Μεταξύ on-off και street, αυτό έχει να κάνει με τα γούστα και τις απαιτήσεις του εκάστοτε αγοραστή.
Εγώ για παράδειγμα, σαν αναβάτης, είμαι καθαρά ταξιδιάρης, οδηγάω "τουριστικά" να το πω. Θα προτιμήσω δηλαδή, μια on-off μοτοσυκλέτα, γιατί προσφέρει πιο άνετες βόλτες/ταξίδια, ειδικά σε δικάβαλο (που παίρνω συχνά) και μπορώ να μπω και κάνα χώμα αμά το θελήσω. Αντίθετα, τα στριτ θα "θυσιάσουν" λιγάκι την άνεση, για χάρη μιας πιο σπορτίδικης οδήγησης, κάτι που εμένα δεν με ενδιαφέρει. Δεν το έχω σαν κριτήριο αγοράς δηλαδή. Φυσικά είναι και το γούστο προφανώς, δηλαδή να βλέπεις κάτι και να λες "ωραίο, γουστάρω που το οδηγάω".
Αυτή είναι η γνώμη μου σαν Τάσος, εσύ σαν Γιάννης, θα επιλέξεις όποια μηχανή σου αρέσει και σε καλύπτει.
Πάντως μιας και λες για naked, κοίτα και για αυτό:
Suzuki GS500E.
Εντός του budget σου, αρκετό γκάζι για βόλτες-ταξίδια και κυριολεκτικά αλεξίσφαιρος κινητήρας. Μην σε τρομάζει η εικόνα, από κοντά είναι μαζεμένο σε διαστάσεις. Σαν γκάζι δεν θα σου "φύγει" από τα χέρια, είναι αρκετά γραμμικό και φιλικό. Το μόνο αρνητικό, είναι τα καρμπυρατέρ, δεν είναι δηλαδή τόσο τεχνολογικά φρέσκο όπως ένα CBR250 ή ένα Ninja 250. Βέβαια δεν χρειάζεται να ανησυχείς για μπεκ, αντλίες βενζίνης κλπ. Εδώ και σε ψεκαστό παπί, ανάβει ένα check engine και τρέμει η ψυχή σου (και το πορτοφόλι σου παρέα).
Γενικά περί συντήρησης/ευκολίας, όλες αυτές οι μηχανές στο Α2 (και ως 2500€) είναι αρκετά φιλικές για τον αρχάριο αναβάτη. Σε κόστος συντήρησης πες, στην "χειρότερη" να είναι δικύλινδρο και να θελήσει ένα μπουζί παραπάνω. Τα πιο "ακριβά" θα είναι τα λάστιχα και τα αλυσιδογράναζα. Και το ακριβά μέσα σε " " γιατί σε όλες τις μηχανές αυτά τα δυο παίζουν κοντά στο 100αρικο ή τα ξεπερνάνε μερικές φορές. Τα λάστιχα πχ θα πάνε πάντα ένα 200κατι €