(μετά απο ένα καλό ουισκάκι και λίγο Καρρά, το φάρμακο κατέβηκε, και πλέον νιώθω πιο μηχανόβιος απο ποτέ. Τώρα που δεν έχω και κοπέλα θα κάνω και το παπί μονόσελο να δείχνει racing replica)
PART 4 - Η ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΠΑΠΙΩΝ ΚΑΙ Ο ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Η δεκαετία άλλαξε γερά, και μπήκαμε σιγά σιγά στα 2010's. Ακολυθεί ένα μικρό κενό απο το 2007-2009 που βγήκανε στην αγορά τα νέα Address, Innova Injection, Crypton-X και ZX μέχρι και το 2013.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση πλέον έβγαλε μια νέα νόρμα, το Euro 4, το οποίο απαιτεί την μείωση ρύπων στο περίπου 50% παρακάτω απο το Euro 3. Οι κατασκευαστές τα βρήκανε λίγο σκούρα. "Φτιάξαμε κινητήρες δυνατούς το 2003. Μετά το 2007 το Euro 3 μας ανάγκασε να του φιμώσουμε...τώρα με το Euro 4 τι θα κάνουμε;". Μετά απο σκέψη, σχεδιασμό και ανάπτυξη η SYM έφερε στην Ελλάδα το πρώτο παπί με προδιαγραφές Euro 4, το SYM Magic SR 125. Είχε έναν απλό 2βαλβιδο κινητήρα με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, απόδοση στους 8.5 ίππους και πλήρης ψηφιακό κοντέρ.
(Το SYM Magic SR125. Το πρώτο Euro 4 μηχανάκι της Ελλάδας)
Η Honda παράλληλα έκανε την επόμενη της κίνηση, και έφερε στην ελληνική αγορά τα ολοκαίνουρια Honda Astrea Grand 110i και Honda Supra-X 125 "Helmin". Και τα 2 μηχανάκια πληρούνε τις προδιαγραφές Euro 4, και βρίσκονται στην παραγωγή μέχρι και σήμερα. Το Grand 110i είχε κινητήρα βασισμένο σε αυτόν που κινούσε το Honda Wave 110i ωστόσο η ιπποδύναμη του ανακοινώνεται στα 0.27 άλογα πιο δυνατός απο αυτόν του Wave. Η μέγιστη ιπποδύναμη βρίσκεται στα 8.7 άλογα, η ροπή στα 0.88 χιλιογραμμόμετρα και η τελική του ταχύτητα είναι τα 105 km/h.
(Το νέο Honda Astrea Grand 110i)
Και τώρα ερχόμαστε στο "Civic" των παπιών, το Supra-X 125 "Helmin". To "Helmin" προέρχεται απο το "Helmet-In" δηλαδή "κράνος μέσα". Είναι το μοναδικό παπί στην τωρινή γκάμα παπιών που φέρει αρκετό χώρο κάτω απο την σέλα του για να χωρέσεις ένα ολόκρηρο κράνος. Ο κινητήρας του είναι βασισμένος σε αυτόν του Innova Injection, ωστόσο με βελτιώσεις στα ρουλεμάν στροφάλο και εκκεντροφόρου για ομαλότερη λειτουργεία. Η ιπποδύναμη του παρέμεινε η ίδια στους 9.2 ίππους και η ροπή στο 1 κιλό στις 2500RPM, κάτι που δηλώνει έναν πολύ ροπάτο κινητήρα! Ο ψεκασμός είναι ο ίδιος με αυτόν του Innova-i με σώμα ψεκασμού 22mm της Keihin αλλά με διαφορετική χαρτογράφηση εγκεφάλου προφανώς. Το Supra-X διαθέτει δισκόφρενα της Nissin και τους δύο τροχούς με σύστημα CBS. Τα φώτα μπροστά έχουνε διπλούς προβολείς, πάνω απο τα φλας έχει φωτιστικά σώματα DRL τύπου LED και η τελική του βρίσκεται στα 110 με 115 km/h.
(Honda Supra-X 125 "Helmin")
Η Yamaha αν και λίγο πιο αργά, έβγαλε το νέο Crypton-S 115. Το Crypton-S φέρνει έναν ολοκαίνουριο κινητήρα στα 115 κυβικά, με νέο σχεδιασμό χωρίς ψύκτρες. Η μέγιστη ιπποδύναμη του φτάνει τα 9 άλογα και η τελική του ταχύτητα τα 105 km/h. Σε σχέση με το Astrea Grand 110i της Honda, τα 2 μηχανάκια έχουνε σχεδόν ίδιες επιδόσεις στον δρόμο.
(Το νέο Yamaha Crypton-S 115. Χρήσιμη η προσθήκη θήκης στην αριστερή μεριά της ποδιάς)
Αξιοσημείωτη και η παρουσία του νέου Kaze της Kawasaki. Το νέο μοντέλο ερχότανε σε δυο εκδόσεις. Το Kaze-S 115 είχε χυτές ζάντες αλουμινίου ενώ η έκδοση R είχε τις κλασσικές ακτινωτές ζάντες. Ο κινητήρας του προέρχεται απο το παλιότερο Kaze-R 115, ωστόσο ήτανε τροποποιημένος για να περνάει τα πρότυπα Euro 3 (λογικά η Kawasaki ξεκίνησε την εισαγωγή λίγο πριν μπει σε εφαρμογή το Euro 4), η τροφοδοσία γινότανε απο το ίδιο Keihin PB18 καρμπυρατέρ με μετατροπές για την μείωση των ρύπων. Το νέο 2βαλβιδο αερόψυκτο μοτέρ της Kawasaki είχε "προίκα" 2 νεές τεχνολογίες, όπως KSAI (Kawasaki Secondary Air Injection) για εμπλουτισμό του μίγματος στον θάλαμο καύσης και το KACR (Kawasaki Automatic Compression Release) για ευκολότερη εκκίνηση του κινητήρα. Αποδίδει 8.5 ίππους, και η τελική του είναι στα 100 με 105 km/h.
(Το Kawasaki Kaze 115 στην R έκδοση με τις ακτινωτές ζάντες. Προσωπικά το θεωρώ ένα απο τα πιο όμορφα μηχανάκια)
TO ΠΑΝΤΡΕΜΑ ΠΑΠΙΟΥ ΚΑΙ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ ΚΑΙ Ο ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Και φτάσαμε πλέον στην εποχή οπου οι κατασκευαστές ενώνουνε μικρές μηχανές με παπάκια. Ισχυρότεροι κινητήρες, αυξημένες επιδόσεις και ιπποδύναμη, συμπλέκτες "όπως στις μεγάλες μηχανές", συστήματα ABS, διπλές χαρτογραφήσεις. Πάμε λοιπόν να δούμε τα μικρά "παποσυκλετάκια" ή αλλιώς "motocubs".
Honda GTR 150
H Fireblade των παπιών!Το νέο GTR 150 έρχεται με κινητήρα απο το CBR 150, κεφαλή με 4 βαλβίδες, δύο εκκεντρόφορους (DOHC), απόδοση στους 16 ίππους, υδρόψυξη και σύστημα ABS διπλοκάναλο. Οι πιτσιρικάδες για ακόμα μια φορά ξετρελάθηκαν! Παπί; Με μοτέρ "μεγάλης μηχανής", 6 ταχύτητες, ABS και χοντρά λάστιχα; Που ακούστηκε αυτό ξανά;
SYM VF-185i
To value for money των υπερπαπιών. Με κινητήρα ισχυρότερο απο αυτόν του GTR στα 185 κυβικά, μέγιστη ιπποδύναμη 18 ίππους, 4 βαλβίδες υδρόψυκτο και τελική στα 140 km/h! Χαρακτηριστικό του κινητήρα του είναι η πάρα πολύ ομαλή λειτουργεία του που θυμίζει ιαπωνικό μοτέρ. Παράλληλα το μοτοσυκλετάκι έρχεται με δισκόφρενα μπρος και πίσω με σύστημα ABS! O ψεκασμός (απο οσο ξέρω) είναι της Continental.
Suzuki Satria F150i
Όνειρο θερινής νυχτός φαντάζει το Satria F150 στα μάτια του νεανικού κοινού της Suzuki. Είναι ξεκάθαρα το GSX-R των παπιών. Ο κινητήρας του είναι βασισμένος σε αυτόν του FX125 αλλά με 25 κυβικά παραπάνω, απόδοση στους 19 ίππους, διπλός εκκεντροφόρος DOHC, 6ταχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και στην νέα του έκδοση υπάρχει και επιλογή χαρτογράφησης μεταξύ Eco και Sport. Έχει πολύ δυνατή επιτάγχυνση και νεύρο για 150αρι, ωστόσο η κατανάλωση του είναι αυξημένη. Προς το παρόν υπάρχει μόνο στις χώρες της Ασίας, και είναι λίγο απίθανο να το δούμε στην Ελλάδα μιας και η μοτοσυκλέτα αυτή δεν θα μπορέσει να περάσει της προδιαγραφές Euro 4, πόσο μάλιστα τις Euro 5, τις οποίες περιμένουμε.
(Το Suzuki Satria F150i στα αγωνιστικά χρώματα της Suzuki. Το "Satria" στα ινδονησιακά σημαίνει "μαύρος ιππότης".)
Yamaha Exciter T150
Ένα ακόμα υπερπαπί της Ασίας είναι το Τ150 της Yamaha. Το Exciter, θα μπορούσε να είναι ο συνεχιστής του γνωστού σε εμάς Crypton-X 135. Μονοκύλινδρος κινητήρας 150 κυβικών, 4βάβλιδη κεφαλή με SOHC, απόδοση στα 15.1 άλογα, περιμετρικό πλαίσιο Deltabox, 5 ταχύτητες και φυσικά σχεδιασμό που θυμίζει κάτι απο την σειρά YZF-R της Yamaha. Ένα μοντέλο που επίσης δεν θα δούμε στην Ελλάδα.
(Yamaha Exciter T150)
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ξεκίνησε σαν μια απλή ιδέα την δεκαετία του 1950. Η ιδέα υλοποιήθηκε σε κάτι επαναστατικό, κάτι που ο κόσμος δεν ήξερε μέχρι τότε. Η υλοποιήση αυτή άρεσε στον κόσμο, και στην συνέχεια και άλλοι κατασκευαστές απο Ιαπωνία, Κίνα, Ταϊλάνδη, Ταϊβάν και Μαλαισία θελήσανε να πάρουνε μέρος σε αυτή "την μεγάλη ιδέα". Απο τα μικρά 50αρακια με οστήρια, καρμπυρατέρ εως τα μεγάλα 150αρια με διπλούς εκκεντροφόρους, τελικές που ανταγωνίζονται τα 300αρια σκούτερ και εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα εγκεφάλων με διπλές χαρτογραφήσεις.
Είναι μοτοσυκλέτα; Είναι σκούτερ; Είναι κάτι ξεχωριστό απο μόνο του; Η αλήθεια είναι οτι είναι μοτοσυκλέτες, λίγο on-off, λίγο street, λίγο απο όλα. Θα μπορούσε να θεωρηθεί και ATV, μιας και δεν είναι λίγοι αυτοί που έκανα χιλιόμετρα σε χιόνι με ένα ταπεινό GLX. Είναι μια μοτοσυκλέτα λοιπόν, μια ταπεινή μοτοσυκλέτα. Δεν έχει τίποτα να ζηλέψει γιατί πολύ απλά είναι μια κατηγορία μοτοσυκλέτας απο μόνο του, το "παπί".
Ήτανε αυτή η μοτοσυκλέτα που έβαλε όλους τους 15χρονους πιτσιρικάδες στο τρυπάκι του δίτροχου (και εγω έτσι μπήκα). Είναι αυτό το ταπεινό δίτροχο που μας έμαθε τα βασικά της μηχανολογίας και μας παίδεψε τόσο πολύ για να αλλάξουμε τα βασικά στην αρχή όπως ένα μπουζί ή να καθαρίσουμε το καρμπυρατέρ μια Κυριακή πρωί. Είναι αυτό το δίτροχο που μας χάρισε άπειρες στιγμές χαράς, αναμνήσεων.
"Αναμνήσεις" ίσως είναι μια λέξη που θα μπορούσε να συνδεθεί με το παπί, και εγω ο ίδιος επιλέγω να την συνδέσω με αυτό το όχημα. Χαρές, λύπες, χωρισμοί, καφρίλες, "ταξίδια", βόλτες με παρεές, βόλτες για να καθαρίσει το μυαλό, όλα πάνω σε μια μικρή σέλα ούτε καν ανατομική δεν ήτανε.
Ήτανε μια απλή ιδέα, αλλά μια πετυχημένη ιδέα όπως και να έχει. Είτε ως φίλος σου, να του μιλάς να νιώθεις οτι σε καταλαβαίνει και να σε κάνει να ξεχνιέσαι, είτε ως απλός συνεργάτης, είτε ως απλός εργάτης, το παπί εξυπηρετεί όλους τους σκοπούς και με αξιοπρέπεια. Αυτά λοιπόν είναι τα παπιά που αγαπήσαμε!
Και για να μην ξεχνιόμαστε....
Το παπί δεν θα σου πει ποτέ "δεν είσαι αυτός που γνώρισα" και οτι "έχει χαθεί αυτό το κάτι που είχαμε" σαν κάπιες Κ@ΡΧΙΕΣ! Μπορεί να ραγίσει το μοτέρ του αλλά ΔΕΝ θα σου ραγίσει ποτέ την καρδιά! Είναι το απόλυτο δίτροχο! Τα κάνει όλα και συμφέρει!
Αυτά λοιπόν! Απο τα C50 μέχρι και τα εξελιγμένα μοτοπαπάκια του σήμερα!
Ελπίζω να σας άρεσε το αφιέρωμα αυτό! Bike