Κυβισμός | 1222 cc |
Φρένα εμπρός | 2 x Υδραυλικά δισκόφρενα Ø310mm, με ABS |
Φρένα πίσω | Υδραυλικό δισκόφρενο Ø260mm, με ABS |
Ανάρτηση μπροστινού τροχού | Tηλεσκοπικό πιρούνι Ø41 mm με διαδρομή 120 mm |
Ανάρτηση πίσω τροχού | Διπλό αμορτισέρ KYB ρυθμιζόμενης προφόρτισης |
Μπροστινό ελαστικό | 100/90R-18 |
Πίσω ελαστικό | 150/70R-17 |
Ζάντα εμπρός | 2,50×18 |
Ζάντα πίσω | 4,25×17 |
Βάρος σε κατάσταση λειτουργίας | 235 kg |
Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος | 400 kg |
Μήκος | 2180 mm |
Πλάτος | 800 mm |
Ύψος | 1115 mm |
Ύψος καθίσματος | 800 mm |
Αριθμός θέσεων | 2 |
Μέγ. χωρητικότητα δεξ. καυσίμου | 16 L |
Μέγιστη ταχύτητα | 198 km/h |
Κατανάλωση καυσίμου* | 4,5 l/100km** |
Εκπομπές CO2* | 105 g/km** |
Μια χαρα ειναι Στελιο για το κοινο που απευθυνεται ειναι και ρυθμιζομεναΗ πισω αναρτηση σχεδιασης δεκαετιας '80 και πισω ( διπλα αμορτισερ ) ειναι κατι που πλεον .... δεν συμφωνω ειδικα σε μεγαλη μηχανη.
Ε ναι !Μα χωρις άξονα bmw? Ελεος...!
Είναι όπως ένας Πειραιώτης αγαπάει τον Παναθηναϊκό χαχαχαχαΜα χωρις άξονα bmw? Ελεος...!
Ζηλευεις παλικαρμΜα χωρις άξονα bmw? Ελεος...!
Τα πρώτα Scrambler ήταν μονοκύλινδρα, ενώ υπάρχει και το θρυλικό Supermono, το τελευταίο μονοκύλινδρο μοντέλο της Ducati, που κατασκευάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’90 για να συμμετάσχει σε αγώνες super single.
BMW S 1000 RR 2023 - Αποκαλύφθηκε λίγο πριν την επίσημη παρουσίαση
Βελτιώσεις σε κινητήρα, ηλεκτρονικά, φέρινγκ και γεωμετρία
Λίγη ώρα πριν την επίσημη παρουσίαση της BMW S 1000 RR του 2023 που γίνεται στις 29/9/2022, το ιταλικό Motociclismo "πρόλαβε" την BMW Motorrad, έχοντας όλες τις πληροφορίες αλλά και επίσημες φωτογραφίες της νέας γερμανικής Superbike.
Το ιταλικό περιοδικό δεν αναφέρει την πηγή των πληροφοριών του, όμως είτε με την έγκριση της BMW είτε χωρίς αυτήν, φαίνεται πως όλες οι λεπτομέρειες της νέας S 1000 RR του 2023 βρίσκονται στο φως.
Νέο είναι το κοστούμι της μοτοσυκλέτας, με πιο αιχμηρό στιλ, και με αεροδυναμικά βοηθήματα (φτερά) στο μπροστινό μέρος, τα οποία φορτίζουν το μπροστινό μέρος με βάρος 10 κιλών στις υψηλές ταχύτητες.
Όπως σας είχαμε γράψει, και είχε αποκαλυφθεί στα έγγραφα τεχνικών προδιαγραφών που είχε καταθέσει η BMW, ο κινητήρας αποδίδει 210 hp / 13.750 rpm (αύξηση 3 hp με παράλληλη αύξηση του ορίου στροφών κατά 250 rpm), με τη ροπή στα 11,5 kgm / 11.000 rpm.
Το πίσω γρανάζι έχει 46 δόντια από 45 που είχε προηγουμένως για καλύτερες επιταχύνσεις, ενώ βελτιώσεις έχουμε και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα.
Εκεί βλέπουμε τη μοτοσυκλέτα να κερδίζει λειτουργία Slide Control 2 επιπέδων (που υπάρχει ήδη στην Μ), χάρη στον νέο αισθητήρα IMU που βελτιώνει όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα της μοτοσυκλέτας. Με το Slide Control η μοτοσυκλέτα επιτρέπει ελεγχόμενα γλιστρήματα με το γκάζι, προστατεύοντας παράλληλα τον αναβάτη από το να το παρακάνει.
Το ABS Pro έχει πλέον λειτουργία Brake Slide assist και ρύθμιση για slick ελαστικά.
Ανασχεδιασμένο είναι και το πλαίσιο δυο δοκών αλουμινίου της μοτοσυκλέτας, με την πλευρική ακαμψία να έχει αυξηθεί, ενώ νέα είναι η γωνία κάστερ στις 23,6 μοίρες αντί για τις 23,1 του προηγούμενου μοντέλου.
Μειωμένη είναι η τιμή του ίχνους κατά 3 mm, ενώ το μεταξόνιο της S 1000 RR του 2023 ανέβηκε από τ1 1.441 mm στα 1.457 mm.
Έτσι η S 1000 RR "αντιγράφει" την M 1000 RR στα νούμερα της γεωμετρίας της, ενώ το πίσω αμορτισέρ αλλά και η θέση του πίσω άξονα μπορούν να ρυθμιστούν φέρνοντας τη γεωμετρία στα μέτρα του κάθε αναβάτη.
Οι αναρτήσεις παραμένουν ως είχαν, με ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανάποδο πιρούνι 45 mm και ένα επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ, ενώ στον έξτρα εξοπλισμό η BMW διαθέτει και ηλεκτρονικές αναρτήσεις.
Τέλος η μοτοσυκλέτα θα φέρει την ελαφρύτερη μπαταρία λιθίου της M 1000 RR, ενώ θα διατίθεται σε τρία χρώματα για το 2023: Κόκκινο, μαύρο και λευκό, αλλά και σε έκδοση Μ με λεπτομέρειες που παραπέμπουν στην M 1000 RR όπως τις μπλε δαγκάνες στα φρένα μπροστά.
Μόλις η BMW παρουσιάσει επίσημα τη νέα S 1000 RR θα συμπληρώσουμε σε υψηλή ανάλυση και τις φωτογραφίες της.
Gallery BMW S 1000 RR 2023
Πηγη www.motomag.gr
Το μόνο που με χαλάει,είναι τα ανάποδα πηρούνια.Norton Commando 961 2023: Η επιστροφή του θρύλου (Video)
Μια μοτοσυκλέτα σύμβολο της Βρετανικής βιομηχανίας επιστρέφει καλύτερη από ποτέ
Η αναγεννημένη Norton παρουσίασε την Τρίτη 11/10 το νέο Commando 961 το οποίο χαρακτηρίζει ως «το καλύτερο Commando της ιστορία της»
Κείμενο: Μένιος Κατής
Με νέα ιδιοκτησία και νέο επικεφαλής, η Norton επανασυστήνεται στο κοινό θέλοντας να διαγράψει τις άσχημες εμπειρίες που βίωσαν οι πελάτες της υπό το καθεστώς της προηγούμενης ηγεσίας.
Η TVS επένδυσε εκατοντάδες εκατομμύρια ώστε να βγάλει την Norton από την αφάνεια και την απαξίωση και να την οδηγήσει εκεί που της αρμόζει. Και αυτή η νέα εποχή που ξημερώνει για την θρυλική μάρκα είναι πολλά υποσχόμενη.
Για να κάνουμε μια μικρή αναδρομή στο παρελθόν, το πρώτο Commando εμφανίστηκε το 1967 και αποτελεί το δημοφιλέστερο μοντέλο της Norton με περισσότερες από 55.000 πωλήσεις στο πέρασμα των χρόνων. Δεν πρόκειται για άλλη μια μοτοσυκλέτα, αλλά για ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα στην ιστορία της Βρετανικής μοτοβιομηχανίας.
Εμφανισιακά τουλάχιστον, το νέο Commando δεν διαφέρει από τον προκάτοχό του. Στην ουσία όμως πρόκειται για μια εντελώς νέα μοτοσυκλέτα με τους μηχανικούς της Norton να ρίχνουν το βάρος στην βελτίωση της ποιότητας και της αξιοπιστίας.
Χρειάστηκαν περισσότερες από 100.000 εργατοώρες μέχρι το νέο Commando πάρει την τελική έγκριση για να περάσει στην παραγωγή, ενώ όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εταιρεία «το 36% των εξαρτημάτων του προηγούμενου μοντέλου -δηλαδή περίπου 350- έχουν αντικατασταθεί με νέα, καλύτερης ποιότητας». Τα περισσότερα από αυτά αφορούν στον κινητήρα.
Ο δικύλινδρος παράλληλος αερο-ελαιόψυκτος κινητήρας 961 κ. εκ. αποδίδει 76.8 hp @ 7.250 σ.α.λ. και 81 Nm @ 6.300 σ.α.λ. Οι τιμές είναι ελαφρώς μειωμένες σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, αλλά η συνολική απόδοση, σύμφωνα με Βρετανούς δημοσιογράφους που βρέθηκαν στην παρουσίαση του μοντέλου και είχαν την ευκαιρία να το οδηγήσουν, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με του προηγούμενου.
Οι μεγαλύτερες αλλαγές έχουν γίνει στην ποιότητα των μετάλλων, ενώ τοποθετήθηκαν νέος εκκεντροφόρος και νέο σύστημα βαλβίδων.
Το σύστημα εξάτμισης με τα δύο τελικά είναι επίσης χειροποίητο αλλά αποτελεί το βασικό λόγο που -προσωρινά τουλάχιστον- το Commando 961 δεν πληροί προδιαγραφές Euro5, λόγω αυξημένων ντεσιμπέλ!
Το κιβώτιο είναι μηχανικό και περιλαμβάνει πέντε σχέσεις.
To πλαίσιο είναι -επίσης- χειροποίητο και αποτελείται από σωλήνες που έχουν συγκολληθεί με μεθόδους MIG και TIG στο εργοστάσιο της Norton.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από αντεστραμμένο πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι της Ohlins διαμέτρου 43mm μπροστά και πλήρως ρυθμιζόμενα διπλά αμορτισέρ της Σουηδικής μάρκας πίσω. Την πέδηση «υπογράφει» η Brembo με δύο δισκόφρενα 320 mm μπροστά που συνδυάζονται με mono bloc τετραέμβολη δαγκάνα και έναν δίσκο 240 mm πίσω που συνοδεύεται από δαγκάνα δύο εμβόλων. Το σύστημα συνεπικουρείται από δικάναλο ABS. Αυτό είναι και το μοναδικό προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα που διαθέτει η μοτοσυκλέτα! Μην περιμένετε ούτε συνδεσιμότητα με smartphone, ούτε προγράμματα οδήγησης, ούτε traction control.
Το πάνελ οργάνων αποτελείται από δύο κλασσικά στρογγυλά αναλογικά όργανα με μια μικρή οθόνη ψηφιακών ενδείξεων. O κλασσικός στρογγυλός προβολέας, το πανέμορφο ρεζερβουάρ χωρητικότητας 15 λίτρων, τα χρωμιωμένα καλύμματα του κινητήρα, το μπροστινό ανθρακονημάτινο φτερό και το ουραίο τμήμα με το κάλυμμα της σέλας του συνεπιβάτη (σ.σ. κοκοβιός) που ενσωματώνει μικρό φωτιστικό σώμα, προσδίδουν τα μέγιστα στην old school εικόνα της μοτοσυκλέτας.
Το νέο Commando 961 ζυγίζει 230 κιλά έτοιμο προς χρήση και έρχεται σε δυο εκδόσεις: την SP (Sport) με ψηλότερο τιμόνι και την CF (Cafe Racer) με κλιπ-ον. Και οι δύο θα είναι διαθέσιμες σε δύο χρωματικούς συνδυασμούς που γίνονται στο χέρι: Manx Platinum με κόκκινες λεπτομέρειες και χρωμιωμένους ακτινωτούς τροχούς και Matrix Black με χρυσές λεπτομέρειες που συνδυάζεται είτε με μαύρους -επίσης ακτινωτούς- τροχούς είτε με χρωμιωμένους. Και στις δύο περιπτώσεις οι τροχοί είναι 17 ιντσών και έρχονται με ελαστικά διαστάσεων 120/70 μπροστά και 180/55 πίσω.
Οι παραδόσεις του νέου Norton Commando 961 θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2023 με την τιμή του SP να ορίζεται στις 16.499 στερλίνες (σ.σ. 18.852 ευρώ με βάση την ισοτιμία της Τρίτης 11/10) και το CR να κοστίζει 16.999 (σ.σ. 19.400 ευρώ).
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα της Norton.
Norton Commando 961 | Same icon. Different standard. The new Norton Commando 961 Sport and Café Racer. Now available: https://fal.cn/3sDe0 Which will you choose?... | By Norton MotorcyclesFacebook
Same icon. Different standard. The new Norton Commando 961 Sport and Café Racer. Now available: https://fal.cn/3sDe0 Which will you choose?...www.facebook.com
Πηγη https://2wo.gr
Τώρα είναι σωστός ο τίτλοςBMW M 1000 RR 2023 - Αεροδυναμικό ανοσιούργημα
Σε δύο εκδόσεις, χωρίς αλλαγές στον κινητήρα
Οι μεγάλες αλλαγές στο M 1000 RR του 2023 αφορούν στην νέα εντυπωσιακή αεροδυναμική της μοτοσυκλέτας, που χάρη στην εξαντλητική εξέλιξη στην αεροσήραγγα, ανεβάζει θεαματικά την τελική ταχύτητα -παρόλο που ο κινητήρας παραμένει ως είχε-, ενώ παράλληλα φορτίζει περισσότερο τον μπροστινό τροχό.
Δίπλα στην ολοκαίνουργια M 1000 R, η BMW Motorrad παρουσίασε τη βελτιωμένη M 1000 RR που αποτελεί το νέο ορόσημο της εταιρείας στην ομολογκασιόν αγωνιστικών μοτοσυκλετών.
Ο τετρακύλινδρος εν σειρά Shift cam κινητήρας με τις βαλβίδες τιτανίου παραμένει ως είχε, με απόδοση 212 hp / 14.500 rpm και 11,5 kgm / 11.000 rpm, ενώ ίδιο παραμένει και το πλαίσιο δυο δοκών αλουμινίου, ίδιες και οι πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις.
Η νέα M 1000 RR θα διατίθεται σε δυο εκδόσεις, στη βασική M RR που θα κυκλοφορήσει σε Lightwhite non-metallic χρωματισμό με κυρίαρχο χρώμα το λευκό και στην M RR M Competition σε Blackstorm metallic χρωματισμό με κυρίαρχο το μαύρο.
Η BMW αναφέρει πως χάρη στο νέο carbon φαίρινγκ (που για πρώτη φορά διαθέτει και βάσεις από carbon) με την ψηλότερη ζελατίνα, τα νέα M φτεράκια, το νέο κάλυμμα του μπροστινού τροχού με ενσωματωμένους M αεραγωγούς φρένων και τα Μ Aero καλύμματα τροχών, η πραγματική τελική ταχύτητα αυξήθηκε από τα 306 στα 314 χλμ/ώρα, ενώ παράλληλα αυξήθηκε η άνεση και μειώθηκε η καταπόνηση του αναβάτη στις υψηλές ταχύτητες.
Στην αεροσήραγγα τα Μ φτεράκια ξανασχεδιάστηκαν από την αρχή, και πλέον φορτίζουν σημαντικά περισσότερο τον μπροστινό τροχό, τόσο στην ευθεία όσο και στις στροφές. Ο αναβάτης έχει πλέον μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στο μπροστινό, ενώ μειωμένη είναι η τάση για σούζες.
Στον μπροστινό τροχό η BMW Motorrad χρησιμοποιεί για πρώτη φορά στην ιστορία της αεραγωγούς φρένων από άβαφο carbon, που ενσωματώνονται στο νέο μπροστινό φτερό, που έχει σχεδιαστεί για βελτιωμένη ροή αέρα γύρω από τα καλάμια του πιρουνιού και τις δαγκάνες των φρένων. Τα M Aero καλύμματα τροχών είναι επίσης κατασκευασμένα από άβαφο carbon, μειώνουν ακόμα περισσότερο την αεροδυναμική αντίσταση, ειδικά σε ταχύτητες άνω των 250 χλμ/ώρα. Σημειώστε πως τα M Aero καλύμματα τροχών αφορούν στην M RR M Competition.
Στον στάνταρ εξοπλισμό της νέας M RR περιλαμβάνονται carbon τροχοί που ξεχωρίζουν χάρη στο νέο τους διάφανο βερνίκι, και στα διακοσμητικά τους σιρίτια. Αν τώρα θέλει ο πελάτης μπορεί εναλλακτικά να παραγγείλει τη μοτοσυκλέτα με σφυρήλατους αλουμινένιους τροχούς για αγωνιστική χρήση, καθώς οι carbon απαγορεύονται από τους κανονισμούς.
Ανασχεδιασμένο είναι το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, κάνοντας την M RR να δείχνει ελαφρύτερη και πιο σπορ, ενώ νέα είναι η κοντή βάση πινακίδας και η εργονομική M Endurance σέλα. Χάρη στη νέα καλωδίωση με LWS φίσα, η πινακίδα με το πίσω φωτιστικό σώμα μπορούν να αφαιρεθούν ταχύτερα.
Στον εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας περιλαμβάνονται τα Riding Modes "Rain", "Road", "Dynamic", "Race" και "Race Pro1-3", Dynamic Traction Control DTC, DTC wheelie control, με IMU 6 αξόνων, 2 επίπεδα απόκρισης κινητήρα, τρία επίπεδα ρύθμισης φρένου κινητήρα, Shift Assistant Pro για ανεβάσματα και κατεβάσματα χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη, Launch Control, Hill Start Control Pro, M φρένα, έγχρωμη ψηφιακή TFT οθόνη 6,5 ιντσών με OBD διεπαφή για τηλεμετρία M GPS Datalogger και M GPS Laptrigger, M μπαταρία λιθίου, USB θύρα φόρτισης, full-LED φώτα, ηλεκτρονικό cruise control και θερμαινόμενα γκριπ.
Το M Competition πακέτο που διατίθεται στον έξτρα εξοπλισμό ενεργοποιεί τις δυνατότητες τηλεμετρίας της μοτοσυκλέτας, ενώ περιλαμβάνει M κατεργασμένα αλουμινένια εξαρτήματα, M Carbon εξαρτήματα, ανωδιωμένο ψαλίδι 220 γραμμάρια ελαφρύτερο από το βασικό, M Endurance αλυσίδα και κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη.
Τέλος η BMW παρέχει και πληθώρα άλλων αξεσουάρ για τις δύο M RR.
Η BMW M 1000 RR 2023 ξεκινά από τα 34.900 ευρώ στην Ελλάδα. To πακέτο M Competition κοστίζει 5.500 ευρώ επιπλέον.
Πηγη www.motomag.gr