User C
well know member
- Δημοσιεύσεις
- 3.737
Πάμε λοιπόν στην φουρκέτα και ειδικότερα στην κατηφορική φουρκέτα. Θυμασαι τα παντα πέρι counter steering και γυροσκοπικου φαινομένου και πως λειτουργούν αυτά με την δύναμη της φυσικης. ΔΥΟ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΜΕΙΣ που πρέπει να θυμάσαι η κάθετη δύναμη που ασκεί το βάρος του συστήματος μοτοσυκλέτα-αναβατη και η κεντρομόλος δύναμη που μας κρατάει σε τροχιά.
Στην κατηφορά όμως λόγω βάρους το συστημα θέλει να παει γρηγορότερα, και εσυ εισαι αναγκασμένος να πατάς φρένο για να κρατας σταθερη ταχύτητα. Ολες αυτες οι μεταβολές αλλάζουν εντελώς της διαδικασια της στροφής, αν σε αυτό συμπληρώσουμε και την απαραίτητα χαμηλή ταχύτητα λόγω φουρκέτας τότε η εξίσωση γίνεται δύσκολη....ΟΧΙ...στην πραγματικότητα το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε αν θέλουμε να πάμε αξιοπρεπώς και οχι με τα πόδια κατεβασμένα κάτω ή να βγουν οι βοηθητικές ταχύτητες πισω.
Πρωτον...Πριν την στροφή επιλέγουμε την ανοιχτότερη τροχιά που βλέπουμε. Η μοτοσυκλετα εξαιτιας του "προσθετου" βαρους της κατηφόρας θα έχει αυξημένη ταχύτητα. Το φρένο απαγορεύεται γιατί δεν θέλουμε να αλλάξουμε την γεωμετρία της και εχουμε βρει την την ταχύτητα εισόδου πριν την έναρξη διαδικασιας στροφής. Λόγω της αυξημένης ταχύτητας θα υπάρχει η ανάγκη για μεγαλύτερη κλίση...Δεν μπορούμε όμως διότι αν δωσουμε κλίση θα κλεισουμε την τροχιά μας. Και εκει σε αυτές τις χαμηλές ταχύτητες της κατηφορικής φουρκέτας έρχεται η ώρα της off-ballance στροφής (αυτό που βλέπεις στα βιντεάκια με τους αστυνομικούς να γερνουν αντιθετα οταν στριβουν αναμεσα στις κορίνες)....ΕΧουν δώσει την μέγιστη κλιση στην μοτοσυκλέτα και αυτοί γίνονται με το βαρος τους η απαραίτητα φυγοκεντρος για να υπάρξει η ισορροπια δυνάμεων και να μην πέσει η μηχανη.
Στην πράξη. Δεν θα στριψεις οπως οι αστυνομικοι στο βιντεο δεν υπαρχει λόγος γιατι δεν εχει χρονόμετρο. Εισαι στην ευθεία, βλέπεις την φουρκέτα, ανοίγεις την γραμμή σου όσο σε παιρνει, ρυθμίζεις την ταχύτητα σου και την σχέση σου στο κιβώτιο και ριχνεις την σφαλιάρα στο τιμόνι για να πάρει κλίση η μηχανή στο σημείο που έχεις βάλει σημάδι για είσοδο (ΟΣΟ ΠΙΟ ΒΑΘΕΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΣΤΡΟΦΗ). Μετατόπισε την λεκάνη σου ελαχιστα (5-6 εκατοστά εσυ με το RT) προς την αντίθετη μεριά από την στροφή, και τωρα που βλέπεις πλεον την έξοδο της στροφης άρχιζε να ανοιγεις το γκάζι σου για να βρεις το σημειο εξοδου σου. Ειναι η πιο απλη λυση για να στριψεις με το βαρος kαι το ιχνος του RT.
Σκεψου οτι στο Enduro που είμαστε όρθιοι, αφου πλασαριστούμε στην στροφή (οπως πλασαριστουμε) ο κωλος μας για να κρατήσει την ισορροπία και την προσφυση τον πετάμε σαν να θέλουμε να μας το χουφτώσουν στην έξοδο της στροφης
Στην κατηφορά όμως λόγω βάρους το συστημα θέλει να παει γρηγορότερα, και εσυ εισαι αναγκασμένος να πατάς φρένο για να κρατας σταθερη ταχύτητα. Ολες αυτες οι μεταβολές αλλάζουν εντελώς της διαδικασια της στροφής, αν σε αυτό συμπληρώσουμε και την απαραίτητα χαμηλή ταχύτητα λόγω φουρκέτας τότε η εξίσωση γίνεται δύσκολη....ΟΧΙ...στην πραγματικότητα το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε αν θέλουμε να πάμε αξιοπρεπώς και οχι με τα πόδια κατεβασμένα κάτω ή να βγουν οι βοηθητικές ταχύτητες πισω.
Πρωτον...Πριν την στροφή επιλέγουμε την ανοιχτότερη τροχιά που βλέπουμε. Η μοτοσυκλετα εξαιτιας του "προσθετου" βαρους της κατηφόρας θα έχει αυξημένη ταχύτητα. Το φρένο απαγορεύεται γιατί δεν θέλουμε να αλλάξουμε την γεωμετρία της και εχουμε βρει την την ταχύτητα εισόδου πριν την έναρξη διαδικασιας στροφής. Λόγω της αυξημένης ταχύτητας θα υπάρχει η ανάγκη για μεγαλύτερη κλίση...Δεν μπορούμε όμως διότι αν δωσουμε κλίση θα κλεισουμε την τροχιά μας. Και εκει σε αυτές τις χαμηλές ταχύτητες της κατηφορικής φουρκέτας έρχεται η ώρα της off-ballance στροφής (αυτό που βλέπεις στα βιντεάκια με τους αστυνομικούς να γερνουν αντιθετα οταν στριβουν αναμεσα στις κορίνες)....ΕΧουν δώσει την μέγιστη κλιση στην μοτοσυκλέτα και αυτοί γίνονται με το βαρος τους η απαραίτητα φυγοκεντρος για να υπάρξει η ισορροπια δυνάμεων και να μην πέσει η μηχανη.
Στην πράξη. Δεν θα στριψεις οπως οι αστυνομικοι στο βιντεο δεν υπαρχει λόγος γιατι δεν εχει χρονόμετρο. Εισαι στην ευθεία, βλέπεις την φουρκέτα, ανοίγεις την γραμμή σου όσο σε παιρνει, ρυθμίζεις την ταχύτητα σου και την σχέση σου στο κιβώτιο και ριχνεις την σφαλιάρα στο τιμόνι για να πάρει κλίση η μηχανή στο σημείο που έχεις βάλει σημάδι για είσοδο (ΟΣΟ ΠΙΟ ΒΑΘΕΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΣΤΡΟΦΗ). Μετατόπισε την λεκάνη σου ελαχιστα (5-6 εκατοστά εσυ με το RT) προς την αντίθετη μεριά από την στροφή, και τωρα που βλέπεις πλεον την έξοδο της στροφης άρχιζε να ανοιγεις το γκάζι σου για να βρεις το σημειο εξοδου σου. Ειναι η πιο απλη λυση για να στριψεις με το βαρος kαι το ιχνος του RT.
Σκεψου οτι στο Enduro που είμαστε όρθιοι, αφου πλασαριστούμε στην στροφή (οπως πλασαριστουμε) ο κωλος μας για να κρατήσει την ισορροπία και την προσφυση τον πετάμε σαν να θέλουμε να μας το χουφτώσουν στην έξοδο της στροφης