Πως στριβει η μηχανη!!

KOSTASAG

new member
Δημοσιεύσεις
23
Ηλικία
40
Περιοχή
Αθηνα
Μοτοσυκλέτα
DL-1000 Bumblebee
Όνομα
Κωστας
Το σώμα μας το γέρνουμε (ασυναίσθητα ή συνειδητά):
1. Στο μέσα μέρος (παράλληλα με την κλίση της μοτό) για να αντισταθμίσουμε την τάση της μηχανής,αν κινείται με ταχύτητα,να φύγει στο εξωτερικό της στροφής λόγω φυγοκέντρου.
2. Από την αντίθετη μεριά της ώστε να την ισορροπήσουμε γιατί με χαμηλή ταχύτητα δεν υπάρχει ισχυρή φυγόκεντρος δύναμη και αν η μηχανή γείρει πχ σε μια αναστροφή τοτε θα πέσει.

Επίσης σε κάποια χλμ/ω και ανάλογα με το βάρος της μηχανής (ταχύτητα*μάζα=ορμή) θα πιάσουμε τη μηχανή μας να στρίβει αλλά το σώμα μας να είναι εντελώς κάθετο στη σέλα και να ακολουθεί την κλίση της μοτό,ούτε βγάλσιμο μέσα ούτε έξω.
Αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό και έχει να κάνει με τους παραπάνω φυσικούς νόμους.
Ναι, σωστά ακριβώς αυτό.
Αναφέρομαι στην ελάχιστη ταχύτητα που θα πρέπει να αναπτύξουμε σε μια μοτο ώστε (από ότι κατάλαβα) είναι ισχυρή αρκετά η φυγόκεντρος και ως αποτέλεσμα εμφανιζεται το """"countersteering"""".

I see know. Ο τύπος της ορμής που μας είπες, που βάζει μέσα ταχύτητα και βάρος + το γεγονός ότι η διαμετρος της ρόδας επηρεάζει την ταχύτητα κίνησης της μοτο σε σχέση με την ταχύτητα περιστροφής της ρόδας, και τώρα όλα βγάζουν νόημα γιατί υπάρχει διαφορά έστω μικρή από μότο σε μότο. (Καλά στα δικά μου μηχανάκια η διαφορά ήταν 4-5 χλμ, πολύ μικρή δλδ.)
Ωραια, και ας μη μ'αρεσε ποτέ η φυσική.
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Τελικά Μπάμπη μετά από 10 σελίδες έμαθες ή ακόμα το ψάχνεις;;;;

ToothToothTooth
Βρισκομαι σε αναζητηση Bike
Περα απ την πλακα, χρειαζεται κι ενα ζευγαρι σωστα αμορτισερ
Δε μπορω να συγκρινω αφρικα με hyperpro με το κουρασμενο ΡΤ....ειναι αδικο
 
Τελευταία επεξεργασία:

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.837
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα
Βρισκομαι σε αναζητηση Bike
Περα απ την πλακα, χρειαζεται κι ενα ζευγαρι σωστα αμορτισερ
Δε μπορω να συγκρινω αφρικα με hyperpro με το κουρασμενο ΡΤ....ειναι αδικο
Σωστά!

Τι κόστος έχει καινούργια ανάρτηση για το RT;
 

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Άρα: αν κατάλαβα σωστά, η δύναμη αυτή υπάρχει από τη στιγμή που κινείται η ρόδα, και αυξάνεται όσο αυξάνεται και η ταχύτητα μας. Η επίδραση της όμως στο σύνολό μηχανή αναβάτη είναι πιο "αποτελεσματική" από κάποιο σημείο (ταχύτητα)και μετά σωστά?
Το γυροσκοπικό φαινόμενο εμφανίζεται από την στιγμή που βάζουμε τα ποδια μας στα μαρσπιε αρα κινειται η μοτοσυκλετα
Το λεω γιατί το φαινόμενο να γερνουμε αντίθετα από την κατεύθυνση που στρίβουμε το τιμόνι, δεν εμφανίζεται πχ στα 10 χλμ που ίσα τσουλαω. Εκεί ωπου θα στρίψω το τιμόνι εκεί πάω.
Στην πραγματικοτητα συμβαινει ακόμη και στα 10χαω. Απλα μην ξεχναμε πως δεν ειναι η μοτοσυκλετα μονη της αλλά εχουμε το συστημα μηχανης-αναβατη. Ετσι το κέντρο βαρους του συστηματος ειναι διαφορετικο απο της μοτοσυκλέτας και αλλάζει εντελώς η δύναμη της ορμης και δεν φαινεται το φαινομενο της φυγοκεντρου

Ως αποτέλεσμα και εφοσον η μηχανη οδηγειται από τον μπροστινο τροχό με χαμηλη ταχυτητα η φυγοκεντρος δεν ειναι αρκετα μεγαλη για να παρει κλιση η μοτοσυκλετα και ετσι οπου στριβουμε παμε


ΟΛΑ ΑΥΤΑ τα κάνουμε ασυναισθητα οπως ειπες από την ώρα που οδηγήσαμε ποδηλατο για πρωτη φορα χωρις βοηθητικες. Οποιος δεν θυμαται το δυσκολοτερο για ολους μας ηταν να ξεκινησουμε το ποδήλατο; Γιατί; Γιατί ασκούσαμε δύναμη στο πετάλι από την μια μεριά με το ποδηλατο να μην τσουλαει και πεφταμε. ΤΙ κάναμε; Σπρωχναμε με τα ποδια για να ξεκινησουν να κυλουν οι ροδες, και λογω μικροτερου βαρους συστηματος το γυροσκοπικο φαινομενο εμφανιζοταν στα 3χαω. ΑΡΑ οσο πιο βαρυ το συστημα ναι χρειάζεται μεγαλυτερη ταχυτητα για να αρχισουν οι δυναμεις να κάνουν τα παιχνιδια τους!!!

ΚΑΤΣΕ ΡΕ ΦΙΛΕ ΤΩΡΑ θα μου πείτε! 250 κιλά είναι το γελάδι GS 280 κιλά είναι το γελάδι RT. για 30 κιλά διαφορά. Ναι μεν αλλά δε...Τι ίχνος έχει το καθένα; Τι διαδρομή έχουν τα αμορτισέρ και πόσο αυτά αλλάζουν την συνολική γεωμετρία του συνόλου; Ποια είναι η στάση σώματος του αναβάτη. Αρα που είναι το κέντρο βάρους; Τι μήκος τιμονιού (άρα μοχλός) έχει το ένα και τι το άλλο; ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ που αλλάζουν την συμπεριφορά μιας μοτοσυκλέτας (ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΙΜΟΝΟΠΛΑΚΑ) στην στροφή και όχι μόνο το βάρος της.
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Το γυροσκοπικό φαινόμενο εμφανίζεται από την στιγμή που βάζουμε τα ποδια μας στα μαρσπιε αρα κινειται η μοτοσυκλετα

Στην πραγματικοτητα συμβαινει ακόμη και στα 10χαω. Απλα μην ξεχναμε πως δεν ειναι η μοτοσυκλετα μονη της αλλά εχουμε το συστημα μηχανης-αναβατη. Ετσι το κέντρο βαρους του συστηματος ειναι διαφορετικο απο της μοτοσυκλέτας και αλλάζει εντελώς η δύναμη της ορμης και δεν φαινεται το φαινομενο της φυγοκεντρου


Ως αποτέλεσμα και εφοσον η μηχανη οδηγειται από τον μπροστινο τροχό με χαμηλη ταχυτητα η φυγοκεντρος δεν ειναι αρκετα μεγαλη για να παρει κλιση η μοτοσυκλετα και ετσι οπου στριβουμε παμε


ΟΛΑ ΑΥΤΑ τα κάνουμε ασυναισθητα οπως ειπες από την ώρα που οδηγήσαμε ποδηλατο για πρωτη φορα χωρις βοηθητικες. Οποιος δεν θυμαται το δυσκολοτερο για ολους μας ηταν να ξεκινησουμε το ποδήλατο; Γιατί; Γιατί ασκούσαμε δύναμη στο πετάλι από την μια μεριά με το ποδηλατο να μην τσουλαει και πεφταμε. ΤΙ κάναμε; Σπρωχναμε με τα ποδια για να ξεκινησουν να κυλουν οι ροδες, και λογω μικροτερου βαρους συστηματος το γυροσκοπικο φαινομενο εμφανιζοταν στα 3χαω. ΑΡΑ οσο πιο βαρυ το συστημα ναι χρειάζεται μεγαλυτερη ταχυτητα για να αρχισουν οι δυναμεις να κάνουν τα παιχνιδια τους!!!

ΚΑΤΣΕ ΡΕ ΦΙΛΕ ΤΩΡΑ θα μου πείτε! 250 κιλά είναι το γελάδι GS 280 κιλά είναι το γελάδι RT. για 30 κιλά διαφορά. Ναι μεν αλλά δε...Τι ίχνος έχει το καθένα; Τι διαδρομή έχουν τα αμορτισέρ και πόσο αυτά αλλάζουν την συνολική γεωμετρία του συνόλου; Ποια είναι η στάση σώματος του αναβάτη. Αρα που είναι το κέντρο βάρους; Τι μήκος τιμονιού (άρα μοχλός) έχει το ένα και τι το άλλο; ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ που αλλάζουν την συμπεριφορά μιας μοτοσυκλέτας (ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΙΜΟΝΟΠΛΑΚΑ) στην στροφή και όχι μόνο το βάρος της.
Ο μοχλός του τιμονιού και η στάση του σώματος παίζει μεγαλο ρόλο..
Αυτό που έχω δει, εμπειρικά πάντα, είναι ότι με μικρή κλιση προς τα εμπρός αποφορτιζεται η μέση, βελτιώνεται και η αεροδυναμική στην εθνική.
Όμως τα χέρια στηριζουν κάποιο βάρος απ το σώμα, αυτο κάνει το χειρισμό της μηχανής δυσκολότερο..
Επίσης μηχανές με πολύ βάρος μπροστά είναι πιο δύσκολες επισης.
...
Το ίχνος που λέει ο Σοφιανός παίζει κι αυτό ρόλο... Πχ.. To 1200gs έχει 100 ενώ το 1100rt έχει 122
 
Τελευταία επεξεργασία:

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.173
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Στο βιντεάκι αυτό δείτε τα καταστροφικά αποτελέσματα πριν την εμφάνιση του γυροσκοπικού...Θα καταλάβετε πολλά, όταν εμφανιστεί το γυροσκοπικό τα πράγματα γίνονται ανάποδα..

 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Στο βιντεάκι αυτό δείτε τα καταστροφικά αποτελέσματα πριν την εμφάνιση του γυροσκοπικού...Θα καταλάβετε πολλά, όταν εμφανιστεί το γυροσκοπικό τα πράγματα γίνονται ανάποδα..


Δεν ειναι αποτελεσμα κλειδωματος του εγκεφαλου το οτι δεν οδηγιεται αυτο το κατασκευασμα.
Στο νορμαλ ποδηλατο, το τιμονι ειναι σταθερα συνδεδεμενο με τα πηρουνια μεσω της τιμονοπλακας.
Οπου παει το ενα παει και το αλλο σαν συνολο.
Εδω , το τιμονι παει απ τη μια και τα πηρουνια με το τροχο απ την αλλη..
Δεν παει σε ραγες ενα διτροχο.... χρειαζεται ανεπαισθητες μικροδιορθωσεις συνεχως
Ενα ποδηλατο οδηγιεται και χωρις χερια...μονο με το σωμα.
Αυτο ομως οχι, γιατι στην παραμικρη διορθωση το ενα παει στην ανατολη και το αλλο στη δυση... και διπλωνει ο τροχος
Μετα απο τοσους μηνες τα καταφερε γιατι ανεπτυξε ικανοτητες ζογκλερ...δεν ξεκλειδωσε εγκεφαλο..
Μας δουλευει νομιζω....ελαφρως
 
Τελευταία επεξεργασία:

Beast

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.289
Ηλικία
57
Μοτοσυκλέτα
SUZUKI GSF 1250 !!!
Όνομα
Κυριακος
Περιοχή
Nεα. Σμυρνη
To συγκεκριμενο θεμα εχει πολυ ενδιαφερον κι εγινε sticky!!!!
Παρακαλω πολυ, ν αφησουμε το θεμα καθαρο απο spam!!
 

Beast

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.289
Ηλικία
57
Μοτοσυκλέτα
SUZUKI GSF 1250 !!!
Όνομα
Κυριακος
Περιοχή
Nεα. Σμυρνη
Μην μου κόβετε τον οίστρο...Το σπαμ μου σήμερα είναι σαν αφηνιάσμενη φοράδα στο λειβάδι ανάμεσα σε επιβητορες
Γενικα μιλησα Σοφιανε!! Δεν αναφερομουν συγκεκριμενα σε καποιον!! Ολα με μετρο!!!!!
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Μην μου κόβετε τον οίστρο...Το σπαμ μου σήμερα είναι σαν αφηνιάσμενη φοράδα στο λειβάδι ανάμεσα σε επιβητορες
Καλέ πως τα λες έτσι καλέ;
Θα χλιμιντρίσω abcdefghgk abcdefghgk abcdefghgk
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.173
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Αυτό που έχω να πώ είναι ότι είσαστε ψυχικά άρρωστοι, Thread ερώτηση "πώς ρίχνετε την μηχανή στην στροφή;", οι φωστήρες admin το κάνουν sticky, εγώ την ρίχνω με κλωτσιά ρε μεγάλε, για πές μας πως την ρίχνεις εσύ; Tooth Tooth Tooth Tooth Tooth Tooth Tooth Tooth
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Αυτό που έχω να πώ είναι ότι είσαστε ψυχικά άρρωστοι, Thread ερώτηση "πώς ρίχνετε την μηχανή στην στροφή;", οι φωστήρες admin το κάνουν sticky, εγώ την ρίχνω με κλωτσιά ρε μεγάλε, για πές μας πως την ρίχνεις εσύ; Tooth Tooth Tooth Tooth Tooth Tooth Tooth Tooth
Σκληρός καργιολης….τώρα την λέει και στους άδμιν!

Θα πάρω κι εγώ πενφέ μια μέρα να γίνω σκληρός άντρας σαν τον Απάτσι! Tooth Tooth Tooth Tooth
ooops
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.173
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Σκληρός καργιολης….τώρα την λέει και στους άδμιν!

Θα πάρω κι εγώ πενφέ μια μέρα να γίνω σκληρός άντρας σαν τον Απάτσι! Tooth Tooth Tooth Tooth
ooops
Για να γίνεις σαν τον Απάτσι θα πρέπει να έχεις περάσει από Μαυρίκιο, Ταϋλάνδη, Κίνα, Βιετναμ και άλλες 185 χώρες..... Tooth Tooth Tooth Tooth Tooth Tooth Tooth Tooth
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.432
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Έχει μια..
Το Πενφέ έχει δυο
Κόστος 100% επανω
Υπάρχουν λύσεις πλέον για όλα τα πορτοφόλια ρε Μπάμπη.
 
Top Bottom