Πως στριβει η μηχανη!!

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Δε βλέπω απαντήσεις επί της ουσίας..
Μόνο χαβαλέ..
Αν ήτανε για λάδια, θαχαμε γεμίσει σελίδες..
Γιατί κύριοι δε λέτε πως ρίχνετε τη μοτο στη στροφη?
Είναι ταμπού το θέμα;
Φοβάστε μην σας πούνε κουλατζες?
Ξεκολατε ρε.
Όσο και να κοιτάς μέσα στη στροφή, χρειάζονται και κάποιες ενέργειες για να πέσει η μοτο.
Γλωσσοδέτη πάθατε??
Θα με κάνεις να γράφω σεντόνια που κανείς δεν διαβάζει, αλλά ας είναι...
έρχομαι εντός ολίγου...
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.303
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Δε βλέπω απαντήσεις επί της ουσίας..
Μόνο χαβαλέ.......Γλωσσοδέτη πάθατε?

Μπάμπη , έλα κοντά μην μας ακούνε αυτοί οι ζηλιαρηδες. Μην παιδευεσαι άσκοπα, αυτό ή το έχεις από μικρος και το ...... δουλεύεις ή δεν το έχεις ....!cde
Που και να το'χεις μεγαλώνοντας ... παλι το χάνεις ....!abcdefghgk
Μην ακούς τους γεροντο-μουρνταρηδες εδώ ...!
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Λοιπόν, στρίψιμο. Μεγάλη υπόθεση. Οι περισσότεροι ξέρουν πως γίνεται στην θεωρία, αλλά δεν ξέρουν/μπορούν να το κάνουν στην πράξη.
Αυτοί που ξέρουν να το κάνουν, το κάνουν μεν, αλλά έχει ποτίσει απο τα παιδικά τους χρόνια με τα πρώτα παπιά και ποδήλατα, που το κάνουν μηχανικά και δεν ξέρουν να το εξηγήσουν.

Ας ξεκινήσω πρώτα απο αυτό που έγραψε ο @Σάββας σε άλλο νήμα για γυαλόχαρτα και ξεφούσκωτα λάστιχα. Δεν ξέρω αν το κάνει κανείς αυτό πέρα απο την πλάκα, αλλά ένα μηχανάκι με ξεφούσκωτα λάστιχα για να φαίνεται πως πατάει όλο το πέλμα και να φαίνεται χεράς ο οδηγός, είναι ΚΙΝΔΥΝΟΣ/ΘΑΝΑΤΟΣ!
Όταν βγαίνουμε ταξίδι με την μηχανή οι πιέσεις πρέπει να είναι τσεκαρισμένες και να είναι οι προτεινόμενες, αλλιώς, με χαμηλές πιέσεις το μηχανάκι "ψαρεύει" στο στρίψιμο, επειδή δημιουργείται δεύτερο σημείο ανάρτησης. Ένα απο τις αναρτήσεις και ένα απο το ελαστικό. Ο μόνος λόγος για χαμηλές πιέσεις είναι διέλευση απο χώμα με μυτερές πέτρες, για να προστατεύσουμε το ελαστικό.

Από εκεί και πέρα, σχετικά με την κλίση. Άλλη κλίση θα πάρω εγώ με το Caponord σε ένα στροφιλίκι, και άλλη θα πάρω με το bandit. Μου το επισήμανε και ένας φίλος (αυτός με το versys) που βολτάρουμε μαζί. Μου λέει "με το bandit το πλάγιαζες παραπάνω, μήπως το φοβάσαι το Caponord;"
Δεν το πλάγιαζα παραπάνω. Το πέλμα πατούσε στο ίδιο σημείο. Απλά στο Capo έχω υψηλό κέντρο βάρους και φαίνομαι να παίρνω μικρότερη κλίση σε μοίρες απο ότι με το στρητ. Ταχύτητα εισόδου και εξόδου ίδιες.

Αφου αφήσαμε τα γύρω γύρω ας πιάσουμε το ζουμί.
Το στρίψιμο.
Δύο είναι οι βασικές παράμετροι. Την μια την έγραψε ο Σοφιανός. Είναι το να βλέπουμε που θα πάμε. Αυτό απο μόνο του κάνει το κορμί μας να έρχεται σε φυσική στάση του να πάρουμε την στροφή. Δυστυχώς όμως εκει πρέπει να καταπολεμήσουμε το αρχέγονο ένστικτο της επιβίωσης που λέει "θα πέσεις" και κάνει το σώμα να πάρει αφύσικη στάση ασυναίσθητα, ωστε να μην πλαγιάσουμε πολύ. Ή αν πλαγιάσουμε μας βάζει σε ένα mode πανικού και προσπαθούμε να την επαναφέρουμε μέσα στην στροφή σε όρθια στάση. Παλεύουμε δηλαλή την φυσική της κατάσταση μέσα στην στροφή. Είναι το αντίστοιχο του συνεπιβάτη που γέρνει προς την αντίθετη πλευρά απο τον οδηγό, επειδή φοβάται. Είμαστε οι χειρότεροι εχθροί του εαυτού μας. Μας εμποδίζει ή μας ρίχνει κιόλας ο φόβος και όχι η μηχανή.

Η άλλη παράμετρος έχει να κάνει με τα χειριστήρια της μοτοσυκλέτας και την χρήση απο εμάς.
-Χρήση φρένου πριν απο την στροφή, όσο βρισκόμαστε σε όρθια θέση
-τοποθέτηση της μοτοσυκλέτας στο σωστό σημείο του οδοστρώματος ανάλογα με την φορά τη στροφής
-Ελαφρύ άνοιγμα γκαζιού κατά την έξοδο για διόρθωση πορείας

Αν καταπολεμήσουμε τον πρώτο φόβο του πλαγιάσματος, μπορούμε μετά να κάνουμε πρακτική με την δεύτερη παράμετρο για να γίνουμε πιο γρήγοροι.

Η θέση του σώματος δεν έχει τόσο να κάνει με το πως θα μπούμε στην στροφή, όσο έχει να κάνει η θέση του κεφαλιού. Μπορούμε να μπούμε τελείως άκαμπτοι και κονιορδοι, αρκεί το κεφάλι να κοιτάει στην έξοδο και να γνωρίζουμε που ακριβώς θέλουμε να βγούμε.

Κάτι πίθηκους που βλέπω να κρέμονται απο τα τιμόνια, γελάω. Δεν προσθέτει τίποτα στην οδήγηση τους, μονο προβλήματα.

Από εκεί και πέρα καλό είναι να γνωρίζουμε και λίγο φυσική.
Μπαίνουμε πχ στην στροφή σε αδράνεια, με τα χλμ που ερχόμαστε. Ούτε γκάζι, ούτε φρένο. Αν το κάνουμε αυτό, θα δούμε πως η τροχιά μας ανοίγει επειδή το λάστιχο σιγά σιγά "ξενεριάζει". Τι πρέπει να κάνουμε για να κλείσει η τροχιά; Να ανοίξουμε το γκάζι. Φραααααπ, την κλείνουμε και ερχόμαστε.
Αντίστοιχα αν έχουμε μπει με μεγαλύτερη κλίση απο όσο πρέπει, και υποστρέψει, συνήθως αρκεί το άφημα του γκαζιού και ένα ελαφρύ τσίμπημα στο πίσω φρένο για να έρθει στα ίσα του το μηχανάκι. Μπροστινό φρένο όχι, εκτός και αν γνωρίζει κάποιος τις ιδιαιτερότητες τέτοιου τύπου φρεναρίσματος μέσα στην στροφή. Κυρίως το χρησιμοποιούν αγωνιζόμενοι και για συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Γενικά το γκάζι-φρένο και την σωστή τους χρήση το θεωρώ σημαντικότερο απο το που θα βρίσκεται ο κορμός ή οι αγκώνες ή οι ώμοι, όσον αφορά το στρίψιμο. Απο θέση του σώματος μας ενδιαφέρει το κεφάλι και που βλέπουν τα μάτια. Το υπόλοιπο κορμί θα πάρει την θέση που πρέπει μόλις ξεπεραστεί ο φόβος. Εξάλλου η θέση του σώματος ποικίλει ανάλογα με τον τύπο μοτοσυκλέτας. Ξαναλέω, το θέαμα ενός κρεμασμένου πάνω απο ένα Vstrom που νομίζει πως οδηγάει ss, πέρα απο αστείο είναι και επικίνδυνο. Δεν βγάζουμε κώλους, δεν βγάζουμε λεκάνες, δεν βγάζουμε τίποτα για να στρίψουμε σωστά ή ακόμη και γρήγορα σε νορμάλ συνθήκες.


Άρα για να το συνοψίσω.
Φουσκωμένα λάστιχα
συντηρημένες αναρτήσεις
ρυθμισμένο sag (ακόμη και εμπειρικά)
σωστή τοποθέτηση στο οδόστρωμα
καλή χρήση γκαζιού φρένου ανάλογα με τις συνθήκες
και κυρίως
να βλέπουμε που πάμε και που θέλουμε να βγούμε
και να καταπολεμήσουμε τον φόβο πως αν πλαγιάσουμε η μηχανή θα μας ρίξει. Η μηχανή θα μας ρίξει ή θα μας βγάλει στο αντίθετο ρεύμα ή τα χωράφια αν ΔΕΝ την πλαγιάσουμε.

Disclaimer: ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΓΙΑ ΝΟΡΜΑΛ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΟΔΟΥ. ΓΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ΙΣΧΥΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Υ.Γ Ας τοποπθετηθεί και ο @thimiospoul για το πως ξεκίνησε να οδηγάει και που έφτασε όταν ξεπέρασε τον φόβο του πλαγιάσματος.
 

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Συμπληρώνω στον @Drake Ramore: Επίσης το να βγάζετε το αριστέρο πόδι από το μαρσπιε κατά την διάρκεια των φρένων και πριν την είσοδο στην στροφή όπως το κάνει ο Rossi δεν σας κάνει παγκόσμιους αλλά συνεχίστε να το κάνετε. Δίνετε γέλιο σε εμας που ακουλουθούμε
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Παρατηρησεις..
Εγω την εχω πατησει με την εμμονη στο countersteering...τοπα και πριν.
Τοποθετει αυτοματα το σωμα σε σταση supermotard.

O φοβος του πλαγιασματος μαζι με τη μοτο σε μενα ειναι στις μικρες ταχυτητες.
Οταν η μοτο παει γρηγορα, εχει μεγαλη αδρανεια πλαγιασμενη.

στις φουρκετες ας πουμε εχω θεμα.
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Παρατηρησεις..
Εγω την εχω πατησει με την εμμονη στο countersteering...τοπα και πριν.
Τοποθετει αυτοματα το σωμα σε σταση supermotard.

O φοβος του πλαγιασματος μαζι με τη μοτο σε μενα ειναι στις μικρες ταχυτητες.
Οταν η μοτο παει γρηγορα, εχει μεγαλη αδρανεια πλαγιασμενη.

στις φουρκετες ας πουμε εχω θεμα.
Στις κλειστές φουρκέτες ρε φίλε, εμείς με τις μαούνες (βαριά και μεγάλα κυβικά), όσο γρήγορα και να το πάμε, θα μας περνάνε τα 250άρια απο πάνω.
Το βάρος είναι ένας παράγοντας ανελαστικός. Δεν πα να 'σαι χεράς; Σε φουρκέτα που μπορείς να πας μάξιμουμ 50χλμ/ώρα, θα παλέψεις με τα σίδερα, την ώρα που ενα παπί θα την πάρει ξύνοντας μαρσπιέ.

Στις βαριές μηχανές όσο πιο κλειστή η στροφή, τόσο πιο μανίκι.
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Μπάμπη , έλα κοντά μην μας ακούνε αυτοί οι ζηλιαρηδες. Μην παιδευεσαι άσκοπα, αυτό ή το έχεις από μικρος και το ...... δουλεύεις ή δεν το έχεις ....!cde
Που και να το'χεις μεγαλώνοντας ... παλι το χάνεις ....!abcdefghgk
Μην ακούς τους γεροντο-μουρνταρηδες εδώ ...!
Εδω θα διαφωνήσω..
Όσο και αταλαντος να είσαι σε κάτι, πάντα επιδέχεται βελτίωσης..
Φυσικά ο ταλαντούχος θα σε φάει λάχανο, ας έχεις κάνει 500 μαθήματα..
Ισχύει σε ολα
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Στις κλειστές φουρκέτες ρε φίλε, εμείς με τις μαούνες (βαριά και μεγάλα κυβικά), όσο γρήγορα και να το πάμε, θα μας περνάνε τα 250άρια απο πάνω.
Το βάρος είναι ένας παράγοντας ανελαστικός. Δεν πα να 'σαι χεράς; Σε φουρκέτα που μπορείς να πας μάξιμουμ 50χλμ/ώρα, θα παλέψεις με τα σίδερα, την ώρα που ενα παπί θα την πάρει ξύνοντας μαρσπιέ.

Στις βαριές μηχανές όσο πιο κλειστή η στροφή, τόσο πιο μανίκι.
Έχω και παπί Drake. Και σε κατάβαση παει αέρα..
Δε μας ενδιαφέρει αυτό όμως...
Πες μας ας πούμε πως αντιμετωπίζεις τις κατηφορικες φουρκετες
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Έχω και παπί Drake. Και σε κατάβαση παει αέρα..
Δε μας ενδιαφέρει αυτό όμως...
Πες μας ας πούμε πως αντιμετωπίζεις τις κατηφορικες φουρκετες
Κουμπώνω σχέση που θα μου δίνει δυνατότητα "μηχανόφρενου" με το άφημα γκαζιού (συνήθως δευτέρα) και παίζω με γκάζι και πίσω φρένο.
Κοίτα, σε συνθήκες που μιλάμε για κλειστές κατηφορικές φουρκέτες, το πρώτο είναι να εκτιμήσεις την μέγιστη ταχύτητα που μπορείς να πας. Δεν θα κατέβεις πχ απο Νυμφαίο ή απο τον παλιό της Κλεισούρας (για να πιάσω εδώ τα τοπικά μας) παίρνοντας τις στροφές με 100. Που είναι περίπου όπως η παρακάτω φώτο.




Αν μιλάμε για τέτοιες φουρκέτες, τι στρίψιμο; Με πόσα; Με τι μηχανάκι; Οσο πιο βαρύ, τον ήπιες.
Θεωρώ πως οδηγικά τέτοιοι δρόμοι δεν έχουν να προσφέρουν ευχαρίστηση στον μέσο αναβάτη. Φρένο-γκάζι θα είναι. Ούτε και υπάρχει κάποια ιδιαίτερη τεχνική που θα σε κάνει να εκμεταλλευτείς γυροσκοπικό φαινόμενο κλπ. Αυτά για να λειτουργήσουν απαιτούν κάποια χλμ και πάνω σε ρυθμό. Με 30-40 χλμ/ώρα ποιο γυροσκοπικό φαινόμενο και ποιο countersteering σε μηχανη 250 κιλά και άλλα 100 κιλά αναβάτης;
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
για να συνεχίσω το θέμα με τις φουρκέτες...
Οταν πήγαμε με τον Θυμιο και διασχίσαμε τον Δρυμό Πίνδου το φθινόπωρο, πέσαμε σε τέτοιους δρόμους. Ο Θύμιος με το ελαφρύτερο αλλά και χαμηλότερο fazer ήταν πολύ πιο άνετος σε τόσο κλειστά κομμάτια απο εμένα που πάλευα με τα σίδερα. Κι ας είχα περισσότερη εμπειρία.

Ειπαμε, το βάρος είναι ανελαστικός παράγοντας.
Αφου είχα φτάσει σε μια φάση που σκεφτόμουν πως αν είχα το παπί εκει πάνω θα πήγαινα όχι απλά πιο γρήγορα, αλλά πολύ πιο γρήγορα!
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Αλλά το θέμα μας δεν είναι αυτό.
Είναι με ποιο τρόπο ρίχνετε τη μηχανή στη στροφη
Της τραβάω δύο κλωτσιές, κ πέφτει. Στις καλές μου φωνάζω και δις ιζ σπαρταααα
 

Σάββας

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.450
Ηλικία
61
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Diesel RC90
Όνομα
Σάββας
Περιοχή
Αθήνα
Αρκούδε δεν κάνω παράθεση μην γίνει τεράστιο το ποστ αλλά απλά λέω χαρά στην υπομονή σου που τάγραψες και Good post

Για τις πιέσεις λέγε τα συνέχεια γιατί υπάρχουν τέτοια όργια και είναι πολλά σε πληροφορώ.
Είσαι τυχερός που δεν τάχεις δει έστω και μια φορά εγώ άτυχος από την άλλη που τάδα αλλά φρόντισα να μην τα ξαναδώ ποτέ όμως.
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Κάποτε διάβασα ένα πολύ πετυχημένο σε ένα τεστ...
Όταν η μοτο τσουλησει εξαφανιζονται τα κιλά της, και ξαναεμφανιζονται στην πρώτη κατηφορική φουρκέτα..... Rolling
Πήγα μια φορά να βρω φιλαράκια Αφρικάνους στο μπαφι με το παπι..
... Και στην κατάβαση με έβαλαν μπροστά για να μην ξεμείνω..
Λόγω κλειστών κ φουρκετων, έκανα κ διαφορά... Ήμουν καλύτερο τιμόνι?
Όχι.
Όμως το ερώτημα δεν ήταν πως μπορείς να πάρεις τη στροφή όσο δυνατόν πιο γρήγορα.
Το ερώτημα αφορά την τεχνική του πλαγιασματος..και τη θέση σώματος.. όχι μόνο υπό ιδανικές συνθήκες, αλλά και σε αργά κομμάτια.
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.416
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Κάποτε διάβασα ένα πολύ πετυχημένο σε ένα τεστ...
Όταν η μοτο τσουλησει εξαφανιζονται τα κιλά της, και ξαναεμφανιζονται στην πρώτη κατηφορική φουρκέτα..... Rolling
Είπες κουβέντα Μπάμπη Rolling
Αυτό το ηλίθιο κλισέ που παπαγαλίζουν όλα τα περιοδικά πρέπει κάποτε να πάψει. "Μηχανάρα έχει καλό ζύγισμα,μόλις κυλήσει εξαφανίζονται τα κιλά της"

Ναι και η ωτομοτρίς του ΟΣΕ που δούλευε ο παππούς μου ήταν πανάλαφρη μόλις έπιανε και τσούλαγε!
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Και για να σας το κάνω πιο εύκολο..
Αφήνουμε τις κατηφορικες φουρκέτες..
Πώς αντίμετωπιζετε τις ανηφορικές φουρκέτες;
Πάντα ομως με ένα βαρύ μηχανάκι, όχι τύπου suzuki freewind που ήταν σαν ποδήλατο..
 
Τελευταία επεξεργασία:

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Κάποτε διάβασα ένα πολύ πετυχημένο σε ένα τεστ...
Όταν η μοτο τσουλησει εξαφανιζονται τα κιλά της, και ξαναεμφανιζονται στην πρώτη κατηφορική φουρκέτα..... Rolling
Πήγα μια φορά να βρω φιλαράκια Αφρικάνους στο μπαφι με το παπι..
... Και στην κατάβαση με έβαλαν μπροστά για να μην ξεμείνω..
Λόγω κλειστών κ φουρκετων, έκανα κ διαφορά... Ήμουν καλύτερο τιμόνι?
Όχι.
Όμως το ερώτημα δεν ήταν πως μπορείς να πάρεις τη στροφή όσο δυνατόν πιο γρήγορα.
Το ερώτημα αφορά την τεχνική του πλαγιασματος..και τη θέση σώματος.. όχι μόνο υπό ιδανικές συνθήκες, αλλά και σε αργά κομμάτια.
Η τεχνική του πλαγιασματος θέλει κάποια χλμ. Αν πας να πλαγιασεις με 30 θα πεσεις
 

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Και για να σας το κάνω πιο εύκολο..
Αφήνουμε τις κατηφορικες φουρκέτες..
Πώς αντίμετωπιζετε τις ανηφορικές φουρκέτες;
Πάντα ομως με ένα βαρύ μηχανάκι, όχι τύπου suzuki freewind που ήταν σαν ποδήλατο..
Παντα με ιδανική γραμμή και μονο
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Eγω στις κατηφορικες φουρκέτες πάω σα να έχει κάτω μπανανοφλουδες
Στις ανηφορικές καλύτερα, αλλά λόγω αργής ταχύτητας φοβάμαι να δώσω μεγάλη κλιση
Ενώ κοίταζω μέσα, νιώθω τη μηχανή να ανοιγει
Γενικώς, έχω θέμα στις φουρκέτες.
 
Top Bottom