- Δημοσιεύσεις
- 26.611
- Ηλικία
- 62
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
Τι ρόλο παίζουν τα μεγάλα on-off στην αγορά; Έχουν τις ικανότητες που υπόσχεται η κατηγοριοποίησή τους, ή απλώς ικανοποιούν τις ορέξεις του αναβάτη για επίδειξη και status;
Είσαι στην αρχή του χωματόδρομου που οδηγεί μέσα στην καρδιά ενός εκπληκτικού δάσους. Ο δρόμος είναι γεμάτος νερολακκούβες και λάσπη σε διάφορα τμήματα, λούκια και νεροφαγώματα και άλλα εμπόδια που πρέπει να τα αποφύγεις χρησιμοποιώντας στενά πατήματα, που ίσα χωράει το ελαστικό σου. Τελικά αποφασίζεις να μην πας, όπως αποφάσισες να γυρίσεις πίσω και το καλοκαίρι, σε εκείνο τον κατηφορικό χωματόδρομο με σαθρή πέτρα και φουρκέτες, που οδηγούσε στην εκπληκτική απομονωμένη παραλία. Ο λόγος; Οδηγούσες το Super Duper «περιπετειώδες» On-Off σου, με ισχύ όση και ένα superbike δεκαετίας, με ένα σκασμό ηλεκτρονικά βοηθήματα, με εξοπλισμό και πλοήγηση που θα ζήλευαν οι συμμετέχοντες στο Dakar, με τριβάλιτσα που χωράνε μια μετακόμιση και τελικά με, αναπόφευκτα, πολλά κιλά και όγκο.
Μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες στην χώρα μας, οδηγείται εκεί που προστάζει η αγορά, την οποία δεν την διαμορφώνουν οι εταιρείες, αλλά οι ίδιοι οι καταναλωτές-μοτοσικλετιστές, στην προκειμένη περίπτωση. Μπορεί λοιπόν το marketing αυτών των μοτοσικλετών, ο τρόπος που πλασάρονται στην αγορά να εμπεριέχει πολύ σκόνη, πέτρα και πλοήγηση με GPS στην μέση του πουθενά, η αλήθεια είναι όμως ότι η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων τους, θα πατήσουν περιστασιακά χώμα ή δεν θα πατήσουν ποτέ.
Ένα μεγάλο ποσοστό αγοράζει μεγάλα On-Off μόνο και μόνο για το κύρος και την επίδειξη. Το Status Symbol, πέρα από τα αυτοκίνητα, ισχύει και στις μοτοσικλέτες. Πλυμμένα επιμελώς, χωρίς κόκκο σκόνης πάνω τους, την στιγμή που έχουν κατασκευαστεί με σκοπό να οργώνουν βουνά και λαγκάδια. Όπως γίνεται με τα ακριβοπληρωμένα SUV που χρησιμοποιούνται ως δείγμα οικονομικής ευμάρειας, με τις ρόδες τους να μην έχουν πατήσει ούτε μια φορά χώμα ή λάσπη.
Ένα άλλο μεγάλο ποσοστό έχει βρει στα μεγάλα On-Off την ιδανική μοτοσικλέτα τουρισμού! Υπερβολικά άνετα, με πολύ καλή κάλυψη, χώρους για φόρτωμα και «αφράτες» διαδρομές αναρτήσεων για να αποσβένονται σε πολύ μεγάλο βαθμό οι κακοτεχνίες της ασφάλτου και μόνο της ασφάλτου καθότι χώμα, δεν… Μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό χρησιμοποιεί τις μοτοσικλέτες αυτές για μικτά, περιπετειώδη ταξίδια εντός και εκτός Ελλάδας, ωστόσο αργά ή γρήγορα, στρέφονται σε μικρότερου κυβισμού και βάρους μοντέλα.
Οπότε ένα γενικό συμπέρασμα είναι ότι τα Mega On-Off έχουν απομακρυνθεί πάρα πολύ από την αρχική φιλοσοφία τους, που ήθελε αυτές τις μοτοσικλέτες να είναι απλές και σκληροτράχηλες κατασκευές, ικανές να μεταφέρουν τον αναβάτη τους σε απρόσιτα μέρη χωρίς να δημιουργούν προβλήματα. Πλέον για να γίνει αυτό χρειάζονται ειδικές οδηγικές δεξιότητες, όπως επίσης και μετατροπές ή αλλαγές σε επί μέρους τμήματα και περιφερειακά. Από την άλλη, ο ρόλος των Mega Οn-Off ως ασφάλτινα touring έχει κάποια βάση αλλά εγείρεται το ερώτημα του γιατί να μην επιλέξει κανείς εξ αρχής μια touring μοτοσικλέτα, που αν μη τι άλλο έχει σχεδιαστεί ακριβώς για αυτή την χρήση.
Εσείς τι λέτε; Μπορεί ένα mega on-off να σταθεί με αξιώσεις στο χώμα, ή κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο; Πρόκειται για μοτοσυκλέτες που ικανοποιούν τις ανάγκες για γόητρο και status, σε βάρος της χρηστικότητας; Θα προτιμούσατε ένα mega on-off ή θα αγοράζατε μια μοτοσυκλέτα με πιο ξεκάθαρο ρόλο, όπως μια τουριστική ή ένα on-off μικρότερου κυβισμού;