Η γωνιά της πάπιας! Ιστορίες, ερωτήσεις και καγκουροχρονικά.

shadowhunter

member
Δημοσιεύσεις
625
Ηλικία
46
Μοτοσυκλέτα
SYM 200ST
Suzuki DL1000 L8
Όνομα
Βασίλης
Περιοχή
Κοζάνη
Γι αυτό το λόγο έλεγα να γίνει καινούριο θέμα με αντιπροσωπευτικό τίτλο και όχι ως συνέχεια του παρόντος. Σίγουρα παρόμοιες αναζητήσεις θα υπάρξουν και στο μέλλον, οπότε καλά είναι να μπορεί εύκολα κάποιος να βρει τις αντίστοιχες πληροφορίες.
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Πάντως το FMX επειδή ήταν πολύ ήπιο μηχανάκι δεν το πήραν ποτέ κάγκουρες, και όσα υπάρχουν στην αγορά αν και παίζουν 1700 ευρώ και πάνω, είναι συνήθως πολύ προσεγμένα,.
Δεν ακούνε ρε Απόστολε.
Τσέκαρα τιμές πριν γράψω.
Πες ταααααααα....
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Αυτό με το CF και το Versys, ότι μοιράζονται το ίδιο μοτέρ, υπάρχει κάποιο έγκυρο site που το αναφέρει;
Έστω ότι είναι αντίγραφο;
Όλοι το αναφερουν ανεπίσημα (για προφανείς λόγους)
Οτι είναι αντίγραφο, είναι. Πιθανότατα και under license.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Ερώτηση για έναν φίλο.

Ένα φιλαράκι έχει ένα Astrea 100αρι όλο εργοστασιακό το μοτέρ. Θέλει να βάλει φιλτροχοάνη και αργότερα θα μπει εξάτμιση. Με φιλτροχοάνη ένα καρμπυρατέρ (με μαμά εξάτμιση) θα θελήσει ρύθμισμα; Keihin 16mm είναι. Απο καρμπυρατέρ ξέρω να καθαρίζω, αλλά να το ρυθμίζω δεν ξέρω πολλά. Γενικά είπαμε να το πειράξουμε παρέα για τον χαβαλέ κυρίως και για να μάθουμε και 5 πράματα.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.526
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
ΤΣΟΠΕΡΟ-ΠΑΠΙΑ: ΤΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΠΑΠ-ΟΝΕΙΡΟ

Ποιος να το πίστευε ότι τα πιο ταπεινά δίτροχα στον κόσμο θα έφταναν σε τέτοια επίπεδα μετατροπών και μεταμορφώσεων. Τα “τσοπερο-παπιά” είναι δημιουργήματα ανθρώπων που ζήλεψαν το αμερικάνικο όνειρο, λάτρεψαν τα Harley Davidson και τις αμερικανιές τύπου custom και τα εφάρμοσαν πάνω στα παπιά τους.


Λίγα κοψίματα, αφαίρεση εξαρτημάτων, χαμήλωμα και έτοιμα (χονδρικά)


Μονόσελο, ψηλό τιμόνι, διακριτικές φλόγες στα πλάγια και μαύρες ζάντες-ακτίνες


Γυμνό, λευκό, με φαρδιές ζάντες και ενισχυμένα αμορτισέρ


Χαμηλωμένο με φαρδιά λάστιχα και ψηλό τιμόνι και μπόλικη δουλειά στο βάψιμο


Το χειροποίητο: ιδιόμορφο και πρωτότυπο πλάισιο, σωληνωτό πιρούνι και “ανύπαρκτο” ψαλίδι


Ολοένα και πιο χαμηλά… και με φαρδύτερα λάστιχα


Μαύρο και μακρύ


Απλές λύσεις και χαρούμενο αισθητικά αποτέλεσμα


Μεταλλαγμένο, χωρίς μπροστινό φρένο


Απλότητα παντού. Προσέξτε το “στενό” τιμόνι για τις απόλυτες σφήνες


Παραλληλόγραμμο πιρούνι και μπαρόκ αισθητική


Ακολουθώντας τις βασικές αρχές των chopper


Ωραίο τελικό αποτέλεσμα με μαύρο ματ παντού και κόκκινες ζάντες-ταμπούρα


Παλαιότερης σχολής εμφάνιση, με χρώμια, κανονικό πιρούνι και μεγάλο μονόσελο


Λίγο Hot Rod, λίγο Sixties

πηγη https://motorbike.gr/
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Πολύ ωραίο κειμενάκι @maik900

Αν έχεις τρέλα, όρεξη για λύσε-δέσε και κόψε-ράψε όλα γίνονται. Προσωπικά δεν μου αρέσανε ποτέ τα chopper ή τα Harley αλλά αν είναι κάτι που θαυμάζω σε αυτές τις μηχανές είναι η φινέτσα που έχουνε. Επίσης βγάζουνε υπέροχο ήχο. Ο πατέρας της κοπέλας μου έχει μια Honda Shadow 400 American Classic έκδοση. Σαν ποιότητα σε κατασκευή, φινίρισμα είναι απλά τέλεια. Επίσης ο κινητήρας για V2 400αρης λειτουργεί τέρμα αθόρυβα.

Απλά έχω μια ερώτηση. Αυτά που έχουνε τέρμα κλειστά και στενά τιμόνια πως στο καλό τα οδηγάς; Πάντα το είχα απορία.

Επίσης τώρα που έχω χρόνο και δεν κάνω κάτι, γράφω ένα κειμενάκι για την εξέλιξη των παπιών. Απο τα 6βολτα C50 που καβαλάγανε οι πατεράδες μας μέχρι και τα Honda GTR, Yamaha Exciter και Suzuki Satria!
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
ΤΟ ΠΑΠΙ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΑ
Απο τα στρογγυλοφάναρα των 80s εως και τα 150αρια του 2020
(το κείμενο θα χωριστεί σε 2 posts μιας και το φόρουμ αφήνει εως 10.000 χαρακτήρες, όπως και να έχει enjoy!)
Τα παπί αναμφισβήτητα είναι μια κατηγορία μοτοσυκλέτας απο μόνο του. Μεγάλοι τροχοί, κινητήρας μοτοσυκλέτας, διπλά αμορτισέρ πίσω. Δεν το λες 100% μοτοσυκλέτα, αλλά φέρει αρκετά χαρακτηριστικά μιας. Έρχονται σε διάφορα σεταρίσματα. Χυτές ζάντες, ακτινωτές ζάντες, περιμετρικά πλαίσια, μονής ραχοκοκαλιάς πλαίσια, με συμπλέκτη ή χωρίς, δίχρονα, τετράχρωνα. Απο όλα έχουνε βγάλει οι κατασκευαστές. Γι να δούμε όμως την ολική ιστορική αναδρομή.

Όλα ξεκίνησαν το 1956, όταν ο Soichiro Honda και ο Takeo Fujisawa ταξίδεψαν στην Ευρώπη. Ήθελαν να δημιουργήσουνε ένα δίτροχο που να συνδιάζει την ευκολία στην χρήση των σκούτερ και την αντοχή και την οδηγική συμπεριφορά στον δρόμο μιας μοτοσυκλέτας. Τα σχέδια είχανε ήδη βγει και η Honda ξεκίνησε να κατασκευάζει το πρώτο γνωστό παπί, το Honda Super Cub. Ο κινητήρας του ήτανε μονοκύλινδρος 50 κυβικών, οριζόντιος ΧΩΡΙΣ εκκεντροφόρο ακόμα, αλλά με οστήρια, απέδιδε 4.5 ίππους στις 9.500 στροφές. Ο λόγος που επιλέχθηκε οριζόντιος κινητήρας, ήτανε για να είναι φιλικός στο μάτι! Θέλανε να είναι μια μοτοσυκλέτα που να τραβάει ακόμα και το "ασθενές" φύλλο. Επίσης ας μην ξεχνάμε οτι βρισκόμαστε στην Ιαπωνία των 50s, μια εποχή στην οποία ακόμα η χώρα προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της μετά απο έναν πόλεμο και 2 πυρινικές βόμβες. Μόλις το 10% των δρόμων ήτανε με άσφαλτο! Για να αποφύγουνε την υπερθέρμανση του μοτέρ οι μηχανικοί στην Honda σχεδιάσανε ψύκτρες στον κύλινδρο και την κεφαλή, κάτι το οποίο συνεχίζει να εφαρμόζεται μέχρι και σήμερα. Το σασμάν του ήτανε 3 ταχυτήτων.


(O Soichiro Honda δοκιμάζει το Honda Super Cub.)


Ο καιρός πέρασε, και η είδηση για αυτό το "νέο επαναστατικό δίτροχο" έφτασε σε όλο τον κόσμο. Σημειώσατε οτι το Super Cub (σε όλες τις εκδόσεις του) σημείωσε πάνω απο 100.000.000 πωλήσεις ανα τον κόσμο! Σε Ιαπωνία, Ελλάδα, Ν.Α Ασία, Αγγλία μέχρι και στην Αμερική σε λίγους αριθμούς!

Στην χώρα μας, ο Έλληνας μηχανόβιος εκτίμησε ιδιαιτέρως την ευκολία και την ευχρηστία που παρέχει το "παπί" στους ελληνικούς δρόμους. Εξυπηρετούσε πολλούς σκοπούς. Τον οικογενειάρχη, που θέλει να πάει την γυναίκα του στην δουλειά και τα παιδιά του στο σχολείο, τον πιτσιρικά 16χρονο που θέλησε να κάνει τα πρώτα του βήματα στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, ή απλά όποιον ήθελε να έχει ένα πάρα πολύ χρηστικό και οικονομικό δίτροχο για την πόλη. Σύντομα το Super Cub, ήρθε σε νέα έκδοση με την προσθήκη ενός επικεφαλής εκκεντροφόρου στον κινητήρα του (SOHC) που κινούσε τις 2 μικρές βαλβίδες στην κεφαλή του. Δεν άργησε να γίνει το αγαπημένο δίτροχο της πιτσιρικαρίας στην Ελλάδα των 80s.

(εδώ βλέπουμε ένα C50 βελτιωμένο. Εξάτμιση της Motorsport, μεγαλύτερος κύλινδρος, με μεγαλύτερο καρμπυρατέρ και ψυγείο λαδιού)

Οι βελτιώσεις σιγά σιγά, άρχισαν να κάνουνε την εμφάνιση τους και αυτές με την σειρά τους. Μια καινούρια μόδα-τρέλα άρχισε να εμφανίζεται στην Ελλάδα, το φαινόμενο του "κάγκουρα". Εξατμίσεις, μεγαλύτερα καρμπυρατέρ, περισσότερα κυβικά και κόψιμο στην ποδιά και την καρίνα. Η πιο συνηθής βελτίωση που γίνεται στα "στρογγυλοφάναρα" είναι η αύξηση του εργοστασιακού κυβισμού απο τα 50cc στα 72cc. Είναι φθηνή, εύκολη, δεν είναι πολύ δαπανηρή σε καύσιμα και το μηχανάκι εμφάνιζε μια αισθητή βελτίωση σε σχέση με πριν. Ο πατέρας μου μάλιστα, το C50 του στην αρχή το έκανε 72αρι και στην συνέχεια 102 κυβικά. "Τότε γεμίζαμε τα 72αρια βενζίνη και γυρνάγαμε όλη την Αθήνα, 10 μηχανάκια παρέα. Καμμένα λάστιχα, σούζες, ανοίγματα να δούμε πόσο τελική βγάζει το 72αρι και στάσεις για τσιγάρο. Ωραίες εποχές" όπως είχε πει και ο ίδιος. Επίσης πολύ ωραία προσθήκη που είχε κάνει ο ίδιος ήτανε να εφαρμόσει συμπλέκτη και σασμάν απο το Honda S50 μιας και ταίριαζε κουτί πάνω στο μοτέρ των στρογγυλοφάναρων!

Στην συνέχεια τα 90s ήρθανε και το θρυλικό C50c θα δώσει την θέση του στο εξίσου θρυλικό Honda GLX. Το Honda GLX ήρθε με βελτιώσεις όπως, βελτιωμένο πλαίσιο με το ντεπόζιτο πλέον να είναι μέρος του, βελτιωμένη ακαμψία στον δρόμο, ηλεκτρικά "όπως στις μηχανές" τάσης 12V, και λίγο μεγαλύτερα jet στο καρμπυρατέρ του. Είχε σχεδόν ίδιο κινητήρα με το C50c, κρατώντας ακόμα το 3ταχυτο κιβώτιο του(κάποια μοντέλα ήτανε 4ταχυτα). Η σειρά GLX της Honda ήτανε στην παραγωγή απο τις αρχές του 1990 εώς και το 2000. Αξίζει να σημειωθεί οτι η Honda έβγαλε και έκδοση του GLX στα 90 κυβικά, με μεγαλύτερη διάμετρο πιστονιού και λίγο μεγαλύτερο καρμπυρατέρ. Τα 90αρια GLX είναι τετρατάχυτα. Η κύρια εμφανισιακή διαφορά μεταξύ του 50αριου και του 90αριου GLX ήτανε οτι στο 50αρι τα φλας ήτανε ενσωματωμένα πάνω στο τιμόνι ενώ στο 90αρι ήτανε ξεχωριστά.

Παράλληλα μαζί με την Honda προσφέρανε 50αρια παπάκια στην ίδια "φιλοσοφία" και η Yamaha αλλά και η Suzuki. Η Yamaha με την σειρά Town Mate σε 50 και 80 κυβικά (και το Mate 50 που ήτανε δίχρονο) με διαφορικό, αυτός ο χαρακτηριστικός ήχος σφυρίγματος, και η Suzuki με την σειρά FB, γνωστή και ως Birdie, στα 50, 80 και 100 κυβικά. Τα GLX, C50 και Town Mate σημειώσανε μεγάλη εμπορική επιτυχία σε αντίθεση με τα FB που δεν πουλήσανε τόσο πολύ, παρά την αξιοπιστία τους.


(ένα Honda GLX 90)

Μέσα στην δεκαετία του '90 άρχιζαν να κάνουνε την εμφάνιση τους σιγά σιγά και τα "κατοστάρια" παπάκια σιγά σιγά. Διπλάσιος κυβισμός σε σχέση με τα "αργά" 50αρια. Ιπποδυνάμεις άνω των 7 ίππων, βελτιωμένες τελικές, βελτιωμένα πλαίσια, 4ταχυτητα κιβώτια. Η ελληνική αγορά παπιών εμπλουτίστηκε με νέα μοντέλα. Συγκεκριμένα τα Honda Astrea Prima C100M έφερε ίδιο σχεδόν κινητήρα με αυτόν του Honda GLX 90 αλλά με μια μικρή αύξηση στον κυβισμό, ωστόσο παρά τα 100 κυβικά του εμφάνιζε περιορισμένη τελική ταχύτητα λόγω του κιβώτιου του, και η Kawasaki με το Max 100. Παρά τις αυξημένες επιδόσεις και τα περισσότερα "γκάζια" που έφερανα αυτά τα 2 μοντέλα, τα σύστημα πέδησης παρέμενε ακόμα στα κλασσικά "ταμπουρόφρενα". Σιγά σιγά άρχισαν να εμφανίζονται και μονάδες ανάφλεξης με τεχνολογία CDI (Capacitor Discharge Ignition). Το μπροστινό σύστημα με τους βραγχίωνες αντικαταστάθηκε απο το γνωστό και σήμερα τηλεσκοπικό πιρούνι, βελτιώνοντας έτσι τόσο το φρενάρισμα όσο και την απόσβεση κακοτεχνίων του δρόμου.

(Honda Astrea Prima C100M)

(Kawasaki Max 100)

(τέλος του part 1, break και έρχεται και το part 2!)






 
Τελευταία επεξεργασία:

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
ΤΣΟΠΕΡΟ-ΠΑΠΙΑ: ΤΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΠΑΠ-ΟΝΕΙΡΟ

Ποιος να το πίστευε ότι τα πιο ταπεινά δίτροχα στον κόσμο θα έφταναν σε τέτοια επίπεδα μετατροπών και μεταμορφώσεων. Τα “τσοπερο-παπιά” είναι δημιουργήματα ανθρώπων που ζήλεψαν το αμερικάνικο όνειρο, λάτρεψαν τα Harley Davidson και τις αμερικανιές τύπου custom και τα εφάρμοσαν πάνω στα παπιά τους.


Λίγα κοψίματα, αφαίρεση εξαρτημάτων, χαμήλωμα και έτοιμα (χονδρικά)


Μονόσελο, ψηλό τιμόνι, διακριτικές φλόγες στα πλάγια και μαύρες ζάντες-ακτίνες


Γυμνό, λευκό, με φαρδιές ζάντες και ενισχυμένα αμορτισέρ


Χαμηλωμένο με φαρδιά λάστιχα και ψηλό τιμόνι και μπόλικη δουλειά στο βάψιμο


Το χειροποίητο: ιδιόμορφο και πρωτότυπο πλάισιο, σωληνωτό πιρούνι και “ανύπαρκτο” ψαλίδι


Ολοένα και πιο χαμηλά… και με φαρδύτερα λάστιχα


Μαύρο και μακρύ


Απλές λύσεις και χαρούμενο αισθητικά αποτέλεσμα


Μεταλλαγμένο, χωρίς μπροστινό φρένο


Απλότητα παντού. Προσέξτε το “στενό” τιμόνι για τις απόλυτες σφήνες


Παραλληλόγραμμο πιρούνι και μπαρόκ αισθητική


Ακολουθώντας τις βασικές αρχές των chopper


Ωραίο τελικό αποτέλεσμα με μαύρο ματ παντού και κόκκινες ζάντες-ταμπούρα


Παλαιότερης σχολής εμφάνιση, με χρώμια, κανονικό πιρούνι και μεγάλο μονόσελο


Λίγο Hot Rod, λίγο Sixties

πηγη https://motorbike.gr/


cdefcdefghiAngry old man
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
(μέρεος 2ο απο την ιστορία, "Απο τα 90s στα 2000s")

Η δεκαετία του '90 πλησιάζει προς το τέλος της και ο κόσμος αναμμένει το millennium. Η ελληνική γκάμα των παπιών μέχρι στιγμής αποτελείται απο GLX, C50, Astrea Prima, FB, Town Mate και Max 100. Ωραία τα οικονομικά και "αθάνατα" 50αρια και 80αρια αλλά ο κόσμος ζητάει παραπάνω δύναμη, βελτιωμένα κρατήματα, παραπάνω χιλιόμετρα τελικής!

Και κάπου προς το 1998 ξεκινάει η μεγάλη άνθηση! Οι κατασκευαστές θελήσανε να φέρουνε την "τρέλα" των "φτιαγμένων απο το εργοστάσιο" παπιών της Ν.Α Ασίας στην Ελλάδα. Το Astrea Prima αντικατάσταθηκε απο τα Astrea Grand και στην συνέχεια απο τα Astrea Supra, και τα δυο μοντέλα με κινητήρα 100 κυβικών, απόδοσης 7.5 ίππων. Το Astrea Supra σε σχέση με το Grand έφερε δισκόφρενο στον μπροστινό τροχό με διπίστονη δαγκάνα της Nissin (κάποια Supra) έβγαιναν με ταμπούρο μπροστά. To Supra είχε ακριβώς ίδιο κινητήρα με το Grand αλλά με διαφορετικό σετάρισμα στο καρμπυρατέρ του. Και τα 2 μοντέλα είχανε τροφοδοσία απο ένα Keihin 16 χιλιοστών.

(Honda Astrea Supra 100)

(Honda Astrea Grand 100)

Η Kawasaki σε αντίθεση με τα "ήπιων επιδόσεων" 100αρια της Honda θέλησε να φτιάξει ένα πιο "σπορτίφ" μηχανάκι. Και έτσι το 1998, το Kawasaki Kaze-R 115 απογειώθηκε απο την Ασία και έφτασε στην Ελλάδα. Ήτανε απο τα πρώτα μηχανάκια με κυβισμό άνω των 100 κυβικών (112cc για την ακρίβεια). Τροφοδοσία απο καρμπυρατέρ της Keihin, συγκεκριμένα το Keihin PB18, ψαλίδι ορθογώνιας διάταξης και απέδιδε 9.3 ίππους. Η τελική του ήτανε στα 105 με 110 km/h. Ήτανε στιβαρό, είχε καλύτερα κρατήματα σε σχέση με τον παππού του το Max 100, είχε περισσότερο γκάζι απο κάθε άλλο παπί εκεί έξω για την εποχή του. Στον μπροστά τροχό έφερε ένα αρκετά δυνατό δισκόφρενο με 2πίστονη δαγκάνα.


(To Kawasaki Kaze-R 115)

Παράλληλα η Suzuki μη θέλωντας να μείνει έξω απο τον χορό, σχεδίασε και ετοίμασε το Suzuki Shogun 110. Ένα παπί με κινητήρα 110 κυβικών, υπερτετράγωνο κινητήρα (53.5mm διάμετρος x 48.8mm διαδρομή), τροφοδοσία απο ένα Mikuni VM18 καρμπυρατέρ και απόδοση 10.2 ίππων με 1 κιλό ροπής. Ήτανε ένα απο τα πιο δυνατά παπάκια της εποχής τότε. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό "πάταγε" τα Supra και Astrea Grand και κοντράριζε το Kaze-R της Kawasaki. Παρά την μικρή διαφορά στα χαρτιά, τα 2 μηχανάκια είχανε εφάμιλες επιδόσεις στον δρόμο. Το Shogun κατασκευαζότανε απο την Indomobil Suzuki στην Ινδονησία, και ακόμα και σήμερα αποτελεί μια πολύ συχνή επιλογή δίτροχου στην Ασία.

(Ένα ελαφρώς "πειραγμένο" Suzuki Shogun 110)
Ήτανε το πρώτο παπί που το 1998 έσπασε το ρεκόρ ασταμάτητης 24ωρης χρήσης στο Sentul International Circuit της Ινδονησίας. Στις 12 και 13 Οκτωβρίου του 1998, τρία Shogun 110, καλύψανε συνολικά 539 γύρους μέσα σε ένα 24ωρο. Οι οδηγοί ήτανε 9 εργοστασιακοί οδηγοί της Suzuki που ανα μια ώρα περίπου κάνανε διάλειμμα. Η δοκιμή ολοκρηρώθηκε με επιτυχία μιας και τα 3 Shogun 110 τερματήσανε χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Αυτό το τεστ έδειξε την ανθεκτικότητα που είχε το νέο δίτροχο της Suzuki.

Αξιοσημείωτη είναι και το ντεμπούτο της Modenas στην Ελλάδα. Η Modenas είναι η εθνική εταιρία δίτροχων της Μαλαισϊας. Αυτό σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας συνεργασίας μεταξύ της Modenas και της Kawasaki. Η Kawasaki παρέχει τεχνογνωσία και αναλαμβάνει τον ποιοτικό έλεγχο της Modenas. Με την έλευση της Modenas στην Ελλάδα, το ολοκαίνουριο Modenas Kriss 115 έφτασε στις εκθέσεις των καταστημάτων. "Γκάζια! Φρένα!" όπως το είχανε λανσάρει.

(Εδω πέρα βλέπουμε την 2η έκδοση του Kriss, με δισκόφρενο στον μπροστινό τροχό και πολυεδρικό κάτοπτρο)

Το Modenas αντλούσε την δύναμη του απο έναν κινητήρα βασισμένο σε αυτόν που η Kawasaki εφάρμοσε στο Kaze-R. Τα 2 παπάκια είχανε ακριβώς τις ίδιες επιδόσεις στον δρόμο, ωστόσο το Modenas εφερνε μια λίγο πιο "φρέσκια" εικόνα σαν σύνολο.


Και καθώς η Honda, η Suzuki, η Kawasaki και η Modenas καθόντουσταν στο ίδιο τραπέζι και βλέπανε τα δημιουργήματα τους να παίζουνε στους δρόμους, χτύπησε την πόρτα της ελληνικής αγοράς και η Yamaha, με ένα εντελώς διαφορετικό παπί σε σχέση με τα προηγούμενα της. Το Yamaha Crypton 105. To νέο παπί της Yamaha δεν είχε καμία σχέση με τα "αξονικά" Τ50 και Τ80 που γράψανε άπειρα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους. Ήτανε νέο, ήτανε φρέσκο και δυνατό. Εξοπλισμένο με έναν αξιόπιστο και δυνατό κινητήρα 105 κυβικών και 7.5 ίππων, το Crypton ήτανε η αρχή ενός μεγάλου ονόματος φίρμας στην Ελλάδα. Έφερε καρμπυρατέρ 16 χιλιοστών της Mikuni και στο μπροστινό σύστημα βρισκότανε ένα ισχυρό δισκόφρενο με διπίστονες δαγκάνες. Παρά τον ζωηρό κινητήρα του, η τελική του ήτανε μικρή στα 90 με 95 km/h γιατί το σασμάν είχε κοντές σχέσεις. Αυτό βέβαια μπορούσε κάποιος να το αλλάξει εύκολα με την αλλαγή του μπροστά ή του πίσω γραναζιού στην αλυσίδα.

(Yamaha Crypton T105)


Και όσο οι "average Joes" έπαιζαν με τα "απλά" παπάκια τους, οι 2 μεγάλες Ιαπωνικές εταιρίες, η Suzuki και η Yamaha αποφασίσανε να βγάλουνε τα πρώτα "υπερπαπιά" για την Ελλάδα. Δεν είναι άλλα απο τα Suzuki FX125 και Yamaha Z125. Τα πράγματα σοβαρέψανε. Δεν είχανε καμία σχέση με τους 7 και τους 9 ίππους των υπολοίπων παπιών της αγοράς. Το FX125 ήτανε το πρώτο παπί με περιμετρικό πλαίσιο διπλής ραχοκοκαλιάς, monoshock σύστημα πίσω και συμπλέκτη. Ο κινητήρας του ήτανε ένας 125αρης DOHC 4βάλβιδος ίδιος με αυτόν του Suzuki DRΖ125. Είχε τεχνολογία TSCC (Twin Swirl Combustion Chamber) για βελτίωση της καύσης και ήτανε αεροελαιόψυκτος μέσω του SACS (Suzuki Advanced Co0ling System). O κύλινδρος είχε 57mm διάμετρο πιστονιού και κοντή διαδρομή 48.8mm κάτι που το έκανε τέρμα νευρικό στο γκάζι, η συμπίεση ήτανε σχετικά υψηλή για παπί στα 10.2 προς 1 και η τροφοδοσία απο καρμπυρατέρ 26mm το Mikuni BS26SS. Το κιβώτιο ήτανε 5 σχέσεων με συμπλέκτη. Αυτό στον δρόμο μεταφραζότανε σε 13.3 ίππους και 120 με 130 km/h τελικής. Το ντεπόζιτο του ήτανε 4.2 λίτρων. Οι ζάντες του ήτανε χυτές απο την Enkei και έγραφαν περίφημα "MADE IN JAPAN" πάνω τους. Το FX125 κατασκευαζότανε κυρίως στην Ιαπωνία με μερικές παρτίδες να προέρχονται και απο την Ταϊλάνδη.

(Το Suzuki FX 125)

Δυνατό εργαλείο το FX στον δρόμο, αλλά η Yamaha το πήγε ένα βήμα παραπέρα με το Z125. Το Ζ ήτανε 125 κυβικά αλλά δίχρονο. Ήτανε ένα "γελοιοδώς" γρήγορο παπί για την εποχή του με 17.5 ίππους, δισκόφρενα και στους 2 τροχούς, 6 ταχύτητες με συμπλέκτη και το πρώτο δίχρονο παπί με καταλύτη. Το πλαίσιο του ήτανε περιμετρικό και με τεχνολογία Deltabox της Yamaha. Προφανώς το FX και το Ζ δεν μπορούσες να τα "στήσεις" εναντίον τους μιας και μιλάμε για εντελώς διαφορετικούς κινητήρες.

(ΠΡΟΣΟΧΗ! Μόνο αυτή η πάπια δαγκώνει!)


Τα FX125 και τα Z125 έγιναν απο τα αγαπημένα παπάκια των πιτσιρικάδων στις αρχές των 2000s. Όπως είναι σήμερα τα Crypton-X, GTR150 και VF185, έτσι ήτανε και τότε τα FX125 και Ζ125. Αν στην παρέα τότε ερχόσουνε με τέτοιο μηχανάκι ήσουνα αυτομάτως αρχηγός. Και φυσικά μπήκανε και στο τρυπάκι της αγωνιστικής χρήσης. Πολλές φορές εντελώς διαφορετικά απο τις άπειρες μετατροπές που τους έκαναν στα συνεργεία. Το Z125 μπορούσε να ταιριάξει πάνω του μοτέρ απο το επίσης δίχρονο WR200 της Yamaha, και το FX μπορούσε να σηκώσει μέχρι και κινητήρα απο το 650αρι Freewind και το DRZ. Μακρυψάλιδα, τέρμα χαμηλωμένα, γκάζια πέρα απο τα λογικά πλαίσια ενός παπιού και φύγαμε για 0-400 με στοιχήματα και χρηματικά έπαθλα.


Μαζί με την εξέλιξη των παπιών όμως, την ίδια εξέλιξη είχανε και οι νομοθεσίες περί ρύπων και προδιαγραφών. Τα λεγόμενα Euro. Κάπου προς το 2002 το Euro 2 είχε ήδη εφαρμοστεί και οι κατασκευαστές έπρεπε είτε να καταργήσουνε τα μοντέλα που ήδη υπήρχανε στην αγορά ή να βγάλουνε νέα τροποποιημένα. Και έτσι έγινε. Η Yamaha έβγαλε το νέο Crypton 105R το οποίο ήτανε σχεδόν ίδιο, ωστόσο έφερε εξωτερικά φλας στην ουρά πίσω, τα μπροστά ενσωματωμένα στην μάσκα φλας έγιναν φώτα θέσης και προστέθηκαν και εκεί εξωτερικά φλάς. Ο κινητήρας δέχτηκε μετατροπές στο καρμπυρατέρ και στην εξάτμιση για να περάσει της νεές προδιαγραφές του Euro 2.

Η Kawasaki λάνσαρε το Kaze-R 115 για ακόμα μια φορά αυτή τη φορά ως 2ης γενιάς μοντέλο με προδιαγραφές Euro 2. Το μπροστά μέρος ήτανε διαφορετικό με έναν μεγάλο τετράγωνο προβολέα και τα φλας πλέον βρισκόντουσταν στις ποδιές. Η Kawasaki τροποποιήσε την εξάτμιση αλλά και διάφορα μηχανικά μέρη του καρμπυρατέρ όπως το slide και τα ζιγκλέρ του για να περάσει το νέο δίτροχο της, τις προδιαγραφές ρύπων. Η απόδοση έπεσε στους 8.3 ίππους ωστόσο το νέο μοντέλο ήτανε πιο οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμου, παράλληλα κρατώντας μια αξιοπρεπής απόδοση στον δρόμο. Η Suzuki συνεργάστηκε με την Kawasaki, και έβγαλε το νέο Shogun FD112 (E41 μοντέλο νομίζω το λέγανε) το 2003, που ήτανε κυριολεκτικά ίδιο με το νέο Kaze-R 2ης γενιάς.


(To νέο Shogun FD112. Το 2ης γενιάς Kaze-R 115 ήτανε ακριβώς το ίδιο παπί τόσο σε εμφάνιση όσο και σε κινητήρα)

(end of part 2, ελπίζω να σας αρέσει μέχρι στιγμής. Έρχεται και το part 3 το απόγευμα που θα είναι και το τελευταίο!)
 
Τελευταία επεξεργασία:

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
(μετά απο σύντομο διάλλειμα που είχε ως αποτέλεσμα "ελεύθερος shogun για ακόμα μια φορά" επιστρέφουμε στις πάπιες μας...αί ρε ποιος τις χ@ζει εμείς έχουμε μοτέρια εδω πέρα)

Βρισκόμαστε πλέον στο έτος 2003. Οι κατασκευαστές είχανε ήδη βγάλει νέα Euro 2 μοντέλα ωστόσο η Honda δεν είχε κάνει κάποιο βήμα ακόμα. Άφαντη, μέχρι που ξετρύπωσε και ένα νέο μοντέλο απο την "μητέρα των παπιών". Το νέο αυτό μοντέλο ήτανε το Honda Innova 125 (ANF 125). Ήτανε ένα μηχανάκι με πολύ πιο φρέσκια εμφάνιση για τα πρότυπα του 2003. Είχε έναν ολοκαίνουριο κινητήρα 125 κυβικών συμβατό με τα πρότυπα Euro 2. Η απόδοση του ήτανε στους 9.5 ίππους, η ροπή στο 1 κιλό και η τροφοδοσία μέσω ενός καρμπυρατέρ 18mm της Keihin.

(Honda Innova 125 ANF)

Το νέο αυτό μοντέλο είχε κοντέρ με ψηφιακή ένδειξη για την στάθμη καυσίμου και τον ολικό χιλιομετρητή, καθώς και μετρητή ταχύτητας απο το σασμάν και όχι μέσω ντίζας στον μπροστινό τροχό. Το κιβώτιο ταχυτήτων του χαρακτηρίζεται απο γενικά μεγάλη κλιμάκωση σχέσεων, με την 4η να εκτελέι χρέη overdrive ανεβάζοντας αργά τα χιλιόμετρα στο κοντέρ του. Η 4η ήτανε τόσο μακριά που μετά απο πολύ επιμονή στο γκάζι το Innova μπορούσε να αναπτύξεις μέχρι και 120 km/h τελικής ταχύτητας σε ίσιο δρόμο.

Παρά την τεχνολογία που "κουβαλούσε" το νέο δίτροχο της Honda, ο κινητήρας είχε ένα ελάττωμα απο το εργοστάσιο. Η μεγάλη κλιμάκωση των σχέσεων στο κιβώτιο, σε συνδιασμό με την μεγάλη διαδρομή εμβόλου (57.8μμ) έκαναν τον νέο κινητήρα της Honda οικονομικό στο καύσιμο αλλά είχε το εξής θέμα. Το Innova ζύγισε περίπου 105 κιλά, αν κατά μέσο όρο 2 αναβάτες (δικάβαλο δηλαδή) ζυγίζουνε μαζί 140 κιλά τότε με 55 πχ km/h στο κοντέρ και 3η στο κιβώτιο, με το άνοιγμα του γκαζιού η μπιέλα ζοριζότανε πάρα πολύ να τραβήξει όλο αυτό το βάρος, με αποτέλεσμα να γίνεται ζημιά στα ρουλεμάν του στροφάλου. Αρκετά Innova παρούσιασαν το πρόβλημα του να καίνε λάδι απο το εργοστάσιο. Η "λύση" ήτανε να κοντίνεις το γρανάζωμα. Το μοτέρ τραβούσε πιο εύκολα το φορτίο του και παράλληλα βελτίωνε και το άνοιγμα έτσι. Παρά τα προβλήματα του το Innova έγινε ένα απο τα Best seller παπάκια της αγοράς.

Bonus: μαζί με την Ιαπωνία άρχισαν να κάνουνε την εμφάνιση τους και άλλοι κατασκευαστές απο Ταϊβαν και Κίνα. Κατασκευαστές όπως Kymco, Lifan. Yingxiang, TCB Motors, Daytona και Shineray. Τα πιο πολλά μηχανάκια των κινέζων κατασκευαστών τυπικά αντιγράφουνε το Astrea Supra και το Innova ANF125 της Honda. Η Lifan έβγαλε το Lifan Z σε 50 και 125 κυβικά, που ήτανε μια αντιγραφή του Yamaha Z125 αλλά με τετράχρονο μοτέρ. Τα Kymco Spyke 125, ήτανε μια ενδιαφέρον πρόταση της Kymco, με περιμετρικό πλαίσιο, monoshock αμορτισέρ, δισκόφρενο στον πίσω τροχό και 12 ίππους. Το Spyke 125 έγινε αρκετά γνωστό σε σχολές οδηγών.

(Kymco Spike 125. Προσέξτε το διαφορετικό σχέδιο στον λεβιέ ταχυτήτων)

(Lifan Z)
Mini fun fact: έχω οδηγήσει Lifan Z125, και παρά το οτι είναι κινέζικο, έχει καλό γκάζι για κινέζικο 125. Επίσης το μονό αμορτισέρ του στον πίσω τροχό είχε καλή λειτουργεία.




Απο τα καρμπυρατέρ στον ψεκασμό, η εποχή της τεχνολογίας

Το έτος 2007 μπήκε και μαζί με αυτό μας έφερε μια νέα εποχή στον κόσμο των παπιών. Το Euro 3 αυτή τη φορά απαιτούσε ακόμα πιο αυστηρούς περιορισμούς στις εκπομπές καυσαερίων και οι Ιάωπωνες δεν καθήσανε με σταυρωμένα τα χέρια τους. Η Yamaha, η Suzuki και η Honda προσθέσανε στην γκάμα τους νέα μοντέλα για το αγοραστικό κοινό.

Η Suzuki έφερε το νέο Address 125, ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΟ ΜΗΧΑΝΑΚΙ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΝΤΛΙΑ MIKUNI 2ΗΣ ΓΕΝΙΑΣ....οκ ναι σταματάω...η Suzuki λοιπόν, έφερε το Address 125. Νέος σπορτίφ σχεδιασμός, κινητήρας βασισμένος σε αυτόν του προηγούμενου Shogun 110, με ίδια διάμετρο αλλά μεγαλύτερη διαδρομή (55.2 απο 48.8μμ). Ο κύλινδρος είχε ηλεκτροχημική επίστρωση της Suzuki (SCEM, Suzuki Composite Electrochemical Compound), για αυξημένη αντοχή στην χρήση. Η κεφαλή ήτανε νέα, με μικρότερη γωνία βαλβίδων για βελτίωση της καύσης. Το νέο ψεκαστό μοτέρ είχε τροφοδοσία απο ηλεκτρονικό ψεκασμό της Mikuni (DCP-FI, Discharge Pump Fuel Injection) και σώμα ψεκασμού 24mm. Απέδιδε 10 ίππους και 0.96 κιλά ροπής, και σε συνδιασμό με το 4αρι σασμάν του μεταφραζότανε σε τελική 110 km/h στον δρόμο.

(To Suzuki Address 125 Yoshimura. Ήτανε ειδική έκδοση της αντιπροσωπείας που ερχότανε με κάρμπον πλαστικό στην μάσκα μπροστά, εξάτμιση της Yoshimura γνήσια, σχεδιασμένη για αυτό το μηχανάκι και διαφορετική χαρτογράφηση εγκεφάλου. Η τιμή του ήτανε 300€ παραπάνω απο την απλή έκδοση)

Η Suzuki το λάνσαρε ως το "Παπί σκυλί" αλλά όπως όλα τα μοντέλα έτσι και αυτό είχε τις ιδιαιτερότητες του. Η πρώτη γενιά, τα μοντέλα απο το 2007 εώς το 2009 είχανε το περίφημο πρόβλημα των σασμάν. Συγκεκριμένα έσπαγε το γρανάζι της 3ης ή και σε κάποιες περιπτώσεις ο οδηγός της 3ης ταχύτητας. Τυπικά οι επισκευές γινόντουσταν δωρεάν απο την Suzuki. Είχανε αναφερθεί και προβλήματα με τον ψεκασμό στα πρώτης γενιάς μοντέλα (το δικό μου έβγαλε και τα 2 αυτά θέματα). Απο το 2009 εως το 2011 η Suzuki έβγαλε μια νέα έκδοση του Address (τα μάυρα και τα μπλε-ασπρα μοντέλα), με βελτιωμένο σασμάν και καλύτερη αντλία βενζίνης.

Η Honda παράλληλα έβγαλε το νέο Innova 125 injection. Εντελώς διαφορετικό αισθητικά σε σχέση με το καρμπυρατεράτο μοντέλο. Ερχότανε σε άσπρο, μάυρο, ασημί, μπλε και κόκκινο χρώμα. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο ο κινητήρας ήτανε σχεδόν ο ίδιος με την διαφορά οτι η Honda κατάλαβε τα λάθη που έκανε στο παρελθόν και έλυσε το θέμα της μπιέλας. Ο νέος κινητήρας απέδιδε 0.3 ίππους λιγότερο απο το καρμπυρατεράτο μοντέλο (9.2 ίππους) και η τροφοδοσί καυσίμου γινότανε μέσω συστήματος ψεκασμού PGM-FI της Honda απο ένα σώμα ψεκασμού 22mm της Keihin. Το κιβώτιο ταχυτήτων κρατούσε ακόμα την φιλοσοφία της μεγάλης κλιμάκωσης ταχυτήτων.


(Ένα λευκό Honda Innova 125 Injection)

H Kawasaki θέλησε να βγάλει ένα παπί που να ήτανε μια κατηγορία απο μόνο του. Έντονος σπορ χαρακτήρας, κινητήρας υψηλών επιδόσεων και νεές καινοτομίες. Το 2009 λοιπόν έδωσε στην Ελλάδα το Kawasaki ZX-130. "Τι είναι αυτό τώρα;" ρωτούσανε όλοι οτι βλέπανε. Οι μισοί το κρίνανε άσχημο (ως και κακάσχημο) και οι άλλοι μισοί ως κάτι διαφορετικό και όμορφο (εγω πάντως το θεωρώ ωραίο παπί). Ο κινητήρας του ήτανε βασισμένος σε αυτόν του Kaze-R με μια αύξηση στον κυβισμό στα 130 κυβικά. Ένα 24αρι καρμπυρατέρ, το Keihin NCV24, αναλάμβανε την τροφοδοσία και ο ανεφοδιασμός καυσίμων γινότανε απο μπροστά.

(To Kawasaki ZX-130 και το σύστημα ανεφοδιασμού καυσίμου του)

Με την προσθήκη του ντεπόζιτου πίσω απο την μάσκα των φώτων το ZX έφερε έναν μεγάλο αποθηκευτικό χώρο άνω των 10 λίτρων κάτω απο την σέλα του, κάνοντας έτσι εύκολη την αποθήκευση μικροαντικειμένων. Επίσης μιας και το βάρος ήτανε λίγο πιο αυξημένο στο μπροστά μέρος, βελτίωνε και λίγο την οδηγική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στον δρόμο. Η απόδοση του έφτανε τους 10.5 ίππους στις 8000RPM και η ροπή του, στο 1 κιλό. Το μικρό δίτροχο της Kawasaki μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητες εως 120 με 130 km/h την ώρα, και παράλληλα έχοντας φαρδιά σέλα, το καθιστούσε ιδανικό για λίγο πιο "out of the city" βολτάρισμα. Είχανε αναφερθεί ωστόσο προβλήματα με αρρυθμίες του καρμπυρατέρ ειδικά στις πολύ κρύες μέρες. Το πρόβλημα λύνονταν με την αλλαγή ζιγκλέρ.

Ερχόμαστε λοιπόν και στο παπί ορόσημο. Ελάτε, τώρα όσο και να μην θέλουμε να το παραδεχτούμε ήτανε πράγματι ένα ορόσημο το συγκεκριμένο μοντέλο για την ελληνική αγορά. Το Yamaha Crypton-X 135 ήτανε το μοναδικό παπί του 2007 που ερχότανε με ηλεκτρονικό ψεκασμό της Mikuni, κεφαλή με 4 βαλβίδες, "όρθιο" κύλινδρο, υδρόψυξη και monoshock αμορτισέρ πίσω. Ο υδρόψυκτος κινητήρας του απέδιδε 12.6 ίππους και έβγαζε 120 km/h τελικής. Οι πιτσιρικάδες κάνανε πάρτι! Ο κάθε 17χρονος ήθελε ένα Crypton-X. Το "υπερπαπί" αυτό σύντομα έγινε η αγαπημένη επιλογή "κοντράκιδων" όπως έγινε και με το Z125 και το FX125 στις αρχές του 2000. Η Yamaha μάλιστα, "ακούγοντας" το κοινό της έβγαλε η ίδια ένα γνήσιο κιτ αναβάθμισης για το μοντέλο της. Το κιτ έκανε το μηχανάκι 150 κυβικά, και ερχότανε με κυλινδροπίστονο (προφανώς), εκκεντροφόρο και πρόγραμμα.


(Εδω βλέπουμε ένα "φτιαγμένο" Crypton-X. Η μπροστινή δισκόπλακα αντικατστάθηκε με μια μεγαλύτερη, είναι ορατή η προσθήκη συμπλέκτη στο αριστερό γκριπ, μακρύ ψαλίδι καθώς και aftermarket εξάτμιση)

Fun fact: θα είμαι ειλικρινής, ΠΑΝΤΑ ήθελα το Crypton-X, τουλάχιστον ως πιτσιρικάς. Τώρα στα μάτια μου φαντάζει ένα παπί που προσπαθεί να γίνει μηχανή.

(τέλος του part 3...ώρα για break για ουισκάκι να κατέβει το φάρμακο του χωρισμού, και επιστρέφω για το τελικό παρτ μιας και δεν χωράνε όλα μαζί για την τώρα γενιά παπιών, και έναν μικρό επίλογο στο "αφιέρωμα" αυτό)

 
Τελευταία επεξεργασία:

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
(μετά απο ένα καλό ουισκάκι και λίγο Καρρά, το φάρμακο κατέβηκε, και πλέον νιώθω πιο μηχανόβιος απο ποτέ. Τώρα που δεν έχω και κοπέλα θα κάνω και το παπί μονόσελο να δείχνει racing replica)

PART 4 - Η ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΠΑΠΙΩΝ ΚΑΙ Ο ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Η δεκαετία άλλαξε γερά, και μπήκαμε σιγά σιγά στα 2010's. Ακολυθεί ένα μικρό κενό απο το 2007-2009 που βγήκανε στην αγορά τα νέα Address, Innova Injection, Crypton-X και ZX μέχρι και το 2013.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση πλέον έβγαλε μια νέα νόρμα, το Euro 4, το οποίο απαιτεί την μείωση ρύπων στο περίπου 50% παρακάτω απο το Euro 3. Οι κατασκευαστές τα βρήκανε λίγο σκούρα. "Φτιάξαμε κινητήρες δυνατούς το 2003. Μετά το 2007 το Euro 3 μας ανάγκασε να του φιμώσουμε...τώρα με το Euro 4 τι θα κάνουμε;". Μετά απο σκέψη, σχεδιασμό και ανάπτυξη η SYM έφερε στην Ελλάδα το πρώτο παπί με προδιαγραφές Euro 4, το SYM Magic SR 125. Είχε έναν απλό 2βαλβιδο κινητήρα με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, απόδοση στους 8.5 ίππους και πλήρης ψηφιακό κοντέρ.

(Το SYM Magic SR125. Το πρώτο Euro 4 μηχανάκι της Ελλάδας)

Η Honda παράλληλα έκανε την επόμενη της κίνηση, και έφερε στην ελληνική αγορά τα ολοκαίνουρια Honda Astrea Grand 110i και Honda Supra-X 125 "Helmin". Και τα 2 μηχανάκια πληρούνε τις προδιαγραφές Euro 4, και βρίσκονται στην παραγωγή μέχρι και σήμερα. Το Grand 110i είχε κινητήρα βασισμένο σε αυτόν που κινούσε το Honda Wave 110i ωστόσο η ιπποδύναμη του ανακοινώνεται στα 0.27 άλογα πιο δυνατός απο αυτόν του Wave. Η μέγιστη ιπποδύναμη βρίσκεται στα 8.7 άλογα, η ροπή στα 0.88 χιλιογραμμόμετρα και η τελική του ταχύτητα είναι τα 105 km/h.

(Το νέο Honda Astrea Grand 110i)

Και τώρα ερχόμαστε στο "Civic" των παπιών, το Supra-X 125 "Helmin". To "Helmin" προέρχεται απο το "Helmet-In" δηλαδή "κράνος μέσα". Είναι το μοναδικό παπί στην τωρινή γκάμα παπιών που φέρει αρκετό χώρο κάτω απο την σέλα του για να χωρέσεις ένα ολόκρηρο κράνος. Ο κινητήρας του είναι βασισμένος σε αυτόν του Innova Injection, ωστόσο με βελτιώσεις στα ρουλεμάν στροφάλο και εκκεντροφόρου για ομαλότερη λειτουργεία. Η ιπποδύναμη του παρέμεινε η ίδια στους 9.2 ίππους και η ροπή στο 1 κιλό στις 2500RPM, κάτι που δηλώνει έναν πολύ ροπάτο κινητήρα! Ο ψεκασμός είναι ο ίδιος με αυτόν του Innova-i με σώμα ψεκασμού 22mm της Keihin αλλά με διαφορετική χαρτογράφηση εγκεφάλου προφανώς. Το Supra-X διαθέτει δισκόφρενα της Nissin και τους δύο τροχούς με σύστημα CBS. Τα φώτα μπροστά έχουνε διπλούς προβολείς, πάνω απο τα φλας έχει φωτιστικά σώματα DRL τύπου LED και η τελική του βρίσκεται στα 110 με 115 km/h.

(Honda Supra-X 125 "Helmin")

Η Yamaha αν και λίγο πιο αργά, έβγαλε το νέο Crypton-S 115. Το Crypton-S φέρνει έναν ολοκαίνουριο κινητήρα στα 115 κυβικά, με νέο σχεδιασμό χωρίς ψύκτρες. Η μέγιστη ιπποδύναμη του φτάνει τα 9 άλογα και η τελική του ταχύτητα τα 105 km/h. Σε σχέση με το Astrea Grand 110i της Honda, τα 2 μηχανάκια έχουνε σχεδόν ίδιες επιδόσεις στον δρόμο.

(Το νέο Yamaha Crypton-S 115. Χρήσιμη η προσθήκη θήκης στην αριστερή μεριά της ποδιάς)

Αξιοσημείωτη και η παρουσία του νέου Kaze της Kawasaki. Το νέο μοντέλο ερχότανε σε δυο εκδόσεις. Το Kaze-S 115 είχε χυτές ζάντες αλουμινίου ενώ η έκδοση R είχε τις κλασσικές ακτινωτές ζάντες. Ο κινητήρας του προέρχεται απο το παλιότερο Kaze-R 115, ωστόσο ήτανε τροποποιημένος για να περνάει τα πρότυπα Euro 3 (λογικά η Kawasaki ξεκίνησε την εισαγωγή λίγο πριν μπει σε εφαρμογή το Euro 4), η τροφοδοσία γινότανε απο το ίδιο Keihin PB18 καρμπυρατέρ με μετατροπές για την μείωση των ρύπων. Το νέο 2βαλβιδο αερόψυκτο μοτέρ της Kawasaki είχε "προίκα" 2 νεές τεχνολογίες, όπως KSAI (Kawasaki Secondary Air Injection) για εμπλουτισμό του μίγματος στον θάλαμο καύσης και το KACR (Kawasaki Automatic Compression Release) για ευκολότερη εκκίνηση του κινητήρα. Αποδίδει 8.5 ίππους, και η τελική του είναι στα 100 με 105 km/h.

(Το Kawasaki Kaze 115 στην R έκδοση με τις ακτινωτές ζάντες. Προσωπικά το θεωρώ ένα απο τα πιο όμορφα μηχανάκια)

TO ΠΑΝΤΡΕΜΑ ΠΑΠΙΟΥ ΚΑΙ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ ΚΑΙ Ο ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Και φτάσαμε πλέον στην εποχή οπου οι κατασκευαστές ενώνουνε μικρές μηχανές με παπάκια. Ισχυρότεροι κινητήρες, αυξημένες επιδόσεις και ιπποδύναμη, συμπλέκτες "όπως στις μεγάλες μηχανές", συστήματα ABS, διπλές χαρτογραφήσεις. Πάμε λοιπόν να δούμε τα μικρά "παποσυκλετάκια" ή αλλιώς "motocubs".

Honda GTR 150

H Fireblade των παπιών!Το νέο GTR 150 έρχεται με κινητήρα απο το CBR 150, κεφαλή με 4 βαλβίδες, δύο εκκεντρόφορους (DOHC), απόδοση στους 16 ίππους, υδρόψυξη και σύστημα ABS διπλοκάναλο. Οι πιτσιρικάδες για ακόμα μια φορά ξετρελάθηκαν! Παπί; Με μοτέρ "μεγάλης μηχανής", 6 ταχύτητες, ABS και χοντρά λάστιχα; Που ακούστηκε αυτό ξανά;


SYM VF-185i

To value for money των υπερπαπιών. Με κινητήρα ισχυρότερο απο αυτόν του GTR στα 185 κυβικά, μέγιστη ιπποδύναμη 18 ίππους, 4 βαλβίδες υδρόψυκτο και τελική στα 140 km/h! Χαρακτηριστικό του κινητήρα του είναι η πάρα πολύ ομαλή λειτουργεία του που θυμίζει ιαπωνικό μοτέρ. Παράλληλα το μοτοσυκλετάκι έρχεται με δισκόφρενα μπρος και πίσω με σύστημα ABS! O ψεκασμός (απο οσο ξέρω) είναι της Continental.


Suzuki Satria F150i

Όνειρο θερινής νυχτός φαντάζει το Satria F150 στα μάτια του νεανικού κοινού της Suzuki. Είναι ξεκάθαρα το GSX-R των παπιών. Ο κινητήρας του είναι βασισμένος σε αυτόν του FX125 αλλά με 25 κυβικά παραπάνω, απόδοση στους 19 ίππους, διπλός εκκεντροφόρος DOHC, 6ταχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και στην νέα του έκδοση υπάρχει και επιλογή χαρτογράφησης μεταξύ Eco και Sport. Έχει πολύ δυνατή επιτάγχυνση και νεύρο για 150αρι, ωστόσο η κατανάλωση του είναι αυξημένη. Προς το παρόν υπάρχει μόνο στις χώρες της Ασίας, και είναι λίγο απίθανο να το δούμε στην Ελλάδα μιας και η μοτοσυκλέτα αυτή δεν θα μπορέσει να περάσει της προδιαγραφές Euro 4, πόσο μάλιστα τις Euro 5, τις οποίες περιμένουμε.

(Το Suzuki Satria F150i στα αγωνιστικά χρώματα της Suzuki. Το "Satria" στα ινδονησιακά σημαίνει "μαύρος ιππότης".)

Yamaha Exciter T150


Ένα ακόμα υπερπαπί της Ασίας είναι το Τ150 της Yamaha. Το Exciter, θα μπορούσε να είναι ο συνεχιστής του γνωστού σε εμάς Crypton-X 135. Μονοκύλινδρος κινητήρας 150 κυβικών, 4βάβλιδη κεφαλή με SOHC, απόδοση στα 15.1 άλογα, περιμετρικό πλαίσιο Deltabox, 5 ταχύτητες και φυσικά σχεδιασμό που θυμίζει κάτι απο την σειρά YZF-R της Yamaha. Ένα μοντέλο που επίσης δεν θα δούμε στην Ελλάδα.


(Yamaha Exciter T150)



ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Ξεκίνησε σαν μια απλή ιδέα την δεκαετία του 1950. Η ιδέα υλοποιήθηκε σε κάτι επαναστατικό, κάτι που ο κόσμος δεν ήξερε μέχρι τότε. Η υλοποιήση αυτή άρεσε στον κόσμο, και στην συνέχεια και άλλοι κατασκευαστές απο Ιαπωνία, Κίνα, Ταϊλάνδη, Ταϊβάν και Μαλαισία θελήσανε να πάρουνε μέρος σε αυτή "την μεγάλη ιδέα". Απο τα μικρά 50αρακια με οστήρια, καρμπυρατέρ εως τα μεγάλα 150αρια με διπλούς εκκεντροφόρους, τελικές που ανταγωνίζονται τα 300αρια σκούτερ και εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα εγκεφάλων με διπλές χαρτογραφήσεις.

Είναι μοτοσυκλέτα; Είναι σκούτερ; Είναι κάτι ξεχωριστό απο μόνο του; Η αλήθεια είναι οτι είναι μοτοσυκλέτες, λίγο on-off, λίγο street, λίγο απο όλα. Θα μπορούσε να θεωρηθεί και ATV, μιας και δεν είναι λίγοι αυτοί που έκανα χιλιόμετρα σε χιόνι με ένα ταπεινό GLX. Είναι μια μοτοσυκλέτα λοιπόν, μια ταπεινή μοτοσυκλέτα. Δεν έχει τίποτα να ζηλέψει γιατί πολύ απλά είναι μια κατηγορία μοτοσυκλέτας απο μόνο του, το "παπί".

Ήτανε αυτή η μοτοσυκλέτα που έβαλε όλους τους 15χρονους πιτσιρικάδες στο τρυπάκι του δίτροχου (και εγω έτσι μπήκα). Είναι αυτό το ταπεινό δίτροχο που μας έμαθε τα βασικά της μηχανολογίας και μας παίδεψε τόσο πολύ για να αλλάξουμε τα βασικά στην αρχή όπως ένα μπουζί ή να καθαρίσουμε το καρμπυρατέρ μια Κυριακή πρωί. Είναι αυτό το δίτροχο που μας χάρισε άπειρες στιγμές χαράς, αναμνήσεων.

"Αναμνήσεις" ίσως είναι μια λέξη που θα μπορούσε να συνδεθεί με το παπί, και εγω ο ίδιος επιλέγω να την συνδέσω με αυτό το όχημα. Χαρές, λύπες, χωρισμοί, καφρίλες, "ταξίδια", βόλτες με παρεές, βόλτες για να καθαρίσει το μυαλό, όλα πάνω σε μια μικρή σέλα ούτε καν ανατομική δεν ήτανε.

Ήτανε μια απλή ιδέα, αλλά μια πετυχημένη ιδέα όπως και να έχει. Είτε ως φίλος σου, να του μιλάς να νιώθεις οτι σε καταλαβαίνει και να σε κάνει να ξεχνιέσαι, είτε ως απλός συνεργάτης, είτε ως απλός εργάτης, το παπί εξυπηρετεί όλους τους σκοπούς και με αξιοπρέπεια. Αυτά λοιπόν είναι τα παπιά που αγαπήσαμε!

Και για να μην ξεχνιόμαστε....

Το παπί δεν θα σου πει ποτέ "δεν είσαι αυτός που γνώρισα" και οτι "έχει χαθεί αυτό το κάτι που είχαμε" σαν κάπιες Κ@ΡΧΙΕΣ! Μπορεί να ραγίσει το μοτέρ του αλλά ΔΕΝ θα σου ραγίσει ποτέ την καρδιά! Είναι το απόλυτο δίτροχο! Τα κάνει όλα και συμφέρει!

Αυτά λοιπόν! Απο τα C50 μέχρι και τα εξελιγμένα μοτοπαπάκια του σήμερα!

Ελπίζω να σας άρεσε το αφιέρωμα αυτό! Bike
 
Τελευταία επεξεργασία:

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.526
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.416
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Τάσο ευχαριστούμε για την όμορφη και ολοκληρωμένη παρουσίαση.
Εγω στα υπερπαπια ψηφιζω το vf185(αν και ο μικρός μου λέει το το gtr150).
Από τα "μικρα" το magic 125.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Είναι δεν είναι έγινε πανέμορφο όμως. Όπως και το ίδιο το παπί με τα 3.500€ είναι ακριβό απο μόνο του. Προσωπικά, μου αρέσουνε τα μοτοπαπάκια αλλά θεωρώ οτι είναι λίγο περίεργο φαινόμενο όσον αφορά την αγορά. Τι εννοώ;

Εννοώ οτι αυτό το παπί θα αρέσει υπερβολικά πολύ σε έναν πιτσιρικά 17-19 χρονών πες. Ωστόσο ο ίδιος πιτσιρικάς σε αυτή την ηλικία αδυνατεί να το οδηγήσει νόμιμα γιατί το μεγαλύτερο δίπλωμα που μπορεί να πάρει είναι το Α1, το οποίο επιτρέπει εως 125cc και 15 άλογα δύναμη. Άρα δεν θα μπορέσει να το οδηγήσει γιατί απαιτεί το Α2 δίπλωμα εως 48 ίππους δηλαδή.

Παράλληλα η πλειοψηφία των ενήλικων αναβάτων δηλαδή αυτοί μεταξύ 21 και 24 ας πούμε χρονών θα προτιμήσουνε στα 2800€ που κοστίζει το SYM VF185 και στα 3500 με 3800€ του GTR να πάρουνε μεταχειρισμένη μηχανή στο Α2 επίπεδο ή και στο Α επίπέδο διπλώματος. Δεν ξέρω γενικά κατά πόσο συμφέρει τις εταιρίες στα κέρδη απο την ελληνική αγορά η ύπαρξη αυτών των μοντέλων. Τέτοια μηχανάκια συμφέρουνε πάρα πολύ στις χώρες της Ασίας όπως Ταϊβάν, Ταϊλάνδη, Μαλαισία, Βιετνάμ, Ινδονησία κλπ οπού οι νομοθεσίες ευνοούν την κατοχή μοτοσυκλέτας απο 100 εως 200 κυβικά. Για παράδειγμα ο μέσος οικογενειάρχης εκεί πέρα με ένα παπί πάει την γυναίκα στην δουλειά, τα παιδιά στο σχολείο, πηγαίνει στην δουλειά του, κάνουνε ταξίδια σε άλλες πόλεις κλπ.

Εκεί πέρα ναι, τα κέρδη απο αυτές τις χώρες είναι μεγάλα γιατί όλο και περισσότεροι θα θελήσουνε ένα hybrid να το πω, μεταξύ παπιού και μηχανής. Εδω πέρα στην Ελλάδα ο έλληνας όταν λέει για παπί σκέφτεται κάτι απλό όπως ένα Innova ή μηχανή κανονική.

Προσωπική μου γνώμη βέβαια.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
@giamar το Magic 125 δεν μου αρέσει απο εμφάνιση γενικά. Αν ήτανε να έπαιρνα SYM παπί στα 125 κυβικά θα έπαιρνα το VF125 που είναι και κουκλί κιόλας. Ειδικά αυτό το εφέ στα πλαστικά πάνω απο το μοτέρ που δίνει την εντύπωση οτι έχει περιμετρικό σκελετό, τα αμορτισέρ αερίου λαδιού με μπουκάλες πίσω και το κοντέρ "μηχανής" είναι ωραίος "τσαμπουκάς" να το πω.
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.416
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Πολύ σωστά τα λες.
Τα υπερπαπια είναι για όσους έχουν ήδη μια μηχανή και δεν θέλουν μια δεύτερη μικροτερη αμιγώς μοτοσυκλέτα.
Απευθύνονται σε αυτούς που θέλουν την ευκολία και οικονομία του παλιού "χωρίς " μεγάλες παραχωρίσεις σε επιδόσεις.
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.416
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
@giamar το Magic 125 δεν μου αρέσει απο εμφάνιση γενικά. Αν ήτανε να έπαιρνα SYM παπί στα 125 κυβικά θα έπαιρνα το VF125 που είναι και κουκλί κιόλας. Ειδικά αυτό το εφέ στα πλαστικά πάνω απο το μοτέρ που δίνει την εντύπωση οτι έχει περιμετρικό σκελετό, τα αμορτισέρ αερίου λαδιού με μπουκάλες πίσω και το κοντέρ "μηχανής" είναι ωραίος "τσαμπουκάς" να το πω.
Αυτό σε φράγκα πόση η διαφορά μεταξύ των 2 sym?
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Πάντως στον Βόλο πιο πολλά VF βλέπω απο GTR. Δυο GTR έχουμε όλα και όλα και το ένα είναι και ψιλοφτιαγμένο αλλά τα VF βλέπω τυπάδες στην ηλικία μου να τα οδηγάνε. Τα GTR αυτά έτσι όπως τους "έκοψα" είναι άνω των 40 χρονών. Άρα ίσως και να ισχυεί αυτό που λες.

Το VF125 είναι αυτό εδω

Μοτερικά είναι ίδιο με το Magic 125, 8.5 άλογα δηλαδή, ψεκασμός της Keihin (καλό αυτό), δισκόφρενα με CBS και όλα αυτά τα καλούδια του Euro 4. Ελάτε τώρα που δεν είναι όμορφο μηχανάκι, το φτιάξανε πάρα πολύ καλά.

Τιμή 2100€ νομίζω έχει ίδια τιμή πάνω κάτω με το Astrea Grand 110i της Honda. Σε σχέση με το προηγούμενο το Magic (το οποίο δεν βγαίνει κούτα πλέον) δεν έχω ιδέα, αλλά φαντάζομαι ή στην ίδια τιμή να ήτανε ή και λίγο πιο χαμηλά κατά 200€ περίπου, θα σε γελάσω. Το Magic το θυμάμαι το 2016, νομίζω όταν ήμουνα 1ο έτος. Το θυμάμαι γιατί ένα παιδί απο το τμήμα μου το είχε πάρει καινούριο τότε. Ίδια τιμή φαντάζομαι πρέπει να είχε περίπου με το VF125.
 
Top Bottom