- Δημοσιεύσεις
- 26.749
- Ηλικία
- 62
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
TEST - KTM 1290 Super Duke R 2020 - Αποστολή στην Πορτογαλία
To να αποκαλέσεις κάποιον “κτήνος”, είναι σίγουρα υποτιμητικό! Στην περίπτωση των μοτοσυκλετών όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Όταν σε αυτές απονέμεται ο τίτλος “κτήνος”, το ενδιαφέρον μας πολλαπλασιάζεται για αυτές, άλλωστε ποιος δεν θα ήθελε να βιώσει την πρόκληση εξημέρωσης ενός “κτήνους”;
Όπως και στο μοντέλο του 2014 έτσι και τώρα η KTM, αποκαλεί την νέα αυτή έκδοση του 1290 Super Duke R, “κτήνος”. Για το 2014, ο χαρακτηρισμός αυτός ήταν απόλυτα ακριβής! Μια γυμνή μοτοσυκλέτα απόδοσης 180 ίππων η οποία όχι μόνο ήταν υπερβολικά ισχυρή έναντι του naked ανταγωνισμού αλλά έμπαινε και στα “χωράφια” των superbikes! Το άνοιγμα του γκαζιού σε αυτή την μοτοσυκλέτα χαρακτηρίστηκε από πολλούς ως μια άκρως εθιστική, αλλά απολύτως νόμιμη εμπειρία. Ήταν απλά τρελό!
Ωστόσο οποιαδήποτε σύγκριση με τον “χειρουργικό” τρόπο που διαχειρίζονταν αντίστοιχες αποδόσεις τα superbike της εποχής εκείνης, ήταν απλά ατυχής. Ο καταιγιστικός και κτηνώδης (για να μην ξεχνιόμαστε…) τρόπος με τον οποίο το 1290 Super Duke R έβγαζε την δύναμη του, δυσκόλευε το πίσω αμορτισέρ. Όσο και αν προσπάθησαν πολλοί να διορθώσουν την κατάσταση με ρυθμίσεις ή ακόμα και με αντικατάσταση του αμορτισέρ, το αποτέλεσμα ήταν ελάχιστη, στην καλύτερη των περιπτώσεων βελτίωση.
Το ζήτημα είχε να κάνει με το …DNA της μοτοσυκλέτας. Το ζύγισμα, το πλαίσιο, η χωροταξική τοποθέτηση του μοτέρ, όλα αυτά ήταν “οk” αλλά όχι τόσο… “ok”, για να διαχειριστούν 180 ίππους. Αυτό δεν ήταν ένα “κτήνος” που μπορούσε να δαμάσει εύκολα ο καθένας και παρά το ότι το πακέτο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων με το οποίο εξοπλιζόταν η μοτοσυκλέτα έκανε ότι μπορούσε για αυτό, το αποτέλεσμα ήταν αναπόφευκτο: θα έπρεπε να “παλέψεις”!
Όποιος γνωρίζει την φιλοσοφία της KTM, θα ξέρει ότι η θέση της εταιρείας σήμερα, οφείλεται πρωτίστως στην σκληρή δουλειά, στην αφοσίωση και στην συνεχή προσπάθεια για βελτίωση. Ακούνε, σημειώνουν και προσπαθούν να φτιάξουν τα πράγματα. Αμέσως μετά την παρουσίαση του 1290 Super Duke R του 2014, ξεκίνησε η εξέλιξη της νέας έκδοσης, με το πρώτο στάδιο αυτής να αποτελεί τα μηνύματα που λάμβαναν απ όσους το οδηγούσαν.
Κάπως έτσι φτάσαμε στο σήμερα, με την νέα έκδοση της μοτοσυκλέτας, να μας περιμένει να την οδηγήσουμε στους δρόμους που διατρέχουν τα νότια παράλια της Πορτογαλίας αλλά και σε έξι εικοσάλεπτους γύρους, στην πίστα του Portimao. To βράδυ πριν την ημέρα της οδηγικής επαφής, το bar του ξενοδοχείου που είχαμε καταλύσει οι δημοσιογράφοι, άδειασε από νωρίς, καθώς όλοι μας νοιώθαμε, ότι μας περιμένει ένα δύσκολο πρόγραμμα. Ο καλός ύπνος, ήταν επιβεβλημένος λοιπόν.
Το να βρίσκεσαι στην σέλα ενός naked 180 ίππων, είναι σίγουρα μια απαιτητική σωματικά διαδικασία αλλά μέσα στα πρώτα μέτρα, το νέο Super Duke σου δίνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα... ευκολίας, σε σχέση με τον προκάτοχο του. Η θέση οδήγησης είναι παρόμοια αλλά αισθάνεσαι άμεσα μικρές εργονομικές αλλαγές προς το καλύτερο, που τελικά στο σύνολο τους, κάνουν διαφορά. Ωστόσο οι αναρτήσεις είναι αυτές στις οποίες οφείλεται η μεγαλύτερη βελτίωση της μοτοσυκλέτας. Η KTM τοποθέτησε στο νέο Super Duke R, αναρτήσεις της σειράς Apex από την WP και αυτές είναι αδιαμφισβήτητα πολύ καλές μονάδες! Επιπρόσθετα, το πιο σημαντικό στοιχείο, είναι η προσθήκη μοχλικού συστήματος στην έδραση του πίσω αμορτισέρ, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα μια πιο “ομοιογενή” συμπεριφορά των αναρτήσεων, ως σύνολο. Η προσθήκη του μοχλικού συστήματος,επέτρεψε και την χρήση αμορτισέρ μεγαλύτερης διαδρομής και αυτό έχει θετικό αντίκτυπο στην άνεση, κάτι που διαπίστωσα περνώντας διαδοχικά σαμαράκια στους δρόμους της Πορτογαλίας.
Βέβαια, η μοτοσυκλέτα παραμένει αρκούντως sport σε φιλοσοφία και σε στήσιμο, δεν γίνεται αλλιώς με αυτό τον κινητήρα να βρίσκεται στο πλαίσιο της. Ο χαρακτηρισμός “κτήνος” εξακολουθεί να αποδίδεται δικαιωματικά και πάει όλος σε αυτόν! Τα νούμερα είναι εξαιρετικά, όπως τα 140 Nm ροπής αλλά είναι πολύ περισσότερο η αίσθηση στο άνοιγμα του γκαζιού που δημιουργεί τις εντυπώσεις. Απίστευτες μεσαίες και ένα τσουνάμι ισχύος να σε χτυπά όπου και όπως αν ανοίξεις το γκάζι. Η επιτάχυνση είναι σοκαριστική και βάζει σε σοβαρή δοκιμασία χέρια και λαιμό.
Ο κινητήρας δεν έχει σε καμία περίπτωση “εκπολιτιστεί” παραμένει το ίδιο και ίσως ακόμα περισσότερο ακραίος!
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, το προηγούμενο Superduke δεν ήταν μια μοτοσυκλέτα δίχως ελαττώματα.. Το κλειδί για βελτίωση ήταν πρωτσίτως οι αλλαγές στις αναφερθείσα ανάρτησεις, η τοποθέτηση του κινητήρα σε νέα θέση στο πλαίσιο (38 mm υψηλότερη) και η βελτίωση της ακαμψία του ίδιου του πλαισίου. Για να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο, τα carters της LC8 μονάδας, έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στους μηχανικούς να χρησιμοποιούν τον κινητήρα ως φέρον μέρος του πλαισίου. Το σημείο άρθρωσης του ψαλιδιού, βρίσκεται επίσης σε νέα θέση. Ευτυχώς, το Superduke διατηρεί την πανέμορφή μονόμπρατση διάταξη, με την ενισχυτική γέφυρα να βρίσκεται πλέον στην κάτω πλευρά, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα μια εντυπωσιακή αύξηση της ακαμψίας κατά 50%! Τέλος, η KTM εξόπλισε την μοτοσυκλέτα με νέους τροχούς, οι οποίοι είναι ελαφρύτεροι αλλά και πιο στιβαροί.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ....