «στεγνώσει» από λιπαντικό και συνεπώς την πρόκληση φθοράς. Σε αντίθεση, ένα συνθετικό λιπαντικό κυκλοφορεί αμέσως, προστατεύοντας κάθε κινούμενο μέρος του κινητήρα.

Τα πλέον σύγχρονα λιπαντικά κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι τα συνθετικά λάδια. Συνεχίζουν να ακολουθούν τις προδιαγραφές ιξώδους της S.A.E. Και να συμμορφώνονται με την κατηγοριοποίηση της ACEA, με το σαφώς ακριβότερο κόστος τους σε σχέση με τα ορυκτέλαια όχι μόνο να δικαιολογείται από τη σαφώς ακριβότερη και περίπλοκη διαδικασία κατασκευής τους, αλλά να αντικατοπτρίζεται και με το παραπάνω τόσο στην απόδοσή τους όσο και στη μακροζωία τους.

Ένα συνθετικό λιπαντικό περιέχει περισσότερο επεξεργασμένα/διυλισμένα βασικά λιπαντικά από εκείνα που χρησιμοποιούνται στα συμβατικά ορυκτέλαια, προσφέροντας άριστη προστασία και απόδοση. Τα συνθετικά λιπαντικά κινητήρων προσφέρουν μία πληθώρα από πλεονεκτήματα, που βοηθούν τους κινητήρες να διατηρούν τη βέλτιστη απόδοση για πολλά χρόνια.

Για να καταλάβουμε καλύτερα τα συνθετικά λιπαντικά, ας δούμε την προέλευση των λαδιών κινητήρων. Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι λιπαντικών διαθέσιμοι:

(1) Τα συμβατικά ορυκτέλαια, που είναι και τα παραδοσιακά λιπαντικά
(2) Τα συνθετικά λιπαντικά των οποίων η δημοτικότητα είναι διαρκώς αυξανόμενη


Και οι δύο τύποι λιπαντικών παράγονται από το αργό πετρέλαιο. Η διαφορά είναι ότι τα συνθετικά λάδια κατασκευάζονται από πιο προηγμένες διεργασίες διύλισης και είναι υψηλότερης καθαρότητας και ποιότητας από τα συμβατικά ορυκτέλαια. Οι διεργασίες αυτές όχι μόνο αφαιρούν περισσότερες προσμίξεις, αλλά και επιτρέπουν τη δημιουργία μεμονωμένων μορίων λιπαντικού που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των σύγχρονων κινητήρων. Αυτά τα «προσαρμοσμένα» μόρια, προσφέρουν υψηλότερα επίπεδα προστασίας και απόδοσης.

Τα συνθετικά λιπαντικά κατασκευάζονται μέσα από μία ειδική εργαστηριακή επεξεργασία που χρησιμοποιεί ως βάση είτε αλυσίδες πετρελαίου (polyalphaolefins κατασκευασμένες από αιθυλένιο του ακατέργαστου πετρελαίου) είτε άλλων πρώτων υλών συνήθως από εστέρες, με την προσθήκη ειδικών χημικών. Το βασικότερο πλεονέκτημα αυτής της κατεργασίας στη λειτουργία τους μέσα στον κινητήρα είναι η εξαιρετική τους θερμική σταθερότητα, καθώς διατηρούν σταθερές τις μοριακές αλυσίδες σε αρκετά υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες. Έτσι, το ιξώδες τους παραμένει σταθερό και να λιπαίνουν σωστά τον κινητήρα ακόμα και στις πιο αντίξοες συνθήκες, όταν τα παλαιότερης τεχνολογίας ορυκτέλαια δε θα ήταν σε θέση να προσφέρουν επαρκή λίπανση. Επίσης, τα συνθετικά λιπαντικά περιέχουν μεγαλύτερη αναλογία καθαριστικών προσθέτων, προκειμένου κατά τη λειτουργία τους να «απορροφούν» τα υπολείμματα του κινητήρα και να τα κατευθύνουν προς το φίλτρο λαδιού, αντί να τα αφήνουν να κάθονται πάνω στις έδρες προξενώντας φθορές λόγω της μείωσης του ελεύθερου χώρου για επαρκές φιλμ λιπαντικού. Και φυσικά, έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τα ορυκτέλαια, κατά περίπτωση και μεγαλύτερη από 50%.

Πλεονεκτήματα συνθετικών λιπαντικών

Όλα τα ως άνω χαρακτηριστικά, κάνουν τα συνθετικά λιπαντικά μονόδρομο στους σύγχρονούς κινητήρες που χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερα μικρές ανοχές και ειδικά στις υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις τους, με τις τουρμπίνες να περιστρέφονται έως και 250.000 φορές το λεπτό και τις ιδιαίτερα αυξημένες απαιτήσεις τους σε απαγωγή θερμότητας.

Όπως έχουμε ήδη πει, η απόδοση των συνθετικών λιπαντικών κινητήρων είναι τυπικά πιο υψηλή, ειδικά από την άποψη της αντλησιμότητας σε χαμηλές θερμοκρασίες, της σταθερότητας σε υψηλές θερμοκρασίες και της προστασίας έναντι των επικαθίσεων. Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να βοηθήσουν προς την κατεύθυνση της μειωμένης φθοράς του κινητήρα, της εξοικονόμησης καυσίμου και της μεγάλης διάρκειας ζωής του κινητήρα.

Τα συνθετικά λιπαντικά μπορούν επίσης να συμβάλουν στην εξοικονόμηση καυσίμου. Κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης του κινητήρα σε ένα τυπικό φορτηγό, τα ορυκτέλαια είναι πιο χοντρά και κινούνται πιο αργά, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να λειτουργεί με περισσότερες τριβές και λιγότερο αποδοτικά. Τα συνθετικά όμως, ξεκινούν να δουλεύουν πολύ πιο γρήγορα και έτσι ο κινητήρας φτάνει στο αποκορύφωμά της λειτουργικής του απόδοσης πολύ νωρίτερα. Ένα άλλο πλεονέκτημα των συνθετικών είναι ότι είναι καθαρότερα, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών αερίων του κινητήρα, σε σύγκριση με τα συμβατικά ορυκτέλαια.

Τέλος, συνιστούμε την προσοχή σας στο εξής: το ότι ένα λάδι κατηγοριοποιείται ως συνθετικό δε σημαίνει υποχρεωτικά όμως ότι είναι και τέτοιο και καλό είναι να ελέγξουμε προσεκτικά τη συσκευασία να γράφει fully synthetic και όχι synthetic blend με μικρότερα γράμματα. Ο χαρακτηρισμός του συνθετικού πολλές φορές δίδεται και σε ημισυνθετικά λιπαντικά, εάν διαθέτουν κάποια συγκεκριμένα πρόσθετα. Τα ημισυνθετικά, όπως λέει και το όνομά τους, είναι επί της ουσίας ορυκτέλαια με προσθήκη συνθετικών μερών σε αναλογία που δεν ξεπερνά το 30%. Παρά τη χαμηλή αναλογία, οι επιδόσεις και η αντοχή τους είναι σαφώς μεγαλύτερες από τα τυπικά ορυκτέλαια, ενώ το κόστος τους βρίσκεται ανάμεσα στα συνθετικά και τα ορυκτέλαια.
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.413
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Πολύ καλό Μάικ.
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Ρώτησα καθαρά για τεχνικούς λόγους. Δεν γνωρίζω γι αυτό. Για το δικό μου για παράδειγμα του 2006 η BMW βαζει 70/90 συνθετική.

Δεν το χω ψαξει για το μοντελο σου, αλλα αφου τοχεις παρει κουτα εχεις και το riders manual..εκει τα λεει ολα.
Γιατι να πειραματιζεσαι με ιξωδες εκτος προδιαγραφων κατασκευαστη, οταν υπαρχουν εστω εικασιες οτι δεν ενδεικνυνται?

75/90 ειναι και βγαινει μονο σε synth αυτο το ιξωδες.
 

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Δεν το χω ψαξει για το μοντελο σου, αλλα αφου τοχεις παρει κουτα εχεις και το riders manual..εκει τα λεει ολα.
Γιατι να πειραματιζεσαι με ιξωδες εκτος προδιαγραφων κατασκευαστη, οταν υπαρχουν εστω εικασιες οτι δεν ενδεικνυνται?

75/90 ειναι και βγαινει μονο σε synth αυτο το ιξωδες.
Δεν καταλαβες. 75/90 full synthetic ειναι στο manual και ο κωδικος του λαδιου στην BMW


H ερώτηση μου είναι εγκυκλοπεδικής γνώσης γιατι το 75/90 (80/90) δεν εισχωρει στα κλειστου τυπου, ενώ το 75/140 εισχωρεί. Τι είναι αυτο που το κάνει να μπαίνει από τις φλάντζες των ρουλεμαν.
 

KostasT

old member
Δημοσιεύσεις
4.490
Περιοχή
Αθηνα
Μοτοσυκλέτα
Honda CBF1000FA
Honda SH300i
Όνομα
Δες nickname
Για να λυθουν καποιες αποριες

ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ ΛΑΔΙΑ: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΑ ΕΠΙΛΕΞΩ​


Οι εξελίξεις στην τεχνολογία των κινητήρων έχουν οδηγήσει σε αυξημένη ισχύ και απόδοση, γεγονός που σημαίνει ότι οι σύγχρονοι κινητήρες λειτουργούν σε πιο σκληρές συνθήκες και κάτω από υψηλότερες πιέσεις σε σχέση με το παρελθόν.

Γι’ αυτό και τα συνθετικά λιπαντικά έχουν αναπτυχθεί ειδικά για να αντιμετωπίσουν τις ακραίες συνθήκες που επικρατούν μέσα στους σύγχρονους κινητήρες. Ρέουν πολύ καλύτερα από τα παραδοσιακά ορυκτέλαια. Το μεγαλύτερο όφελος είναι η πολύ αυξημένη προστασία του κινητήρα. Όταν ένας κινητήρας εκκινεί, ένα ορυκτέλαιο χρειάζεται πολύ περισσότερο χρόνο για να κυκλοφορήσει, επιτρέποντας την τριβή μεταξύ μερών/τμημάτων που έχουν «στεγνώσει» από λιπαντικό και συνεπώς την πρόκληση φθοράς. Σε αντίθεση, ένα συνθετικό λιπαντικό κυκλοφορεί αμέσως, προστατεύοντας κάθε κινούμενο μέρος του κινητήρα.

Τα πλέον σύγχρονα λιπαντικά κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι τα συνθετικά λάδια. Συνεχίζουν να ακολουθούν τις προδιαγραφές ιξώδους της S.A.E. Και να συμμορφώνονται με την κατηγοριοποίηση της ACEA, με το σαφώς ακριβότερο κόστος τους σε σχέση με τα ορυκτέλαια όχι μόνο να δικαιολογείται από τη σαφώς ακριβότερη και περίπλοκη διαδικασία κατασκευής τους, αλλά να αντικατοπτρίζεται και με το παραπάνω τόσο στην απόδοσή τους όσο και στη μακροζωία τους.

Ένα συνθετικό λιπαντικό περιέχει περισσότερο επεξεργασμένα/διυλισμένα βασικά λιπαντικά από εκείνα που χρησιμοποιούνται στα συμβατικά ορυκτέλαια, προσφέροντας άριστη προστασία και απόδοση. Τα συνθετικά λιπαντικά κινητήρων προσφέρουν μία πληθώρα από πλεονεκτήματα, που βοηθούν τους κινητήρες να διατηρούν τη βέλτιστη απόδοση για πολλά χρόνια.

Για να καταλάβουμε καλύτερα τα συνθετικά λιπαντικά, ας δούμε την προέλευση των λαδιών κινητήρων. Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι λιπαντικών διαθέσιμοι:

(1) Τα συμβατικά ορυκτέλαια, που είναι και τα παραδοσιακά λιπαντικά
(2) Τα συνθετικά λιπαντικά των οποίων η δημοτικότητα είναι διαρκώς αυξανόμενη


Και οι δύο τύποι λιπαντικών παράγονται από το αργό πετρέλαιο. Η διαφορά είναι ότι τα συνθετικά λάδια κατασκευάζονται από πιο προηγμένες διεργασίες διύλισης και είναι υψηλότερης καθαρότητας και ποιότητας από τα συμβατικά ορυκτέλαια. Οι διεργασίες αυτές όχι μόνο αφαιρούν περισσότερες προσμίξεις, αλλά και επιτρέπουν τη δημιουργία μεμονωμένων μορίων λιπαντικού που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των σύγχρονων κινητήρων. Αυτά τα «προσαρμοσμένα» μόρια, προσφέρουν υψηλότερα επίπεδα προστασίας και απόδοσης.

Τα συνθετικά λιπαντικά κατασκευάζονται μέσα από μία ειδική εργαστηριακή επεξεργασία που χρησιμοποιεί ως βάση είτε αλυσίδες πετρελαίου (polyalphaolefins κατασκευασμένες από αιθυλένιο του ακατέργαστου πετρελαίου) είτε άλλων πρώτων υλών συνήθως από εστέρες, με την προσθήκη ειδικών χημικών. Το βασικότερο πλεονέκτημα αυτής της κατεργασίας στη λειτουργία τους μέσα στον κινητήρα είναι η εξαιρετική τους θερμική σταθερότητα, καθώς διατηρούν σταθερές τις μοριακές αλυσίδες σε αρκετά υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες. Έτσι, το ιξώδες τους παραμένει σταθερό και να λιπαίνουν σωστά τον κινητήρα ακόμα και στις πιο αντίξοες συνθήκες, όταν τα παλαιότερης τεχνολογίας ορυκτέλαια δε θα ήταν σε θέση να προσφέρουν επαρκή λίπανση. Επίσης, τα συνθετικά λιπαντικά περιέχουν μεγαλύτερη αναλογία καθαριστικών προσθέτων, προκειμένου κατά τη λειτουργία τους να «απορροφούν» τα υπολείμματα του κινητήρα και να τα κατευθύνουν προς το φίλτρο λαδιού, αντί να τα αφήνουν να κάθονται πάνω στις έδρες προξενώντας φθορές λόγω της μείωσης του ελεύθερου χώρου για επαρκές φιλμ λιπαντικού. Και φυσικά, έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τα ορυκτέλαια, κατά περίπτωση και μεγαλύτερη από 50%.

Πλεονεκτήματα συνθετικών λιπαντικών

Όλα τα ως άνω χαρακτηριστικά, κάνουν τα συνθετικά λιπαντικά μονόδρομο στους σύγχρονούς κινητήρες που χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερα μικρές ανοχές και ειδικά στις υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις τους, με τις τουρμπίνες να περιστρέφονται έως και 250.000 φορές το λεπτό και τις ιδιαίτερα αυξημένες απαιτήσεις τους σε απαγωγή θερμότητας.

Όπως έχουμε ήδη πει, η απόδοση των συνθετικών λιπαντικών κινητήρων είναι τυπικά πιο υψηλή, ειδικά από την άποψη της αντλησιμότητας σε χαμηλές θερμοκρασίες, της σταθερότητας σε υψηλές θερμοκρασίες και της προστασίας έναντι των επικαθίσεων. Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να βοηθήσουν προς την κατεύθυνση της μειωμένης φθοράς του κινητήρα, της εξοικονόμησης καυσίμου και της μεγάλης διάρκειας ζωής του κινητήρα.

Τα συνθετικά λιπαντικά μπορούν επίσης να συμβάλουν στην εξοικονόμηση καυσίμου. Κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης του κινητήρα σε ένα τυπικό φορτηγό, τα ορυκτέλαια είναι πιο χοντρά και κινούνται πιο αργά, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να λειτουργεί με περισσότερες τριβές και λιγότερο αποδοτικά. Τα συνθετικά όμως, ξεκινούν να δουλεύουν πολύ πιο γρήγορα και έτσι ο κινητήρας φτάνει στο αποκορύφωμά της λειτουργικής του απόδοσης πολύ νωρίτερα. Ένα άλλο πλεονέκτημα των συνθετικών είναι ότι είναι καθαρότερα, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών αερίων του κινητήρα, σε σύγκριση με τα συμβατικά ορυκτέλαια.

Τέλος, συνιστούμε την προσοχή σας στο εξής: το ότι ένα λάδι κατηγοριοποιείται ως συνθετικό δε σημαίνει υποχρεωτικά όμως ότι είναι και τέτοιο και καλό είναι να ελέγξουμε προσεκτικά τη συσκευασία να γράφει fully synthetic και όχι synthetic blend με μικρότερα γράμματα. Ο χαρακτηρισμός του συνθετικού πολλές φορές δίδεται και σε ημισυνθετικά λιπαντικά, εάν διαθέτουν κάποια συγκεκριμένα πρόσθετα. Τα ημισυνθετικά, όπως λέει και το όνομά τους, είναι επί της ουσίας ορυκτέλαια με προσθήκη συνθετικών μερών σε αναλογία που δεν ξεπερνά το 30%. Παρά τη χαμηλή αναλογία, οι επιδόσεις και η αντοχή τους είναι σαφώς μεγαλύτερες από τα τυπικά ορυκτέλαια, ενώ το κόστος τους βρίσκεται ανάμεσα στα συνθετικά και τα ορυκτέλαια.
Μειονεκτηματα δεν υπαρχουν στα συνθετικα λαδια; Και εαν οχι χτυπαμε τα κεφαλια μας που δεν προστατεψαμε το μοτερ και δεν βαζαμε φουλ συνθετικα; Απορια!
 

Aggelos 1969

well know member
Δημοσιεύσεις
2.484
Ηλικία
54
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Transalp 650
Όνομα
Άγγελος
Περιοχή
Αχαρναί Αττικής
Μειονεκτηματα δεν υπαρχουν στα συνθετικα λαδια; Και εαν οχι χτυπαμε τα κεφαλια μας που δεν προστατεψαμε το μοτερ και δεν βαζαμε φουλ συνθετικα; Απορια!
Νομίζω Κώστα δεν είμαι σίγουρος ότι δεν δουλεύουν σωστά τα συνθετικά λάδια σε όλους τους κινητήρες. Έχω ακούσει περιπτώσεις πατιναρίσματος από δίσκους συμπλέκτη λόγω αλλαγής λαδιού σε φουλ συνθετικό. Τώρα αν υπάρχουν μειονεκτήματα ή πλεονεκτήματα στα συνθετικά λάδια οι γνώμες είναι όσες και οι κολ.......δες που λέει μια σοφή παροιμία. Δεν υπάρχει πουθενά σαν απόδειξη ότι δυο ίδια μοτέρ με τα ίδια χιλιόμετρα στην πλάτη με τον ίδιο τρόπο οδήγησης αυτό που ήταν με συνθετικό λάδι έχει λιγότερες φθορές.
 

KostasT

old member
Δημοσιεύσεις
4.490
Περιοχή
Αθηνα
Μοτοσυκλέτα
Honda CBF1000FA
Honda SH300i
Όνομα
Δες nickname
Βεβαιως ακουσα και το αλλο. Οτι εαν απο ημισυνθετικο σε φουλ συνθετικο δεν υπαρχει θεμα στο μοτερ.Αλλα εαν βαλεις εστω και μια φορα φουλ συνθετικο και θες να γυρισεις στο ημισυνθετικο θα πρεπει να καθαριστουν τα παντα μεσα!Δεν ξερω κατα ποσο ισχυει η αν ειναι μουφα!
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Μούφες όλα αυτά.

Επίσης για μια ακόμα φορά, οι μοτοσυκλέτες δεν έχουν διαφορικό, με εξαίρεση κάτι προπολεμικές του Β'ΠΠ FN με κίνηση ΚΑΙ στον τροχό του καλαθιού. Σταματήστε να γράφετε για λάδια στα ''διαφορικά''.
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Δεν καταλαβες. 75/90 full synthetic ειναι στο manual και ο κωδικος του λαδιου στην BMW


H ερώτηση μου είναι εγκυκλοπεδικής γνώσης γιατι το 75/90 (80/90) δεν εισχωρει στα κλειστου τυπου, ενώ το 75/140 εισχωρεί. Τι είναι αυτο που το κάνει να μπαίνει από τις φλάντζες των ρουλεμαν.
Θα σου πω τι πιστευω...χωρις φοβο κ παθος
Το παιχινιδι παιζεται στο ορυκτελαιο vs συνθετικο και οχι στο ιξωδες.
Το δικο σου ειναι νεωτερο μοντελο, κ δεν εχει θεμα, μιας και η bmw συστηνει συνθετικη βαλβολινη 75-90.

Το προβλημα αφορα τα παλιοτερα μοντελα.
Eνα συνθετικο λιπαντικο δεν ειναι τοσο φιλικο στις φλατζες μια παλιοτερης μηχανης οπως ενα ορυκτελαιο, που εχει seal condtioner, ...
Οι φλατζες στα νεωτερα μοντελα ειναι συμβατες με τα συνθετικα

Το φαινομενο να βαζεις συνθετικα λαδια σε μοτερ με πολλα χλμ και μετα να εχεις διαρροες.., ειναι υπαρκτο κ πολυσυζητημενο.
Με την ιδια λογικη λοιπον, πιθανολογω οτι τα κλειστα ρουλεμαν πρωτης τοποθετησης δεκαετιας 90, δεν θα ειναι τοσο στεγανα με συνθετικα λαδια..

Τωρα για τα διαφορικα,
το προβλημα ειναι παλι στα παλιοτερα airhead-oihead -K

Στην ουσια ειναι το διαφορικο του r80gs, που κατοπιν τοποθετηθηκε σε βαρυτερες-δυνατοτερες μηχανες χωρις ν αλλαξει κατι..
Το αποκορυφωμα ειναι το Κ1200Lt των 360 κιλων, που μενει απο διαφορικο καθε τρεις κ λιγο

Σε αυτα τα διαφορικα χωρις τρυπα στη μεση οπως στο δικο σου, το ρουλεμαν τρωει μεγαλα φορτια
Επισης το ρουλεμαν αυτο ειναι τοποθετημενο με αποστατες απ το εργοστασιο, ωστε να δουλευει ας πουμε υπο προφορτιση...και τα specs ειναι πολυ συγκεκριμενα..
Τοσο συγκεκριμενα, που ειναι προτιμοτερο να βαλεις ενα μτχ διαφορικο απ το να επισκευασεις το δικο σου...Κατα γενικη ομολογια, η επισκευη ειναι μικρης διαρκειας, γιατι κανενας δεν την κανει σωστα

Στα μοντελα 95-2005 εχει γινει πιο....προχειροδουλεια....αρπα κολλα....και ειναι καποιες παρτιδες εκτος specs απ το εργοστασιο...
Γι αυτο και εβγαλαν κακη φημη.
Οταν η προφορτιση ειναι μεγαλυτερη, το ρουλεμαν πιεζεται, τα διακενα μικραινουν, .....βαλε τωρα εσυ και περισσοτερη υδροδυναμικη αντισταση απ την παχυτερη 75/140 βαλβολινη...και να οι διαρροες ( διαρροη σημαινει οτι ταπαιξε το ρουλεμαν)



Ξεφυγα απ το θεμα...αλλα η ουσια ειναι ...οτι λεει ο κατασκευαστης..
Εμεις δεν ξερουμε...αυτος ομως ξερει
 
Τελευταία επεξεργασία:

Aggelos 1969

well know member
Δημοσιεύσεις
2.484
Ηλικία
54
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Transalp 650
Όνομα
Άγγελος
Περιοχή
Αχαρναί Αττικής
Θα σου πω τι πιστευω...χωρις φοβο κ παθος
Το παιχινιδι παιζεται στο ορυκτελαιο vs συνθετικο και οχι στο ιξωδες.
Το δικο σου ειναι νεωτερο μοντελο, κ δεν εχει θεμα, μιας και η bmw συστηνει συνθετικη βαλβολινη 75-90.

Το προβλημα αφορα τα παλιοτερα μοντελα.
Eνα συνθετικο λιπαντικο δεν ειναι τοσο φιλικο στις φλατζες μια παλιοτερης μηχανης οπως ενα ορυκτελαιο, που εχει seal contitioner, ...
Οι φλατζες στα νεωτερα μοντελα ειναι συμβατες με τα συνθετικα

Το φαινομενο να βαζεις συνθετικα λαδια σε μοτερ με πολλα χλμ και μετα να εχεις διαρροες.., ειναι υπαρκτο κ πολυσυζητημενο.
Με την ιδια λογικη λοιπον, πιθανολογω οτι τα κλειστα ρουλεμαν πρωτης τοποθετησης δεκαετιας 90, δεν θα ειναι τοσο στεγανα με συνθετικα λαδια..

Τωρα για τα διαφορικα,
το προβλημα ειναι παλι στα παλιοτερα airhead-oihead -K

Στην ουσια ειναι το διαφορικο του r80gs, που κατοπιν τοποθετηθηκε σε βαρυτερες-δυνατοτερες μηχανες χωρις ν αλλαξει κατι..
Το αποκορυφωμα ειναι το Κ1200Lt των 360 κιλων, που μενει απο διαφορικο καθε τρεις κ λιγο

Σε αυτα τα διαφορικα χωρις τρυπα στη μεση οπως στο δικο σου, το ρουλεμαν τρωει μεγαλα φορτια
Επισης το ρουλεμαν αυτο ειναι τοποθετημενο με αποστατες απ το εργοστασιο, ωστε να δουλευει ας πουμε υπο προφορτιση...και τα specs ειναι πολυ συγκεκριμενα..
Τοσο συγκεκριμενα, που ειναι προτιμοτερο να βαλεις ενα μτχ διαφορικο απ το να επισκευασεις το δικο σου...Κατα γενικη ομολογια, η επισκευη ειναι μικρης διαρκειας, γιατι κανενας δεν την κανει σωστα

Στα μοντελα 95-2005 εχει γινει πιο....προχειροδουλεια....αρπα κολλα....και ειναι καποιες παρτιδες εκτος specs απ το εργοστασιο...
Γι αυτο και εβγαλαν κακη φημη.
Οταν η προφορτιση ειναι μεγαλυτερη, το ρουλεμαν πιεζεται, τα διακενα μικραινουν, .....βαλε τωρα εσυ και περισσοτερη υδροδυναμικη αντισταση απ την παχυτερη 75/140 βαλβολινη...και να οι διαρροες ( διαρροη σημαινει οτι ταπαιξε το ρουλεμαν)



Ξεφυγα απ το θεμα...αλλα η ουσια ειναι ...οτι λεει ο κατασκευαστης..
Εμεις δεν ξερουμε...αυτος ομως ξερει
Tooth abcdefghgk Rolling
 
Top Bottom