Νομίζω ότι τα έχουμε ξαναπεί για το πίσω φρένο, σε άλλο thread.
Πίσω «φρένο» είναι επίσης και το κλείσιμο του γκαζιού. Κάποιες μηχανές έχουν μεγάλο «φρενάρισμα» από τον κινητήρα (engine braking λέγεται) και κάποιες άλλες μικρότερο ή ασήμαντο. Οπότε και μηχανή με μηχανή έχει διαφορά, όπως και εντός μοντέλου, όπως και αναβάτης με αναβάτη, π.χ. κάποιος πολύ ελαφρύς μπορεί να επιτυγχάνει φρενάρισμα με τον πίσω τροχό χωρίς να πατάει πίσω φρένο μόνο κλείνοντας γκάζι, ενώ για κάποιον βαρύτερο με την ίδια μηχανή το κλείσιμο του γκαζιού να μην έχει την ίδια επίδραση.
Σε κάποιες πιο σύγχρονες μηχανές ρυθμίζεται το engine braking στην προτίμηση του αναβάτη (π.χ. ανάλογα με τις συνθήκες ή με την πίστα). Όπως και στις αγωνιστικές μηχανές με αυτοκίνητα, που έχουν το λεγόμενο "engine braking map". Αυτό ρυθμίζει το πόσο «γκάζι» (δηλαδή πόσο καύσιμο θα περνάει) θα δίνει κατά την επιβράδυνση, έτσι ώστε να αυξομοιώνεται το φαινόμενο engine braking.
Μπορεί το πίσω φρένο να μην χρειάζεται πάντα. Π.χ. σταματάμε χαλαρά στο φανάρι τσιμπώντας ελαφρά το μπροστινό και κλείνοντας γκάζι, δεν κυνηγάμε τις αποστάσεις φρεναρίσματος. Επίσης σε μια βόλτα στον δρόμο, αν δεν πάμε τάπα και δεν θέλουμε να φρενάρουμε τελευταία στιγμή για να μπούμε στην στροφή όσο πιο γρήγορα μπορούμε, ή αν δεν έχει κατηφόρα, ή νερά ή χώματα κλπ. δεν χρειάζεται. Αν έλειπε, δεν θα παθαίναμε τίποτα. Όμως χρειάζεται να ξέρουμε να το χρησιμοποιούμε.
Στα Μέγαρα ας πούμε, το πατάω δυνατά μόνο στην Κ3. Τώρα, γιατί ακριβώς δεν ξέρω, ίσως για να μπω με φόρα και να είμαι έτοιμος να αλλάξω στάση σώματος για να μπω στην Κ4. Ή επειδή δεν έχω κάνει κατέβασμα πριν και έρχομαι με σπασμένη 2α και απλά κλείνοντας το γκάζι με μπροστινό κόβει πιο ομαλά από ότι θέλω. Σε φρενάρισμα πανικού πάντα πατάω και το εμπρός και το πίσω. Σε μερικές μηχανές όπως στο CB-1 μου, πατώντας και τα 2 φρένα δυνατά, πρώτα το πίσω, το μηχανάκι κοκκαλώνει με απίστευτο τρόπο.