Θεωρία Κινητήρων

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.487
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
serv01_0217.jpg

Η λειτουργεία των ΜΕΚ (Μηχανών Εσωτερικής Καύσεως) βασίσετε στην εκματάλευση της χημικής ενέργειας των καυσίμων

. Και λέγονται εσωτερικής καύσεως γιατί η μετατροπή της χημικής ενέργειας της κάυσης και η εκματάλευση του παραγώμενου έργου γίνεται στο ίδιο χώρο. Σε αντίθεση με τις Μηχανές Εξωτερικής Καύσεως όπου το εργαζόμενο μέσο πρέπει να μεταφερθεί σε άλλο σημείο για την παραγωγή έργου. Π.χ ατμολέβητας - ατμοστρόβιλος. Έχουμε και λέμε λοιπόν. Τα βασικά μέρη.

Κυλινδρος - Χιτώνιο:Φανταστείτε ένα ποτήρι χωρίς πάτο. Είναι ο χώρος μέσα στον οποίο κινείτε το εμβολο. Είναι κατασκευασμένος από ειδικά κράματα μετάλλων για να παρουσιάζει όσο το δυνατόν πιο λεία επιφάνεια κατά την καταργασία του για μείωση των τριβών και όσο το δυνατόν πιο ανθεκτική για αντοχή στις κρούσεις και στη θερμότητα της έκρηξης.

Εμβολο:Φανταστείτε τώρα ότι το ποτήρι που έχετε έχει την δυνατότητα να μετακινεί τον πάτο του από το χαμηλότερο σημείο στο ψηλότερο. Είναι κατασκευασμένο από παρεμφερή υλικά με το χιτώνιο ή υλικά με παρόμοιες δυνατότητες. Σε μεγάλες μηχανές υπάρχει ξεχωριστό κύκλωμα ψύξης των εμβόλων. Το έμβολο στην περιφέρειά του έχει ειδικά αυλάκια εντός των οποίων τοποθετούνται τα ελατήρια. Τα έμβολα πάντα έχουν μικρότερη διατομή από αυτή των κυλίνδρων-χιτωνίων εντός των οποίων κινούντε.

Ελατήρια:Τα ελατήρια αυτά ουδεμία σχέση έχουν με τα ελατήρια του αμορτισέρ ή κάτι αντίστοιχο. Είναι ένα δαχτυλίδι που σε ένα σημείο είναι κομμένο διαγώνια και σκοπό έχει την στεγανοποίηση του θαλάμου καυσης από τον στροφαλοθάλαμο. Λόγω κατασκευής αυτό το ελατήριο έχει την τάση να "ανοίγει" την διαμετρό του. Όταν το τοποθετούμε στο αυλακι του η εσωτερική του διάμετρος είναι ίση με την διάμετρο του αυλακιού ενώ η εξωτερική με την διάμετρο του χιτωνίου. Με τον καιρό (χρήση) αρχίζει και φθείρεται η εξωτερική πλευρά και το ελατήριο λεπτένει. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την μειωμένη στεγανώτητα και την φθορά του λιπαντικών λόγω διαρροής αερίων καύσης προς τον στροφαλοθάλαμο. Τα ελατήρια διαχωρίζονται σε συμπίεσης και ελαίου. Τα συμπίεσης κρατούν την στεγανώτητα του θαλάμου καυσης ενώ αυτά του ελαίου τοποθετούνται στο πιο χαμηλό αυλάκι και καθαρίζουν το χιτώνια από τη υπερβολική ποσότητα λαδιού.

Διωστήρας (μπιέλα): Ο διωστήρας είναι ένα συμπαγές κομμάτι μετάλου ιδιέτερα μεγάλη μηχανικής αντοχής που συνδέει το έμβολο με τον στροφαλοφόρο άξονα. Είναι συνδεδεμένος στο έμβολο με ένα πείρο ενώ στο στροφαλοφόρο μέσω ζεύγους κουζινέτων.

Στροφαλοφόρος:Ο στροφαλοφόρος είναι ένα άξονας που στην απλούστερή του μορφή είναι σχήματος _Π_ (μονοκύλινδρος κινητήρας). Όπως φαίνεται ένα τμήμα του άξονα (οριζόντια γραμμή του Π) έχει μετακινηθεί έτσι όταν περιστρέφεται να διαγράφει ένα πλήρη κύκλο. Στο σημείο αυτό συνδέεται το κάτω μέρος του διωστήρα. Αν προσθέσουμε έναν ή περισότερους κυλίνδρους αντιστοίχως προσθέτουμε και Π. Πολύ σημαντικό ρόλο εδώ παίζει η γωνία που σχηματίζεται ανάμεσα στα Π που ονομάζεται γωνία σφηνώσεως. Έτσι η γωνία σφηνώσεως για τρικύλινδρο κινητήρα είναι 120 μοίρες, για πεντακύλυνδρο 75, για 6κύλινδρο 60 και πάει λέγοντας. Εδώ θα αναρωτηθείτε μα καλά στο βίντεο που είδαμε με τον τετρακύλινδρο είχαμε τα ακραία Π προς τα κάτω ενώ τα μεσαία προς τα πάνω άρα 180 μοίρες. Λάθος. Το κάθε έμβολο έχει εκτελεί διαφορετική λειτουργεία και έτσι ανά ζεύγος έχουν 180 μοίρες διαφορά. Οπότε η γωνία σφηνώσεως είναι 90 μοίρες.

Σφόνδυλος ή βολάν: Επειδή οι κινητήρες δεν παράγουν έργο παρά μόνο σε μία από τις τέσσερις διακριτές κινήσεις του μέρος της κινητικής ενέργειας του εμβολου "αποθηκεύτε" στον σφόνδυλο. Ο σφόνδυλος είναι μια συμπαγής στρεφόμενη μάζα με το μεγάλο μέρος της μάζας αυτής στην περιφέρεια. Στην περιφέρεια για να έχει μεγάλη στροφορμή η οποία αποδίδετε όταν το έμβολο εκτελεί τις άλλες τρεις διακριτές ενέργειές του.

Βαλβίδες: Είναι ο μηχανισμός που επιτρέπει την αναπνοή του κινητήρα. Συνδέει τον θάλαμο καύσης με την ατμόσφαιρα και επιτρέπει την λειτουργεία του. διαχωρίζονται σε εισαγωγής και εξαγωγής. Οι μεν εισαγωγής επιτρέπουν την είσοδο του καύσιμου μίγματος, οι δε εξαγωγής των καταλοίπων καύσης. Δευτερεύουσα λειτουργεία αμφοτέρων είναι να απομωνόσουν τον θάλαμο καύσης από την ατμόσφαιρα. Είναι επίσης κατασκευασμένες από πολύ ανθεκτικά μέταλλα για να έχουν αντοχή στις θερμοκρασίες και στην πρόσκρουση απάνω στην έδρα της βαλβίδας.

Εκκεντροφόρος: Πέρνωντας κίνηση από τον στροφαλοφόρο είτε με ελαστικούς ιμάντες, είτε με αλυσύδες, είτε με γρανάζια ο εκκεντροφόρος είναι ο άξονας που "οδηγεί" την κίνηση των βαλβίδων. Σε κατάλληλα σημεία έχει τοποθετημένα τα έκκεντρα ή αμύγλαδα. Φανταστείται τώρα ότι το έκκεντρο (που έχει σχήμα αμύγδαλου) είναι τοποθετημένο με τέτοιο τρόπο ώστε με την κίνηση του εκκεντροφόρου να πιέζει ένα λαμάκι. Το λαμάκι αυτό κάποια στιγμή θα αρχίσει να κινείτε λόγω της επαφής του με την έκκεντρη πλευρά. Το πόσο θα διαρκέσει αυτό και πόσο πολύ θα κινηθεί εξαρτάτε από το σχήμα του εκέντρου. Αν υποθέσουμε τώρα ότι το λαμάκι αυτό ανεβοκατεβαίνει μέσα σε μία σωλήνα και σπρώχνει ένα άλλο λαμάκι κάθετα τοποετημένο. Αυτό το δευτερο λαμάκι είναι στηριγμένο (αρθρωμένο) στο κέντρο του οπότε όταν το λαμάκι Ι πιέζει προς τα πάνω το ένα άκρο του λαμάκι ΙΙ το άλλο άκρο κινείτε προς τα κάτω. Μόλις φανταστήκατε ένα ζύγωθρο ή κοινώς κοκοράκι (λαμάκι ΙΙ) με το ωστήριό του (λαμάκι Ι). Στο άκρο αυτό λοιπόν είναι συνδεδεμένη η βαλβίδα έτσι ώστε αναλόγως με την κίνηση του εκκεντροφόρου να κινείται και αυτή. Αυτή ήταν η αρχική σκέψη και λειτουργία των εκκεντροφόρων. Ώσπου η φαντασία των μηχανικών και η τεχνολογία των υλικών επέτρεψαν την τοποθέτηση των εκκεντροφόρων απευθείας πάνω από τις βαλβίδες καταργόντας τον μηχανισμό ωστηρίου-ζυγώθρου στις περισσότερες εφαρμογές. Έτσι έχουμε τον Εκκεντροφόρο Επί Κεφαλής (ΕΕΚ) είτε μονό SOHC (με χρήση ζυγώθρων μερικές φορές) είτε διπλό DOHC με απευθείας τοποθέτηση πάνω στις βαλβίδες.

Μπλοκ: Είναι ο κορμός του κινητήρα πάνω ή μέσα στον οποίο τοποθετούνται όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα. Επίσεις φέρει ειδικές σωληνώσεις που συνδέονται με αυτές του καπακιού και δημιουργούν το κύκλωμα ψήξης. Στι περισσότερες μηχανές φέρει πτερύγια, γνωστά και ώς ψύκτρες, για την απαγωγή θερμοκρασίας. Χαρακτηριστικά στους αερόψυκτους κινητήρες οι ψύκτρες είναι δυσανάλογα μεγάλες σε σχέση με τον κινητήρα και είναι λεπτές.

Καπάκι ή κεφαλή: Είναι μία ολομεταλλική κατασκευή η οποία κλείνει το πάνω μέρος του κινητήρα διμιουργώντας το θάλαμο καυσης και φέρει τις βαλβίδες. Στεγανοποιεί με την γνωστή φλάτζα κεφαλής και επειδή είναι χυτό μέρος φέρει και ειδικές σωληνώσεις για την κυκλοφορία του υγρού ψύξης. Φέρει επίσεις ψύκτρες ειδικά αν είναι αερόψυκτος ο κινητήρας.

Αφού λοιπόν είπαμε για τα βασικά για τα επιμέρους μέρη ας πούμε και κάτι για την λειτουργία αυών των μερών.

Αν περιστέψουμε ελεύθερα τον στροφαλοφόρο ενός κινητήρα (μονοκύλιδρο για το παράδειγμά μας) θα παρατηρήσουμε ότι το έμβολο παλιδρομεί εντός του χιτωνίου, ο διωστήρας εκτελεί μία κίνηση όπως του εκρεμούς και ο εκκεντροφόρος κινεί τις βαλβίδες με συγκεκριμένη σειρά. Τοποθετούμε λοιπόν το έμβολο σε σημείο τέτοιο ώστε να βρίσκετε στο ανώτερο σημείο της παλιδρόμησής του. Αυτό αποκαλείτε Άνω Νεκρό Σημείο (ΑΝΣ)*. Συνεχίζουμε την περιστροφή και βλέπουμε ότι σιγά σιγά μία βαλβίδα (εισαγωγής) αρχίζει να πιέζεται από το ζύγωθρο ή το έκκεντρο έτσι ώστε να ανοίξει και να επιτρέψει την διέλευση του καύσιμου μίγματος. Αυτό διαρκεί μέχρι περίπου ο στροφαλοφόρος να φτάσει τις 120 ~ 140 μοίρες περιστροφής από το ΑΝΣ. Αυτό έχει να κάνει με την μορφή του εκκέντρου. Αυτή είναι η πρώτη από τις διακριτές φάσεις ή χρόνους που μπορεί να βρεθεί ένας κινητήρας και καλείτε Εισαγωγή. Η εισαγωγή επιτυγχάνεται με την δημιουργία υπίεσης (αναρόφηση) λόγω της κίνησης του εμβόλου προς τα κάτω.
Όταν ο στροφαλοφόρος διαγράψει 180 μοίρες έχει φτάσει στο χαμηλότερο σημείο της παλινδρόμησης το οποίο καλείτε Κάτω Νεκρό Σημείο (ΚΝΣ)*. Στο σημείο αυτό αρχίζει ο φάση της Συμπίεσης. Η συμπίεση διαρκεί έως περίπου 20 έως 5 μοίρες πριν το ΑΝΣ και η ρύθμιση του σημείου αυτού καλείτε προπορεία ή αβανς. Σε αυτό το γίνεται η έναυση του σπινθιριστή ή μπουζί και δημιουργείτε το μέτωπο καύσης που διαρκεί μέχρι 5 ~ 10 μοίρες μετά το ΑΝΣ. Από το σημείο αυτό έχουμε την φάση της Εκτόνωσης όπου και υπάρχει η παραγωγή έργου και διαρκεί έως της ελεύσεως του εμβόλου στο ΚΝΣ. Θα παρατηρήσετε εδώ ότι η καύση αποτελεί ένα ξεχωριστό κομμάτι της λειτουργίας ενός κινητήρα αλλά συνήθως το λαμβάνουμε ως ένα με την εκτόνωση. Από το σημείο αυτό (ΚΝΣ) αρχίζει να ανοίγει η άλλη βαλβίδα (εξαγωγής) και το έμβολο αρχίζει να σπρώχνει τα καυσαέρια προς το περιβάλλον καθώς ανέρχεται προς το ΑΝΣ. Μόλις το έμβολο φτάσει στο ΑΝΣ είναι και πάλι έτοιμο να ξανακάνει την ίδια λειτουργία. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι υπάρχει ένα μικρό χρονικό διάστημα όπου οι δύο βαλβίδες είναι ταυτόχρονα ανοιχτές και αυτό καλείτε αλληλοκάλυψη ή overlapping. Αν και ακούγεται παράταιρο είναι επιθυμητό για την καλύτερη λειτουργία του κινητήρα.
Φυσικά η λειτουργεία του τετράχρονου κινητήρα δεν μπορεί να αναλυθεί σε ένα μικρό ποστ αλλά αυτή είναι μια πρώτη γεύση για αυτούς που δεν έχουν εικόνα για το τι γίνεται κάπου εκεί κάτω.

*Στα ΑΝΣ και ΚΝΣ η στιγμιαία γραμμική ταχύτητα του εμβόλου είναι μηδέν και για αυτό το λόγο ονομάζονται "νεκρά σημεία".
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.284
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
...... "γραμμική ταχύτητα του εμβόλου" ..... εδω παιχθηκε ολη η αναπτυξη της μεταλλουργιας για την πρωτοκαθεδρια της μεγιστης ιπποδυναμεως απο τους κατασκευαστες πολυστροφων κυριως κινητηρων ....!:)
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.169
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
...... "γραμμική ταχύτητα του εμβόλου" ..... εδω παιχθηκε ολη η αναπτυξη της μεταλλουργιας για την πρωτοκαθεδρια της μεγιστης ιπποδυναμεως απο τους κατασκευαστες πολυστροφων κυριως κινητηρων ....!:)
Πού την αποκτάμε πως αγαπητέ συνάδελφε; Για πες τους.
 

LAndreas

member
Δημοσιεύσεις
1.413
Ηλικία
60
Περιοχή
Ναουσαρα
Όνομα
Λειβαδιτης Ανδρεας
*Στο ΚΝΣ η στιγμιαία γραμμική ταχύτητα του εμβόλου είναι μηδέν και για αυτό το λόγο ονομάζονται "νεκρά σημεία".


κανεις το παν για να το στειλεις οσο πιο γρηγορα γινεται εκει κατω ...................για να σταματησει .......... και να το κουβαλας προς τα πανω
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.284
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.284
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Ας μην ξεχναμε οτι στην κατηγορια των Μ.Ε.Κ. ανηκει και ο πρωτοποριακος κινητηρας Wankel ......χωρις μπιελες , ενα "τριγωνο εμβολο" που ομως ολη η δυσκολια και η αποτυχια του ειναι η στεγανοποιηση των ακμων του μεσα στο χιτωνιο που ..... περιστρεφεται .....!

800px-Wankel-1.jpg
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
και η αποτυχια του ειναι η στεγανοποιηση των ακμων του μεσα στο χιτωνιο που ..... περιστρεφεται .....!

View attachment 15432

Και η μεγάλη τους κατανάλωση...



Στάλθηκε από το MI MAX μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.284
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Και η μεγάλη τους κατανάλωση...

..... μα εσεις που ζειτε ? ...... εγω στην Βενεζουελα (0,001 $/ λιτρο) ........! abcdefghg

https://gr.globalpetrolprices.com/Venezuela/
Η 'συγκεντρωση ισχυος' του ομως (βαρος κινητηρα / αποδοση) ηταν ιδανικη για ........ 'πολεμοχαρεις' σκοπους ......!Shot
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.487
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Νέος κινητήρας που καίει τα πάντα!​

Από τον BikerSpirit

Η Cummins αποκάλυψε το τελευταίο της δημιούργημα, που είναι ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης ο οποίος μπορεί να λειτουργήσει με οποιοδήποτε καύσιμο.
Υπάρχουν ακόμα ένθερμοι υποστηρικτές των κινητήρων εσωτερικής καύσης και η Cummins τροφοδοτεί τη διάθεσή τους για αντιπαράθεση με τους υποστηρικτές του ηλεκτρισμού.

Η Cummins είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές κινητήρων εσωτερικής καύσης και πρόσφατα ανακοίνωσε τα σχέδιά της για «στροφή» προς το υδρογόνο. Πάνω σε αυτό, υπάρχουν αρκετές προκλήσεις καθώς το υδρογόνο καίγεται διαφορετικά από άλλα καύσιμα.


Για να δώσει λύση (και) σε αυτό, η Cummins σχεδίασε έναν ιδιαίτερο θάλαμο καύσης και προχώρησε με την κατασκευή του κινητήρα υδρογόνου. Δεν έμεινε όμως εκεί, μια και στη συνέχεια εκμεταλλεύτηκε την τεχνογνωσία της για να παρουσιάσει ένα κινητήρα που δεν έχει κανένα πρόβλημα να χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε καύσιμο.

Από diesel και αμόλυβδη βενζίνη, έως υδρογόνο. Πρόκειται για ένα κινητήρα που έχει ένα μόνο φραγμό αναφορικά με τα καύσιμα που μπορεί να χρησιμοποιήσει και αυτός είναι το ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιεί όλα τα καύσιμα ταυτόχρονα. Ανεξάρτητα από το καύσιμο, ο κινητήρας αυτός είναι ίδιος από την κυλινδροκεφαλή και προς τα κάτω.


Σε ότι αφορά την απόδοση, η Cummins υποστηρίζει πως με κάθε καύσιμο η ισχύς είναι παρόμοια- χωρίς ωστόσο να δώσει περισσότερες πληροφορίες επ’ αυτού. Πολλές πληροφορίες επίσης μεταξύ άλλων, περιμένουμε να κοινοποιηθούν σχετικά με το φιλτράρισμα των εκπομπών της καύσης.

Πηγη bikerspirit.net
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.284
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Μάλλον θα σου δίνει και 3 καπάκια έξτρα όπου ανάλογα τι καύσιμο βρίσκεις .... θα το αλλαζεις εκει επιτοπου στο βενζινάδικο ....! Tooth
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.487
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Ο κινητήρας V5 της Honda MotoGP 2002​

honda_v5engine_2692022_2.jpg

Ένα μίνι αφιέρωμα στον πιο ιδιαίτερο 4χρονο αγωνιστικό κινητήρα, που είδε ποτέ εφαρμογή: Τον 5κύλινδρο της Honda RC211V, της πρώτης 4χρονης MotoGP μοτοσυκλέτας από την εταιρεία του Hamamatsu.

2002 – MotoGP, η νέα εποχή​

Το 2002 συντελέστηκε ίσως η μεγαλύτερη αλλαγή στην ιστορία των Grand Prix μοτοσυκλέτας, μέχρι τώρα. Οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες θα ήταν πλέον τετράχρονες και, μέχρι το 2007, με κυβισμό έως 990 κ.εκ. και ελευθερία χρήσης από 2 έως 6 κυλίνδρους. Η Honda είχε ήδη κατατροπώσει τον ανταγωνισμό πολλάκις, με την NSR500 αλλά και τον Valentino Rossi, που τότε βρισκόταν στην αρχή της καριέρας του. Η νέα αγωνιστική μοτοσυκλέτα ονομάστηκε RC211V, ένα όνομα το οποίο εξηγείται ως εξής: RC=Race Cycle, αγωνιστική μοτοσυκλέτα δηλαδή, 211= η 1η μοτοσυκλέτα αγώνων του 21ου αιώνα και φυσικά, V, από την διάταξη του κινητήρα της. Και μιλώντας για αυτόν, αξίζει μια ιδιαίτερη ματιά στον πιθανώς πιο ιδιαίτερο αγωνιστικό κινητήρα, στην ιστορία των Grand Prix!



Χάρη στον περιορισμό της γωνίας μεταξύ των κυλίνδρων, η Honda μείωσε τις διαστάσεις του V5.

Χάρη στον περιορισμό της γωνίας μεταξύ των κυλίνδρων, η Honda μείωσε τις διαστάσεις του V5.

Μια πολύπλοκη, αλλά ιδιοφυής λύση​

Με τους κανονισμούς να καθορίζουν τον κυβισμό, αλλά και τον μέγιστο αριθμό των κυλίνδρων στην νεοσύστατη κατηγορία, η Honda δημιούργησε τον 5κύλινδρο κινητήρα της από λευκό χαρτί. Γιατί όμως 5 κύλινδροι; Πρόκειται για μια επιλογή που προκαλεί ακόμα… φλύκταινες σε ορισμένους «πουρίστες» της μηχανολογίας, αφού αυτός ο αριθμός κυλίνδρων σε V διάταξη, θα μπορούσε να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα κραδασμών στον κινητήρα. Ακόμα, ένας V4 κινητήρας ήταν ήδη μια γνωστή επιλογή, με προοπτικές μικρότερου κόστους και βάρους «στα χαρτιά». Ωστόσο, η Honda προχώρησε με τον V5, ο οποίος αποτέλεσε κυριολεκτικά, μια μηχανολογική άσκηση.
Με 5 κυλίνδρους, ο κυβισμός κάθε κυλίνδρου μπορούσε να μειωθεί περισσότερο, από ότι σε έναν V4 (με 198 αντί για 247,5 κυβικά ανά κύλινδρο), με άμεσα οφέλη στο μέγεθος και το βάρος των κινούμενων μερών όπως τα πιστόνια. Αυτό σημαίνει επίσης ότι οι στροφές μπορούν να ανέβουν περισσότερο, άρα και η ισχύς, η οποία σχετίζεται άμεσα με αυτές –ενδεικτικά, την τελευταία του χρονιά, ο κινητήρας της RC211V έφτασε τα 260 άλογα στις 16.500 στροφές! Καλά μέχρι εδώ… που να δείτε και την συνέχεια!

Η γωνία μεταξύ των κυλίνδρων του V5 κινητήρα, ήταν 75,5 μοίρες και όχι 90, όπως είναι ο κανόνας στους V4. Αυτό δίνει την δυνατότητα δημιουργίας ενός μικρότερου κινητήρα σε μήκος, αλλά κυριολεκτικά… καταστρέφει την εξισορρόπηση των κραδασμών που είναι δεδομένη, σε έναν V4 90 μοιρών. Και εκεί λοιπόν, ήρθε ο ρόλος του 5ου πιστονιού! Με αυτή την πολύ προσεκτική επιλογή γωνίας μεταξύ των κυλίνδρων και γωνίας χρονισμού για το 5ο έμβολο, η Honda πέτυχε έναν απόλυτα ζυγοσταθμισμένο κινητήρα, ο οποίος αποδείχθηκε και άκρως αξιόπιστος.

honda_v5engine_pistons_2692022.jpg

Φοβερή επιτυχία τα επόμενα 5 χρόνια​

Με τον Valentino Rossi στα κλιπ-ον της Honda RC211V, η νέα μοτοσυκλέτα κυριολεκτικά σάρωσε τον ανταγωνισμό το 2002 και το 2003, με τον τίτλο οδηγών και κατασκευαστών να περνά στα χέρια τους. Το 2004,το θορυβώδες διαζύγιο Rossi και Honda ακολούθησε η μεταγραφή του Ιταλού στην Yamaha, με την οποία συνέχισε την εκπληκτική πορεία του… Οι αναβάτες της RC211V είδαν «δύσκολες μέρες», όμως η μοτοσυκλέτα συνέβαλε στην κατάκτηση του τίτλου κατασκευαστών από την Honda και το 2004. Το 2006 ήρθε ένας ακόμα τίτλος οδηγού και κατασκευαστών, από τον Nicky Hayden. Η RC211V έχει πετύχει επίσης, το φοβερό στατιστικό του ποσοστού νικών στο 58,5%, κερδίζοντας τους 48 από τους 82 αγώνες στην πενταετία 2002-2006.


Ένας κινητήρας που «δεν θα έπρεπε να υπάρχει»!
Ο πρώτος -και τελευταίος- V5 της ιστορίας σε αγωνιστικές μοτοσυκλέτες, ήταν o τρόπος που η Honda… φλέξαρε τις μηχανολογικές της ικανότητες, την εποχή που τα δίχρονα έδωσαν την σκυτάλη στα τετράχρονα. Με 7 συνολικά τίτλους μέσα σε 5 χρόνια, ο κινητήρας απέδειξε την αξία του, ενώ ο ήχος του παραμένει ακόμα αξεπέραστος…


Πηγη www.mototriti.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.487
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

H BMW ετοιμάζει μονοκύλινδρο με τεχνολογία ShiftCam​

bmw-patent-single-swiftcam-1.jpgbmw-patent-single-swiftcam-3.jpg

Η διάταξη μεταβλητού βυθίσματος βαλβίδων, ShiftCam, μπορεί σύντομα να περάσει και στα μικρά μονοκύλινδρα της BMW.
Το αντικείμενο της ευρεσιτεχνίας που κατοχυρώνει η BMW αφορά έναν μονοκύλινδρο τετραβάλβιδο κινητήρα ο οποίος έχει εξοπλιστεί με μια νέα παραλλαγή του συστήματος μεταβλητού βυθίσματος βαλβίδων ShiftCam.
Η διάταξη αυτή αφορά έναν μικρό σερβομηχανισμό που μετακινεί τον εκκεντροφόρο εισαγωγής κατά μερικά χιλιοστά οριζόντια, εμπλέκοντας διαφορετικά έκκεντρα (αμύγδαλα) με διαφορετικό σχήμα, με αποτέλεσμα να αλλάζει το βύθισμα της βαλβίδας αναλόγως.
bmw patent single swiftcam 2
Το σύστημα αυτό είναι ήδη σε εφαρμογή σε διάφορους κινητήρες, τόσο στους μεγάλους boxer των R 1250 όσο και στα τετρακύλινδρα σε σειρά των S 1000.

Η νέα παραλλαγή φαίνεται πως αφορά τον μικρό μονοκύλινδρο των G 310, καθώς στα σχέδια της πατέντας διακρίνεται καθαρά η χαρακτηριστική αρχιτεκτονική με τον κύλινδρο ελαφρώς κεκλιμένο προς τα πίσω.

Προφανώς αυτό εξυπηρετεί τη λογική, καθώς ένας μεγάλος μονοκύλινδρος, όπως αυτός των G 650, δεν έχει ιδιαίτερη ανάγκη από οποιασδήποτε μορφής σύστημα μεταβλητού χρονισμού ή βυθίσματος βαλβίδων, μιας και δε στερείται ροπής χαμηλά, ούτε ενδιαφέρεται για την ευστροφία του πολύ ψηλά στο στροφόμετρο.

Ο μικρός μονοκύλινδρος των 310 cc ωστόσο θα είχε πολλά να κερδίσει από μια τέτοια διάταξη, όπως μας έχει δείξει και η εμπειρία των ανάλογων μοτέρ της Yamaha σε σκούτερ όπως τα ΝΜΑΧ και μοτοσυκλέτες όπως η ΜΤ-125. Εκεί λοιπόν η προσαρμογή διαφορετικού έκκεντρου στις χαμηλές και τις ψηλές στροφές θα μπορούσε να γεμίσει τις καμπύλες απόδοσης των G 310 σε ικανοποιητικό βαθμό, ενώ οι Γερμανοί συνάδελφοι ρίχνουν και μια παράπλευρη σποντίτσα μιλώντας για βελτιστοποίηση του αποτελέσματος αν ο κινητήρας μεγαλώσει λίγο, ας πούμε προς τα 350 cc.
bmw patent single swiftcam 4
Στην μονοκύλινδρη αυτή εφαρμογή το μοτεράκι που αναλαμβάνει να ελέγχει τη θέση του εκκεντροφόρου έχει μεταφερθεί στο κέντρο της κεφαλής, σε αντίθεση με τις άκρες που καταλαμβάνει στις υπόλοιπες εφαρμογές της ShiftCam τεχνολογίας από τη BMW.

Ενδεχομένως να πρόκειται για μια επιλογή που έγινε με καθαρά εργονομικά κριτήρια, ενώ φυσικά η κατοχύρωσή της δε συνεπάγεται αυτομάτως και πέρασμα στην παραγωγή.

Φανταζόμαστε ωστόσο πως η τόνωση της ροπής τις χαμηλομεσαίες και η αύξηση της αποδιδόμενης ισχύος ψηλά είναι στόχος που δεν αφήνει ασυγκίνητο κανέναν κατασκευαστή και για τη BMW το να παρουσιάσει μια νέα γενιά μικρών μονοκύλινδρων G με απόδοση που να ξεπερνά τους 40 ίππους θα ήταν ό,τι ακριβώς χρειάζεται για να κοιτάξει με περισσότερη πυγμή στα μάτια ανταγωνιστές, όπως τη σειρά 390 της ΚΤΜ.

Πηγή: Motorrad
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.487
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Harley Davidson Screamin' Eagle 135ci Stage IV Performance Crate κινητήρας - 130 hp και 19,8 kgm ροπής!​

Ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος Crate κινητήρας της ιστορίας της HD, ιδανικός για customizing
HD Screaming Eagle 135


Η Harley Davidson παρουσίασε τον μεγαλύτερο και ισχυρότερο V2 135 κυβικών ιντσών -2.212 κ.εκ.- της ιστορίας της σε μορφή Crate, που μπορεί δηλαδή κανείς να τον αγοράσει στην κούτα του, και είτε να εξοπλίσει με αυτόν όποιο μοντέλο της εταιρείας μπορεί να τον δεχθεί, είτε να τον χρησιμοποιήσει για να φτιάξει τη δική του custom μοτοσυκλέτα.

O νέος κινητήρας της HD αποδίδει 130 hp / 5.500 rpm και... 19,8 kgm / 3.500 rpm (αμφότερα τα νούμερα αφορούν σε απόδοση στον τροχό και όχι στον στρόφαλο) ενώ η απόδοση σε τόσο χαμηλές στροφές είναι σίγουρα συγκλονιστική με ότι κι αν συγκριθεί. Σημειώστε πως η απόδοση του νέου Screaming Eagle 135 είναι κατά 28% ανεβασμένη στην ροπή και 41% ανεβασμένη στην ιπποδύναμη σε σχέση με το προηγούμενο σημείο αναφορά της HD, τον Milwaukee-Eight 117.

Ο ψεκασμός έχει ένα σώμα 68 mm, η συμπίεση βρίσκεται στο 10,7:1, και τα πιστόνια είναι σφυρήλατα.

Η Harley-Davidson ζητά 8.000 δολάρια για τον Screamin' Eagle 135, ενώ όσον αφορά στην τοποθέτηση του σε κάποιο υπάρχων μοντέλο της εταιρείας, αυτός είναι συμβατός μόνο με τα μοντέλα του 2021 και έπειτα που έχουν το Touring chassis -οπότε δεν ταιριάζει στα Softail και στα τρίκυκλα.

Δύο είναι οι εκδόσεις του κινητήρα, ένας για τα Touring μοντέλα με αεροελαιόψυκτο Milwaukee-Eight κινητήρα και ένας για τα υγρόψυκτα Milwaukee-Eight, ενώ οι πελάτες μπορούν να τον παραγγείλουν σε μαύρο ή χρωμιωμένο φινίρισμα. Αν τώρα κάνετε τη μετατροπή σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο, η HD σας καλύπτει με 2 χρόνια εγγύησης.
Σημειώστε πως το κιτ χρειάζεται μερικά ακόμα έξτρα αξεσουάρ, όπως λαιμούς εξατμίσεων, και ένα ανεμιστήρα στα αεροελαιόψυκτα μοντέλα, ενώ η HD διαθέτει και Screaming Eagle εξατμίσεις για αυτόν.





Πηγη www.motomag.gr
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Για 2212 κ.ε. δεν εντυπωσιάζει, ως νούμερα.

Πως ακριβώς μετράνε ισχύ σε τροχό, όταν απουσιάζει πρωτεύουσα μετάδοση, συμπλέκτης, κιβώτιο, δευτερεύουσα μετάδοση και ο ίδιος ο τροχός;
 

panavour

member
Δημοσιεύσεις
1.648
Ηλικία
63
Περιοχή
αθηναι
Μοτοσυκλέτα
voge500ds
Όνομα
pan
Για 2212 κ.ε. δεν εντυπωσιάζει, ως νούμερα.

Πως ακριβώς μετράνε ισχύ σε τροχό, όταν απουσιάζει πρωτεύουσα μετάδοση, συμπλέκτης, κιβώτιο, δευτερεύουσα μετάδοση και ο ίδιος ο τροχός;
Τον βάλανε σε πραγματική μηχανή καί τόν έβγαλαν μετά.

Απλο;
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.413
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Για 2212 κ.ε. δεν εντυπωσιάζει, ως νούμερα.

Πως ακριβώς μετράνε ισχύ σε τροχό, όταν απουσιάζει πρωτεύουσα μετάδοση, συμπλέκτης, κιβώτιο, δευτερεύουσα μετάδοση και ο ίδιος ο τροχός;
Μάλλον το εφαρμόζουν σε κάποιο μοντέλο,όχι μοντέλο μοτοσυκλέττας,θεωρητικό όπως τα προγνωστικά καιρού,κάτι σαν προσομοίωση.
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.169
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Shop trial λέγεται
 
Top Bottom