Aπο το προσωπικό προφίλ του Νικόλα Σπανού !!!
Το νέο BMW R1300GS είναι το καλύτερο τεχνολογικά GS που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Ξεχωρίζει το Dynamic Spring Stiffness που είναι τρομερά πρωτοποριακό και σίγουρα θα αποδώσει ιδιαίτερα σε πιο βαρείς αναβάτες ή σε όσους φορτώνουν πολύ τις μοτοσυκλέτες τους. Η εφαρμοσμένη προσφερόμενη τεχνολογία του νέου μοντέλου, αναβαθμίστηκε συνολικά και σημαντικά. Με συνοπτικές διαδικασίες λοιπόν, σε On Road χρήση και για πολιτισμένους προορισμούς, το 1300 είναι σε όλα πολύ καλύτερο από το 1250.
Ότι και να λέει το press kit, όσο και να εξελιξαν την Off-Road Sport ανάρτηση με τα +20 mm διαδρομή, η μοτοσικλέτα έγινε ακόμα πιο "σκληρή", συμπαγής και σίγουρα περισσότερο ασφάλτινη σε όλους τους τομείς. Και ίσως καλά έκανε η BMW Motorrad αφού πλέον, η συντριπτική πλειοψηφία των ιδιοκτητών τους αποφεύγουν την χρήση εκτός δρόμου.
Μου αρέσει το νέο R1300 GS όπως όλα τα GS. Δεν θα το αγόραζα όμως για ένα πολύ βασικό (για εμένα) λόγο. Έχασε (και πάλι) ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του ιδιαίτερου "Gelande" χαρακτήρα του.
Η "ομορφιά" του GS είναι οι κραδασμοί, οι εργοστασιακές ελαστικότητες, το σκληρό μέταλλο. Τι σας λέω τώρα ε;
Η εμπορική επιτυχία του θα είναι σοκαριστική στην παγκόσμια αγορά διότι κατάφερε (για ακόμη μια φορά), ο μισός πλανήτης να το βρίζει υποκειμενικά για την εικόνα και το φανάρι του (που εμένα μου αρέσει), και ο άλλος μισός να το θέλει χθες, για όλα τα πολλά και καλά που αναμφισβήτητα προσφέρει.
Αλήθεια όμως, αυτά τα led στις χούφτες γιατί τα βάλατε? Πτώση και error δηλαδή + αλλαγή χούφτα led. Τα πίσω φανάρια-φλας γιατί τα αναρτήσατε έξω και εκτεθειμένα στην βάση πινακίδας; Εδώ τα σπάγαμε σε πτώσεις στα 1250, τότε που ήταν μικρά και χωμένα στην ουρά. Τώρα; Θα αλλάζουμε φλας-φανάρι στα βουνά; Και καλά να μην έχουμε φλας στο βουνό, να μην έχουμε ούτε πίσω φως-φανάρι στο ταξίδι; Dealers να αλλάξουμε στην Αφρική ή όπου πάμε στα χαμένα, δεν υπάρχουν. Χωρίς φως;
Τα ενιαία side panels στο νέο (πολύ πιο στιβαρό) υπο πλαίσιο από μπροστά ως την ουρά, γιατι τα βάλατε; ναι για να μην λερώνουν τα παντελόνια, αλλά έτσι δεν θα γίνεται απαγωγή από τους σωλήνες και θα μπουκώνουμε στην λάσπη, ειδικά με φορεμένες τις πλαϊνές βαλίτσες. Τα panel τα ξέρατε από την Touratech που τα δίνει εδώ και 20 χρόνια, αλλά δεν τα βάζατε στα προηγούμενα μοντέλα γιατί θα "μπουκώναμε". Τώρα, τι;
Μετά γνώσεως, αφού τα Telelever-Paralever διατηρήθηκαν τελικά, την caster γιατί την αλλάξατε τόσο πολύ; Το νέο πλαίσιο είναι λίγο πιο κοντό, με το κιβώτιο πιο μέσα και κάτω από το μοτέρ. . Προφανώς βουτάει γρηγορότερα στις εισόδους των ασφάλτινων στροφών, να έχει ελαφρύτητα στην αίσθηση, και να διατηρεί ευκολότερα την τροχιά, αλλά ξενίζει με το νευρικό πάτημα στο χώμα ενω για να σουζαρει (όπως εύκολα έκανε) στην λασπολακούβα ή να κάνει άλμα, θέλει πια πολύ έμπειρο αναβάτη που ακόμα κι αυτός θα δυσκολευτεί να σηκώσει τον μπροστινό τροχό (στα πολύ αργά).
Οι καθρέπτες με τις πολύ σημαντικές ηλεκτρονικές προειδοποιήσεις για την On Road ασφάλεια αφαιρούνται χωρίς προβλήματα και καλώδια υπολογιστή; ή θα πάμε Off-Road Expedition με μαμά καθρέπτες και όχι αναδιπλούμενους όπως κάναμε έως και στα 1250;
Ξέρετε, έχετε και ένα loyal BMW GS Enduro κοινό που μάλλον το ξεχάσατε. Πότε άραγε θα δούμε ένα γυμνό GS Boxer Enduro εμεις οι "γραφικοί"; Μάλλον είμαστε πολύ λίγοι πια, και το marketing δεν ασχολείται με τους λίγους.
Όπως και να έχει οι αριθμοί θα εκτοξευθούν και πάλι, κι αυτό στο τέλος της ημέρας είναι που αναδεικνύει τους νικητές.
Ποτέ μου δεν ασχολούμαι με την ομορφιά διότι είναι υποκειμενικό θέμα. Με την ρεαλιστική ουσία στο πραγματικό Ταξιδιωτικό πεδίο όμως ασχολούμαι και θα ασχολούμαι, όσο κάνω αυτό που κάνω.
Όταν πριν 20+ χρόνια έλεγα το: "να γιατί boxer", το έλεγα διότι το GS κάποτε έφερνε 10 κωλοτούμπες και συνέχιζε απτόητο το ταξίδι του. Κωλοτούμπες λοπόν δεν έκανα και δεν θα κάνω. Λυπάμαι αν στεναχωρώ κάποιους, αλλά έχω και άποψη (που δεν φημώνεται) και χρέος έναντι του κόσμου που θέλει και περιμένει από εμένα να ακούγεται η αλήθεια και όχι σχόλια τύπου μοιάζει με το Χ άλλο μοντέλο. Μπορεί να κάνω κακό στο pr της δουλειάς μου με αυτό το post, αλλά αν ήθελα pr θα δούλευα υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων και δεν θα είχα την ALL ROAD TRAINING.
Και για όσους δεν γνωρίζουν την ιστορία. Όλα τα παραπάνω τα γράφει άνθρωπος που το GS ήταν και παραμένει αναπόσπαστο κομμάτι της προσωπικής και επαγγελματικής του ζωής.
ΥΓ:Όταν το οδηγήσω εκτεταμένα, θα μπορώ να πω περισσότερα. Και θα το οδηγήσω, don't worry
Στάλθηκε από το SM-N975F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk