kordix
new member
- Δημοσιεύσεις
- 459
- Ηλικία
- 50
- Μοτοσυκλέτα
- GS 1150, CCM 404, GASGAS EC 300
- Όνομα
- Κόρδας Κωνσταντίνος
Έχω πιάσει κατα καιρούς πολλές φορές την συζήτηση με νεώτερους αναβάτες (ειδικά πρωτάρηδες) για το ποια μηχανή να πάρουν. Με το που κάνω κάποιες προτάσεις οι αγαπητοί φίλοι (επηρεασμένοι απο τα Fora, τα social media, το μαρκετινγκ και τα vlog στο Youtube) αντιδρούν στις προτάσεις που κάνω με σχεδόν παρόμοιο τρόπο:
1. Αααα, αυτό ρε συ δεν στρίβει!
2. Δεν πάει ρε! Έχει 30 χλμ τελική λιγότερα από το "τάδε"
3. Ο Μήτσος που το έχει ο μπατζανάκης του κουμπάρου του μου είπε πως αν αφήσεις τα χέρια κουνάει στα 190 χλμ/ωρα
4. Πωωωωω, παλιά τεχνολογία ρε φίλε! Εδώ βγηκαν μηχανάκια με traction control και DCT και εσύ μου λες να πάρω το απλό;
5. Με Καρμπιρατέρ;;; Και δεν μου λες θείο; ο Νώε έβαλε ένα με θηλυκό καρμπιρατέρ και ένα με αρσενικό καρμπιρατέρ στην κιβωτό;
6. Τα Ευρωπαικά χαλάνε
7. Τα Ιαπωνικά σέρνονται
...και πολλά παρόμοια ακόμη
Εγώ δεν θα πω πως δεν υπάρχει ψήγμα αλήθειας σε αυτά που θα διαβάσουν οι νέοι φίλοι στα φόρα. Κάποια μοντέλα δεν στρίβουν σαν κάποια άλλα. Κάποια μοντέλα είναι πιο ψόφια απο κάποια άλλα. Επίσης κάποια χαλάνε σε σημεία κάπως πιο συχνά ή καταναλώνουν λίγο περισσότερο. Απλά πολλοί νέοι αναβάτες (αλλά και παλιοί, μην κρυβόμαστε) ρουφάνε σαν σφουγγάρια αυτά που διαβάζουν στα φόρα, και χωρίς καν να έχουν δει κάποια μοντέλα από κοντά, παπαγαλίζουν τις αλήθειες άλλων.
Εγώ απλά θα πω πως μεταξύ δέκα μοντέλων (όποιων 10 θέλετε) σε όποια κατηγορία και αν βρίσκονται, ο μέσος αναβάτης δεν θα φέρει κανένα στα όρια του. Το πιο αργό και άστριφτο να πάρει, πάλι δεν θα το φτάσει στα όρια του. Από ένα οδηγικό επίπεδο και πάνω αρχίζεις να καταλαβαίνεις διαφορές και είναι κυρίως σε ταχύτητες πέραν του νόμιμου ορίου. Οι μόνες διαφορές που μπορεί εύκολα να καταλάβει κάποιος είναι σε:
-Ανεμοκάλυψη
-Άνεση
-Κατανάλωση
-Φρένα
-Ευελιξία
για ποιο σύνθετα πράγματα μόνο οι πιο πεπειραμένοι αναβάτες.
Συμφωνώ 100%.
Θέλω να συμπληρώσω μόνο πως στα τελευταία πανάκριβα μοντέλα η ενεργητική ασφάλεια έχει κάνει άλματα, με την χρήση των ηλεκτρονικών.
Μεγάλο δώρο για έναν έμπειρο ή προσεκτικό αναβάτη που θα τον βοηθήσουν να κινηθεί με μεγαλύτερη ασφάλεια και μεγάλη παγίδα για τον νέο ή αφελή μοτοσυκλετιστή που θα φλερτάρει με το όριο πιστεύοντας πως τα ηλεκτρονικά θα τον κρατήσουν στον δρόμο ότι και να γίνει.