Στο Dubai με το QJ SRT 800X

karad-geo

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.541
Ηλικία
47
Περιοχή
ΑΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
HONDA Varadero 1000cc MK2
Όνομα
ΚΑΡΑΔΗΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
..μπράβο!! στον Κωστή! που για ακόμα μία φορά μας ταξίδεψε.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Στο Dubai με το QJ SRT 800X - Ταξιδιωτικό του Κωνσταντίνου Μητσάκη, Γ' ανταπόκριση​

Στο “Μανχάταν της ερήμου” με QJ SRT 800X
motomag Στο Dubai με το QJ SRT 800X - Ταξιδιωτικό του Κωνσταντίνου Μητσάκη, Γ' ανταπόκριση


Μια χαρά έφτασα ως το Dubai, τώρα έπρεπε να γυρίσω σπίτι μου! Ποια διαδρομή θα ακολουθούσε η QJ SRT 800X ως την Ελλάδα; Η οδική επιστροφή στα πάτρια εδάφη θα γινόταν μέσω Σαουδικής Αραβίας, Κουβέιτ, Ιράκ και Τουρκίας. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μου 4.500 χλμ. με χώριζαν από το οριστικό φινάλε του QJ DUBAI. Ξεκινάμε λοιπόν για Ελλάδα…

Από το Dubai ακολούθησα την ίδια ακριβώς διαδρομή ως τα σύνορα της Σαουδικής Αραβίας (450 χλμ.). Καθοδόν πραγματοποίησα μια σύντομη στάση στο στο Abu Dhabi (110 χλμ. δυτικά του Dubai), προκειμένου να επισκεφθώ το πάλλευκο τζαμί Sheikh Zayed Grand Mosque, που ανεγέρθηκε το 2007 και η χωρητικότητα του αγγίζει τους 40.000 προσκυνητές. Με το χέρι στην καρδιά, το συγκεκριμένο τζαμί ήταν ένα διαμάντι θρησκευτικής-ισλαμικής αρχιτεκτονικής.
Στο Dubai με το QJ SRT 800X - Ταξιδιωτικό του Κωνσταντίνου Μητσάκη, Γ' ανταπόκριση

Διεκπεραιωτικά τα χιλιόμετρα μέσα στην Σαουδική Αραβία (με μια ενδιάμεση διανυκτέρευση στην πόλη Jubail) και πέρασμα κατόπιν στο έδαφος του Κουβέιτ – το σύνολο των χιλιομέτρων από το Dubai ως το Kuwait άγγιξε τα 1.250 χλμ. Χρονικά σύντομες οι συνοριακές διαδικασίες στα Κουβετιανά σύνορα και μόλις 110 χλμ. αργότερα με υποδέχθηκε η πρωτεύουσα Kuwait City.

Μοντέρνα και κοσμοπολίτικη, η Kuwait City αντανακλούσε την ευημερία και τον πλούτο που έχουν χαρίσει στο μικρό εμιράτο του Κουβέιτ τα αστείρευτα αποθέματα πετρελαίου του Περσικού Κόλπου. Οι λαμπεροί ουρανοξύστες, τα υπερσύγχρονα εμπορικά κέντρα και τα χλιδάτα ξενοδοχεία που αντίκριζα στο κέντρο της Κουβετιανής πρωτεύουσας επιβεβαίωναν τούτη την ραγδαία οικονομικής ανάπτυξης.

Σήμα κατατεθέν της Kuwait City αποτελούσαν οι τρεις εμβληματικοί Πύργοι (Kuwait Towers), ενώ η επίσκεψη στο κατάστημα MIKEL COFFEE του Kuwait City ήταν επιβεβλημένη, προκειμένου να ανταμώσω τους ανθρώπους της MIKEL COFFEE COMPANY και να πιούμε μαζί έναν μυρωδάτο καφέ. Και μετά, Ιράκ! Από την ασφάλεια και την ευημερία του Κουβέιτ, στην επικινδυνότητα και την εξαθλίωση του Ιράκ.

Μετά από 22 χρόνια πολέμου (ακόμα υπάρχουν εστίες εχθροπραξιών στα ανατολικά και βορειανατολικά της χώρας), το Ιράκ είναι μια χώρα καταστραμμένη – με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια ενός οδικού ταξιδιώτη! Στο Ιράκ είχα βρεθεί πριν από ένα χρόνο μ’ ένα σκούτερ SYM JOYRIDE 300 και έτσι γνώριζα από πρώτο χέρι τις καταστάσεις και τις ιδιαιτερότητες που θα αντιμετώπιζα, διασχίζοντας με την QJ SRT 800X περίπου 1.130 χλμ. στην ιρακινή επικράτεια.
Στο Dubai με το QJ SRT 800X - Ταξιδιωτικό του Κωνσταντίνου Μητσάκη, Γ' ανταπόκριση

Η πρώτη μου στάση στο ιρακινό έδαφος έγινε στη τοποθεσία Ur, τον σπουδαιότερο αρχαιολογικό χώρο της νότιας Μεσοποταμίας. Εκεί ορθωνόταν με μεγαλοπρέπεια το επιβλητικό ζιγκουράτ της Ur, μια ογκώδη βαθμιδωτή πυραμίδα που πρωτοκτίστηκε πριν από 4.100 χρόνια (τον 21ο αιώνα π. Χ). Έμεινα αποσβολωμένος μπροστά σ’ αυτό το μνημειώδη αρχιτεκτόνημα του ανθρώπινου πολιτισμού.

Στη Βαγδάτη των «Χιλίων και Μίας Νυχτών» έμεινα μια μέρα, αφού την είχα «περπατήσει» με το SYM JOYRIDE 300. Μόνο μια χαλαρή βόλτα έκανα στο παζάρι και ένα γαστρονομικό ταξίδι με τοπικές γεύσεις. Το μόνο, ωστόσο, που με ταλαιπώρησε ήταν το γεγονός ότι απαγορευόταν ο ανεφοδιασμός των δίκυκλων σε πρατήρια καυσίμων (βενζίνη μόνο από μπιτόνι, μακριά από την μάνικα)!

Από την Βαγδάτη, τα σύνορα της Τουρκίας απείχαν 530 χλμ., απόσταση που κατάφερα να καλύψω αυθημερόν – χρειάστηκα περίπου 10 ώρες! Καθοδόν πραγματοποίησα μια στάση στην πόλη Samarra, για να ανεβώ (ξανά) στον σπειροειδή μιναρέ Malwiyyah (κτίσμα του 850 μ.Χ.), ενώ προσπέρασα τάχιστα την πολύπαθη Μοσούλη (275 χλμ. βόρεια της Samarra) δίχως να την επισκεφθώ.

Μόλις 40 χλμ. βόρεια της Μοσούλης, η QJ SRT 800X εισήλθε στην αυτόνομη περιοχή του Ιρακινού Κουρδιστάν – τον έλεγχο και την άσκηση της εξουσίας ασκούν εδώ οι Κούρδοι και όχι οι Ιρακινοί! Κι εντέλει, οδηγώντας μέσα στην ασφαλέστατη περιοχή του Ιρακινού Κουρδιστάν, προσέγγισα την βόρεια συνοριακή έξοδο του Ιράκ και έβαλα ρόδα στην Τουρκία.
Στο Dubai με το QJ SRT 800X - Ταξιδιωτικό του Κωνσταντίνου Μητσάκη, Γ' ανταπόκριση


















Πηγη www.motomag.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

QJ Dubai - Η 4η και τελευταία ανταπόκριση​



ΣΤΟ “ΜΑΝΧΑΤΑΝ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ” ΜΕ QJ SRT 800X (Ανταπόκριση 4η)

Μετά από 22 ημέρες on the road, η QJ SRT 800X έβαλε επιτέλους ρόδα στην Τουρκία, την τελευταία χώρα του QJ DUBAI. Διανυκτέρευση στη συνοριακή πόλη Cirze και πορεία την επόμενη μέρα για την πόλη Gaziantep (470 χλμ. δυτικά). Όμως, με τον υδράργυρο να αγγίζει τους –1 C, δοκιμάστηκαν καθοδόν οι αντοχές μου στην… κατάψυξη! Μετά το Ιράκ, είχα πλέον μπει για τα καλά στην ζώνη του ψύχους.

Παραδόξως, αν και βρισκόμουν στην καρδιά του χειμώνα, τα βουνά ολόγυρά μου δεν είχα σκεπαστεί ακόμα με χιόνια. Ήμουν τυχερός, γιατί ο χειμώνας στην νοτιοανατολική Τουρκία είναι αρκετά δύσκολος και απρόβλεπτος.
ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗ ΠΟΛΗ ΖΕΥΓΜΑ
Πριν καταλύσω στην Gaziantep (44 χλμ. ανατολικά της πόλης), έκανα μια μικρή παράκαμψη και κατευθύνθηκα στον αρχαιολογικό χώρο της ελληνιστικής πόλης Ζεύγμα. Ήθελα διακαώς να θαυμάσω τα ασύλληπτης ομορφιάς ψηφιδωτά που έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη. Αν και τα περισσότερα ψηφιδωτά βρίσκονται στο αρχαιολογικό μουσείο της Gaziantep, στον στεγασμένο αρχαιολογικό χώρο αντίκρισα έναν μικρό αρχαιολογικό θησαυρό. Παρεμπιπτόντως, το 80% του αρχαιολογικού χώρου βρίσκεται βυθισμένο από το 2000 στα νερά της τεχνικής λίμνης Birecik.

Η Gaziantep θεωρείται μια από τις παλαιότερες –συνεχώς κατοικημένες– πόλεις στον κόσμο (κατοικείται αδιαλείπτως από το 3650 π.Χ.). Πρόκειται για μια πόλη παλιά όσο ο χρόνος, της οποίας το μνημειακό ορόσημό της ήταν το πέτρινο κάστρο της που ορθωνόταν στην περιοχή της παλαιάς πόλης. Δυστυχώς, μεγάλο τμήμα των τειχών του κάστρου είχαν υποστεί ζημιές από τον καταστροφικό σεισμό του 2023.
ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΕΛΟΣ
Οδηγώντας κατόπιν στην διαδρομή Gaziantep–Adana–Konya–Afyon–Cesme (1.210 χλμ.), είχα για συνεπιβάτη ένα τρελό, διαβολεμένο κρύο και ένα εκνευριστικό ψιλόβροχο. Αλλά τελικά, με ζεστή καρδιά και διάθεση, άφησα πίσω μου τα παγωμένα οροπέδια της Κεντρικής Τουρκίας και με μια ενδιάμεση διανυκτέρευση στην Afyon έφτασα στη παραθαλάσσια Cesme, όπου γράφτηκε ο τουρκικός επίλογος του QJ DUBAI.

Το επόμενο απόγευμα, το ακτοπλοϊκό δρομολόγιο Τσεσμέ–Χίος–Πειραιάς σηματοδοτούσε το οριστικό φινάλε του αραβικού παραμυθιού QJ DUBAI. Η ταξιδιωτική περιπέτεια αναζήτησης και περιπλάνησης στους σκονισμένους δρόμους της Αραβικής χερσονήσου και της Μέσης Ανατολής με την QJ SRT 800X έφτανε μετά από 8.800 χλμ. στο ευτυχισμένο τέλος του…

Καθώς το καράβι έπλεε μέσα στο λιμάνι του Πειραιά, ο ουρανός είχε αποκτήσει ένα αισθησιακό πορφυροκόκκινο χρώμα, μιας και ο ήλιος ξεκινούσε την καθημερινή του πορεία στο ουράνιο στερέωμα. Συγκινησιακά φορτισμένος, και δίχως ιδιαίτερη διάθεση για κουβέντα, είχα αφήσει τη ματιά μου να αποτυπώσει αυτήν την εικαστική δημιουργία της φύσης. Μπορεί το ταξίδι QJ DUBAI να τελείωσε, όμως, ένα άλλο ταξίδι μόλις ξεκινούσε. Ένα ταξίδι νοερό, πάνω στις σκέψεις, στις εικόνες και στις αναμνήσεις ενός ανεπανάληπτου δίτροχου οδοιπορικού, από τα πιο συναρπαστικά που είχα ποτέ πραγματοποιήσει…

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
QJ SRT 800X – ΜΙΑ ΚΙΝΕΖΑ ΣΤΟ DUBAI
Με την QJ SRT 800X, την μεγαλύτερη ADV μοτοσυκλέτα της εταιρίας QJ MOTOR, συμβίωσα “ταξιδιωτικά” για 8.800 χλμ. Η φιλική συμπεριφορά, ο τίμιος χαρακτήρας και η αποδεδειγμένη αξιοπιστία αποδείχθηκαν τα μεγάλα προτερήματά της. Χάρη στην εργονομική θέση οδήγησης –καθόμουν “μέσα” στη μοτοσυκλέτα, με το τιμόνι ελαφρώς ψηλά τοποθετημένο και την ζελατίνα να κόβει την ένταση του αέρα– η πραγματοποίηση μεγάλων καθημερινών αποστάσεων (800–950 χλμ.) ήταν μια εφικτή και ξεκούραστη υπόθεση.

Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της QJ SRT 800X μού πρόσφεραν την δυνατότητα να τις φέρει στα μέτρα μου, τα δυνατά φρένα και το εύχρηστο σασμάν μ’ ενθουσίασαν, τα tubeless ελαστικά αποτελούσαν (για ευνόητους λόγους) ένα μεγάλο πλεονέκτημα και η απόδοση του δικύλινδρου κινητήρα ήταν προοδευτική, με ροπή και καλό τράβηγμα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.

Παρά το γεγονός ότι η QJ SRT 800X ήταν μια μεγάλη και σχετικά βαριά μοτοσυκλέτα (κάτι που συνειδητοποιούσα με λίγα χιλιόμετρα μέσα στην κίνηση της πόλης), όταν το κοντέρ ξεπερνούσε τα 40–50 χλμ./ώρα αυτή η αίσθηση έπαυε να υπάρχει. Το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού (μικρή ακτίνα στροφής) βοηθούσε στους αργούς επιτόπιους ελιγμούς, ενώ προσοχή ήθελε το πλαϊνό σταντ που κρατούσε τη μοτοσυκλέτα σε όρθια (επισφαλή) θέση.

Οδηγώντας με ήρεμη διάθεση στις ατέρμονες ευθείες της ερήμου (110–120 χλμ/ώρα), η κατανάλωση της QJ SRT 800X κυμάνθηκε στα 6,0–6,5 λτ/100χλμ. Τέλος, ικανοποιητική ήταν η δέσμη των προβολέων στη μεσαία και μεγάλη σκάλα στη διάρκεια του νυχτερινού ταξιδιού, ασθενική η κόρνα, εύχρηστοι οι διακόπτες του τιμονιού, αισθητή ήταν η έλλειψη κεντρικού σταντ, ενώ χρήσιμες αποδείχθηκαν οι προστατευτικές χούφτες!















Πηγη www.bikeit.gr
 
Top Bottom