XT 600 Ρύθμιση βαλβίδων.

N

notakos600

Guest
Θα ασχοληθούμε με τη διαδικασία ρύθμισης των βαλβίδων στο ΧΤ 600.

Εργαλεία που θα χρειαστούμε:

1) Κατσαβίδι με πλατιά μύτη.
2) Καρυδάκι ή σωληνωτό για την περιστροφή του στροφάλου.
3) Φίλερ για τη μέτρηση των διακένων.
4) Πιθανά, o’rings για τα καπάκια των βαλβίδων.
5) Ρεγουλατοροστροφέας για τους ρεγουλατόρους των βαλβίδων.
6) Πολύγωνο ή γερμανοπολύγωνο για το κόντρα παξιμάδι των βαλβίδων.


Αφαιρούμε τα καπάκια των βαλβίδων και με ένα πλατύ ίσιο κατσαβίδι ή ένα κέρμα με μια πένσα αφαιρούμε τη βίδα περιστροφής του στροφάλου.



Σφυρί και σφυροκατσάβιδο για την βίδα-τάπα χωρίς να αφήσουμε σημάδι.



Οι βαλβίδες ρυθμίζονται σε συγκεκριμένη θέση του στροφάλου, η οποία είναι σημαδεμένη πάνω στο βολάν με το σύμβολο Τ.
Περιστρέφοντας τον στρόφαλο με φορά αντίθετη από των δεικτών του ρολογιού με το κατάλληλο κλειδί, κοιτάμε από το αντίστοιχο ματάκι μέχρι να δούμε το σημείο Τ.
Σιγουρευόμαστε πιάνοντας τα κοκοράκια για να δούμε αν έχουν τζόγο, αν δεν έχουν γυρίζουμε τον στρόφαλο κατά μια περιστροφή και είμαστε έτοιμοι για να ρυθμίσουμε τις βαλβίδες μας.
Προσέχουμε καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας να μη φύγει ο στρόφαλος από το σημείο Τ.



Έχοντας βρει τη σωστή θέση του στροφάλου βάζουμε το φίλερ με το διάκενο που πρέπει να έχει η βαλβίδα, περιστρέφουμε απαλά δίχως δύναμη τον ρεγουλατόρο μέχρι να αρχίσει να σφίγγει το φίλερ που το κινούμε συνεχώς ανάμεσα στο στέλεχος της βαλβίδας και τον ρεγουλατόρο.
Κρατώντας τον ρεγουλατόρο σταθερό σφίγγουμε το κόντρα παξιμάδι(εδώ θα μας ήταν πολύ χρήσιμος ο ρεγουλατοροστροφέας).
Χοντρικά η αίσθηση που θα πρέπει να έχουμε στο φίλερ είναι η αίσθηση που έχουμε ανοιγοκλείνοντας απαλά ένα κουτί σπίρτα.
Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία και για τις υπόλοιπες βαλβίδες.
Στο τέλος ξαναμετράμε τα διάκενα για τυχόν λάθη, αλλάζουμε τα o’rings στα καπάκια των βαλβίδων και τελειώσαμε.




Εύχομαι καλή ενασχόληση.

Φωτό: περιοδικό ''Μοτό''.
 
Last edited by a moderator:
Top Bottom