Renault 19: Ο πρόγονος του Megane
Το Renault 19 αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία του Megane και έμεινε στην ιστορία χάρη στην έκδοση 16S των 137 ίππων. Κάνουμε αναδρομή στο παρελθόν και σας παρουσιάζουμε το γαλλικό μοντέλο που πλέον είναι cult.
Το
Megane είναι ένα δημοφιλές μοντέλο της
Renault, το οποίο βρίσκεται σε παραγωγή από το
1995. Μέσα σε αυτά τα χρόνια, έχουν
δημιουργηθεί 4 γενιές, η πρώτη εκ των οποίων έχει τις ρίζες της στο
Renault 19. Κάνουμε αναδρομή στην ιστορία και τον cult πρόγονου των Megane.
Το
Renault 19 παρουσιάστηκε το
1988, ως ο αντικαταστάτης των
δίδυμων μοντέλων 9 και
11. Η εξέλιξή του
project X53, όπως ονομαζόταν, είχε ξεκινήσει αρκετά νωρίτερα, και πιο συγκεκριμένα από το
1983. Για το σχεδιασμό του χρησιμοποιήθηκαν
προγράμματα CAD, κάτι που συνέβη για
πρώτη φορά σε όχημα της γαλλικής εταιρείας. Παρόλο που το πρωτότυπο ήταν έτοιμο από το
1986, οι Γάλλοι έκαναν
εκτεταμένες και σκληρές δοκιμές που διήρκησαν 2 χρόνια, πριν προχωρήσουν στο λανσάρισμα του μοντέλου.
Σχεδιασμένο από τον
Giugiaro, το αυτοκίνητο ήταν αρχικά διαθέσιμο ως
3θυρο και
5θυρο hatchback, ενώ την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε και η
sedan έκδοση, η οποία έγινε γνωστή ως «
19 Chamade». Ο λόγος πίσω από την πρόσθετη ονομασία κρύβεται στο γεγονός πως η
Renault ήθελε να αλλάξει την
πολιτική χαρακτηρισμού των μοντέλων της, από
απλά νούμερα σε κανονικά ονόματα.
Το εξωτερικό ήταν
διακριτικό και δεν πρωτοτύπησε όπως τα παλαιότερα
R5 και
R16. Παρόλα αυτά, το
R19 εγκωμιάστηκε για το
ευρύχωρο εσωτερικό του, ένα σημαντικό προτέρημα, αφού απευθυνόταν σε οικογενειάρχες. Εκτός αυτού, η καμπίνα είχε
καλή ποιότητα κατασκευής,
μοντέρνο σχεδιασμό και πλήρη πίνακα οργάνων.
Στην αρχή, γκάμα των κινητήρων περιελάμβανε μοτέρ βενζίνης χωρητικότητας από
1,2 έως
1,7 λίτρων, με ισχύ που ξεκινούσε από
55 και έφτανε ως τα
90 άλογα, ενώ παράλληλα υπήρχε διαθέσιμο και ένα
diesel μηχανικό σύνολο με απόδοση
64PS.
Τα γαλλικά μοντέλα φημίζονται για τις
γρήγορες εκδόσεις τους, κι έτσι η
Renault δεν άργησε να δημιουργήσει ένα
σβέλτο 19, προκειμένου να εισβάλλει στην κατηγορία των οικογενειακών
GTI. Αυτό έκανε την εμφάνισή του στο τέλος του
1988, και έγινε γνωστό ως
19 16S ή
16V. Εμπρός, το ήπιο αμάξωμα των απλών μοντέλων είχε επιπλέον δυναμισμό, χάρη στον
νέο εμπρός προφυλακτήρα, ο οποίος διέθετε ένα
αιχμηρό spoiler χαμηλά, και προβολείς ομίχλης στο θρυλικό κίτρινο χρώμα.
Παράλληλα, τα
εμπρόσθια φωτιστικά σώματα έγιναν
μεγαλύτερα και
διπλά, αναγκάζοντας τα φλας να μετακομίσουν
χαμηλότερα στον προφυλακτήρα. Το καπό απέκτησε έναν
αεραγωγό στην πλευρά του
συνοδηγού, ενώ στο πλάι, τα
παχύτερα sideskirts συνόδευαν τις εμβληματικές ζάντες 15 ιντσών της
Speedline.
Στο πίσω μέρος, μία
αεροτομή, μαζί με τον
επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα πρόδιδαν τα
sport χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου σε αυτούς που το ακολουθούσαν.
Εσωτερικά, τα
άνετα καθίσματα έδωσαν τη θέση τους σε πιο
σφιχτά bucket της Recaro, τα οποία προαιρετικά μπορούσαν να είναι δερμάτινα. Στον extra εξοπλισμό υπήρχαν επίσης υπολογιστής ταξιδίου, air condition και
ηλιοροφή.
Τα χαρακτηριστικά του 19 16S και το facelift
Διαβάστηκε από 2083 αναγνώστες - 20/9/2021
Όπως πρόδιδε η ονομασία, ο κινητήρας του
Renault 19 16S ήταν
16βάλβιδος. Το μοτέρ του αυτοκινήτου που ήρθε να αντικαταστήσει τα
9 και
11 turbo ήταν
ατμοσφαιρικό,
1800 κυβικών και
απέδιδε 137 ίππους στις καταλυτικές εκδόσεις. Αυτός ο αριθμός στρογγυλοποιούταν στα
140 άλογα για όσα οχήματα ήταν διαθέσιμα χωρίς καταλύτη.
Χάρη στον
κινητήρα F7P, το αυτοκίνητο επιτάχυνε από τα
0 στα
100km/h σε
8,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα ήταν
215km/h.
Εκτός από το
εύστροφο μοτέρ, το γρήγορο
Renault διέθετε αναβαθμισμένη και χαμηλότερη ανάρτηση, καθώς και εμπρόσθια μπάρα θόλων, τροποποιήσεις οι οποίες χάριζαν στο αυτοκίνητο
εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά, αντάξια ενός μοντέλου με
καταγωγή από τη Γαλλία. Τέλος, βελτιωμένα ήταν και τα
φρένα, με τους
εμπρός δίσκους να έχουν
διάμετρο 259mm και τους πίσω
239mm.
Το
Renault 19 16S ήταν διαθέσιμο ως
τρίθυρο hatchback και
πεντάθυρο sedan. Το 1991, δημιουργήθηκε από τον οίκο
Karmann μία ανοιχτή έκδοση, που εφοδιαζόταν με τον
ίδιο κινητήρα, καθώς και με έναν
8βάλβιδο, επίσης
1800 κυβικών.
Το 1992, η εταιρεία με σήμα το
Ρόμβο ανανέωσε το μοντέλο. Εμφανισιακά, οι διαφορές ήταν πολλές, αφού πλέον το αμάξωμα ήταν αρκετά πιο στρογγυλεμένο. Αμφότεροι οι πρόβολοι διέθεταν
νέους προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα. Εμπρός, η καινούργια γρίλια είχε
μεγαλύτερα ανοίγματα, και πίσω, τα φιμέ φώτα ενώνονταν με ένα σκούρο πλαίσιο.
Το εσωτερικό του
Renault 19 Phase 2 ήταν επίσης επανασχεδιασμένο. Όπως έγινε και με το εξωτερικό, έτσι και εδώ οι
ευθείες γραμμές αντικαταστήθηκαν από τις καμπύλες. Παράλληλα, ο εξοπλισμός εμπλουτίστηκε με
αερόσακο οδηγού, καθώς και με
ABS. Αυτό που αφαιρέθηκε, ήταν η ονομασία «
Chamade» από τις sedan εκδόσεις των περισσότερων χωρών.
Η κορυφαία έκδοση διέθετε τους
ίδιους προφυλακτήρες με τις απλές, αλλά ξεχώριζε από τα υπόλοιπα μοντέλα χάρη στον
αεραγωγό του καπό, το
πρόσθετο spoiler στον εμπρός πρόβολο και τα
side skirts. Πίσω, δέσποζε μία
αεροτομή, ενώ οι ζάντες ήταν πλέον πεντάμπρατσες.
Το
Renault 19 αντικαταστήθηκε στις αγορές της
Ευρώπης το 1996 από το
Megane. Η
cabrio έκδοση ήταν διαθέσιμη έως το
1997, ενώ για την
Νότιο Αμερική, η παραγωγή του αυτοκινήτου συνεχίστηκε μέχρι το
2000.
Αξίζει να αναφερθεί πως η
πρώτη γενιά του Megane ήταν ουσιαστικά μία
βελτιωμένη έκδοση του 19, αφού ως βάση χρησιμοποιήθηκε το αμάξωμα και οι κινητήρες του προκατόχου της. Πλέον, το μοντέλο εκλείπει από τους δρόμους, και η γρήγορη έκδοση, το διάσημο
Renault 19 16S, είναι κλασσική και σπάνια.
Πηγη
www.autoagora.gr