απο ιδιωτη,,εχει την εξης διαδικασια...
πας στην πρεσβεια μας και κανεις ενα συμφωνιτικο με τον πωλητη,το επικυρωνει η πρεσβεια και εχεις ενα χαρτι αντι τιμολογιου.επειδη ειμαι στη διαδικασια....προξενεια η ελλαδα εχει πολλα στην ιταλια που εδιαφερομαι.μετα το χαρτι απο το προξενειο πας σε ενα PRA(pubblico registro automobilistico) και βγαζεις ενα χαρτι που λεει οτι βγαζεις το εργαλειο απο τη χωρα και λεγεται RADIAZIONE PER ESPORTAZIONE.επισης καταθετεις την πινακιδα.η ανκονα εχει και προξενειο και PRA οποτε αφηνεις το μοτο στο λιμανι,διπλα στην αστυνομια,τους το λες οτι πας να κανεις αυτη τη δουλεια και πας με τον πωλητη για τη χαρτουρα....ειναι δυσκολο να σε πιστεψει,οντως ενας ξενος...το προβλημα ειναι αν το μηχανακι ειναι μακρια απο ανκονα ή βενετια.εκει πρεπει να οδηγησεις και για να βγαλεις πινακιδα τσολι οπως τη λενε,οι ιταλοι θελουν μια βδομαδα...
τα 4000 που λεει ο φιλος πιο πανω πιστευω οτι αναφερεται σε ακριβο μοντελο.....ο κανονας λεει 7% για μηχανακια μεχρι 800 κυβικα επι του τιμολογιου και 12% απο κει και πανω.επισης αφαιρειται με κλιμακα η παλιοτητα.το τιμολογιο ειναι λιγο μπερδεμενη ιστορια και τα τελωνια εχουν μια τιμη ταβανι προς τα κατω.αν εισαι πιο κατω πιανουν αυτη τη δικια τους.αν εισαι πιο πανω τη δικια σου.οποτε για να υπαρχει μπουσουλας λιγο,κοιτατε ποσο κανουν ελλαδα,αφαιρεστε φπα και καποιο κερδος και βρειτε την χονδρικη.αυτην εχουν τα τελωνια.επισης αν ειναι απο εμπορο,παρτε τιμολογιο εκει.δηλ αν κανει 10000ε ενα μηχανακι..ενσοματωστε το φπα μεσα στο δεκαρικο,αλλιως το ελληνικο κρατος θα ζητησει φπα.κλεινοντας οτι βαζεις μεσα,στο λιμανι εισαγωγης παιρνεις το ΔΑΟ(δελτιο αφιξης οχηματος) και πρεπεις να εκτελωνισεις μεχρι τις 15 του αλολου μηνα.εγω ειμαι σε μια διαδικασια που ψαχνω μηχανακι απο ιταλια,εχω χασει 2 γιατι πουληθηκαν bytheway,και ξερω τη διαδικασια.ο εκτελωνιστης που εχω βρει στην πατρα,παιρνει αμοιβη 150ε+φπα και κανει ολη τη χαρτουρα μα ολη.αυτα..