"Επισκευαί και Μετατροπαί - ΕΠΕ"

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Σήμερα στο μενού είχε έναν καλό καθαρισμό στο μοτέρ εξωτερικά μαζί με κάποιες ακόμα δουλίτσες



Μάζεψα εργαλεία, δράπανο, έριξα μπαλαντέζα από το μπαλκόνι...μεταλλικά βουρτσάκια οι φίλοι μου αυτή τη φορά:


Δεν θέλει πάρα πολύ δύναμη. Πρέπει να το πάλευα καμιά ώρα, όσο πιο ομαλά γινόταν. Ο σκοπός ήτανε απλά να φύγει αυτό το λεπτό στρώμα βρωμιάς που έχει πιάσει ο κύλινδρος και η κεφαλή μετά από τόσα χρόνια χρήσης.

Και νομίζω πως κάτι κατάφερα!




Καμια σχέση με πριν!

Έπειτα αποπειράθηκα να ξαναβάλω την εργοστασιακή εξάτμιση, μιας και η Motorsport μας άφησε...κουδουνίζει στο άνοιγμα του γκαζιού, ίσως κάποιο μικροδιάφραγμα ξεκόλλησε από μέσα...δοκίμασα να το βγάλω αλλά δεν πέφτει. Πρέπει να είναι μεγαλύτερο από την διάμετρο του σωλήνα, εξού και ο παραπάνω θόρυβος που έβγαζε.

Και μαντέψτε τι έγινε!


Το ένα το μπουζόνι μας αποχαιρέτησε!


Το κοιτάω...το ξανακοιτάω...να πάω μηχανουργείο..?

"Ναι καλά, στυλ Honda θα γίνει" σκέφτηκα και απλά το κούμπωσα πάνω ξανά. Η εξάτμιση κούμπωσε καλά, άλλαξα και το ζουάν για να στεγανοποιηθεί σωστά. Το καλό είναι πως ΔΕΝ ΕΚΟΨΕ το μπουζόνι, οπότε απλά μπαίνει σαν βίδα. Δεν κουνιέται και δεν χάνει από κάπου, οπότε είμαστε οκ.

Με το βουρτσάκι ξεκάπνισα λίγο και την κούρμπα από τον λαιμό της εξάτμισης όσο μπορούσα. Θα μου πεις, κέρδισες κάτι από αυτό;

Νομίζω όχι, αλλά εφόσον το είχα που το είχα, ήθελα απλά να το κάνω. Γιατί έτσι.

Δεν τελείωσαν ακόμα οι δουλειές, μένει να φτιάξω λίγο το καρμπυρατεράκι...
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Χθες απόγευμα έκατσα και έκανα μια κάποια συντήρηση και ελαφρώς βελτίωση στο καρμπυρατεράκι.

Το καθάρισα με σπρέι καθαρισμού καλά και παράλληλα έκανα κάποιες αλλαγές



Μπήκε χοντρότερο σωληνάκι καυσίμου. Το παλιό διάφανο, είχε γίνει πέτρα σχεδόν από την χρήση και τα κρύα. Κάτι το οποίο δεν είναι απαραίτητα καλό.

Έβαλα τσοκ με μοχλό από το μεγαλύτερο ΡΕ26 όπως και...


Την βελονοθήκη από το ΡΕ26. Η συγκεκριμένη έχει 11 οπές ατμοποιήσης, ενώ του ΡΕ24 έχει 7. Το προζιγκλέρ από #30 το μεγάλωσα σε #32 και το κεντρικό ζιγκλέρ από #115 σε #120. Εξάλλου, κρύο έχει, δεν θα του πέσει και άσχημα λίγο περισσότερο καύσιμο να έρθει στα ίσα του το μείγμα.

Την βελόνα, την έβαλα στην 2η σκάλα, λίγο πιο χαμηλωμένη, γιατί στις μεσαίες είχε ένα κάποιο μπούκωμα.

Του πέρασα και σωληνάκι υπερχείλισης αυτή τη φορά


Γενικά, καλό είναι αν ποτέ στάξει βενζίνη να μην πέφτει πάνω στο μοτέρ, πόσο μάλιστα μιας και ακριβώς από κάτω είναι και το μπουζί. Εκτός αν σου αρέσει να ζεις επικίνδυνα, εκεί πάω πάσο. Και τώρα είναι έτοιμο!


But wait!

Τι είναι ακριβώς αυτό το μαραφέτι; Και τι ρόλο βαράει;
Να βάλω 18αρι; 22αρι; Και τι τύπου να βάλω;
Αν βάλω ιμιτασιόν θα δουλέψει σωστά;
Και κυρίως...ΠΩΣ ΣΤΗΝ ΕΥΧΗ ΤΟ ΡΥΘΜΙΖΩ ΤΟ ΡΗΜΑΔΙ!

Λοιπόν, μιας και έχω χρόνο λέω να γράψω ορισμένα πραματάκια, για αυτό το μαγικό εξάρτημα...όσο πιο απλά και κατανοητά γίνεται.

(Εννοείται πως με διορθώνετε αν κάνω κάπου λάθος!)

To be continued..
 
Τελευταία επεξεργασία:

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Καταρχάς, τι είναι το καρμπυρατέρ;

Το καρμπυρατέρ είναι ο μηχανισμός που φροντίζει για την ανάμειξη του εισερχόμενου αέρα με το καύσιμο. Έτσι δημιουργείται το μείγμα, το οποίο οδηγείται στον κινητήρα όπου το καίει και παράγει έργο.

Η βασική αρχή λειτουργίας του είναι οι διαφορές πιέσεων, και συγκεκριμένα το φαινόμενο Βεντούρι. Το φαινόμενο αυτό ορίζει πως όταν ένα ρευστό (όπως και ο αέρας) περνάει μέσα από μια στένωση, πέφτει μεν η πίεση του αλλά αυξάνεται η ταχύτητα του. Το όνομα του το πήρε από τον Ιταλό φυσικό Giovanni Battista Venturi.

Όταν το πιστόνι μετακινείται προς τα "κάτω" δημιουργεί μια πτώση της πίεσης στην εισαγωγή, επιτρέποντας στον αέρα (που βρίσκεται σε ατμοσφαιρική πίεση), να εισέλθει μέσα στον κινητήρα. Αυτός ο εισερχόμενος αέρας, βρίσκεται σε μικρότερη πίεση μέσα στο σώμα του καρμπυρατέρ.

Αυτή ακριβώς η διαφορά πίεσης είναι που επιτρέπει στην βενζίνη, να "σηκωθεί" από το λεκανάκι του καρμπυρατέρ και να αναμιχθεί με τον αέρα. Η βενζίνη τροφοδοτείται μέσω των ζιγκλέρ σε μορφή μικρών σταγονιδίων (ατμοποιήση ουσιαστικά).

Ωραία, αλλά πως ξέρω τι κάνει τι;

Εγώ θα σου πω; Ορίστε, έξυπνο παιδί είσαι, βγάλε άκρη μόνος σου!



Καλά, καλααα...αυτό είναι ένα Sudco Keihin PWK24. Προφανώς όχι γνήσιο, και όποιος σας πει το αντίθετο πείτε του να κόψει τα ληγμένα. Ωστόσο αποτελεί καλό παράδειγμα, μιας και είναι ένα "ολοκληρωμένο" καρμπυρατέρ σαν σύνολο. Πάμε να το δούμε από κοντά.



Στην μια πλευρά, υπάρχουν δυο βίδες. Η πάνω βίδα είναι για να ρυθμίζουμε το ρελαντί του κινητήρα. Ουσιαστικά όσο την βιδώνουμε, σηκώνει το slide λίγο πιο ψηλά, ανεβάζοντας έτσι τις στροφές.

Εδώ να σημειωθεί, πως τα γνήσια PWK την βίδα ρελαντί την έχουν στα δεξιά, και όχι δίπλα από την βίδα μείγματος.

Η κάτω-δεξιά βίδα είναι η βίδα αέρα. Με αυτήν ρυθμίζουμε το μείγμα για το ρελαντί και τις χαμηλές στροφές. Θα μιλήσουμε για την ρύθμιση παρακάτω. Παρατηρήστε την εξαέρωση στην πάνω αριστερή μεριά.




Από την άλλη πλευρά έχουμε την υποδοχή για το σωληνάκι βενζίνης στα αριστερά και την δεύτερη εξαέρωση στα δεξιά. Αυτή η εξαέρωση, βοηθάει στο να επικρατεί ατμοσφαιρική πίεση μέσα στο λεκανάκι της βενζίνης.



Στην πάνω μεριά έχουμε τον μοχλό τσοκ, για όταν ο κινητήρας είναι κρύος και δεν παίρνει εύκολα μπρος.


Για να λύσουμε και το πάνω μέρος...

ΑΑΑΑΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ!

Εδώ, από αριστερά προς δεξιά έχουμε το slide γκαζιού μαζί με την βελόνα, το ελατήριο του slide και τέλος το καπάκι του slide. Παρατηρήστε πως αυτό το καρμπυρατέρ φέρει τετράγωνο ("ημιπλακέ" για την ακρίβεια....αλλά οκ) slide.

Aν βγάλουμε την βελόνα και την δούμε από κοντά...



...θα παρατηρήσουμε πως έχει κάποιες εγκοπές πάνω στις οποίες κουμπώνει μια μικρή ασφάλεια. Η θέση της ασφάλειας αυτής, μας επιτρέπει να ρυθμίσουμε το μείγμα στις μεσαίες προς ψηλές στροφές. Επίσης, ο αριθμός που αναγράφεται, είναι το μέγεθος της βελόνας. Δηλαδή πόσο χοντρή ή ψιλή είναι.

Για να ρίξουμε και μια ακόμα ματιά στο slide...



Στο κάτω μέρος του υπάρχει μια εγκοπή. Τώρα, η γωνία αυτής της εγκοπής επηρεάζει το μείγμα μεταξύ χαμηλές και μεσαίες στροφές. Μια εγκοπή με μικρή απόσταση μεταξύ του ψηλότερου και του χαμηλότερου σημείου της, θα μας δώσει πιο πλούσιο μείγμα λόγο μεγαλύτερης υποπίεσης. Αντίθετα, μια πιο "απότομη" γωνία συνεπάγεται ένα φτωχότερο μείγμα.

Μικρή λεπτομέρεια, οι περισσότεροι το αγνοούν(και εγώ μαζί), αλλά καλό είναι να το γνωρίζουμε και αυτό.

Οι πιο "ψείρες" ίσως αναζητήσουν και slide με διαφορετική εγκοπή αν θέλουν να έχουν μια 1000% σωστή ρύθμιση μείγματος. Τυπικά το μέγεθος του slide (της εγκοπής δηλαδή) αναγράφεται από την μέσα μεριά του, εκεί που μπαίνει η βελόνα δηλαδή.

....και συνεχίζουμε με την ανατομία του καρμπυρατέρ!



Στο κάτω μέρος διακρίνεται το σωληνάκι υπερχείλισης στα δεξιά. Αυτή η τάπα στο κέντρο από το λεκανάκι, μας επιτρέπει να αδειάσουμε την βενζίνη όταν θέλουμε να κάνουμε κάποια δουλειά ή αν σκοπεύουμε να αποθηκεύσουμε την μοτοσυκλέτα.

Επίσης λύνοντας την, μπορούμε να αλλάξουμε απευθείας και το κεντρικό ζιγκλέρ χωρίς να χρειαστεί να αφαιρέσουμε ολόκληρο το λεκανάκι:



Μας κάνει την ζωή λίγο πιο εύκολη δηλαδή...



Εννοείται πως για να αλλάξουμε το ζιγκλέρ από εκεί, πρέπει κατά κάποιο τρόπο να σταματήσουμε την ροή της βενζίνης στο καρμπυρατέρ. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε, είτε πιέζοντας το σωληνάκι βενζίνης καλά, είτε κλείνοντας την παροχή βενζίνης από το ρουμπινέτο (αν υπάρχει) ή βγάζοντας προσωρινά το σωληνάκι βενζίνης και ταπώνοντας το με κάποια βίδα ή χοντρό κατσαβίδι.

...η συνέχεια στο επόμενο ποστ...
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
....σε κάποια καρμπυρατέρ, υπάρχει και αυτή εδώ η λειτουργία:



Αυτό εδώ ονομάζεται "Power Jet", και είτε έρχεται ως στάνταρ σε κάποια καρμπυρατέρ επιδόσεων ή υπάρχει ως έξτρα κιτάκι για να το εγκαταστήσει ο εκάστοτε χρήστης ή μηχανικός (στα Mikuni συνήθως έρχεται ως έξτρα).

Ένα διάφανο σωληνάκι το οποίο σηκώνει βενζίνη από το λεκανάκι του καρμπυρατέρ και την οδηγεί στην πάνω μεριά του καρμπυρατέρ. Εκεί, κάτω από το βιδάκι, βρίσκεται ένα μικρό ζιγκλέρ και ακριβώς από κάτω του μια οπή στην εσωτερική επιφάνεια της εισαγωγής του καρμπ.

Όταν ο κινητήρας βρίσκεται σε υψηλές στροφές, σηκώνεται βενζίνη από το λεκανάκι η οποία και ψεκάζεται από την προαναφερόμενη οπή, απευθείας στην εισαγωγή, πριν το slide. Αυτό βοηθάει στο να εμπλουτίζεται το μείγμα και να παρέχει μια πιο γεμάτη απόδοση ο κινητήρας στις ψηλές στροφές. Μπορεί να ακούγεται γ*******στερό, αλλά στην πράξη είναι χρήσιμο κυρίως σε 2Τ κινητήρες οι οποίοι ιδανικά ζητάνε αρκετά πλούσιο μείγμα για να δουλέψουν σωστά. Σε τετράχρονους δεν είναι αναγκαίο.

...συνεχίζουμε με κάποιες ματιές στα ενδότερα...
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Λύνοντας τις βίδες που συγκρατούν το λεκανάκι...



Φάτσα-κάρτα βλέπουμε τα ζιγκλέρ. Τι είναι αυτά όμως;

Τα ζιγκλέρ πρόκειται για βίδες, με μια οπή στην μέση τους. Το μέγεθος του ζιγκλέρ, αναγράφεται ως αριθμός πάνω του, και ορίζει το μέγεθος της οπής σε χιλιοστά. Όσο πιο μεγάλη, τόσο περισσότερη βενζίνη περνάει. Τουλάχιστον αυτό ισχύει στα Keihin, μιας και τα Mikuni ακολουθούν ένα διαφορετικό πρότυπο μέτρησης, βασιζόμενο στην ροή και όχι στο μέγεθος.



Εξάγωνο κεντρικό ζιγκλέρ (main jet) για Keihin PWK και για ορισμένα μοντέλα PE και PD. Το κεντρικό ζιγκλέρ εργάζεται στις ψηλές στροφές ως και το τέρμα του γκαζιού.



Κεντρικό ζιγκλέρ, στρόγγυλο (με ίσιο κατσαβίδι βγαίνει) για Keihin PE, PD, PB/APB/PC. Για τα ΡΒ/APB/PC (τύπου Astrea, Innova, Lifan) είναι το ίδιο ακριβώς οπτικά αλλά μικρότερο σαν μέγεθος.

Επίσης έχουμε και το προζιγκλέρ (pilot jet) ή και ζιγκλέρ "αέρα", όπως θέλετε πείτε το:


Αυτό το ζιγκλεράκι φροντίζει για το μείγμα στο ρελαντί και τις χαμηλές στροφές, σε συνδιασμό με την ρύθμιση που κάνουμε από το βιδάκι αέρα πάνω στο καρμπυρατέρ.

Εδώ έχουμε την βελονοθήκη (needle jet holder), μέσα στην οποία μπαίνει η βελόνα του slide. Θα παρατηρήσετε πως έχει κάποιες οπές πάνω της. Σε αυτές τις οπές "χτυπάει" εισερχόμενος αέρας από την δίοδο του κεντρικού ζιγκλέρ, στο μπροστά μέρος της εισαγωγής, και βοηθάει στο να ατμοποιηθεί η βενζίνη.




Τέλος έχουμε το φλοτέρ...


...και το πυραυλάκι:



Το πυραυλάκι είναι μικρή βαλβίδα, κωνικού σχήματος στην κορυφή της. Αυτή κλείνει και ανοίγει την οπή τροφοδοσίας βενζίνης του καρμπυρατέρ. Όταν η στάθμη της βενζίνης μέσα στο λεκανάκι πέσει, το φλοτέρ χαμηλώνει και μαζί με με αυτό ανοίγει και λίγο η βαλβίδα αυτή. Έτσι επιτρέπει μια ποσότητα βενζίνης να κατέβει από το ντεπόζιτο της μοτοσυκλέτας και να επανέλθει η στάθμη στα προβλεπόμενα επίπεδα.

Μια μικρή μεταλλική προεξοχή πάνω στο φλοτέρ, δουλεύει σαν "στοπ" για να ανεβαίνει η βενζίνη ως ένα συγκεκριμένο όριο.

Συνήθως όταν εμφανίζονται προβλήματα υπερχείλισης, κοιτάμε σε πρώτο στάδιο το πυραυλάκι, να μην είναι φθαρμένο στην κορυφή του. Αν είναι το αλλάζουμε με ένα καινούριο ίδιου τύπου, για το συγκεκριμένο καρμπυρατέρ που θέλουμε να φτιάξουμε.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Το Τσοκ!

Πριν ξεκινήσω, πάρτε και ένα meme δώρο...


Το βρήκα αστείο και είπα να το ανεβάσω και αυτό. Γιατί έτσι...

Τέσπα, βέσπα, πάμε στο θέμα μας τώρα...γενικά τα καρμπυρατέρ δυσανασχέτουν λίγο με το κρύο. Όταν ο κινητήρας βρίσκεται σε αρκετά χαμηλή θερμοκρασία, η βενζίνη δεν ατμοποιείται, αλλά αντίθετα κολλάει κάπως στα τοιχώματα της εισαγωγής. Το αποτέλεσμα είναι να μην εισέρχεται αρκετή ποσότητα καυσίμου στον κινητήρα και εξαιτίας του εξαιρετικά φτωχού μείγματος, να δυσκολεύεται να πάρει μπρος.

Για αυτόν τον λόγο έχουμε και το τσοκ. Το τσοκ θα το συναντήσουμε κυρίως σε 2 εκδοχές. Η μια είναι τύπου μοχλού, όπως το PWK μου παραπάνω. Τραβώντας τον μοχλό απελευθερώνουμε αυτήν εδώ την διόδο αέρα στην εισαγωγή:


Αυτή η δίοδος, επικοινωνεί με αυτόν εδώ τον σωλήνα μέσα στο λεκανάκι:


Η δουλειά αυτού του μοχλικού τσοκ λοιπόν, είναι να δίνει μια εξτρά ποσότητα βενζίνης για να εμπλουτιστεί το μείγμα και να πάρει μπρος το μηχανάκι.

Μια άλλη πιο κλασσική μορφή τσοκ είναι με την μορφή κλαπέτου, σαν αυτό εδώ:



Τα συγκεκριμένα καρμπυρατέρ είτε φέρουν έναν λεβιέ στο πλάι τους, είτε διακόπτη όπως τα τύπου CM200. Αυτό το κλαπέτο κλείνει (σχεδόν, όχι 100%) την εισαγωγή, περιορίζοντας έτσι τον εισερχόμενο αέρα κάτι που συνεπάγεται ένα πλουσιότερο μείγμα.

Εννοείται πως ΔΕΝ ξεκινάμε την βόλτα μας με ανοιγμένο τσοκ! Το κρατάμε ανοιχτό μόνο για μισό με ένα λεπτό, ίσα ίσα να μπορέσει να κρατάει ρελαντί από μόνος του ο κινητήρας. Ειδάλλως δεν θα δουλέψει σωστά, θα μπερδεύει και στο τέλος θα σβήσει. Kαι θα γίνουμε ρεζίλι.

Μάλιστα, σε κάποια αρκετά παλιότερης σχεδίασης καρμπυρατέρ δεν υπήρχε το τσοκ όπως το ξέρουμε συνήθως. Αντίθετα, είχαν ένα μικρό μπουτόν στο κάτω μέρος της κούπας. Αυτό όταν το πατούσες, κατεβάζε λίγο το πυραυλάκι και ερχόταν λίγο παραπάνω βενζίνη από το ντεπόζιτο. Ουσιαστικά "μπούκωνες" τον κινητήρα επίτηδες για να πάρει μπρος.

...ουφ κουράστηκα.

Ας κάνω ένα διάλειμμα...
 
Τελευταία επεξεργασία:

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Επανήλθα...τι; Κουραστήκατε; Fasten your seatbelts γιατί έχουμε και άλλα...φτιάξτε καφεδάκι και αράξτε λοιπόν.


Ναι αλλά δεν μου είπες...ΤΙ καρμπυρατέρ να βάλω στο μηχανάκι μου;

Ξέρω γω; Βάλε FCR38....

Καταρχάς ας ξεκινήσουμε με τα βασικά: το μεγαλύτερο δεν είναι πάντα και καλύτερο. Πράγματι πάντως, ένα μεγαλύτερο καρμπυρατέρ θα αποδίδει σε ένα ψηλότερο εύρος στροφών. Κοινώς: όσο ανεβαίνουμε σε μέγεθος, τόσες περισσότερες στροφές θέλει για να "φύγει" το μηχανάκι.

Γενικά, ένα μικρότερο καρμπυρατέρ πχ της τάξης 16-18mm θα δώσει "ροπή", ενώ ένα μεγαλύτερο μεταξύ 24-26 θα δώσει "άνοιγμα".

Υπάρχει και ένα όριο βέβαια. Για παράδειγμα σε ένα 125αρι μοτέρ δεν θα βάλεις 30mm καρμπυρατέρ. Ναι, οκ, ίσως αν ψαχτείς πάρα πολύ με τα ζιγκλέρ και τις ρυθμίσεις να δουλέψει, αλλά δεν θα δουλέψει όπως πρέπει. Από ένα σημείο και μετά απλά θα μπουκώνεις τον κινητήρα με μείγμα το οποίο αδυνατεί να κάψει σωστά. Το αποτέλεσμα θα είναι να πηγαίνει χειρότερα και η κατανάλωση να ανέβει στον Θεό χωρίς λόγο.

Πως διαλέγουμε μέγεθος λοιπόν...αρκετοί το πάνε εμπειρικά. Βέβαια σε αυτό θα ακούσεις 1002 απόψεις...ότι το Lifan 110 πχ δουλεύει άνετα και με 28αρι καρμπυρατέρ, ή ότι "έβαλα FCR28 στο μανίσιο Innova και δουλεύει πένα"...τώρα αν όντως το κατάφεραν και όντως δούλεψε...μαγκιά τους!

Λοιπόν, η Dellorto έχει ένα αρκετά εύκολο διάγραμμα στο οποίο σου δίνει τα δυνατά μεγέθη καρμπυρατέρ, ανάλογα με την ιπποδύναμη (στο περίπου) του κινητήρα:


Ενα τυπικό 125αρι, έστω ελαφρώς φτιαγμένο, βγάζει περί τα 10-11 άλογα max. Οπότε αν δούμε το διάγραμμα μας δίνει μεταξύ 18/19 χιλιοστά και το πολύ 26mm περίπου.

Πράγματι, αν ψάχνουμε το "μέγιστο" για ένα απλό 125αρι, μέχρι 24/26mm μπορεί να το σηκώσει με την ανάλογη ρύθμιση στα ζιγκλέρ και την επιλογή ενός σωστού φίλτρου εννοείται. Το ιδανικό βέβαια, θα είναι κάπου στο ενδιάμεσο δηλαδή περί τα 22 χιλιοστά.

Ένας άλλος μπακαλίστικος τρόπος είναι η ρίζα του κυβισμού επί 2...δηλαδή ρίζα 125 = 11.1 και επί δυο μας δίνει 22.2....αν και αυτό δεν δουλεύει πάντα, οπότε μην το δίνετε και πολύ σημασία. Απλά το ανέφερα και αυτό.

Θαρρώ πως ο πίνακας της Ντελόρτο μπορεί να μας καλύψει αρκετά καλά. Ωστόσο, πάντα έχει να κάνει με το τι θέλουμε να πετύχουμε.

Στρόγγυλο ή Τετράγωνο;

Ο πιο συνηθισμένος τύπος σε μικρά μονοκύλινδρα, συνήθως είναι τα στρόγγυλα καρμπυρατέρ. Μερικά παραδείγματα είναι τα Keihin PE, Keihin PD, Mikuni VM. Τα στρόγγυλα καρμπυρατέρ είναι γενικά πιο ομαλά στο γκάζι τους και κάπως πιο εύκολα στην ρύθμιση. Είναι ο πιο απλός τύπος καρμπυρατέρ που υπάρχει στο εμπόριο.

(Keihin PE24)

Από την άλλη έχουμε τα "τετράγωνα" καρμπυρατέρ, το οποίο είναι αυτό ακριβώς που δηλώνουν: καρμπυρατέρ με επίπεδο slide. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα Keihin FCR και τα Mikuni TM/TMR και ΤΜΧ. Τα συγκεκριμένα, λόγο του σχεδίου του slide τους και του κεντρικού σώματος τους, παρέχουν καλύτερες επιδόσεις και απόκριση ειδικά από τις μεσαίες στροφές και πάνω. Ουσιαστικά παρέχουν ένα ελαφρώς καλύτερο κενό πίεσης, με αποτέλεσμα την αποτελεσματικότερη παροχή καυσίμου. Ωστόσο είναι μπελαλίδικα στην ρύθμιση, ειδικά στις χαμηλές στροφές.

Και κάπου ενδιάμεσα είναι το "άλλο τετράγωνο" το PWK δηλαδή. Και λέω "ενδιάμεσα" γιατί ΔΕΝ είναι ακριβώς τετράγωνο...είναι "ημιπλακέ" σε σχήμα D το slide του. Συνδιάζει λίγο από όλα δηλαδή, αναμφίβολα και αυτό μια αρκετά δημοφιλής επιλογή.


Το ΟΚΟ PWK26 που είχα κάποτε...αυτό που μου έκλεψαν πέρσι δηλαδή. Με #32 προζιγκλέρ και #105 κεντρικό ζιγκλέρ μαζί με αυτό το συγκεκριμένο φίλτρο (με τον λαιμό) ήτανε άψογο σε γκαζάκι...

Και φυσικά ας μην ξεχνάμε πως υπάρχουν και τα καθέτου ροής:


Τα καθέτου ροής δουλεύουν ακριβώς όπως τα "υπόλοιπα". Κάποιοι τα λένε και "γρήγορα καρμπυρατέρ" τα συγκεκριμένα, λόγο του μικρότερου μήκους που έχει το κεντρικό σώμα τους.


Και πως το ρυθμίζω;

Το καλύτερο όλων θα ήτανε με καυσανάλυση και δυναμομέτρηση σε κάποιο έμπειρο συνεργείο...ωστόσο δεν θα βρεις εύκολα μηχανικό που να θελήσει να ασχοληθεί σοβαρά με ένα μηχανάκι. Οι περισσότεροι απλά θα το πάνε μια βόλτα 3-4 τετράγωνα πιο κάτω, θα παίξουν λίγο με το βιδάκι του αέρα και θα δουν αν μπουκώνει ή όχι. Έπειτα "είσαι έτοιμος, έλα να το πάρεις".

Οπότε μάλλον πρέπει να το κάνουμε με τον "δύσκολο" τρόπο. Με πολύ απλά λόγια:
  1. ρελαντί - χαμηλές στροφές (1/5 του γκαζιού περίπου) παίζουμε με το προζιγκλέρ και την βίδα ρύθμισης
  2. χαμηλές προς μεσαίες (1/4) παίζει ρόλο η εγκοπή του slide (δεν το έχω δοκιμάσει, οπότε δεν θα γράψω για αυτό)
  3. στις μεσαίες στροφές παίζουμε με την θέση της βελόνας
  4. στις ψηλές και στο τέρμα ανοιχτό του γκαζιού παίζουμε με το κεντρικό ζιγκλέρ

Η ρύθμιση γίνεται με ζεστό μοτέρ, οπότε είτε το αφήνουμε για όσο χρειάζεται στο ρελαντί, είτε το πάμε μια μικρή βόλτα.

Βασική Ρύθμιση - Βίδα Αέρα / Προζιγκλέρ (Pilot Jet)

Για αρχή βιδώνουμε τέρμα την βίδα ρύθμισης. Το μηχανάκι λογικά θα δουλέψει λίγο ατσούμπαλα και έπειτα θα σβήσει. Αν σβήσει τότε συγχαρητήρια! Δεν τραβάει από κάπου αέρα και μπορούμε να το ρυθμίσουμε σωστά.

Θα παίξουμε κυρίως με την βίδα ρύθμισης αέρα. Όσο την βιδώνουμε γίνεται πλούσιο και όσο ξεβιδώνουμε γίνεται φτωχό. Αυτό ισχύει σε όλα τα καρμπυρατέρ με την βίδα ρύθμισης μπροστά, προς την μεριά του φίλτρου.

ΕΞΑΙΡΕΣΗ αποτελούν τα Mikuni! Εκεί η βίδα ενώ βρίσκεται μπροστά, λειτουργεί ανάποδα! Όσο την βιδώνουμε γίνεται φτωχό και όσο την ξεβιδώνουμε γίνεται πλούσιο!

Αν η βίδα βρίσκεται στο πίσω μέρος, προς τον λαιμό εισαγωγής, τότε ρυθμίζει την ροή καυσίμου. Εκεί όσο την βιδώνουμε γίνεται φτωχό, και όσο την ξεβιδώνουμε γίνεται πιο πλούσιο.


Για αρχή ξεβιδώνουμε 1μιση στροφή και δοκιμάζουμε να βάλουμε μπρος. Αν δεν πάρει ή ζορίζεται, ξεβιδώνουμε μισή στροφή ακόμα.

Σηκώνουμε λίγο το ρελαντί και αρχίζουμε να βιδώνουμε/ξεβιδώνουμε την βίδα ρύθμισης. Παρατηρούμε σε πιο σημείο, ο κινητήρας στροφάρει περισσότερο. Σε εκείνο το σημείο σταματάμε, και χαμηλώνουμε λίγο ξανά το ρελαντί.

Επαναλαμβάνουμε πάλι την ίδια διαδικασία 3-4 φορές μέχρι να σιγουρευτούμε πως βρήκαμε το σωστό σημείο. Σε εκείνο το σημείο, όσο και να "πειράζουμε" την βίδα ρύθμισης δεν θα υπάρχουν άλλες μεταβολές. Εκεί σταματάμε.

Τέλος ρυθμίζουμε το ρελαντί στα επιθυμητά επίπεδα...ούτε πολύ χαμηλά να αργοπεθαίνει το μοτέρ, ούτε και ψηλά να προχωράει μόνο του με 1η στο κιβώτιο.

Ρύθμιση στις Μεσαίες Στροφές - Βελόνα (Jet Needle)

Η βελόνα και η θέση της ασφάλειας της, επηρεάζουν το μείγμα στις μεσαίες προς ψηλές στροφές του κινητήρα (2/5 με 3/5 του γκαζιού).

Όπως είδαμε και πιο πάνω, η βελόνα έχει κάποιες εγκοπές στο πάνω τμήμα της. Όσο πιο ψηλά βάζουμε την ασφάλεια, ουσιαστικά τόσο πιο χαμηλά "κάθεται" η βελόνα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δίνει φτωχότερο μείγμα.

Αντίθετα αν χρειαζόμαστε περισσότερο καύσιμο, κατεβάζουμε την ασφάλεια 1-2 θέσεις και συνάμα "ανεβαίνει" περισσότερο και η βελόνα.

Πέρα από την θέση της ασφάλειας, μπορούμε να παίξουμε και με διαφορετικές βελόνες. Οι βελόνες πάνω τους έχουν ένα νούμερο αποτυπωμένο (πχ Ν68, Ν86, Ν89 κλπ). Αυτό το νούμερο δηλώνει το πάχος της βελόνας. Μια πιο "χοντρή" βελόνα θα αφήσει λιγότερο καύσιμο να περάσει, δημιουργώντας φτωχότερο μείγμα. Αντίθετα αν βάλουμε μια ψιλή βελόνα, θα αφήσει περισσότερο καύσιμο να περάσει και εμπλουτίζουμε το μείγμα μας.

Κάποια aftermarket καρμπυρατέρ (πχ Tobaki, OKO) έρχονται με μια εξτρά λεπτότερη βελόνα. Αυτό συνήθως γίνεται γιατί ο κατασκευαστής δεν γνωρίζει σε τι μηχανάκι θα τοποθετηθεί το καρμπ, δηλαδή 4Τ ή 2Τ. Και επειδή στα 2Τ γενικά βάζουμε λεπτότερες βελόνες, κάποιοι δίνουν και αυτές ως ανταλλακτικό. Προσοχή μόνο όταν αγοράζουμε διαφορετικές να φροντίσουμε να είναι για ίδιου τύπου καρμπυρατέρ. Δεν παίρνουν όλα τις ίδιες.

Το αν βρισκόμαστε σε καλό δρόμο με την ρύθμιση μας, θα μας το δείξει το μπουζί. Πάμε μια βόλτα το μηχανάκι σε κάποιο ανοιχτό μέρος και ανοίγουμε το γκάζι μέχρι τις μεσαίες στροφές. Οδηγάμε για λίγο εκεί, έπειτα έχοντας πατημένο τον συμπλέκτη (τον ποδολεβιέ, στα παπιά δηλαδή), σβήνουμε την μηχανή και σταματάμε. Βγάζουμε το μπουζί και ελέγχουμε...

Το σωστό χρώμα θα πρέπει να είναι είτε ελαφρώς σκούρο γκρι είτε καφετί. Αν είναι ελαφρώς/ανοιχτό γκρι τότε είναι φτωχό και αν είναι αρκετά μαυρισμένο τότε καίει πλούσιο....και αν είναι λαδωμένο τότε τρέχα να κρυφτείς.

Ρύθμιση στις Ψηλές Στροφές - Κεντρικό Ζιγκλέρ (Main Jet)

Εδώ έχουμε να παίξουμε με το κεντρικό ζιγκλέρ.

Το κεντρικό ζιγκλέρ καθορίζει το μείγμα από τις ψηλές ως το τέρμα ανοιχτό γκάζι (3/4 ως 4/4). Ένας τρόπος για να βρούμε το σωστό ζιγκλέρ (τουλάχιστον εγώ έτσι κάνω) είναι να ξεκινήσουμε με ένα σχετικά "αμφίβολα" μεγάλο νούμερο, πχ με ένα #120 και πάμε για δοκιμή.

Αν δούμε ότι ο κινητήρας εμφανίζει αδυναμία στις ψηλές ή ανεβάζει αργά στροφές, τότε τοποθετούμε ένα αμέσως μεγαλύτερο ζιγκλέρ και πάμε στο #125.

Αν αντιθέτως ο κινητήρας μπουκώνει ή κάνει σαν να έχει "κόφτη" τότε το ζιγκλέρ προφανώς είναι πολύ μεγάλο και το αλλάζουμε με ένα μικρότερο, πάμε δηλαδή στο #115 και αν χρειαστεί το ρίχνουμε και στο #110. Γενικά, το ζιγκλέρωμα είναι καθαρά trial and error, οπότε δοκιμάζουμε ξανά μέχρι να πετύχουμε το σωστό νούμερο που θα αποδίδει το καλύτερο.

Πάλι, το μπουζί θα μας μαρτυρήσει αν είμαστε οκ ή όχι.

Mini tip: συνήθως ένας κινητήρας με μεγαλύτερη διάμετρο πιστονιού θα χρειαστεί ένα λίγο μικρότερο κεντρικό ζιγκλέρ. Αυτό συμβαίνει διότι το ήδη "μεγάλο" έμβολο δημιουργεί μια τέτοια υποπίεση, ικανή να "τραβήξει" ήδη αρκετή ποσότητα βενζίνης. Αντίθετα ένας κινητήρας με "διαδρομή" αντί για διάμετρο, θα χρειαστεί λίγο μεγαλύτερο ζιγκλέρ.

Στο δικό μου πάντως παρατηρώ πως μεταξύ 95 και 115 το πολύ δουλεύει καλά σε όλα. Από 120 και πάνω, αρχίζει το μπούκωμα...από 90 και κάτω ξεμένει από μείγμα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Ναι, αλλά τελικά τι μάρκα να πάρω;

Θα είμαι ειλικρινής....έχω καμιά 13αρια καρμπυρατέρ και ΕΝΑ σωστό δεν είναι! Όλα προέρχονται από κάποιο εργοστάσιο στην Κίνα/Ν.Α Ασία με αμφιλεγόμενα ποιοτικά πρότυπα.

Αν έχετε την οικονομική δυνατότητα (και δεν είστε βλαμμένα, όπως εγώ) τότε καλό θα ήτανε να επιλέξετε ένα γνήσιο καρμπυρατέρ. Υπάρχουν διάφοροι κατασκευαστές όπως Keihin, Mikuni, Dellorto, Amal, Bing, Lectron και άλλοι. Ένα και καλό δηλαδή...

Από αυτά, τα πιο "διάσημα" στην ελληνική αγορά είναι τα γιαπωνέζικα Keihin και Mikuni όπως και τα Ιταλικά Dellorto. Τα Bing αν δεν κάνω λάθος τα φορούσαν παλιές BMW μοτοσυκλέτες. Η Suzuki και η Yamaha είναι ορκισμένοι στα Mikuni, ενώ η Honda με την Kawasaki ανέκαθεν έπαιζαν μόνο με Keihin.

Όποιο και να επιλέξετε, η ποιότητα κατασκευής είναι αρκετά υψηλή και υπάρχει πληθώρα ανταλλακτικών στο εμπόριο για να φέρετε το καρμπυρατέρ στα μέτρα σας...από εκεί και πέρα είναι περισσότερο θέμα γούστων. Εγώ πχ προτιμώ Keihin...

Έπειτα πάμε στα ιμιτασιόν...εδώ παίζουν αρκετά...Shark, Sheng-Wei, Federal, OKO, Polini, Sudco, Q-Tech, Maikuni...από όλα αυτά τα πιο "τίμια" είναι Federal, Shark/ShengWei και ΟΚΟ...τουλάχιστον είναι έστω "υπάκουα" σε ρύθμιση.

Επίσης πολύ τίμια επιλογή σε aftermarket είναι τα Polini.

Μια προειδοποιήση μόνο...κάτι πολύχρωμα καρναβάλια PWK με διάφανα λεκανάκια αποφύγετε τα. Μπορεί να δείχνουν όμορφα, αλλά έχουν μια συγκεκριμένη *****ία....δεν έχουν υπερχείλιση, ούτε τάπα για να αδειάζεις την βενζίνη! Αν λοιπόν, εμφανίσει ζημιά το φλοτέρ/πυραυλάκι, το καρμπυρατέρ θα αρχίζει να κατεβάζει βενζίνη αβέρτα. Αυτή δεν θα έχει να "φύγει" από κάπου, οπότε μαντέψτε που θα καταλήξει...

Θα "σκαρφαλώσει" μέχρι το ύψος του slide και έπειτα θα αρχίσει να ρέει προς τον κύλινδρο. Θα συνεχίσει μέχρι να πλημμυρίσει ο κύλινδρος από βενζίνες. Εννοείται ΠΩΣ ΔΕΝ ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ να το βάλουμε μπρος...όντας υγρό, η βενζίνη, ΔΕΝ συμπιέζεται και υπάρχει κίνδυνος να κάνουμε χοντρή ζημιά στο μοτέρ. Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να βγάλουμε την εξάτμιση και το μπουζί και έπειτα σιγά-σιγά να δίνουμε (όχι με πολύ δύναμη) μανιβελιές για να βγάλει την βενζίνη το μοτέρ. Το έχω δει να συμβαίνει σε μηχανάκι αυτό...οπότε για να αποφύγουμε τέτοιους μπελάδες, απλά αγοράζουμε ένα "κλασσικό" καρμπ.


10+4 Γενικές Συμβουλές Ρύθμισης και λοιπά...

1) Αν στην ρύθμιση του ρελαντί, ο κινητήρας δεν σβήνει όταν βιδώνεις τέρμα το βιδάκι αέρα ή ανεβοκατεβάζει στροφές από μόνο, τότε από κάπου τραβάει αέρα. Αυτό μερικές φορές συνοδεύεται και από έναν ήχο σαν κελάηδισμα. Για να βρεις από που χάνει, ψεκάζεις λίγο WD40 (ή κάτι συναφές) στις ενώσεις και βλέπεις από που το "πίνει". Έπειτα σφίγγεις λίγο τις βίδες αν χρειάζεται (όχι τέρμα!!) ή αλλάζεις την φλάντζα.

2) Αν στο ρελαντί μαρσάρεις, και το μοτέρ εμφανίζει αδυναμία ή ανεβάζει αργά, τότε δοκίμασε ένα λίγο μεγαλύτερο προζιγκλέρ. Αντίθετα αν μετά από μαρσάρισμα οι στροφές πέφτουν πιο κάτω από το "νορμάλ" ρελαντί και μετά ανεβαίνει ξανά, τότε καίει πλουσιο. Το πλούσιο μείγμα μπορεί να περιλαμβάνει και μαύρο καπνό από την εξάτμιση.

3) Εννοείται πως αν γίνουν αλλαγές σε εισαγωγή/εξαγωγή (πχ εξάτμιση) ξαναρυθμίζουμε αναλόγως. Συνήθως όταν αλλάζουμε εξάτμιση, ένα λίγο μεγαλύτερο προζιγκλέρ και μια θέση κάτω στην ασφάλεια της βελόνας αρκούν.

4) Μπορεί να νομίζεις ότι άφιλτρο δουλεύει καλύτερα αλλά μην ξεχνάς πως τραβάς ότι σκόνη βρεις μπροστά σου, μαζί με σκουπιδάκια και την γάτα του γείτονα. Αυτές οι βρωμιές μακροχρόνια μπορούν να κάνουν και ζημιά στο κυλινδροπίστονο. Βάλε μια χοάνη έστω.

5) Όσες φορές το έχω δοκιμάσει, με την χοάνη ΠΑΝΤΑ δουλεύει καλύτερα. Αν από άφιλτρο το γυρίσεις σε χοάνη (ή φίλτρο γενικά) εννοείται πως θα πρέπει να ρίξεις τα νούμερα των προζιγκλέρ και κεντρικού ζιγκλέρ. Ίσα-ίσα θα είναι και λίγο πιο οικονομικό.

6) Όταν ρυθμίζεις το βιδάκι αέρα τον χειμώνα, μόλις βρεις την σωστή θέση, δώσε και 1/5 της στροφής δεξιά...λίγο πιο πλούσιο δηλαδή για να το βοηθάει με το ψοφόκρυο που θα έχει έξω.

7) Το να βάλεις μικρότερο καρμπυρατέρ από το εργοστασιακό για να "κάψει λιγότερο" απλά δεν παίζει. Αν το μηχανάκι γνωρίζεις πως βγαίνει πχ με 18mm, τότε θα παραμείνεις σε αυτό. Μην δοκιμάσεις να βάλεις 15-16mm...απλά δεν θα δουλέψει.

8) Επίσης, όταν αλλάζουμε καρμπ σε κάποιο μεγαλύτερο, καλό θα είναι να βάλουμε και τον κατάλληλο λαιμό εισαγωγής. Ένα 24αρι δεν θα δουλέψει σωστά σε λαιμό για 20αρι. Makes sense, right?

9) Αποφεύγουμε να βάζουμε αρκετά "πρόσθετα" στην εισαγωγή, όπως πχ φλάντζα, κοκκάλινο φίμπερ, ροζέτα, και της Παναγιάς τα μάτια. Καλό είναι το καρμπυρατέρ να βρίσκεται όσο πιο κοντά γίνεται στην βαλβίδα εισαγωγής. Μια "συντομότερη" διαδρομή θα δώσει καλύτερη απόδοση.

10) Όταν αγοράζουμε ζιγκλεράκια, καλό θα είναι να πάρουμε από κάποιον έμπιστο έμπορο. Αν όχι γνήσια, έστω κάποια καλή ΟΕΜ μάρκα, που να ξέρεις ότι πράγματι το #95 θα δώσει παραπάνω βενζίνη από το #90 και όχι λίγο λιγότερο ή λίγο περισσότερο.

11) Τα ψεύτικα ζιγκλέρ Keihin συνήθως δεν γράφουν καν αριθμό πάνω τους. Σε αντίθεση με τα γνήσια που το έχουν ελαφρώς χαραγμένο, τα κινέζικα το έχουν πρόχειρα γραμμένο. Το "αστεράκι" λείπει ή έχει διαφορετική εμφάνιση. Επίσης αν δεις πως αντί για αστεράκι και τον αριθμό δίπλα γράφει κάτι περίεργα όπως "L106", "R100" ή και "ΑΒ125" τότε είναι μούφα. Τα κινέζικα Mikuni ζιγκλέρ δεν έχουν το διακριτικό σύμβολο (σαν τετραγωνάκι) πάνω τους, που δηλώνει γνήσιο ανταλλακτικό.

12) Όπως και να έχει, στην βασική ρύθμιση βίδα (ασχέτως της θέσης της) θα πρέπει να είναι μεταξύ 1μιση και 2 στροφές το πολύ.

13) Όσον αφορά τα μεγέθη...εμπειρικά από όσο έχω δει στο δικό μου (125 με εκκεντροφόρο και σκληρά ελατήρια)...
-18-20mm αν θες κάτι ομαλό και οικονομικό
- 22αρι θαρρώ πως είναι το καλύτερο και σε ροπή και σε νεύρο σε ψηλές
- 24αρι δεν έχει μεγάλη διαφορά
- 26αρι αν θες να τα "δίνει όλα" στις ψηλές...Make your choice...


και 14) Μην γίνεις βλαμμένο σαν εμένα στις αγορές σου. Αγόρασε ΕΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ! Όχι 50 κινεζιές.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Αααααα....και επειδή το ξέχασα...

Φθορές που μπορεί να εμφανίσει ένα καρμπυρατέρ

Όπως κάθε λειτουργικό πράμα, έτσι και αυτά κάποια στιγμή θα ζητήσουν κάτι. Να μια λίστα με πιθανά προβλήματα...τα περισσότερα λύνονται με ένα απλό κιτ επισκευής

  1. Υπερχείλιση. Κλασσικό πρόβλημα, ο σύνηθες ύποπτος είναι το πυραυλάκι του φλοτέρ. Με τον καιρό μπορεί να αρχίσει να "τρώγεται" το κωνικό τμήμα του με αποτέλεσμα να μην σφραγίζει καλά την τρύπα τροφοδοσίας. (Κιτ επισκευής)
  2. Τρέχουν βενζίνες από το λεκανάκι. Το λεκανάκι, εκεί που κουμπώνει με το κυρίως σώμα έχει μια λαστιχιένια φλάντζα. Αυτές με τα χρόνια και με τα πολλά λύσε-δέσε αρχίζουν να χαλάνε. Μπορεί να κοπεί σε σημείο ή μπορεί και να ξεραθεί χάνοντας έτσι την ικανότητα της να στεγανοποιήσει σωστά το λεκανάκι. (Κιτ επισκευής)
  3. Φθορά στην βελονοθήκη. Μερικές φορές ενδέχεται η ίδια η βελονοθήκη να εμφανίσει φθορά με αποτέλεσμα να μην κλείνει σωστά η βελόνα. Αυτό έχει ως επίπτωση να "σηκώνει" λίγο παραπάνω βενζίνη από όσο πρέπει και το μοτέρ δεν δουλεύει σωστά. (Κιτ...)
  4. Δεν δουλεύει το τσοκ. Αν πρόκειται για κλαπέτο, τότε ελέγχουμε την ντίζα (αν είναι συνδεδεμένο στο τιμόνι), την λαδώνουμε ή την αλλάζουμε με μια καινούρια. Αν είναι τύπου μοχλού, τότε ελέγχουμε αν ο μοχλός ανοίγει σωστά, ή καθαρίζουμε λίγο το σωληνάκι που καταλήγει στο λεκανάκι. (αν εχει φθορά το ίδιο το κλαπέτο ή ο μοχλός, το αλλάζουμε με καινούριο...δεν υπάρχει σε κιτ αυτό)
  5. Ενώ δεν το έχω πειράξει ποτέ, μπουκώνει και δεν παίρνει εύκολα μπρος! Σε πρώτη φάση κοιτάμε να δούμε αν το φίλτρο αέρα είναι καθαρό. Έπειτα, αν το καρμπυρατέρ δεν έχει καθαριστεί ποτέ, είναι πολύ πιθανόν να έχουν βρωμιά τα ζιγκλέρ. Με έναν καλό καθαρισμό λύνεται το πρόβλημα συνήθως. (αν τα ζιγκλεράκια δεν σώζονται...συμβαίνει και αυτό...τα αλλάζουμε με καινούρια)
  6. Δεν κατεβάζει βενζίνη. Ανοίγουμε το κουπάκι και ελέγχουμε αν το πυραυλάκι ανοιγοκλείνει σωστά. Υπάρχει περίπτωση να έχει κολλήσει, ειδικά μετά από πολυυυυυ καιρό ακινησίας. (εδώ...ειλικρινά δεν ξέρω. Ο Θεός βοηθός)
Κάποια στιγμή θα γράψω και για το πως καθαρίζουμε το καρμπυρατέρ...μέχρι τότε...

Λοιπόν αυτά! Ελπίζω να βοήθησα όποιον τα έχει ανάγκη! Ξαναλέω, εννοείται πως μπορείτε να διορθώσετε το οτιδήποτε.

Καλή ρύθμιση και καλές βόλτες!!! μπαικ μπαικ Smileys drinking beer Emoticon Smileys drinking beer Emoticon
 
Τελευταία επεξεργασία:

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Σήμερα άλλαξα δίσκους συμπλέκτη, παρέα με ένα φιλαράκι.

Εννοείται με κρύο κινητήρα γίνεται αυτή η δουλειά, για αρχή άδειασα το λάδι


Του πέρασα απευθείας και ένα νέο φίλτρο λαδιού να είναι ολοκληρωμένο

Μου αρέσει που πριν μια εβδομάδα παιδευόμουν να καθαρίσω το μοτέρ, και πάλι κ*λος έγινε...τέλος πάντων.

Για να βγει το καπάκι του συμπλέκτη, πρέπει να αφαιρεθεί η εξάτμιση + το κάγκελο για τα μασπιέ του οδηγού...δεν τα τράβηξα φωτό αυτά, έβγαλα απευθείας το καπάκι:



Έβγαλα με προσοχή την παλιά φλάντζα, και καθάρισα τυχόν υπολείμματα για να πατήσει καλά η νέα φλάντζα.



Ιδού η επιτομή της υψηλής απόδοσης...το διπλοκάμπανο, με το σύστημα PECS αυτό το Power Engagement Clutch System. Το σημείο στο οποίο η υψηλή Ιαπωνική μηχανολογία, συναντά τις ανάγκες του αναβάτη για επιδόσεις...φοβερό εργαλείο λέμε.

Λοιπόν, το κακό είναι πως επειδή το παιδί ψιλοβιαζόταν και λίγο, δεν πρόλαβα να τραβήξω φωτός τα υπόλοιπα πράματα.

Για αρχή ωστόσο, λύσαμε το παξιμάδι από το φυγοκεντρικό. Έλα όμως που δεν έβγαινε! Οπότε το πήγαμε αλλιώς...λύσαμε σιγά-σιγά τις 4 βίδες που κρατάνε τον πολύδισκο για να χαλαρώσει λίγο και έπειτα ο ένας κρατούσε το φυγοκεντρικό, ο άλλος τον πολύδισκο και τα βγάλαμε και τα δυο μαζί.

Τα ελατήρια είχαν *****ώσει αρκετά, με σχετικά λίγη δύναμη τα πίεζες με το χέρι σου, εξού και το πατινάρισμα. Είδα τα παλιά πως ήτανε και τα έβαλα ακριβώς με την ίδια σειρά...φίμπερ, μέταλλο, φίμπερ, και πάει λέγοντας. Ξαναβάλαμε τα πάντα στην θέση τους...



Τα νέα δισκάκια ...



Και τα νέα ελατήρια!

- Οκ τώρα σε αφήνω, το ξέρεις το δέσιμο ε; Το έχεις..
- Ναι ρε μην αγχώνεσαι
- Ε ναι ρε μαλάκα, θα την βρεις την άκρη, απλά ξαναβάλτα όπως ήτανε!
- Οκ...

Και εδώ ξεκινάει το τσίρκο...

Καταρχάς αυτή εδώ η ηλιθιότητα:



Λοιπόν, γνήσιο σετ φλάντζες της Suzuki...βγάζω το σελοφάν από πάνω, λέω οκ οι φλάντζες θα είναι εύκολες. Έλα όμως που ήτανε σχεδόν προσκολλημένες στο σελοφάν και το χαρτόνι από κάτω!

Προσπάθησα όσο πιο απαλά μπορούσα, με αγάπη, στοργή και Προδέρμ να τις βγάλω...αλλά κόπηκαν...ΟΛΕΣ! Μόνο το ζουάν εξάτμισης και η μεταλλική φλάντζα κεφαλής επιβίωσαν. Οι υπόλοιπες είναι για πέταμα...αυτά ήτανε 30€ πεταμένα.

Παίρνω τηλέφωνο τον μάστορα, τον ρωτάω αν έχει φλάντζα συμπλέκτη...έχω μου λέει έλα. Πήρα την μηχανή, πετάχτηκα λίγο μέχρι το συνεργείο.
- Τι έγινε ρε;
- Άλλαξα δισκάκια, την πάτησα με τις φλάντζες
- Γνήσιες;
- Ναι κίτρινη-μαύρη συσκευασία
- Ναι τις ξέρω αυτές...δεν κάνουν Τάσο

Έμαθα πως αυτό το συγκεκριμένο σετ είναι παραεισαγωγής...συνήθως αφημένα χροοονια στις αποθήκες με αποτέλεσμα να γίνονται όλα εκεί μέσα ένα σώμα, μια ψυχή. Αν πάρεις, μου λέει, "Suzuki-suzuki" φλάντζες θα δεις πως έρχονται όλες τακτοποιημένες και ξέχωρες, όχι όπως αυτό...."ρωτώντας πας στην πόλη, δεν πειράζει" μου είπε.

Ετοίμασα το κάρτερ, έβαλα από το παλιό λάδι στις άκρες του για να κολλήσει λίγο η νέα φλάντζα και ήτανε έτοιμη


Μπορούμε να βάλουμε και λίγο γράσο, αλλά και το παλιό λάδι περίπου ίδια δουλειά κάνει. Απλά να κολλήσει λίγο θέλουμε.

Έπειτα δεν θυμάμαι αυτό το σύστημα εδώ πως πήγαινε:


Αστεράκι, ελατήριο και μετά ροδέλα; Ροδέλα, αστεράκι, ελατήριο; Πιστόνι, καρμπυρατέρ, πίτα γύρο από όλα;

Εν τέλει, μπήκα στο motoSP και είδα το διάγραμμα πως το έχει και το ξαναβρήκα...και εδώ φτάνουμε στην *****ία μου!

Ήθελα να δω πως είναι η αλλαγή ταχυτήτων...δίνω και εγώ μια τον λεβιέ, ακούω ένα "ΓΚΛΑΝΚ" και βλέπω αυτό:



"ΟΧΙ ΡΕ ΜΛΚ ΜΟΥ ΤΙ ΕΚΑΝΑ! ΠΩΩΩ ΡΕ Γ@ΜΩ ΤΟ ΦΕΛΕΚΙ ΜΟΥ!"

Ενημερωτικά, η πάνω τρύπα πρέπει να πηγαίνει μαζί με τον αριστερά άξονα και ο δεξιά να κινείται στο κενό της μεγάλης τρύπας. Κατά κάποιο τρόπο αυτή η κίνηση που έκανα ήτανε αρκετή για να "πηδήξει" και να μαγκώσει.

Έβγαλα το ελατηριάκι + το όλο σύστημα που δεν ήξερα πως πήγαινε εξαρχής, κρατούσα ψηλά τον λεβιέ και το επανέφερα...ήθελε λίγο κόπο βέβαια, αλλά βγήκε λίγο πιο έξω και κατάφερα να το γυρίσω. Ευτυχώς δεν έσπασε/έκοψε κάτι:


Ωραία....πάμε να το δέσουμε τώρα...αφού σιγουρεύτηκα πως όλα ήτανε όπως θα έπρεπε να είναι...βάζω πρόχειρα το καπάκι του κάρτερ και δοκιμάζω να δω αν δουλεύει ο λεβιές...πατάω, ήτανε σαν χαλασμένος. Δεν είχε καμία απολύτως αντίσταση...τι φάση...κάτι κάνω λάθος.

Πίσω Γιάννη τα ξύλα, το ξαναβγάζω, βλέπω όλα σωστά...κοιτάω τα διαγράμματα...σωστά! Ε τι στην ευχή σκέφτηκα, κάτσε μήπως θέλει να παίξω με το βιδάκι του συμπλέκτη:


Εκεί παρατήρησα πως όσο βίδωνα/ξεβίδωνα, το καπάκι έβγαινε προς τα έξω! Ααα, λέω...μάλλον πρέπει να το βιδώσω πρώτα ε;

Το βίδωσα και δοκίμασα....οι ταχύτητες δουλεύουν κανονικά! Έκανα ένα διάλειμμα (πήγα λίγο πάνω να φάω κάτι) και ξανακατέβηκα κάτω.

Έβαλα μασπίδες, εξάτμιση, έβαλα και το νέο ζουάν (κακό δεν κάνει)...νέο λαδάκι (1L, όπως ορίζει ο κατασκευαστής σε περίπτωση που ανοίξεις μοτέρ) και το έβαλα μπρος...αφού έκανα τον σταυρό μου πρώτα...

Πήρε κανονικά! Ούτε άκουγα κάτι ύποπτο, ούτε τίποτα! Ωραία! Για να δούμε μανιβέλα...σαν να μην έχει συμπίεση! Χμμ...ο λεβιές λίγο σκληρός...κάτι μου θύμιζε αυτό, από όταν είχα πειράξει κάποτε το βιδάκι..άρα πάμε για βόλτα να το δοκιμάσουμε.

Εν τέλει βρήκα την "χρυσή τομή"...ο λεβιές περίπου όπως πριν, σαφώς το κούμπωνα το καταλαβαίνω πως είναι λίγο πιο σκληρό αλλά χαλάλι. Η μανιβέλα σωστή.

Σε σχέση με πριν πάντως έφυγε αυτό το πατινάρισμα που είχε. Στο άνοιγμα γκαζιού, εν κινήσει, "αρπάζει" απευθείας, και το νιώθω κιόλας πως μεταδίδει "ροπή" το μοτέρ σωστά, χωρίς απώλειες να το πω.

Γενικά, έχει ωραίο γκαζάκι τώρα....και όπως έλεγε και ο KokkinaFeggaria για ένα Max100...."σκοτώνει το εργαλείο! Γ@μει και δέρνει!" abcdefghgk abcdefghgk

Μάζεψα τα εργαλεία και έπλυνα και λίγο τον χώρο που έκατσα να το φτιάξω...


Νερό από το λάστιχο στην πιλοτή και λίγο τρίψιμο με μια σκούπα πρόχειρη που έχουμε...

Κοινόχρηστος χώρος είναι, όσο να ναι ας μην γινόμαστε καραγκιόζηδες...να είναι σχετικά καθαρό το όλο μέρος. Τέλος, ανάβεις τσιγάρο και δίνεις συγχαρητήρια στον εαυτό σου!

Πρώτη επέμβαση: ΕΠΙΤΥΧΗΣ!

Επόμενο στάδιο...κυλινδροπίστονο!

Smileys drinking beer EmoticonSmileys drinking beer Emoticonμπαικ
 
Τελευταία επεξεργασία:

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Παιδιά καλησπερα

Μια απορία που είχα ξεχάσει...

Παρατήρησα πως το γρανάζι του εκκεντροφόρου δεν ειναι 100% ευθυγραμμισμένο με την εγκοπη στην κεφαλή...το Τ κάθεται σωστά στο κέντρο από το παραθυράκι στο καπάκι βολάν.

Με δεδομένο πως ο κινητήρας γυρνάει προς τα μπροστά, τότε αυτό σημαίνει πως το γρανάζι είναι "πίσω" κατά 1-2 δοντάκια περίπου.

Ο εκκεντροφορος είναι aftermarket, 3ο στάδιο. Να σημειωθεί πως δεν τον άλλαξα εγώ το είχα πάει μάστορα.

Ερώτηση 1) μήπως φταίει όταν αλλαζα δισκακια, που ίσως γυρισε η μηχανή λίγο;

Ερώτηση 2) πως στο καλό το φτιάχνω

Ερώτηση 3) μήπως το έκανε ο μάστορας "επίτηδες" λόγο του εκκεντροφορου; Να δουλέψει σωστά δηλαδή;
 

Aggelos 1969

well know member
Δημοσιεύσεις
2.483
Ηλικία
54
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Transalp 650
Όνομα
Άγγελος
Περιοχή
Αχαρναί Αττικής
Παιδιά καλησπερα

Μια απορία που είχα ξεχάσει...

Παρατήρησα πως το γρανάζι του εκκεντροφόρου δεν ειναι 100% ευθυγραμμισμένο με την εγκοπη στην κεφαλή...το Τ κάθεται σωστά στο κέντρο από το παραθυράκι στο καπάκι βολάν.

Με δεδομένο πως ο κινητήρας γυρνάει προς τα μπροστά, τότε αυτό σημαίνει πως το γρανάζι είναι "πίσω" κατά 1-2 δοντάκια περίπου.

Ο εκκεντροφορος είναι aftermarket, 3ο στάδιο. Να σημειωθεί πως δεν τον άλλαξα εγώ το είχα πάει μάστορα.

Ερώτηση 1) μήπως φταίει όταν αλλαζα δισκακια, που ίσως γυρισε η μηχανή λίγο;

Ερώτηση 2) πως στο καλό το φτιάχνω

Ερώτηση 3) μήπως το έκανε ο μάστορας "επίτηδες" λόγο του εκκεντροφορου; Να δουλέψει σωστά δηλαδή;
Καλησπέρα Τάσο.
1 Δεν αλλάζει ο χρονισμός όταν αλλάζεις δίσκους
3 Να το έκανε επίτηδες δεν νομίζω αν είναι μεγάλος σε ηλικία και δεν έβλεπε καλά τα σημάδια χρονισμού μπορεί. abcdefghgk
2 Μήπως Τάσο έχει διαφορά μισό δόντι και όχι 1-2; Ο τρόπος φτιαξίματος είναι λύνεις τα βιδάκια του εκκεντροφόρου(μάλλον έχει δυο) φέρνεις το βολάν στο σημείο Τ (ΑΝΣ) και το σημάδι του γραναζιού να είναι στο ίδιο σημείο με το σημάδι της κεφαλής. Πρόσεξε μόνο τον τεντωτήρα της καδένας λογικά θα θέλει και αυτός εκ νέου ρύθμιση. Αν το επιχειρήσεις για ότι χρειαστείς πες μου.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Δυο αλενόβιδες συγκρατούν το γρανάζι εκκεντροφόρου.

Δεν είναι απλά μισό δόντι...ή μπορεί να μου φάνηκε, θα ξαναδώ κάποια στιγμή. Μου φάνηκε για κανα δόντι διαφορά. Προφανώς και αν είναι εντελώς ευθυγραμμισμένο θα δουλευει καθωσπρέπει.

Θα το κοιτάξω μέσα στην εβδομάδα.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Σήμερα το μενού είχε αλλαγή κυλινδροπίστονου.

Το προηγούμενο έκλασε ολοκληρωτικά με αποτέλεσμα να χάνει συμπίεση, απόδοση και να μου κάνει την ζωή μίζερη.


Από iRacing το πήρα μιας και είναι το μοναδικό τίμιο ιμιτασιόν που βρήκα στην αγορά...της Vernal που κυκλοφορεί στο εμπόριο ΔΕΝ ταιριάζει στο Address και ας δηλώνει για "SHOGUN125" η ετικέτα πάνω στο κουτί του.

Είναι για το παλιό 125αρι Suzuki 1ης γενιάς το οποίο δεν πάτησε ποτέ Ελλάδα. Το συγκεκριμένο ταιριάζει κανονικά.



Έρχεται και με ελαφρώς πομπέ πιστονάκι και με έτοιμες τσέπες. Καλό κάνει, κακό δεν κάνει.

Έφερα και παρέα σήμερα, οπότε οι δυο αρχιμηχανικοί ενώσαμε τους εγκεφάλους μας για να μετατρέψουμε αυτό το καταθληπτικό μοτέρ σε μοτέρ υψηλών επιδόσεων (ο Θεός να τις κάνει).



Αφού βγάλαμε την κεφαλή, αφαιρέσαμε και τον κύλινδρο





Ο κύλινδρος είχε σημάδια φθοράς πάνω στα τοιχώματα του. Λογικά το πιστόνι σφαλιάριζε πάνω του, εξού και το όλο πρόβλημα που δημιουργούσε.

Να και το αριστούργημα:



Μια χαρά είσαι, πάνε μίλα της...



Τοποθετήσαμε τα ελατήρια στο νέο πιστόνι με την σειρά που δηλώνει και ο κατασκευαστής. Του λαδιού κάτω-κάτω και τα άλλα δυο στην συνέχεια από πάνω, με το σημαδάκι (γράμμα στην προκειμένη περίπτωση) να κοιτάει προς τα πάνω.

Το ελατήριο λαδιού φροντίζει για την στεγανοποίηση του θαλάμου καύσης από λάδι. Ουσιαστικά αποτρέπει το λάδι να "ανεβαίνει" και να τρυπώνει κατά την καύση. Τοποθετήσαμε με προσοχή και τις ασφάλειες στον πείρο του πιστονιού.

Τα χιλιοστά είναι τα εργοστασιακά, 53.5mm δηλαδή.

Βάλαμε και το νέο κυλινδροπίστονο και χρονίσαμε τον κινητήρα. Ρυθμίσαμε και τις βαλβίδες ξανά για να είμαστε σίγουροι.

Εννοείται πως ΠΡΙΝ βάλουμε το νέο κυλινδροπίστονο λαδώνουμε τόσο το πιστόνι μας όσο και τα τοιχώματα του κυλίνδρου!



Κάποια στιγμή πρέπει να το καθαρίσω ΚΑΛΑ και όχι παπατζίδικα όπως το κάνω μέχρι στιγμής...

Γεμίσαμε το μοτέρ με λάδι 10W-40 (Bel Ray) και βάλαμε και ένα νέο μπουζί + καθαρό φίλτρο λαδιού.



Καθάρισα και αυτό εδώ και το ζιγκλέρωσα κιόλας γιατί το main jet παραήτανε μιρκό (78 σε #82)


Εννοείται πως πριν δοκιμάσουμε να βάλουμε μπρος το σταυρώσαμε τρεις φορές και προσευχηθήκαμε σε ότι θεότητα υπάρχει για να δουλέψει και να μην ανατιναχτεί στον αέρα.

Ζορίστηκε λιγάκι, αλλά πήρε μπρος και κράτησε ρελαντί κανονικά! Δεν ακούγεται κάποιος περίεργος θόρυβος ή το οτιδήποτε οπότε σημαίνει πως δέθηκαν σωστά όλα!

Το μοτεράκι θα το στρώσω για κάνα 500αρι χιλιόμετρα με ευλάβεια και αφού τελειώσω το στρώσιμο θα του αλλάξω και λάδια πάλι, απλά και μόνο για να είμαι σίγουρος και να ικανοποιήσω τον ψυχαναγκασμό μου σε αυτό το θέμα.

Η κεφαλή ΣΙΓΟΥΡΑ θέλει μια καλή περιποίηση κάποια στιγμή, μιας και είναι τίγκα στην καρβουνίλα...αυτό για πιο μετά, δεν χρειάζονται όλα μαζί ένα-ένα.

Ένας καλός καθαρισμός, τρίψιμο βαλβίδων, νέα τσιμουχάκια και ένα γυάλισμα εισαγωγής-εξαγωγής θα είναι ότι πρέπει.

Και γιατί να μην το κάνω μόνος ΚΑΙ αυτό...?

All in all, το μηχανάκι απέκτησε ξανά το χαμένο "μπαμ" του και δουλεύει πιο στρωτά. Αν καθαριστεί και η κεφαλή σωστά θα είναι άψογο!
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.397
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Σήμερα το μενού είχε αλλαγή κυλινδροπίστονου.

Το προηγούμενο έκλασε ολοκληρωτικά με αποτέλεσμα να χάνει συμπίεση, απόδοση και να μου κάνει την ζωή μίζερη.


Από iRacing το πήρα μιας και είναι το μοναδικό τίμιο ιμιτασιόν που βρήκα στην αγορά...της Vernal που κυκλοφορεί στο εμπόριο ΔΕΝ ταιριάζει στο Address και ας δηλώνει για "SHOGUN125" η ετικέτα πάνω στο κουτί του.

Είναι για το παλιό 125αρι Suzuki 1ης γενιάς το οποίο δεν πάτησε ποτέ Ελλάδα. Το συγκεκριμένο ταιριάζει κανονικά.



Έρχεται και με ελαφρώς πομπέ πιστονάκι και με έτοιμες τσέπες. Καλό κάνει, κακό δεν κάνει.

Έφερα και παρέα σήμερα, οπότε οι δυο αρχιμηχανικοί ενώσαμε τους εγκεφάλους μας για να μετατρέψουμε αυτό το καταθληπτικό μοτέρ σε μοτέρ υψηλών επιδόσεων (ο Θεός να τις κάνει).



Αφού βγάλαμε την κεφαλή, αφαιρέσαμε και τον κύλινδρο





Ο κύλινδρος είχε σημάδια φθοράς πάνω στα τοιχώματα του. Λογικά το πιστόνι σφαλιάριζε πάνω του, εξού και το όλο πρόβλημα που δημιουργούσε.

Να και το αριστούργημα:



Μια χαρά είσαι, πάνε μίλα της...



Τοποθετήσαμε τα ελατήρια στο νέο πιστόνι με την σειρά που δηλώνει και ο κατασκευαστής. Του λαδιού κάτω-κάτω και τα άλλα δυο στην συνέχεια από πάνω, με το σημαδάκι (γράμμα στην προκειμένη περίπτωση) να κοιτάει προς τα πάνω.

Το ελατήριο λαδιού φροντίζει για την στεγανοποίηση του θαλάμου καύσης από λάδι. Ουσιαστικά αποτρέπει το λάδι να "ανεβαίνει" και να τρυπώνει κατά την καύση. Τοποθετήσαμε με προσοχή και τις ασφάλειες στον πείρο του πιστονιού.

Τα χιλιοστά είναι τα εργοστασιακά, 53.5mm δηλαδή.

Βάλαμε και το νέο κυλινδροπίστονο και χρονίσαμε τον κινητήρα. Ρυθμίσαμε και τις βαλβίδες ξανά για να είμαστε σίγουροι.

Εννοείται πως ΠΡΙΝ βάλουμε το νέο κυλινδροπίστονο λαδώνουμε τόσο το πιστόνι μας όσο και τα τοιχώματα του κυλίνδρου!



Κάποια στιγμή πρέπει να το καθαρίσω ΚΑΛΑ και όχι παπατζίδικα όπως το κάνω μέχρι στιγμής...

Γεμίσαμε το μοτέρ με λάδι 10W-40 (Bel Ray) και βάλαμε και ένα νέο μπουζί + καθαρό φίλτρο λαδιού.



Καθάρισα και αυτό εδώ και το ζιγκλέρωσα κιόλας γιατί το main jet παραήτανε μιρκό (78 σε #82)


Εννοείται πως πριν δοκιμάσουμε να βάλουμε μπρος το σταυρώσαμε τρεις φορές και προσευχηθήκαμε σε ότι θεότητα υπάρχει για να δουλέψει και να μην ανατιναχτεί στον αέρα.

Ζορίστηκε λιγάκι, αλλά πήρε μπρος και κράτησε ρελαντί κανονικά! Δεν ακούγεται κάποιος περίεργος θόρυβος ή το οτιδήποτε οπότε σημαίνει πως δέθηκαν σωστά όλα!

Το μοτεράκι θα το στρώσω για κάνα 500αρι χιλιόμετρα με ευλάβεια και αφού τελειώσω το στρώσιμο θα του αλλάξω και λάδια πάλι, απλά και μόνο για να είμαι σίγουρος και να ικανοποιήσω τον ψυχαναγκασμό μου σε αυτό το θέμα.

Η κεφαλή ΣΙΓΟΥΡΑ θέλει μια καλή περιποίηση κάποια στιγμή, μιας και είναι τίγκα στην καρβουνίλα...αυτό για πιο μετά, δεν χρειάζονται όλα μαζί ένα-ένα.

Ένας καλός καθαρισμός, τρίψιμο βαλβίδων, νέα τσιμουχάκια και ένα γυάλισμα εισαγωγής-εξαγωγής θα είναι ότι πρέπει.

Και γιατί να μην το κάνω μόνος ΚΑΙ αυτό...?

All in all, το μηχανάκι απέκτησε ξανά το χαμένο "μπαμ" του και δουλεύει πιο στρωτά. Αν καθαριστεί και η κεφαλή σωστά θα είναι άψογο!
Μπράβο ρε παιχταρα ,πήρε ζωή πάλι το σιοτ-γκαν
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
,πήρε ζωή πάλ
Απαράμιλλη ισχύς κινητήρα λέμε...και αυτό το σπέσιαλ φίλτρο αέρα που έφτιαξα το κάνει ακόμα πιο αλανιάρικο Tooth
 
Top Bottom