Πως στριβει η μηχανη!!

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.274
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Αυτόν τον φόβο Μπάμπη μου δεν έχει .... ο Βαλές του Ροσσι και οι υπόλοιποι τιτάνες που θέλουμε να τους μοιασουμε στο ...στιψιμο. abcdefghgk
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Σε αυτα τα χλμ που λες Μπαμπη αν ειναι το δικο σου δυσκολα τα πραματα και σε κλειστη στροφη cdefghigcdefghig
Όχι γενικά μιλάω, είχα κι άλλες μηχανές..
Με το rt πάω πολύ στρωτά και στα σίγουρα.
Με την αφρικα την έχω πατήσει ουκ ολίγες φορές..
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.435
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Όπως και να έχει η προσωπική μου άποψη είναι πως με την εμπειρία μαθαίνεις να στρίβεις και ένα σχολείο σίγουρα βοηθάει. Εγώ βιβλία πως να στρίβω δέν έχω και δεν πρόκειται να κάτσω να διαβάσω. Προτιμώ να πάω καμία βόλτα αντ'αυτού και αφού δεν έχω μαζέψει χόρτα εδώ και 30 χρόνια μάλλον κάτι καλό κάνω. Η είμαι κολοφαρδος τι να πω......
Στελαρα μου... Έτσι μου βγαίνει..
Φοβάμαι να φρεναρω πλαγιασμενος.. Φοβάμαι να γύρω παραπάνω... Καλύτερα ορθιος στα χωράφια παρα ξάπλα μέσα στη στροφή..
Το πρώτο που κάνω ενστικτωδώς είναι να μειώσω ταχύτητα, άρα πρέπει να σηκώσω τη μηχανη
Ποτε δεν ειναι κακο παντα να μαθαινουμε παλικαρια περα απο τη πλακα για να προλαβαινεις καταστασης θα σας προτεινα να παρετε τα μοτερια και να πατε KARTODROMO - ATHENS KART ΕΠΕ και πιστεψτεμε μετα απο καμια 10 γυρους θα λετε ετσι παει η δικια μουYesYes
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Αυτόν τον φόβο Μπάμπη μου δεν έχει .... ο Βαλές του Ροσσι και οι υπόλοιποι τιτάνες που θέλουμε να τους μοιασουμε στο ...στιψιμο. abcdefghgk
γι αυτό ρώτησα τι κάνετε εσείς...
Τα βιβλία λένε να τη ρίξεις κι άλλο κατω , άλλα ο εγκέφαλος λέει ότι πας πολύ γρήγορα για να καταφέρεις να μείνεις ορθιος..
Και μία που λέγαμε και για είδη μηχανών.. Με το freewind δε μου είχε συμβεί ποτέ.. Έμπαινα σε στροφές χωρίς να βλέπω έξοδο.. Και έγερνε όσο ήθελα.. Σα ναχα ροοστατη.. .
Με το αφρικα αρκετές φορές έχω φύγει εκτός γραμμής... Αλλα η καρατιμονα ηταν όλα τα λεφτά.
Με τα μεγάλα πάω στα σίγουρα.. No drama
 
Τελευταία επεξεργασία:

R.E.H

member
Δημοσιεύσεις
1.212
Μοτοσυκλέτα
Royal Enfield Himalayan
Όνομα
Παναγίωτης
Περιοχή
Νίκαια
Τέξας έχουμε γίνει κύριοι με τόσα χωράφια που υπάρχουν για να βγούμε αν δεν στρίψουμε abcdefghgk
Πάλι καλά που έχουμε και στροφές abcdefghgk

Μόνο εγώ όπου πάω βλέπω απο την μια μεριά γκρεμό και απο την άλλη βουνό abcdefghgk

Smileys drinking beer Emoticon
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.274
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Και έμαθες μέσα στην πίστα και πήρες πτυχιο Ροσσι ....και βγήκες έξω στη δημοσιά οπου και ο ιδιος Ροσσι έχει δηλώσει: " εκτός πίστας είναι ακρως επικίνδυνο το οδηγημα μοτοσυκλέτας".
Τι γίνεται τωρα , σχιζουμε το πτυχίο? ...ή ξαναγινομαστε πιο κότες πλεον αλλά με επιγνωση .......? ooops
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Και έμαθες μέσα στην πίστα και πήρες πτυχιο Ροσσι ....και βγήκες έξω στη δημοσιά οπου και ο ιδιος Ροσσι έχει δηλώσει: " εκτός πίστας είναι ακρως επικίνδυνο το οδηγημα μοτοσυκλέτας".
Τι γίνεται τωρα , σχιζουμε το πτυχίο? ...ή ξαναγινομαστε πιο κότες πλεον αλλά με επιγνωση .......?
Το να μάθεις 5 πράγματα προσφέρει πρώτα απ όλα σε απόλαυση..
Για ασφάλεια... Το πα πριν.. Με μοτοσυκλετα τάφο έχεις μεγαλύτερη..
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.485
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Στους δικους μου δρομους ποτε δεν ξερεις τι θα βρεις στην στροφη.Δεν ειναι λιγες οι φορες που αναγκαζομαστε να διορθωσουμε στα μισα.Εμενα πλεον μου εχει γινει συνηθεια οταν βλεπω το εμποδιο την τελευταια στιγμη.

Θα σας προτεινα να δοκιμασετε να το κανετε μερικες φορες σαν προπονηση.Αν καποια στιγμη χρειαστει να το κανετε σε πραγματικες συνθηκες θα εκτιμησετε την εμπειρια που αποκτησατε.
 

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
ερωτησις..
Εστω οτι μπαινουμε σε στροφη, αλλα καπου εχουμε κανει λαλακια.
Η δε μπηκαμε σωστα, η η στροφη ειναι πιο κλειστη απ οτι νομιζαμε.....
Anyway...δεν παει καλα η δουλεια και βλεπουμε οτι ειμαστε εκτος γραμμης και παμε οξω..
1.Τι πρεπει να κανουμε?
2. Εσεις τι κανετε? (γιατι το τι πρεπει απ το τι κανουμε συνηθως απεχει Rollingπαρασαγγας
Εξαρτάται

(συνεχίζεται)
 

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
...Η Συνέχεια

Εκεί που τα έκανα όλα σωστα και είμαι πλέον στην στροφή και εχω φτιάξει την τροχιά μου για να είμαι ευχαριστημένος με τον εαυτό μου με το πως στρίβω ενώ όλοι οι μεγαλοί πρωταθλητές με κοιτούν από τον ουρανο χαμογελώντας, ξαφνικά μπροστά μου βλέπω χαλίκια/ενα πανέμορφο αλεπουδάκι/ τον Jim Morrison (δεν έχει πεθάνει και κρύβεται στα βουνά της Ελλάδος)...ΤΙ ΚΑΝΩ σε αυτή την περίπτωση;

Α. Αφήνω τα χέρια από την μηχανή και πηδάω. Να πά να απαυτωθεί και ο Morrison ας πεθάνει (άλλωστε είναι πολύ γέρος).
Β. Κλείνω τα μάτια και προσεύχομαι στον Αγιο Μάρκο τον Διασώστη μέχρι να γίνουμε όλοι μαζί ένα όμορφο κουβάρι κοιτώντας ερωτικά την άσφαλτο κατά την διάρκεια από τις κωλοτούμπες μου. Ελπίζω σε δεκάρι από τους κριτές για την προσπάθεια και την προσγείωση.
Γ. Τίποτα από τα παραπάνω.

Κάποιος είπε οτι πατάω ελαφρά το πίσω φρένο και κλείνει η γραμμή μου...
Κάποιος επέλεξε το Α κάποιος κανει το Β αλλά δεν το λέει κάποιος κάτι κάνει αλλά δεν ξέρει πως... κάποιος αναρωτιέται γιατί

Πριν περάσουμε στην συνέχεια να δηλώσω πως όλες οι τεχνικές που έχουν αναφερθεί ή θα αναφερθούν πρέπει να γίνουν σε ασφαλές περιβαλλόν δοκιμών και με την καθοδήγηση ενός εκπαιδευτή για την μικροδιόρθωση αυτων που "εχουμε" καταλάβει ώστε να γίνουν έχουμε καταλάβει. Οτι και αν γραφτεί εδώ έχει να κάνει με την οδήγηση στον δημόσιο δρόμο και με ταχύτητες αντίστοιχες σε αυτόν.

...(συνεχίζεται)
 
Τελευταία επεξεργασία:

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Κεφάλαιο 1
Φρένα μέσα στην στροφή

ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ ΟΧΙ...Αν χρειάζεται να πατήσουμε φρένο μέσα στην στροφή σημαίνει πως οι υπολογισμοί μας είναι λάθος, άρα η τροχιά μας είναι λάθος, άρα η κλίση μας και η ταχυτητά μας είναι λάθος, ΑΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΠΑΜΕ στο σχολείο για επάναληψη

Ομως εδώ είμαστε για συζητηση και τελικά για την συζήτηση μπορούμε να πατήσουμε φρένο όσο διαρκεί η αλλαγή κατεύθυνσης της μοτοσυκλέτας (αυτό που ακούτε στο motogp μπήκε στα φρένα βαθια). ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ απαγορεύεται οποιαδήποτε επαφή με τα φρένα και ειδικά του μπροστινού φρένου. Ενα χάσιμο του μπροστινου θα μας βρει με ένα όμορφο lowside με εμάς να σερνόμαστε στην ασφάλτο και η μοτοσυκλέτα δίπλα μας να μας ανταγωνίζεται ποιος είναι πιο γρήγορος.

Το ιδανικό είναι ότι έχουμε τελειώσει με τα φρένα μας πριν καν μπουμε στην διαδικασία αλλαγής κατεύθυνσης. Και εκεί πρέπει να κοροϊδεψουμε τον εαυτό μας. Εχουμε την τάση να ρυθμιζουμε την ταχύτητα μας αναλόγως με αυτό που νιώθουμε ασφαλής. Το όριο μας. Ο κάθε άνθρωπος, με την ίδια μοτοσυκλέτα πάντα, θα μπει με διαφορετική ταχύτητα στην στροφή αναλόγως της εμπειρίας του, της γνώσης του και των φόβων του. ΑΛΛΑ επειδή είμαστε σε δημόσιο δρόμο το όριο μας κανονικά πρέπει να είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό που πραγματικά είναι για τις ανάγκες αλλαγών και διορθώσεων που ίσως να χρειαστεί να κάνουμε μέσα στην στροφή.

Ολες αυτές οι πληροφοριές που πρέπει να διαχειριστούμε πάνω στην στροφή είναι τόσες πολλές που εγκέφαλος φορτίζεται και δεν μπορεί να τις διαχειριστεί και ως αποτέλεσμα δίνει εντολή στο σώμα να σφιχτεί...από φόβο και μονο...και αυτός ο φόβος είναι αυτό που μας κάνει να θέλουμε να φρενάρουμε. Οσο περισσότερο εκπαιδευόμαστε τόσο πιο αυτοματοποιημένα γίνονται αυτά, τόσο λιγότερες πληροφορίες έχει να διαχειριστεί ο εγκέφαλος άρα τόσο πιο χαλαροί είμαστε και η κρίση μας πιο καθαρή. Αν παρ' ελπίδα όμως νιώσουμε ότι θέλουμε να φρενάρουμε τότε ας κάνουμε ένα μόνο πράγμα...να σκεφτούμε ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ;

Λύση: Χαλαρώνουμε τα χέρια από τιμόνι για να αφήσουμε την μοτοσυκλέτα να στρίψει (αυτό που έλεγε ο @Pan-dvs πως η μοτοσυκλέτα στρίβει μόνη της) γιατί η μοτοσυκλέτα εκείνη την στιγμή θέλει να στρίψει και εμείς με το σφίξιμο δεν την αφήνουμε. Εμείς το μόνο που κάνουμε είναι να δώσουμε σημασία με τα μάτια μας για την εξόδο της στροφής γιατί ο φόβος και το σφίξιμο μας εκάναν αντί να κοιτάμε μέσα στην στροφή να κοιτάμε το χαντάκι (και άρα εκεί θα πάμε)

ΑΡΑ αντί για φρένα καλύτερα μικρότερη ταχύτητα εισόδου


...Συνεχίζεται
 

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Κεφάλαιο 2
Ο ΜΥΘΟΣ


Eίδε ο άλλος δυο βίντεο του California Suberbike School και άλλα πέντε του Riding School και καμμια δεκαριά από vloggers του εξωτερικού και εκεί που κάθεστε για καφεδάκι πετάει την ατάκα "Στην στροφή φορτίζουμε το μπροστινό τροχό για να κρατάει το λάστιχο και να έχουμε πιο ασφαλή στροφή".

Δεν υπάρχει πιο ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ μύθος από αυτόν guys. Αλλο πράγμα τους είπαν, άλλο κατάλαβαν. Παράκληση ΜΗΝ ΤΟ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ

Αν γλυστρίσει η μηχανή μας θα γλυστρισει από την φόρτιση του μπροστινου. Αν η μπροστινή μας ρόδα είναι φορτισμένη θα είναι σε μεγαλύτερη επαφή με την άσφαλτο και ότι είναι πάνω σε αυτήν (πετραδάκια, χαλίκια και άλλα). Στην στροφή θέλουμε την μπροστινή μας ρόδα όσο πιο ελαφριά γίνεται και αυτό εκτός από το λόγο του γλυστρίματος γιατί όταν η μπροστινή ρόδα δεν έχει πολύ φορτίο η τροχιά της μοτοσυκλέτας δεν ανοίγει (η χαλαρότητα που λέγαμε στο προηγούμενο κεφάλαιο). Αυτός είναι και ο λόγος που θέλουμε να έχουμε ελαρφά ανοιγόμενο γκάζι μέσα στην στροφή για να είναι φορτισμένη η πίσω ρόδο και ελαφρυμένη η μπροστινη (θα μιλήσουμε γι αυτο σε επόμενο κεφάλαιο εντός των επομενων ωρων αν με αφήσετε να γράφω τα σεντόνια μου). Ουσιαστικά λοιπόν το να είναι ελαφρύ η μπροστινή ρόδα, κάνει την μαγεία των αλλελεπιδράσεων των δυνάμεων την φυσικής να στρίβει η μοτοσυκλέτα μας.

Οι τροχοί μας σε σχέση με την άσφαλτο κάνουν μια κίνηση που λέγεται γίγγλυμη! Είναι ιατρικός όρος και χρησιμοποιείται στην ορολογία των κινήσεων των αρθρωσεων. Ειναι μια κίνηση σφαιρικών αρθρώσεων με κοίλων και ουσιαστικά σημαίνει εφάπτομαι λόγω της τριβής αλλά ταυτόχρονα γλυστράω. Η μπροστινή μας ρόδα στην στροφή είναι σαν επιπλέει πάνω σε ένα στρώμα από χαλίκια (αντί νερού) και έτσι ξενερίζει προς τα εξώ. Οσο λιγότερη επαφή έχει με αυτό το στρώμα λοιπόν τοσο πιο ισορροπημενο ειναι το γλύστριμα σε σχέση με την τριβή και έχουμε την ομαλή ροή εντός της στροφής. Δεν θέλουμε ουτε να γλυστράει πάρα πολύ προς τα έξω, αλλά ουτε και να κολλάει και να μας βάζει μέσα.

Τι γίνεται λοιπόν όταν πατάμε πίσω φρένο; (οπως πολλοί είπατε); Ουσιαστικά αποφορτίζουμε το μπροστινό λάστιχο και έτσι σταματάει να γλυστράει υπερβολικά το μπροστινό και συνεχίζουμε να στρίβουμε. Το πάτημα όμως του φρένου μας έριξε την ταχύτητα αρα και την φυγόκεντρο με αποτέλεσμα εκείνη την ώρα να έχουμε περισσότερη κλίση από όσο χρειαζόμαστε και αλλαγή στην ισορροπία της μηχανής αφού άλλαξε το σημείο του κέντρου βάρους.

Αν έχετε παρατήρησει ποτέ τεχνικά τους λατρεμένους οδηγούς τον MotoGp τότε θα δείτε πως μέσα στην στροφή όταν αρχίζει και ανοιγεί η γραμμή τους αυτοί ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΟ ΓΚΑΖΙ για να μείνουν ή να κλείσουν την τροχιά τους. και αυτό μας φέρνει στο κεφαλαίο 3


...Συνεχίζεται
 

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Φρένα μέσα στη στροφή... Κανονικότατα... CBR1000RR με συνδυασμένο ABS. ..
Διαχωρίστε για ποια μηχανάκια γράφετε γιατί γελάνε και τα τσιμέντα. Rolling
Φιλικά πάντα.
Μπορεί τα τσιμέντα να γελάνε αλλά δεν αναιρούν τους νόμους της φυσικής. Φυσικά το cornering ABS και τα συνδυασμενα φρένα και πολλά ακόμη ηλεκτρονικά να μας βοηθούν και να μας σώζουν αλλά δεν σήμαινει πως τα φρένα μέσα στην στροφή κάνουν συγκεκριμένα πραγματα και κάποια στιγμή τα αποτελέσματα τους χρειάζονται την βοηθεία του αναβάτη για να διορθωθουν και θα πρέπει ο αναβάτης να ξέρει γιατι συμβαίνει αυτό.
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.274
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Φρένα μέσα στη στροφή... Κανονικότατα... CBR1000RR με συνδυασμένο ABS. ..
Διαχωρίστε για ποια μηχανάκια γράφετε γιατί γελάνε και τα τσιμέντα.
Φιλικά πάντα.

Εμεις παμε με το ........ παλιο , δεν το΄ξερες? ......! cdefghi
Και δεν παταμε ποτε μπροστινο για μην ερθουμε και καπακι .....! Tooth
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.485
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Φρένα μέσα στη στροφή... Κανονικότατα... CBR1000RR με συνδυασμένο ABS. ..
Διαχωρίστε για ποια μηχανάκια γράφετε γιατί γελάνε και τα τσιμέντα. Rolling
Φιλικά πάντα.

Noτη εχει σημασια για πια μηχανακια μιλαμε?Για ολα τα μηχανακια ισχυουν οι ιδιοι κανονες ασχετα αν καποια απο αυτα διαθετουν την τεχνολογια να κανουν τα λαθη μας λιγοτερο επικινδυνα.

Στην στροφη ερχεται το μισο λαστιχο σε επαφη με την ασφαλτο σε σχεση με την ευθεια.Δεν αυξανονται οι πιθανοτητες να το χασεις?
 

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Κεφάλαιο 3
Γκάζι

Αξίωμα: Το άνοιγμα του γκαζιού μέσα στην στροφή φέρνει την μοτοσυκλέτα πιο εσωτερικά στην στροφή.

Πριν ορμήξετε να με φάτε και αρχίζουν να γελούν και τα τσιμέντα ξανά, το ότι ανοίγετε το γκάζι και η μοτοσυκλέτα πάει προς τα εξώ δεν ευθυνέται η μοτοσυκλέτα ΑΛΛΑ ΕΣΕΙΣ! Ο μοναδικός λόγος που ανοίγει η τροχιά ενώ ανοίγετε το γκάζι είστε εσείς και μόνο εσείς.

Πάνω κάτω είπαμε στο προήγουμενο κεφάλαιο γιατί το άνοιγμα του γκαζιού φέρνει την μοτοσυκλέτα πιο μέσα στην στροφή. Με το άνοιγμα του γκαζιού αποφορτίζεται η μπροστινή ρόδα με αποτέλεσμα να έχουμε λιγότερη παραμόρφωση του ελαστικού και φυσικά λιγότερη τριβή με την άσφαλτο και έτσι δεν πλανάρει η ρόδα προς τα έξω με αποτέλεσμα το κέντρο βάρους με το άνοιγμα του γκαζιού να έρθει λίγο πιο μέσα. Η αδράνεια του συστήματος παραγοντικά με την αλλαγή του κέντρου βάρους έχουν ως αποτέλεσμα να φέρνουν την μοτοσυκλέτα πιο κοντά προς κέντρο του κύκλου της τροχιάς μας.

Γιατί όμως όταν εσείς ανοίγετε το γκάζι η μοτοσυκλέτα ανοίγει την γραμμή της. Και ξαναγυρνάμε στον εγκέφαλο. Εχουμε μπει στην στροφή με την ταχυτήτα που γουστάρουμε και νιώθουμε ωραία. Αν ανοίξούμε το γκάζι ο εγκέφαλος μας εκείνη την ώρα λέει "ΠΟΥ ΠΑΣ ΡΕ ΚΑΡΑΜΗΤΡΟ" και δίνει εντολή πως αυτό δεν γίνεται μέσω ποιας διαδικασίας; ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ. Τι κάνει ο φόβος; Μας κάνει και σφιγγόμαστε. Τι σφίγγουμε; Τα πόδια μας στο τεπόζιτο και τα χέρια μας στο τιμόνι. Τι κάνουν τα σφιγμένα χέρια στο τιμόνι; Δεν αφήνουν τον μπροστινό τροχό να γυρίσει εκεί που χρειάζεται λόγω της αδράνειας. Ενω ταυτόχρονα ο φόβος μας λέει να σηκώσουμε την μοτοσυκλέτα. Και αυτό είναι τελικά που μας κάνει να ανοίγουμε την τροχιά μας.

Αρα ο μοναδικός τρόπος είτε με ABS είτε χωρίς είτε με συνδυασμένα φρένα είτε χωρίς είτε με τα ηλεκτρονικά των MotoGp είτε είμαστε χεράδες είτε οχι, ακόμη και αν δείτε τα τσιμέντα τριγύρω να γελούν να έχετε στο μυαλό σας πως η μοτοσυκλέτα θα κλείσει την τροχιά της αν ανοίξετε το γκάζι και την αφήσετε να λειτουργήσει με τις συνθήκες των νόμων της φυσικής.
 
Top Bottom