TENERE 700 TEST DRIVE.... πάρτε σεντόνι
Γεια σας φίλοι μου. Ήρθε η πολυπόθητη μέρα δοκιμής του T 700 της Yamaha. Το ραντεβού ήταν κλεισμένο για τις 14.00, έφτασα σχεδόν καμιά ωρίτσα νωρίτερα και έτσι είχα την ευκαιρία να δω και να ρωτήσω τους υπεύθυνους διάφορα. Πέτυχα και τους διάφορους δημοσιογράφους των περιοδικών.
Η υποδοχή της Yamaha άριστη με κέρασμα δροσιστικών, τέντες με καθίσματα και σκιά που ήταν απαραίτητη καθώς φτάσαμε εκεί το 38άρι. Τακτοποίηση της μικρής χαρτούρας και αναμονή μέχρι να τελειώσουν οι δημοσιογράφοι κλπ. Το προσωπικό της εταιρίας άριστο, ευγενέστατο και πρόθυμο να σου λύσει όποια απορία υπάρχει.
Τα εργαλεία αφού τα έλεγξαν και τα έπλυναν από τους προηγούμενους μπήκαν στην σειρά για εμάς τους επόμενους.
Η πρώτη ματιά στην αναμονή ήταν με ανάμεικτα συναισθήματα για το τι θα είναι αυτό το μηχάνημα.
Εκ πρώτης όψεως ανάποδα μπροστινά 43αρια ΚΥΒ με μπρέμπο διπίστονες δαγκάνες, σέλλα φλοίδα που δεν μου καθότανε στο μάτι καλά και φοβόμουν για τις συνέπειες της, σφηνοειδείς ουρά που σχεδιαστικά έρχεται από τα άγρια και για 2ο συνεπιβάτη δεν είναι ότι καλύτερο. Σκελετός σιδερένιος, φωτιστικά λεντ της μοδός, όργανα που έχουν όλες τα απαραίτητα και σχεδιαστικά παραπέμπουν όπως και η συνολική μάσκα εμπρός από τα αγωνιστικά αλλά δεν είναι φυσικά. Τα λάστιχα που είχε πάνω ήταν Pirelli Scorpion Rally STR με διαστάσεις εμπρός 90/21, πίσω 150/18, με ακτίνες οι ζάντες και σαμπρέλα.
Δεν διαθέτει ηλεκτρονικές υποβοηθήσεις όπως traction control, παρά μόνο ABS το οποίο μπορεί να το κλίσει ο χρήστης.
Τα ευρωπαϊκά Τ700 θα είναι κατασκευασμένα στην Γαλλία ενώ αυτά της Αμερικής στην Ιαπωνία.
Ντεπόζιτο καυσίμου χωρητικότητας συνολικά 16 λίτρων. Ύψος κάτω μέρους ποδιάς από έδαφος 24 εκ. !! ΌΤαν το είδα είπα από μέσα μου ωωχχ δεν θα φτάνω με ύψος 1.75.
Συμπλέκτης απλός κλασικός που πηγαίνει στο κιβώτιο με αξονάκι μετάδοσης σαν ωστήριο.
Λαδάκια κάθε 10.000 χλμ και βαλβίδες κάθε 25. 000 χλμ σύμφωνα με τον κατασκευαστή γιατί εδώ καμιά φορά ξέρετε τι συμβαίνει...."άλαζετα κάθε 3000 χλμ αν μπορείς, αλλιώς στα 5000 χλμ." γνωστή ατάκα.
Κινητήρας ο γνωστός, αλλά με διαμόρφωση για αυτό το εργαλείο.
Περί ομορφιάς και χρώματος δεν σχολιάζω γιατί αυτό είναι καθαρά υποκειμενικό.
Το πίσω μέρος δεν είναι για τα γνωστά φορτώματα και προϋποθέτει έξτρα ενίσχυση σαν αξεσουάρ για μπαγκαζιέρα. Άλλωστε δεν είναι ο χαρακτήρας της συγκεκριμένης για μπαγκαζιέρα, δεν θα τις ταίριαζε καθόλου. Το ιδανικό της φόρτωμα 2 σαμάρια και 1 λουκάνικο για μένα αν και η εταιρία δίνει και πλαϊνές αλουμινίου. Αξεσουάρ πάρα πολλά, αναλόγως αναγκών, ορέξεως και τσέπης.
Τα πλαστικά σαν ποιότητα συναρμογής και υλικό μια χαρά.
Το ψυγείο προστατεύεται με πλαστικά πτερύγια που βλέπουν δεξιά - αριστερά μισό / μισό. Το μπροστινό φτερό σηκωμένο τόσο όσο πρέπει και καλύπτει πολύ καλά τα ανάποδα καλάμια.
Γενικά τεχνικά χαρακτηριστικά μπορείτε να τα βρείτε στην ιστοσελίδα
https://www.yamaha-motor.eu/gr/el/products/offroad-motorcycles/adventure/t-n-r-700/techspecs/
Τιμούλα 10.000 ευρώπουλα. Εδώ θα κάνω την κριτική μου στο τέλος μαζί με την συνολική εικόνα της.
Τώρα αν ξέχασα κάτι.... και το θυμηθώ θα το προσθέσω στη συνέχεια.
Ήρθε η ώρα να την καβαλήσω.......
Επισημαίνω ότι έγινε χωρίς να ρυθμιστεί η προφόρτιση του ελατηρίου πίσω για το βάρος μου, επίσης εμπρός δεν έχει προφόρτιση ελατηρίου αλλά όλα τα άλλα μαζί με 21 εκ διαδρομής.
Με το που ανεβαίνω περιέργως φτάνω κάτω μια χαρά με την στάνταρντ σέλα, νιώθω ότι είμαι πάνω σε μια πάρα πολύ καλή ανάρτηση. Δυστυχώς το περιστροφικό υδραυλικό της προφόρτισης πίσω δεν με βολεύει για να το πιάσω εν κινήσει παρόλο τον ισχυρισμό της Yamaha ότι γίνεται.
Το μοτέρ παίρνει εμπρός πρόθυμα με μια πολύ γλυκιά λειτουργία χωρίς κραδασμούς.
Ξεκινάμε... θέση οδήγησης ελαφρά πάνω και όχι μέσα, άλλωστε έχει άλλο χαρακτήρα το εργαλείο. Κουμπώνει η πρώτη με περίεργη αίσθηση, ξεκίνησαν οι αλλαγές γρήγορα καθώς το γκρουπάκι ήταν γρήγορο. Η ταχύτητα ανεβαίνει με φανταστικούς ρυθμούς πολύ όμορφα και γραμμικά χωρίς περίεργα, γίνεται ξεκάθαρο ότι έχει δύναμη. Η απόκριση του γκαζιού στο χέρι πολύ σωστή. Η διαδρομή ήταν από την πίστα, όλη την ανοδική διαδρομή για Άγ. Μερκούριο, στη συνέχεια μέσα στην Ιπποκράτειο πολιτεία όπου και ξεκινά η κάθοδος για την επιστροφή στην πίστα. Όσοι γνωρίζουν την διαδρομή καταλαβαίνουν την φύση της διαδρομής, γενικά είναι στριφτερή, στενή με κακής ποιότητας οδόστρωμα, τυφλές στροφές κλπ.
Ανεβοκατεβάζω ταχύτητες ανάλογα που ήμουν, το εργαλείο ΔΕΝ ΔΙΣΤΑΖΕΙ πουθενά να σου δώσει αυτό που του ζητάς από όποια άποψη και να το σκεφτώ, θέλω γκάζι, θέλω να στρίψω κοφτά, ανοιχτά και να διορθώσω μέσα, όπως και χρειάστηκε όταν ένας άτσαλος μπροστινός βρέθηκε με λάθος γραμμή σε μια στροφή και αναγκάσθηκα να φρενάρω μέσα στη στροφή και να διορθώσω μέσα σε αυτή. Το εργαλείο ακλόνητο ότι του είπα το έκανε αγόγγυστα. Έχω πάθει πλάκα με το πως αποδίδει το μοτέρ χωρίς κλυδωνισμούς ελαστικότητας από το πλαίσιο και τις αναρτήσεις. Από τα φρένα στα 160 σε ασύλληπτο ρυθμό και ξανά στα φρένα με απόλυτη ασφάλεια για να μπεις σε μια κοφτή στροφή. Αν θες να το σηκώσεις γίνεται και μόνο με την σκέψη.
Η σέλα δεν με κουράζει αν και στο μάτι φαίνεται φλοίδα, συνεχίζω να κυνηγώ τον Σωτήρη όπου είναι ο υπεύθυνος της διαδρομής, έχω κολλήσει από πίσω του και το απολαμβάνω αλλά κάπου κάπου το μαζεύει για να μας προφτάσουν όλοι.
Τα λάστιχα ήταν αυτά που ανέφερα παραπάνω, έδειξαν εξαιρετική απόδοση στην κάκιστη άσφαλτο αν και σε κάποια σημεία τα είχα τα μικρογλιστρήματα και δεν άφηναν τον χαρακτήρα της μηχανής να ξεδιπλωθεί τελείως στην άσφαλτο αφού ήταν αρκετά ταλαιπωρημένα και 70/30. Ίσως μια άλλη επιλογή ελαστικών σε αυτή την κατηγορία να είναι καλύτερη γιατί στο νερό θα πρέπει να "κρατάς αυγά στο τιμόνι και το γκάζι" για να την βγάλεις καθαρή. Εκεί ίσως θα κέρδιζε η μηχανή αν της είχαν τοποθετήσει ένα Traction control με 2-3 βασικά προγράμματα και αυτό της λείπει πραγματικά.
Ανηφόρες, κατηφόρες στροφιλίκια απόλαυσα την διαδρομή με γρήγορους οδηγούς.
Η ανάρτηση αν και βυθίζεται λόγο της διαδρομής δεν σου δείχνει ούτε λεπτό ότι κάπου κάτι δεν πάει καλά είναι υπέροχη πραγματικά, τα φρένα υποδειγματικά.
Παιδιά η μηχανή είναι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ, και καλοστημένη με όμορφη απόδοση και με στοχευόμενο χαρακτήρα και κοινό. Είναι ένα εργαλείο που όταν ανέβεις πάνω του σου λέει "θα καταπιώ τους δρόμους και τους χωματόδρομου μαζί". Σε φτιάχνει γενικά. Είναι ένα εργαλείο 50/50, αυτό είναι και είναι υπέροχο το πως μπορεί να αποδώσει 100% και στο χώμα αλλά και στην άσφαλτο. Πάντα με το κατάλληλο λάστιχο ανάλογα τον προορισμό και την όρεξη.
Τι δεν μου άρεσε.
1. Το κιβώτιο κολλούσε στις προς τα κάτω αλλαγές ειδικά με χαμηλές στροφές με απαράδεκτη αίσθηση. Από τα χειρότερα που έχω δοκιμάσει. Εδώ μετά από συζήτηση με τους υπεύθυνους, πήρα για επαναληπτική δοκιμή ένα άλλο καθώς και ένα XSR 700 που φοράνε τα ίδια και εκεί κατάλαβα ότι απλά μου έκατσε το προβληματικό λόγο της άσχημης χρήσης από τους μέχρι τώρα κάγκουρες? στα 3000 χλμ μόνο?, δεν ξέρω έχω μια επιφύλαξη πάνω σε αυτό. Η πραγματική αίσθηση των άλλων όμως ήταν βελούδο με ξεκάθαρες πολύ όμορφες αλλαγές. Άλλο κιβώτιο τελείως, γλυκό και ξεκάθαρο.
2. Η ανεμοκάλυψη σε ταχύτητες πάνω από 100 χλμ ήταν μικρή και με πολύ θόρυβο, είναι κάτι που θα κουράσει σε πολύωρες διαδρομές.
3. Μικρή αυτονομία λόγο μικρού ντεπόζιτου. Ο κατασκευαστής δίνει 350 χλμ, είναι σίγουρο ότι το εργαλείο τσιμπάει κάτι παραπάνω και σε πραγματικές συνθήκες θα μικρύνει αρκετά.
4. Το εργαλείο είναι μόνο για ένα (1) άτομο που θέλει να ταξιδέψει οπουδήποτε. Ο 2ος δεν υπάρχει σε αυτήν την σέλα ότι και να μου λέει κάποιος. Κάποιες δοκιμές που έγιναν από κάποιους μου προκάλεσαν γέλιο. Ειδικά αν έχεις και κάποιο τονάζ ένας και μόνο αυστηρά. 2ος μόνο για καμιά μικρή βολτίτσα που θα πάρει αγκαλιά τον οδηγό μιας και δεν παίζουν χειρολαβές κλπ. Ιδανική για να φορτώσεις πιπίνι να σε πάρει αγκαλιά και να την νιώθεις πάνω σου μέχρι να φτάσεις, σύντομα και όχι μακριά, μέχρι να φτάσεις στον αντικειμενικό σκοπό.
5. Ο πίνακας οργάνων ταλαντεύεται πάρα πολύ
6. Ζάντες με σαμπρέλα? (για μένα αρνητικό). Ίσως οι πιο ειδικοί του χώματος να το θέλουν εγώ όχι.
7. Από την δεξιά μεριά έβρισκε το πόδι μου πάνω στον κινητήρα καθώς προεξέχει αρκετά τμήμα του κινητήρα. Μόνο από δεξιά στο μέρος του συμπλέκτη ήταν νομίζω.
8. Ηλεκτρονικά συστήματα, τουλάχιστον Traction Control δεν υπάρχει. Μόνο ABS. Σε εμένα που περνώ και χιόνι τον χειμώνα το θεωρώ απαραίτητο.
9.Τιμή 10.000 χιλιάρικα, τα αξίζει μετά από την συνολική εικόνα ? Για εμένα ΟΧΙ. Θα μπορούσα να συμφωνήσω με αυτήν μόνο αν υπήρχε και Traction Control.
Όμως σαν εργαλείο είναι πραγματικά υπέροχο με εξαιρετική απόδοση που απευθύνετε σε συγκεκριμένο κοινό. Θα το αγόραζα αν είχε και Traction Control και έκανα βόλτες μόνος. Κάτω από αυτήν την οπτική είναι απλά απίστευτο, τίμιο στα λεφτά και σε αυτό που σου δίνει και σαν απόδοση, γενικότερα είναι ένα μικρότερο KTM 790 που ναι μεν έχει τα πάντα αλλά η τιμή του είναι αλλού.