- Δημοσιεύσεις
- 28.073
- Ηλικία
- 63
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
Ταξιδιωτικό - Himalayan Moto tour 2024 - 3 Ελληνίδες στην Ινδία, μέρος 1ο
Όταν όχι απλά ονειρεύεσαι, αλλά τα βάζεις όλα κάτω και πράττεις, περνώντας από τα όνειρα στην πραγματικότητα – Αυτό έκαναν 3 αναβάτριες από την Ελλάδα, που καβάλησαν τις μοτοσυκλέτες τους και έφυγαν προς Ανατολάς, καταγράφοντας διεξοδικά τις εμπειρίες τους σε ένα πραγματικό «ημερολόγιο μοτοσυκλέτας».
Το κείμενο που θα διαβάσετε, σταδιακά, ανήκει στην μία από τις συνταξιδιώτριες, την Νεκταρία Ευστρατίου, η οποία μαζί με την καλή της φίλη Κατερίνα, αλλά και την Πολυτίμη Μπόζνου, γνωστή για την μακροχρόνια εμπλοκή της με τις μοτοσυκλέτες, έκαναν το μεγάλο ταξίδι κατά την διάρκεια του καλοκαιριού του 2024. Σας παραδίδουμε στην πένα της Νεκταρίας και εμείς δεν μπορούμε παρά να εκφράσουμε τον άκρατο θαυμασμό μας προς τις 3 γυναίκες, αλλά και να τους ευχηθούμε πάντα όρθιες, υγιείς και με τέτοια πλάνα, που να γίνονται πραγματικότητα.
Κείμενο: Νεκταρία Ευστρατίου
17/02/2024
Ινδία… ένας μυστηριακός τόπος, γεμάτος χρώματα, αρώματα και τρομερές αντιθέσεις. Όντας αχανής και η πολυπληθέστερη πλέον χώρα στον πλανήτη μας, συναντάς σχεδόν τα πάντα. Παρά τις προηγούμενες επισκέψεις μου στο παρελθόν, στο Βορρά και συγκεκριμένα στην περιοχή του Ladakh δεν έχω ξαναπάει και είμαι σίγουρη ότι η χώρα θα με εκπλήξει για μια ακόμη φορά. Το ταξίδι με μοτοσυκλέτα στη σκιά των Ιμαλαίων μου τριβέλιζε το μυαλό τα τελευταία χρόνια και επιτέλους φέτος ήταν η χρονιά που μπορούσα να το κανονίσω. Βέβαια, λόγω της ιδιαιτερότητας ενός τέτοιου tour, υπεισέρχονται στην εξίσωση όλοι οι περιορισμοί και παράγοντες που πρέπει να ξεπεραστούν, προκειμένου να κανονίσει κάποιος ένα ταξίδι σαν και αυτό. Θα ξεκινήσω με τα δύο Χ που λέει ένας καλός μου φίλος και θα προσθέσω και δικούς μου:
- Χρόνος. Ο συνήθης περιορισμός για εμάς τους μισθωτούς… με τα ΣΚ και την αργία του 15Αύγουστου, το ταξίδι αυτό απαιτούσε άδεια 12 εργάσιμων ημερών.
- Χρήμα. Εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν λίγο. Παρόλα αυτά και με συγκεκριμένες budget επιλογές, το μακρινό αυτό ταξίδι θα στοιχίσει λίγο παραπάνω από €2.500, με ΟΛΑ μέσα. Δεν είναι και άσχημα για ταξίδι 17 ημερών στην Ινδία, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς ότι τόσο στοιχίζει περίπου ένα mototour στη γειτονική Ιταλία, με δική σου κιόλας μοτοσυκλέτα.
- Παρέα. Λόγω της ιδιαιτερότητας του ταξιδιού υπάρχει επιπλέον ανασφάλεια και δεν θέλω να το κάνω μόνη μου. Η φήμη της χώρας και τα στερεότυπα που την ακολουθούν καθορίσαν αρκετές αρνητικές απαντήσεις από φίλους μοτοσυκλετιστές (οδήγηση, φαγητό, ασφάλεια, απολιτιστίκ συνθήκες, κλπ), αλλά τελικά και αυτός ο σκόπελος ξεπεράστηκε με δύο δυναμικές συμμετοχές. Η Κατερίνα με την οποία έχουμε συνταξιδέψει αρκετές φορές, δέχτηκε να με ακολουθήσει στα βάθη της Ασίας αβίαστα και αβασάνιστα, όπως κάνει άλλωστε σε κάθε ταξιδιωτική πρόταση. Η τρίτη της παρέας, η Πολυτίμη, ήταν στο ίδιο ταξιδιωτικό mood, την ενδιέφερε ο προορισμός και δεν χρειάστηκε πολλή σκέψη για να προσαρτηθεί και αυτή στο γκρουπάκι μας. Με την Πολυτίμη δεν είχα συνταξιδέψει ποτέ, τυχαία είχαμε πιει έναν καφέ μαζί σε μια μοτοεκδρομή, αλλά αυτό αρκούσε.
- Comfort zone. Ναι, αυτό το γνωστό, το ύπουλο. Ο βασικός μου προβληματισμός ήταν το υψόμετρο. Η πτήση από το Δελχί στο αεροδρόμιο του Leh σε βάζει κατευθείαν στα βαθιά και βρίσκεσαι απότομα στα 3.500 μέτρα. Αυτό από μόνο του είναι ικανό να προκαλέσει στο ανθρώπινο σώμα συμπτώματα της νόσου του υψομέτρου, πόσο μάλλον σε εμάς που η καθημερινότητά μας είναι πολύ κοντά στο επίπεδο της θάλασσας. Στο site του ΕΟΔΥ οτιδήποτε πάνω από τα 5.500 μέτρα χαρακτηρίζεται ως «ακραίο υψόμετρο» και μπορεί να προκαλέσει ακόμη και οξεία νόσο του υψομέτρου (AMS), εγκεφαλικό οίδημα, πνευμονικό οίδημα και άλλα που ακούγονται εξίσου άσχημα. Το ταξίδι μας περιλαμβάνει αρκετά περάσματα μεγάλου υψομέτρου, μεταξύ αυτών και του υψηλότερου παγκοσμίως Umling la στα 5.800 μέτρα. Το πρόβλημα είναι ότι αφενός δεν έχουμε βρεθεί τόσο ψηλά για να ξέρουμε πώς είναι αυτό και αφετέρου δεν μπορούμε να κάνουμε κάποια πρόβλεψη σχετικά με το πώς θα ανταποκριθεί ο οργανισμός μας.
Οποιοσδήποτε μπορεί να εμφανίσει AMS, ανεξάρτητα από το φύλο, τη φυσική κατάσταση ή την εξάσκηση που θα κάνει. Το μοναδικό μας όπλο είναι ο σταδιακός εγκλιματισμός (εντάξει, το χάσαμε από μία άποψη αυτό, καθότι φτάνουμε απευθείας στα 3.500 μέτρα), πολύ νερό και μερικά χάπια Diamox που ξεκινάς να παίρνεις καναδυό μέρες πριν φτάσεις. Τα οποία η Κατερίνα δεν είναι πολύ θετική να πάρει και σκέφτεται να τα αντικαταστήσει με μπόλικο σκόρδο και γαρύφαλλο. «Δεν θα πεθάνουμε από το υψόμετρο, θα μας ξεκάνεις εσύ!» της φωνάζω από το τηλέφωνο και της το κλείνω. Ελπίζω ότι θα αλλάξει γνώμη μέχρι τον Αύγουστο (edit: τελικά πήρε χάπι σκόρδου και δούλεψε πολύ καλά και για την ίδια αλλά και για τις υπόλοιπες).
28/07/2024
Το τελευταίο διάστημα και όσο οι ημέρες πλησιάζουν διαπιστώνω ότι η αναμονή με έχει βάλει σε μια πρωτόγνωρη εγρήγορση που μου προκαλεί αγωνία και στρες. Όσον αφορά το οδηγικό κομμάτι, η ημερήσια εκπαίδευση off road με έχει βοηθήσει περισσότερο ψυχολογικά θα έλεγα, γιατί σίγουρα μία μέρα δεν είναι αρκετή. Το δεύτερο άγχος μου, το υψόμετρο, έχει ξεχαστεί και αυτό γιατί τις τελευταίες ημέρες έχει προστεθεί και ένας νέος παράγοντας που μπορεί να μας χαλάσει το ταξίδι, ο καιρός. Τα νέα δεν είναι καλά, διαβάζω στο διαδίκτυο ότι παρότι ο Αύγουστος είναι ενδεδειγμένη εποχή για το μέρος που πηγαίνουμε, το τελευταίο διάστημα επικρατεί ένα χάος στην περιοχή με πολλή βροχόπτωση που έχει προκαλέσει κατολισθήσεις με ό,τι συνεπάγονται αυτές. Διαβάζω για κλειστούς δρόμους και ασταμάτητη βροχή χωρίς προοπτική βελτίωσης και οι μέρες πριν την αναχώρηση ξεκινούν και τελειώνουν με το ερώτημα στο κεφάλι μου… που πάμε??!!!
02-06/08/2024
Φεύγουμε μετά τη δουλειά οδικώς για Κωνσταντινούπολη, όπου φτάνουμε τα μεσάνυχτα μετά από 3,5 ώρες αναμονής στα σύνορα. Διανυκτερεύουμε και το επόμενο πρωί τακτοποιούμε το αυτοκίνητο σε parking και παίρνουμε την πτήση μας μέσω Μπακού για τον αρχικό προορισμό μας, που είναι το Δελχί. Τα κακά νέα ήρθαν πριν ακόμη πάρουμε την transit πτήση μας… η εσωτερική μας πτήση από το Δελχί για Leh ακυρώθηκε λόγω καιρικών συνθηκών. Πρέπει άμεσα να βρούμε plan b, γιατί όσο περνάει η ώρα, οι θέσεις για τις επόμενες πτήσεις γεμίζουν και δεν υπάρχει εναλλακτική. Αν δεν βρούμε τρόπο να φτάσουμε στο Leh, όλο το ταξίδι μας θα τιναχθεί στον αέρα. Λόγω περιόδου μουσώνων, ο δρόμος που ενώνει το Manali με το Leh έχει ζημιές, οπότε το να ταξιδέψουμε οδικώς απορρίπτεται. Είναι αρκετά στρεσογόνο όλο αυτό αλλά έτσι είναι η Ινδία, τα απρόοπτα πρέπει να τα αναμένεις και να προσαρμόζεσαι σε αυτά. Τελικά κλείνουμε μια πτήση πολύ πρωινή για την επόμενη ημέρα, η οποία πονάει την τσέπη μας (€240 για πτήση 1 ώρας), αλλά δεν υπάρχει άλλη επιλογή.
Οι ώρες αναμονής είναι πολλές για να ταλαιπωρηθούμε στο αεροδρόμιο, οπότε βρίσκουμε ένα budget ξενοδοχείο για να ξεκουραστούμε (3κλινο δωμάτιο με €16 που περιλαμβάνει πρωινό, early check-in και μεταφορά τα ξημερώματα στο αεροδρόμιο), με βαθμολογία στο booking 9,4. Μάλλον είχε βάλει όλο του το σόι να βαθμολογήσει, το δωμάτιο κλιματιζόμενο και γενικώς ανεκτό, η κουζίνα ΣΟΚ.. το πρωί ένα ποντικάκι έτρεχε πανικόβλητο προς τα εκεί, πρέπει να ήταν ο Ρατατούης. Στο αεροδρόμιο η τύχη μας αλλάζει, μας αναβαθμίζουν σε business class και απολαμβάνουμε τις υπηρεσίες, το φαγητό, την ησυχία, τις selfies με τις αεροσυνοδούς, κλπ.
Το αεροδρόμιο του Leh είναι το μεγαλύτερο σε υψόμετρο στην Ινδία, στα 3.300 μέτρα περίπου και ένα από τα υψηλότερα στον κόσμο. Τον χειμώνα που οι περισσότεροι δρόμοι είναι κλειστοί αποτελεί το μοναδικό μέσο σύνδεσης της περιοχής με την υπόλοιπη Ινδία. Τα τελευταία λεπτά όπως και η προσγείωση προκαλούν δέος. Η πρωτεύουσα του Ladakh, το Leh είναι λίγο υψηλότερα.. εκεί θα περάσουμε τις πρώτες 2 ημέρες του ταξιδιού μας για ξεκούραση και εγκλιματισμό. Η ανταπόκριση του οργανισμού μας στο υψόμετρο είναι ένας από τους σοβαρούς λόγους ανησυχίας που είχαμε από την πρώτη στιγμή, αλλά μπορώ να πω εκ των υστέρων ότι πήγε τελικά πολύ καλά.
Μέρες τώρα έχουμε εμπλουτίσει τη διατροφή μας με συμπληρώματα βιταμινών, μαγνήσιο, κάλιο καθώς και το χάπι για το υψόμετρο που το ξεκινήσαμε 1 ημέρα πριν την πτήση μας. Με την εκκίνηση του tour προστέθηκαν και μπόλικοι ηλεκτρολύτες. Ο εγκλιματισμός απαιτεί 48 ώρες και ευτυχώς τα συμπτώματα που είχαμε στο διάστημα αυτό ήταν ήπια, λίγος πονοκέφαλος, λαχάνιασμα, κλπ. Γενικά φροντίσαμε να παραμείνουμε ξεκούραστες με καλό και επαρκές φαγητό, πάρα πολύ νερό και ήπια δραστηριότητα, η οποία περιορίστηκε σε απογευματινές βόλτες στο Leh για καφέ και ψώνια.
Το βράδυ πριν την εκκίνηση του ταξιδιού μας μαζευτήκαμε με το διοργανωτή και τον πλοηγό μας για συζήτηση και τα νέα ήταν ότι έπρεπε να γίνουν αλλαγές στις διαδρομές μας. Λόγω βροχοπτώσεων και υψηλών θερμοκρασιών που έλιωναν τα χιόνια είχαν δημιουργηθεί χείμαρροι και κάποιοι δρόμοι ήταν κλειστοί. Το πρόγραμμα θα γινόταν με παραλλαγές, χωρίς όμως να αλλάξει ιδιαίτερα καθώς πολλά σημεία θα άνοιγαν μέχρι να φτάσουμε εκεί, καλώς εχόντων των πραγμάτων πάντα. Είπαμε, έτσι είναι η Ινδία, πρέπει να προσαρμόζεσαι.. και όταν μιλάμε για τα Ιμαλάια πρέπει να υπάρχει πάντα plan b και plan c.
Συνεχιζεται....