"Επισκευαί και Μετατροπαί - ΕΠΕ"

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Για να μην γεμίζω το "ΤΙ ΚΑΝΑΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΜΗΧΑΝΗ ΣΑΣ", είπα να ανοίξω αυτό εδώ το θρεντάκι για να ανεβάζω τις δουλειές που κάνω.

Το μαστόρεμα, ξεκάθαρα το αγαπάω. Βρίσκω κάτι ωραίο στο να ασχοληθείς μέχρι να το κάνεις να δουλέψει σωστά. Και αν δεν το καταφέρεις με τον Α τρόπο, τότε δοκιμάζεις τον Β. Και αν πάλι ο Β δεν δουλέψει, τότε δεν είναι κακό να αυτοσχεδιάσεις τον Γ. Είναι αυτό το αίσθημα "ανταμοιβής" που νιώθεις στο τέλος, όταν το πετύχεις. Εν τέλει, αν έχεις τα εργαλεία, την όρεξη και το μεράκι, όλα τα σίδερα φτιάχνονται.

...

Και που λέτε...μετά από 1μιση χρόνο με τα carburetors, έφτασα σε σημείο να σιχαίνομαι. Τράβα τσοκ όταν είναι κρύο...αλλάζει λίγο το υψόμετρο, χαλάει και το μείγμα. Δοκίμασες αυτό το ζιγκλέρ στις ψηλές; Ωραία...Ωχ! Σου καπνίζει το μπουζί στις χαμηλές! Βρες άλλο ζιγκλέρ....ε ασταδιάλα πχια! Δεν μπορώ να έχω απλά κάτι που να πατάω μίζα και να φεύγω;

Και έτσι....πήγα στην αποθήκη και ξέθαψα το ψεκαστήρι. Καθαρό ήτανε, μέσα στο κουτάκι και τυλιγμένο με σακούλα...που είναι όμως το σώμα, η βαλβίδα του ρελαντί και τα υπόλοιπα; Άντε κάτσε ψάξε. Τα βρήκα...το σώμα το καθάρισα, και το σπρέι που είχα ήτανε ίσα ίσα για τον αυλό του μόνο. Δεν έφτασε για τον μηχανισμό της βαλβίδας ρελαντί.



Δυστυχώς το πλαστικό φίμπερ που είχε από το εργοστάσιο είχε σπάσει προ πολλού...οπότε απλά έβαλα μια καινούρια φλαντζούλα και ένα καινούριο o-ring στον λαιμό.

Και να σου στημένο ξανά!



Το μόνο που θέλω αύριο είναι το πάνω σωληνάκι της επιστροφής να το βάλω καλύτερα στον ταχυσύνδεσμο. Πήγα βρήκα καινούριες βίδες για να στηριχθεί πάνω στον λαιμό, μιας και τις παλιές δεν τις έβρισκα. Και έβαλα αλενόβιδες αυτή τη φορά για να είναι πιο εύκολο.

Στο φισάκι του μπεκ, του TPS και της βαλβίδας ρελαντί (ISC) έριξα σπρέι επαφών και τα καθάρισα καλά.

Τολμώ να πατήσω μίζα σκέφτομαι....γυρνάω κλειδί, η τρόμπα γυρνάει, κάνει το τσεκ της δηλαδή. Μίζα και....δούλεψε!!!

Σίγουρα τα καλώδια, μπορώ να τα τακτοποιήσω καλύτερα, αλλά αυτό ήτανε ένα πρόχειρο στήσιμο. Θα κοιτάξω καμιά παλιά φωτό από το μοτέρ να δω πως ακριβώς τα είχε το εργοστάσιο, να δείχνει τακτοποιημένο εκεί μέσα.

Οι ντίζες με παίδεψαν λιγάκι μέχρι να θυμηθώ πως στην ευχή έμπαιναν, αλλά μπήκαν και αυτές. Κάποια στιγμή θα καθαρίσω και το ISC γιατί μου ανεβοκατεβάζει ελάχιστα ρελαντί. Το μοτέρ ναι, είναι βρώμικο αλλά έτσι όπως είναι ακόμα ο Βόλος όσο και να πλύνεις/καθαρίσεις και πάλι κ*λος θα γίνει...

Και φυσικά το έβγαλα βόλτα λίγο εδώ κοντά. Τέλειο είναι! Το αστείο είναι πως τώρα "φάνηκε" ο εκκεντροφόρος, το μηχανάκι όντως έχασε κάτι από τις χαμηλές, αλλά από μεσαίες και πάνω τραβάει γερά! Καλύτερα από τον μαμά εννοείται...θέλω να καθαρίσω και το φιλτροκούτι αύριο να του το βάλω και αυτό, να είναι φουλ προστατευμένο...τώρα κατάλαβα γιατί το EFI επικράτησε...λες και οδηγούσα άλλο μηχανάκι ήτανε σε σχέση με τα βρωμοκαρμπυρατέρια.

Χθες ξεθάμπωσα και λίγο το μπροστινό φανάρι στην δουλειά...



Ε τι στην ευχή, αν ξεθαμπώνει τα φορτηγά και τα ΙΧ, δεν θα ξεθαμπώσει το μηχανάκι; Όχι πως είχε πολύ βέβαια, αλλά ήθελα να φύγει και αυτό.

Με αλοιφαδόρο και προσοχή να μην το ξεκάνω, κάτι κατάφερα και με αυτό:











Και έφεγγε και καλύτερα στον δρόμο!

Τα αυτά!

Έρχονται και άλλα πραματάκια...
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.414
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Μπράβο Τάσο! Smileys drinking beer Emoticon

ΥΓ το ΕΠΕ ξέρω γιατί το βαλες κουφ@λίτσα.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
ΥΓ το ΕΠΕ ξέρω γιατί το βαλες κουφ@λίτσα.
Στην αρχή έλεγα να το ονομάσω "ΟΙΚΟΣ ΕΠΙΣΚΕΥΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΕΤΩΝ" που είναι και inside joke στην παρέα μου αλλά ήτανε ακραίο. Το ΕΠΕ βασικά απλά το σκέφτηκα εκείνη την στιγμή και μου φάνηκε αστείο.

Στο μεταξύ το έβγαλα ξανά πριν βόλτα, στο απότομο άνοιγμα γκαζιού έχει ένα μικρό κενό...υποψιάζομαι και λόγο βενζίνης, την οποία άδειασα σε απλά μπουκάλια που είχαν νερό πριν. Κάποιες σταγόνες νερού έμεναν μέσα...ένα γέμισμα 98αρας την Τρίτη στην δουλειά (ίδια τιμή με την απλή γαρ) και ένα καθαριστικό για injection θα το βοηθήσουν.

Φοβάμαι μην είναι λόγο εκκεντροφόρου...μην φτωχαίνει δηλαδή το μείγμα. Αύριο θα βγάλω και το φιλτροκούτι από τα πράματα και θα δοκιμάσω, ίσως με το airbox να στρώσει. Αλλιώς, βλέπουμε...το πολύ πολύ να κάνω καμιά πατέντα με τον λάμδα να "νομίζει" πως είναι συνέχεια σε Closed Loop...εκεί που "δίνει" δηλαδή το μηχανάκι.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Διόρθωση: δεν νομίζω λόγο εκκεντροφόρου....τι διάολο, 2ο με 3ο στάδιο το πολύ είναι.

Είναι ίσα ίσα λίγο πιο άγριος από τον εργοστασιακό, δεν θα έπρεπε να έχει θέμα...θα κοιτάξω αν είναι αύριο σε 1ο στάδιο μην τραβάει κάναν αέρα από καμιά φλάντζα, μην τυχόν και δεν έσφιξα αρκετά. Με το κουτί νομίζω και με καθαρή βενζίνη θα στρώσει.
 

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.836
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα
Αν έπαιρνε αέρα από κάποια φλάντζα του λαιμού λογικά θα κελαηδούσε!

Το κενό που λες ίσως να είναι και λογικό με τον εκκεντροφόρο γιατί αυτός ζητάει ποσότητα βενζίνης που πιθανόν στιγμιαία το σώμα δεν μπορεί να δώσει.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Αν έπαιρνε αέρα από κάποια φλάντζα του λαιμού λογικά θα κελαηδούσε!
Όχι, ίσα ίσα είναι σχεδόν αθόρυβο πλέον, αν εξαιρέσεις την χοάνη. Επίσης δεν ανεβάζει ακανόνιστα στροφές στο μαρσάρισμα με νεκρά.

ζητάει ποσότητα βενζίνης που πιθανόν στιγμιαία το σώμα δεν μπορεί να δώσει.
Μου ήρθε φλασιά...ο αισθητήρας λάμδα δεν δουλεύει προ πολλού, πριν καν μπει καρμπυρατέρ αρχικά.

Ουσιαστικά το μηχανάκι δουλεύει σε "safe mode" τώρα...ο εγκέφαλος δεν έχει τρόπο για να κρίνει αν το μείγμα είναι φτωχό ή όχι, δουλεύει με κάποιες προκαθορισμένες τιμές από το εργοστάσιο. Με τον λάμδα, ίσως και να μην είχε τέτοιο πρόβλημα, μιας και θα "ήξερε" πότε να δώσει περισσότερη βενζίνη. Μεταχειρισμένοι λάμδα πάνε περί τα 20κατι €, δεν είναι κάτι.

Θα δω σε πρώτο στάδιο καθαρή βενζίνη και φιλτροκούτι.
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.291
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Πάντως .... " του καρμπυρατεράτου η μάνα δεν έκλαψε ποτές " ... για tps, εγκέφαλο, λάμδα σενσορα, EGR, αντλία βεζινης και injection λοιπά παραφερναλια. cde
Βέβαια δεν γνωριζε και τα κιτρινο-πρασινα οικολογικά κινήματα ... η γυναίκα ...!abcdefghgk
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Πάντως .... " του καρμπυρατεράτου η μάνα δεν έκλαψε ποτές " ... για tps, εγκέφαλο, λάμδα σενσορα, EGR, αντλία βεζινης και injection λοιπά παραφερναλια. cde
Ναι αλλά...αν χαλάσει το TPS του καρμπ τι κάνεις; cdefghigi

Νομίζω κάποια λίγο πιο μεταγενέστερα καρμπυρατεράτα είχαν και έναν αισθητήρα γκαζιού...το αβάνς άλλαζε ελαφρώς.
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.414
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Ναι αλλά...αν χαλάσει το TPS του καρμπ τι κάνεις; cdefghigi

Νομίζω κάποια λίγο πιο μεταγενέστερα καρμπυρατεράτα είχαν και έναν αισθητήρα γκαζιού...το αβάνς άλλαζε ελαφρώς.
Δε με λες νεαρέ.
Το καρμπ του Dax τα χει παίξει αρκετό καιρό τώρα,μου το επιβεβαίωσαν και 2 μηχανικοί το βλέπω και στο δρόμο,δεν τραβάει όπως θα πρεπε και κάνει και ψιλοδιακοπές στην πορεία.Είναι ένα κλασσικό Keihin Japan σε 72ρι μοτέρ.

Τι λες Τάσο να βάλω,να πάρω ένα καινούργιο ιμιτασιόν θα κάνει δουλειά;Τι προτείνεις;
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Δε με λες νεαρέ.
Το καρμπ του Dax τα χει παίξει αρκετό καιρό τώρα,μου το επιβεβαίωσαν και 2 μηχανικοί το βλέπω και στο δρόμο,δεν τραβάει όπως θα πρεπε και κάνει και ψιλοδιακοπές στην πορεία.Είναι ένα κλασσικό Keihin Japan σε 72ρι μοτέρ.

Τι λες Τάσο να βάλω,να πάρω ένα καινούργιο ιμιτασιόν θα κάνει δουλειά;Τι προτείνεις;

Δοκίμασες καθαρισμό και ένα κιτ επισκευής; Αν ναι και δεν έχει στρώσει, τότε μπορείς να πας σε ένα καινούριο. Ίδιου τύπου με στρογγυλοφάναρο είναι, τα βρίσκεις σε 13mm και σε 16mm. Αλλά μιας και είναι 72cc, το 16αρι δεν θα το πειράξει.

Τίμια για ιμιτασιόν, σαν μάρκα, είναι και τα ShengWei/Federal αν και λίγο πιο ακριβά κάπου στα 40κατι με 60€. Εγώ θα έβαζα είτε ένα ίδιου τύπου, είτε ένα 17mm τύπου CB50.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Ίδιο με το εργοστασιακό:

Εκεί που λέει "χώρα προέλευσης Ιαπωνία", απλά αγνόησε το. Προφανώς είναι το κινεζοταϊβανέζικο ξαδερφάκι του. Είναι από τα πιο φθηνά που υπάρχουν.

Άλλη επιλογή το CB50:

Και το "καλό" https://moto.tamias.gr/proionta/ant...irater-honda-c50c-sheng-wey-taiwan015691.html

Ή μπορείς να βάλεις και από Astrea.

Edit: αν και στα μικρά καρμπ, επειδή είχα και το CB50 και ένα τύπου Innova (Keihin PB18), το δεύτερο μου δούλευε καλύτερα. Το CB είχε ένα θεματάκι με τις χαμηλές, είτε ζεστό, είτε κρύο έκανε ένα μπούκωμα. Και γενικά σαν απόδοση το ΡΒ ήτανε καλύτερο.

Γενικά αυτά τα τύπου CB (Keihin PC) είναι σχετικά αρχαία...ίσως η πρώτη σειρά καρμπυρατέρ για 2τροχα της Keihin κάπου στο πρόσφατο 1950κατι. Τα ΡΒ ήτανε λίγο πιο μεταγενέστερα.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.414
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Φοβάμαι μη σουζάρει το Δαχ! Tooth
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.414
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Τι μου θύμισες.
Μετάφραση σε ταινία με πυραύλους διαστημόπλοια κλπ: "λόγω κακοκαιρίας το γεύμα αναβάλλεται..."
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Λοιπόν στο σημερινό επεισόδιο είχε βαλβίδες...κοίταξα ξανά μπας και από εκεί ήτανε το πρόβλημα της συμπεριφοράς του injection. Και μιας και που μπήκα στην διαδικασία γιατί να μην βάλω και υλικό σκέφτομαι...Ξεκινάμε...

Για αρχή πρέπει να λύσουμε αυτήν την βίδα, η οποία βρίσκεται στο καπάκι του βολάν, πάνω και δεξιά από το φίλτρο λαδιού:


Αυτό είναι το "παραθυράκι" μας για να βλέπουμε την θέση του Τ.

Βγάζουμε και το μπουζί για να μην έχει τόση συμπίεση το μοτέρ και να μας διευκολύνει στο να το γυρίσουμε




Τώρα...ΚΑΝΟΝΙΚΑ λύνουμε αυτό εδώ το πλαστικό καπάκι:



Και με ένα καρυδάκι γυρνάμε το βολάν μέχρι να βρούμε το Τ...αν δεν έχουμε το κατάλληλο εργαλείο για να φτάσουμε στο βολάν, βάζουμε το μηχανάκι στο διπλό στάντ. Βάζουμε 4η στο κιβώτιο και γυρνάμε τον πίσω τροχό ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ. Το ίδιο πράμα είναι.

Αφαιρούμε και το πλαϊνό καπάκι του εκκεντροφόρου:



Από πίσω κρύβεται το γρανάζι του εκκεντροφόρου και η καδένα χρονισμού. Περιστρέφουμε το μοτέρ (είτε από το βολάν ΕΙΤΕ με την πίσω ρόδα) μέχρι να βρούμε το Τ.



Παράλληλα φροντίζουμε να κοιτάξουμε αν "κάθεται" σωστά και ο εκκεντροφόρος



Η κεφαλή από την μέσα μεριά έχει μια εγκοπή. Τα γρανάζι του εκκεντροφόρου έχει πάντα ένα σημάδι πάνω του. Σε κάποια είναι μια γραμμή, στο Suzuki έχει ένα κυκλάκι. Φροντίζουμε το σημάδι στο γρανάζι και η εγκοπή στην κεφαλή να είναι ευθυγραμμισμένα.

Αν αυτά τα δυο είναι στην ίδια ευθεία και παράλληλα φαίνεται και το Τ, τότε συγχαρητήρια! Βρήκατε το Άνω Νεκρό Σημείο του μοτέρ! Εκεί είναι που ρυθμίζουμε.

Σε περίπτωση που βρίσκουμε το Τ, αλλά εκκεντροφόρος και κεφαλή ΔΕΝ είναι ευθυγραμμισμένα, τότε το μοτέρ έχει λάθος χρονισμό (άλλο χρονισμός, άλλο ρύθμιση βαλβίδων). Στο δικό μου ήτανε οκ, πάμε στο επόμενο.

Αφαιρούμε το καπάκι της βαλβίδας εισαγωγής, είναι δυο 8αρες βίδες, όπως και για το καπάκι του εκκεντροφόρου.



Το ελέγχουμε για τυχόν φθορές. Αν χρειαστεί, αλλάζουμε το λαστιχιένο o-ring με ένα καινούριο για να αποφύγουμε διαρροή λαδιού.

Και εδώ έχουμε τα όμορφα....


Εδώ βλέπουμε το σύστημα της βαλβίδας εισαγωγής. Ο εκκεντροφόρος δίνει κίνηση στο κοκοράκι (rocker arm) το οποίο με την σειρά του ανοίγει την βαλβίδα και εισέρχεται μείγμα στον κύλινδρο. Οι βαλβίδες επαναφέρονται με ελατήρια. Είναι το απλούστερο σύστημα βαλβίδων σε κινητήρες με εκκεντροφόρο επικεφαλής.

Στο συγκεκριμένο, ο εκκεντροφόρος είναι λίγο πιο άγριος και τα ελατήρια έχουν αλλαχθεί με σκληρότερα. Δεν αλλάζει κάτι, η διαδικασία παραμένει η ίδια ωστόσο.

Και τώρα ήρθε η ώρα....ξελασκάρουμε το παξιμάδι μέχρι να έχει αρκετό κενό...έπειτα πέρνουμε ένα φιλεράκι:



Ουσιαστικά το διάκενο που θέλουμε να ρυθμίσουμε είναι αυτό εδώ:


Περνάμε το φιλεράκι μας μέσα από αυτό το κενό και παρατηρούμε την κίνηση σου.

Αν "κολυμπάει" και μπαινοβγαίνει εύκολα, τότε σημαίνει πως η βαλβίδα είναι πιο ανοιχτή από όσο θα πρέπει.

Εφόσον έχουμε λύσει το παξιμάδι, γυρνάμε τον ρεγαλουτόρο, μέχρι να μαζέψουμε τα κενά. Το φιλεράκι θα πρέπει ούτε να "κολυμπάει", αλλά ούτε και να είναι σαν μαγκωμένο. Πρέπει να έχει δηλαδή μια φυσιολογική αντίσταση, να είναι σχεδόν τσίμα-τσίμα δηλαδή.

Αφού βρήκαμε το σωστό διάκενο, σφίγγουμε ξανά το παξιμάδι. Δεν θέλει να το καργάρουμε τέρμα! Απλά να ασφαλίσει θέλουμε! Μην το κόψουμε κιόλας, αλλιώς "ανοίγουμε" άλλες δουλειές.

Τέλος, ξαναβάζουμε το καπάκι της βαλβίδας και επαναλαμβάνουμε την ίδια διαδικασία και για την βαλβίδα εξαγωγής. Προσοχή μόνο, διότι με το που βγάζουμε το καπάκι θα τρέξει λίγο λάδι! Τουλάχιστον, στα παπιά και στα οριζόντια μοτέρ...



Και εν τέλει όλα αυτά, για να δω πως το EFI μάλλον δεν του αρέσει ο εκκεντροφόρος...ζητάει καύσιμο και το χρώμα στο μπουζί το μαρτυράει μιας και είναι φτωχό. Στο καρμπυρατέρ αυτό ήτανε μια εύκολη διαδικασία (ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ) μιας και απλά ζιγκλέρωνες και το έφερνες στα ίσα του....

Until next time...το επόμενο ΣΚ δηλαδή...τα λέμε!
 
Top Bottom