- Δημοσιεύσεις
- 26.539
- Ηλικία
- 62
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
ΑΠΟ ΤΟΥΣ 67 ΣΤΟΥΣ 230 ΙΠΠΟΥΣ, ΜΕΣΑ ΣΕ 50 ΧΡΟΝΙΑ!
Ξεπερνώντας το όριο… ξανά και ξανά
Μέσα σε μόλις 50 χρόνια η ιπποδύναμη των κινητήρων μοτοσυκλετών έχει αυξηθεί παραπάνω από 300%! Από τον τετρακύλινδρο σε σειρά της Honda CB 750 του 1969 με τους 67 ίππους, μέχρι το Kawasaki Ninja H2 του 2019 των 231 ίππων. Η προσπάθεια του ανθρώπου να κατορθώσει τα “ακατόρθωτα”
Μπροστά σε μια θηριώδη, υπερτροφοδοτούμενη Kawasaki Ninja H2 του 2019 που προσπαθεί να ξηλώσει την άσφαλτο στο άνοιγμα του γκαζιού η “υπερ-μοτοσυκλέτα” του ’69, η ταχύτατη για την εποχή της, Honda CB 750 μοιάζει σαφώς… με πρόβατο.
Μια ιστορία με διαφορά 50 χρόνων και 164 ίππων. Από τη Honda CB 750 του 1969, μέχρι την Κawasaki Ninja H2 του 2019
Μέσα σε μόλις 50 χρόνια η ισχύς των κινητήρων έχει αυξηθεί πάρα πολύ, πηγαίνοντας από τους 100 ίππους των τελών της δεκαετίας του ’70 στους πάνω από 230 σήμερα.
Αριθμοί που κάποτε ήταν αδιανόητοι, σήμερα θεωρούνται δεδομένοι. Κάνουμε μια γρήγορη αναδρομή αυτής της αχαλίνωτης φιλοδοξίας διαρκούς αύξησης της ιπποδύναμης, μέσα από ένα φωτογραφικό αφιέρωμα, μέσα από μοτοσυκλέτες που άφησαν εποχή.
1969: Honda CB 750 K – 67 ίπποι
Αυτή που τα ξεκίνησε όλα! Η “γιαγιά” των Superbike μοτοσυκλετών. Αυτή που καθιέρωσε τη διάταξη του τετρακύλινδρου σε σειρά κινητήρα, και επομένως την Universal Japanese Motorcycle. Θεωρείται από πολλούς η “σημαντικότερη μοτοσυκλέτα όλων των εποχών” και η πρώτη που ονομάστηκε “υπερ-μοτοσυκλέτα”, superbike.
Τα 233 κιλά της σε συνδυασμό με τους 67 ίππους της έδιναν εξαιρετικές επιδόσεις
Τα 233 κιλά της γεμάτη σε συνδυασμό με τους 67 ίππους της έδιναν εξαιρετικές επιδόσεις. Για να αντιληφθούμε πόσο δρόμο έχουμε κάνει μέχρι σήμερα, τέτοιες ιπποδυνάμεις βγάζουν τα τωρινά ήπιων, λογικών επιδόσεων δικύλινδρα 650άρια παραγωγής…
1972: Kawasaki Ζ1 – 82 ίπποι
Η μεγάλη κόντρα της Kawasaki με την Honda έκανε το Ζ1 πραγματικότητα με την ιπποδύναμή του να έχει αυξηθεί κατά 20% περίπου!
Κι αυτό μέσα σε τρία μόλις χρόνια, αλλά με μεγαλύτερο κυβισμό στα 903 cc. Το βάρος της Ζ έφτανε τα 246 κιλά πλήρης υγρών. Αν η Honda CB 750 ήταν το super bike, η Ζ1 900 ήταν το super-super bike…
Διαβάστε το αφιέρωμά μας για την Kawasaki Z1 900 πατώντας εδώ.
1976: Laverda Jota 1000 – 90 ίπποι
Η ευρωπαϊκή απάντηση ήρθε από την Ιταλική Laverda με την τρικύλινδρη σπορ Jota 1000, των 981 cc, η οποία με δύναμη 90 ίππων έφτανε την τελική των 235 km/h.
Απλή και κομψή με το χαρακτηριστικό σπορτίβικο ντεπόζιτό της με τα κλιπόν να δηλώνουν άμεσα τις προθέσεις της. Οικονομία είχε γίνει και στον τομέα του βάρους αφού η Jota δεν ξεπερνούσε τα 234 κιλά κενή.
1978: Honda CBX 1000 – 105 ίπποι
Μια από τις πρώτες μοτοσυκλέτες που ξεπέρασε το όριο των 100 ίππων. Ο λόγος ήταν απλός: με έναν μεγάλο σε πλάτος 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα η CBX έθετε νέα υψηλότερα επίπεδα μηχανολογικής υπεροχής, τεχνολογίας και επιδόσεων.
Από την άλλη η “άσκηση” αυτή επί μετάλλου από πλευράς Honda, η οδική συμπεριφορά της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας, αλλά και η συνολική της λειτουργία θα οδηγήσει τις εταιρίες στο να προσπαθούν να κάνουν τις κατασκευές τους πιο ομοιογενείς… και ασφαλέστερες
1979: Kawasaki Z 1300 – 120 ίπποι
Υπάρχουν πολύ σοβαρές υποψίες ότι η Kawasaki Z 1300 σχεδιάστηκε και παρουσιάστηκε σαν απάντηση στην παραπάνω Honda CBX 1000. Όπως είχε συμβεί στις αρχές του ’70 με τις CB 750 και Ζ1 900…
Μπορεί και στις δύο περιπτώσεις, η Kawasaki να ακολουθούσε, αλλά για άλλη μια φορά έριχνε στη Honda ένα 20% ιπποδύναμης παραπάνω… σχεδόν. Παράλληλα η Ζ 1300 έφερνε περισσότερα κυβικά και υγρόψυξη σε έναν επίσης εξακύλινδρο – ακόμα πιο ογκώδη – κινητήρα.
1985: Yamaha V-Max 1200 – 145 ίπποι
Μια μοτοσυκλέτα που φαινόταν ξένη στην ευρωπαϊκή αγορά… μιας και είχε σχεδιαστεί για την Αμερική. Με στυλ dragster έτοιμη για τις μάχες των φαναριών με κινητήρα πολύ ενδιαφέρουσας διάταξης.
Το μοτέρ της Yamaha V-Max 1200 έσπαγε το κατεστημένο των κινητήρων σε σειρά και ήταν V-4, προσθέτοντας 25 ακόμα ίππους στο κυνήγι των επιδόσεων. Μια ακόμα μοτοσυκλέτα που ήταν “μόνο κινητήρας και γκάζι” και δυσκολευόταν στον τομέα των φρένων και των αναρτήσεων.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ..........
Ξεπερνώντας το όριο… ξανά και ξανά
Μέσα σε μόλις 50 χρόνια η ιπποδύναμη των κινητήρων μοτοσυκλετών έχει αυξηθεί παραπάνω από 300%! Από τον τετρακύλινδρο σε σειρά της Honda CB 750 του 1969 με τους 67 ίππους, μέχρι το Kawasaki Ninja H2 του 2019 των 231 ίππων. Η προσπάθεια του ανθρώπου να κατορθώσει τα “ακατόρθωτα”
Μπροστά σε μια θηριώδη, υπερτροφοδοτούμενη Kawasaki Ninja H2 του 2019 που προσπαθεί να ξηλώσει την άσφαλτο στο άνοιγμα του γκαζιού η “υπερ-μοτοσυκλέτα” του ’69, η ταχύτατη για την εποχή της, Honda CB 750 μοιάζει σαφώς… με πρόβατο.
Μια ιστορία με διαφορά 50 χρόνων και 164 ίππων. Από τη Honda CB 750 του 1969, μέχρι την Κawasaki Ninja H2 του 2019
Μέσα σε μόλις 50 χρόνια η ισχύς των κινητήρων έχει αυξηθεί πάρα πολύ, πηγαίνοντας από τους 100 ίππους των τελών της δεκαετίας του ’70 στους πάνω από 230 σήμερα.
Αριθμοί που κάποτε ήταν αδιανόητοι, σήμερα θεωρούνται δεδομένοι. Κάνουμε μια γρήγορη αναδρομή αυτής της αχαλίνωτης φιλοδοξίας διαρκούς αύξησης της ιπποδύναμης, μέσα από ένα φωτογραφικό αφιέρωμα, μέσα από μοτοσυκλέτες που άφησαν εποχή.
1969: Honda CB 750 K – 67 ίπποι
Αυτή που τα ξεκίνησε όλα! Η “γιαγιά” των Superbike μοτοσυκλετών. Αυτή που καθιέρωσε τη διάταξη του τετρακύλινδρου σε σειρά κινητήρα, και επομένως την Universal Japanese Motorcycle. Θεωρείται από πολλούς η “σημαντικότερη μοτοσυκλέτα όλων των εποχών” και η πρώτη που ονομάστηκε “υπερ-μοτοσυκλέτα”, superbike.
Τα 233 κιλά της σε συνδυασμό με τους 67 ίππους της έδιναν εξαιρετικές επιδόσεις
Τα 233 κιλά της γεμάτη σε συνδυασμό με τους 67 ίππους της έδιναν εξαιρετικές επιδόσεις. Για να αντιληφθούμε πόσο δρόμο έχουμε κάνει μέχρι σήμερα, τέτοιες ιπποδυνάμεις βγάζουν τα τωρινά ήπιων, λογικών επιδόσεων δικύλινδρα 650άρια παραγωγής…
1972: Kawasaki Ζ1 – 82 ίπποι
Η μεγάλη κόντρα της Kawasaki με την Honda έκανε το Ζ1 πραγματικότητα με την ιπποδύναμή του να έχει αυξηθεί κατά 20% περίπου!
Κι αυτό μέσα σε τρία μόλις χρόνια, αλλά με μεγαλύτερο κυβισμό στα 903 cc. Το βάρος της Ζ έφτανε τα 246 κιλά πλήρης υγρών. Αν η Honda CB 750 ήταν το super bike, η Ζ1 900 ήταν το super-super bike…
Διαβάστε το αφιέρωμά μας για την Kawasaki Z1 900 πατώντας εδώ.
1976: Laverda Jota 1000 – 90 ίπποι
Η ευρωπαϊκή απάντηση ήρθε από την Ιταλική Laverda με την τρικύλινδρη σπορ Jota 1000, των 981 cc, η οποία με δύναμη 90 ίππων έφτανε την τελική των 235 km/h.
Απλή και κομψή με το χαρακτηριστικό σπορτίβικο ντεπόζιτό της με τα κλιπόν να δηλώνουν άμεσα τις προθέσεις της. Οικονομία είχε γίνει και στον τομέα του βάρους αφού η Jota δεν ξεπερνούσε τα 234 κιλά κενή.
1978: Honda CBX 1000 – 105 ίπποι
Μια από τις πρώτες μοτοσυκλέτες που ξεπέρασε το όριο των 100 ίππων. Ο λόγος ήταν απλός: με έναν μεγάλο σε πλάτος 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα η CBX έθετε νέα υψηλότερα επίπεδα μηχανολογικής υπεροχής, τεχνολογίας και επιδόσεων.
Από την άλλη η “άσκηση” αυτή επί μετάλλου από πλευράς Honda, η οδική συμπεριφορά της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας, αλλά και η συνολική της λειτουργία θα οδηγήσει τις εταιρίες στο να προσπαθούν να κάνουν τις κατασκευές τους πιο ομοιογενείς… και ασφαλέστερες
1979: Kawasaki Z 1300 – 120 ίπποι
Υπάρχουν πολύ σοβαρές υποψίες ότι η Kawasaki Z 1300 σχεδιάστηκε και παρουσιάστηκε σαν απάντηση στην παραπάνω Honda CBX 1000. Όπως είχε συμβεί στις αρχές του ’70 με τις CB 750 και Ζ1 900…
Μπορεί και στις δύο περιπτώσεις, η Kawasaki να ακολουθούσε, αλλά για άλλη μια φορά έριχνε στη Honda ένα 20% ιπποδύναμης παραπάνω… σχεδόν. Παράλληλα η Ζ 1300 έφερνε περισσότερα κυβικά και υγρόψυξη σε έναν επίσης εξακύλινδρο – ακόμα πιο ογκώδη – κινητήρα.
1985: Yamaha V-Max 1200 – 145 ίπποι
Μια μοτοσυκλέτα που φαινόταν ξένη στην ευρωπαϊκή αγορά… μιας και είχε σχεδιαστεί για την Αμερική. Με στυλ dragster έτοιμη για τις μάχες των φαναριών με κινητήρα πολύ ενδιαφέρουσας διάταξης.
Το μοτέρ της Yamaha V-Max 1200 έσπαγε το κατεστημένο των κινητήρων σε σειρά και ήταν V-4, προσθέτοντας 25 ακόμα ίππους στο κυνήγι των επιδόσεων. Μια ακόμα μοτοσυκλέτα που ήταν “μόνο κινητήρας και γκάζι” και δυσκολευόταν στον τομέα των φρένων και των αναρτήσεων.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ..........