Oι οδηγοί μοτοσυκλέτας δεν ήταν ποτέ παιδιά της εκκλησίας

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.175
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)

του Mat Oxley



Σε περίπτωση που πιστεύετε ότι στο παρελθόν τα πράγματα ήταν διαφορετικά, διαβάστε κάτι που είχα γράψει το 2003.


Στο γερμανικό GP των 250 κ.εκ. το 1994, ο Max Biaggi απάντησε στον Doriano Romboni που τον κατηγόρησε για βρώμικα κόλπα στον τελευταίο γύρο το εξής: “εδώ κάνουμε αγώνες δεν παίζουμε κλασική μουσική.


Δεν υπάρχει ούτε ένας πετυχημένος οδηγός στον κόσμο που να μην ακολούθησε έστω και λίγο την βρώμικη οδό, στο δρόμο προς την δόξα.

Αυτό που διαπίστωσα και μου έκανε εντύπωση κατά την διάρκεια της έρευνάς μου για το συγκεκριμένο θέμα είναι ότι μόνο οι αθλητές που έχουν αποσυρθεί μιλάνε ανοιχτά γι’ αυτό, αντίθετα με αυτούς που αγωνίζονται ακόμη οι οποίοι δεν δέχονται τίποτα από αυτά.


Είναι πολλά τα βρώμικα κόλπα στην πίστα, με πιο γνωστό το να βγάζεις σιγά σιγά τον αντίπαλο από την γραμμή του μπαίνοντας σε μία στροφή. Μετά μιλάμε για πιο χοντρά κόλπα, πχ το να κλείσεις το γκάζι απότομα αναγκάζοντας τον πίσω σου να σε αποφύγει και έτσι να χάσει πολύτιμο χρόνο. Και τέλος μιλάμε για τα πολύ σκληρά κόλπα, του να συγκρουστείς πχ με έναν αντίπαλο επίτηδες, ή να του κλείσεις το γκάζι, ή να τον κλωτσήσεις!


Ακόμα και θρύλοι όπως ο Kenny Roberts ή ο Mick Doohan παραδέχονται με περηφάνεια ότι “έπαιξαν βρώμικα”. Μιλάμε για πόλεμο εκεί μέσα στην πίστα, είτε μας αρέσει είτε όχι. Οι αγώνες είναι ένα άγριο παιχνίδι τεστοστερόνης που συνοδεύεται από μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού. Μπορεί να ήταν όμορφο αν ήταν τίμιο αλλά δεν λειτουργεί ακριβώς έτσι.


Ακόμη και τον καιρό των …ιπποτών, δηλαδή στην δεκαετία του’50 ή του ’60 έχουμε ακούσει ιστορίες για αγρίους, ακόμη και για οδηγούς που …έφτυναν ο ένας τον άλλον μέσα από τα κράνη τους, κατά τη διάρκεια του αγώνα.


Αλήθεια τώρα, αν θέλετε να δείτε αγάπες και λουλούδια καλύτερα διαλέξτε άλλο σπορ.


Ο Roberts δεν ήταν από τους χειρότερους. Επιμένει ότι ποτέ δεν πέταξε κανέναν έξω από την πίστα κατά τη διάρκεια ενός αγώνα αλλά το σκηνικό στις ΗΠΑ ήταν διαφορετικό, κάνοντάς τον να πάρει δίκαια το στέμμα των βρώμικων κόλπων πριν γίνει πρωταθλητής στα 500 κ.εκ. το 1978, το 1979, και το 1980.


Κάποια φορά, μέσα σε μία στροφή, ένιωσα τον λεβιέ του συμπλέκτη ενός οδηγού στο δεξί μου πόδι και περνώντας τον έριξα κάτω. Μετά το τέλος του αγώνα ήρθε να μου ζητήσει το λόγο και του απάντησα ότι ο λόγος ήταν ότι είχε βάλει το λεβιέ πάνω στο πόδι μου. Άρχισε να μου φωνάζει ότι τον πέταξα κάτω και τέτοια και του είπα “κοίτα την επόμενη φορά που θα το ξανακάνεις θα σε πετάξω πάλι κάτω”. Έτσι έχουν τα πράγματα, τι να κάνουμε”
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.175
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Ο Doohan από την άλλη πλευρά, ο οδηγός με το ανελέητο ταλέντο που κυριάρχησε στα GP στα τέλη του 1990, έμεινε στην ιστορία τόσο για το εκπληκτικό του ταλέντο όσο και για την αδίστακτη επιθετικότητά του.


Δεν θα έλεγα ότι έχω πετάξει ανθρώπους εκτός πίστας, ίσως τους έχω βοηθήσει λίγο να βγουν”, λέει ο Αυστραλός. “Όταν κάποιος πιστεύει ότι μπορεί να σε περάσει από την εξωτερική, απλά ανασηκώνεσαι λίγο και αλλάζεις τη γραμμή σου. Έτσι υπάρχει μόνο ένα μέρος στο οποίο μπορεί να πάει ο αντίπαλος κι αυτό είναι εκτός της πίστας. Πιστεύω ότι είναι ένας ωραίος τρόπος για να συνετίσεις τον κόσμο και να τον επαναφέρεις στην πραγματικότητα δείχνοντάς τους ότι τα πράγματα δεν είναι όπως στον πρώτο τους αγώνα”.


Στο πρωτάθλημα του 1997 ο Doohan είχε κανα δυο “περιστατικά” με τον αυστραλό Anthony Gobert. Ο Gobert είχε την ατυχία να προκαλέσει τον Mick δημόσια και πλήρωσε το τίμημα στην πίστα.


Δεν είχε την πείρα των αγώνων τότε”, λέει ο Doohan. “Του έκανες μια καθαρή κίνηση και σου ερχόταν από άλλη γωνία, και τότε του έλεγες γεια σου βλάκα! για δοκίμασε αυτό! και την επόμενη στιγμή ήταν εκτός πίστας. Αυτός το εκλάμβανε αυτό ως βρώμικη οδήγηση”.

Ακόμη και ο συμπαθέστατος Niall Mackenzie είχε τις …στιγμές του, όπως για παράδειγμα στον αγώνα του 1998 στο Snetterton όπου πέταξε εκτός πίστας τον συναθλητή του επίσης οδηγό της Yamaha, Steve Hislop.

Ο Steve είχε μία επιρροή επάνω μου, ίσως λόγω κάποιου γεγονότος που είχε συμβεί νωρίτερα στην αγωνιστική μου καριέρα, κι έτσι δεν είχα πρόβλημα να τον βγάλω από τη μέση” είπε ο Mackenzie. “Ήταν η τελευταία στροφή και είχα στο μυαλό μου να του επιτεθώ σε ένα σημείο αλλά δεν μπόρεσα εκεί και το έκανα στο σικέην. Βγήκαμε και οι 2 εκτός πίστας. Το βράδυ που οδηγούσα για να φτάσω σπίτι μου σκεφτόμουν ότι αν το είχα κάνει αυτό στο σημείο που σκεφτόμουν εξαρχής, θα ήμασταν και οι 2 σοβαρά στο νοσοκομείο.

Λίγο νωρίτερα, σε έναν αγώνα με YamahaRD350LC στο Hockenheim, o Mackenzie θυμάται ένα σκληρό περιστατικό με έναν Γάλλο αντίπαλο. “Εγώ και οι Βρετανοί συμπεριφερθήκαμε σαν συμμορία”, λέει σήμερα. “Εγώ, ο Ray Swann, ο Graham Cannell και ο Kenny Irons τον είδαμε λίγο θερμόαιμο και πολύ νέο και αποφασίσαμε να του κάνουμε λίγο bullying κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών. Στο Hockenheim έχει μία μεγάλη ευθεία για slipstream, όταν μπαίνεις μπροστά κάποιος από πίσω σου κάνει slipstream. Κάθε φορά που ήταν η σειρά του, τον βγάζαμε εκτός πίστας. Αυτό γινόταν με σχετικά υψηλή ταχύτητα και έτσι δεν απορήσαμε που ο Γάλλος επέστρεψε στα pits κλαίγοντας. Την ημέρα του αγώνα δεν δημιούργησε σε κανένα Βρετανό πρόβλημα…


Από την άλλη πλευρά, στους αγώνες αντοχής, οι … αστείοι τύποι διασκέδαζαν κατά τη διάρκεια του 24ωρου αγώνα Bol d’Or κλωτσώντας τους διακόπτες του κινητήρα των αντιπάλων τους την ώρα που τους προσπερνούσαν στη μεγάλη ευθεία του Μistral στην πίστα Paul Ricard. Αυτό γενικά είναι πολύ διασκεδαστικό εκτός αν έρχεται ακριβώς από πίσω κάποιος άλλος οδηγός.
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.175
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Όλοι συνήθιζαν να λένε ότι ο Mackenzie ήταν πολύ …καλός για να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής. Τι να πούμε όμως για τον Loris Capirossi που πήρε τον παγκόσμιο τίτλο το 1998 στα 250 κ.εκ. πετώντας έξω από την πίστα τον Tetsuya Harada στον τελευταίο γύρο του τελευταίου αγώνα. Ο Capirossi όπως και ο Mackenzie ήταν γλυκούλης εκτός πίστας αλλά στον αγώνα ήταν άλλος άνθρωπος! Κάτι σαν τον Dr Jekyll και Mr Hyde.

O Mackenzie δεν θεώρησε την κίνηση του Capirossi ως προμελετημένη.


Ο Doohan θεωρεί ότι στην καριέρα του υπήρξε περισσότερο θύμα παρά …κακός. “Είχα να κάνω με ανθρώπους που σε πέταγαν έξω από την πίστα ακόμη και στην ευθεία”, λέει. Ο Wayne Gardner μου το έκανε στο Phillip Island το 1990 όταν τρέχαμε με 290 χιλιόμετρα. Με πέρασε και ξεκίνησε να με βγάζει έξω. Αναγκάστηκα να βγάλω το πόδι μου από τον εσωτερικό μαρσπιέ για να ισορροπήσω το βάρος μου και να μην βγω εκτός (παρεμπιπτόντως ο Gardner ποτέ δεν παραδέχτηκε ότι το έκανε).

Και ο Doohan συνεχίζει: Θα έλεγα ότι ο Gardner, ο Cadalora και ο Biaggi ήταν οι 3 χειρότεροι αντίπαλοι. Ο Biaggi ήταν αυτός που συν τοις άλλοις εκφόβιζε τους άλλους οδηγούς.

Ο εκφοβισμός είναι μεγάλο θέμα. Όλες αυτές οι κινήσεις δεν γίνονται για να κερδίσεις μια θέση πού και πού. Χρησιμεύουν και για να χτίσεις μία φήμη. Αν όλοι ξέρουν ότι είσαι τρελός θα φροντίσουν να μην βρεθούν στο δρόμο σου. Την επόμενη φορά που θα βρεθείς μαζί του στην πίστα θα είναι πιο εύκολο να κυριαρχήσεις.


Ο Doohan συμφωνεί: “Ο εκφοβισμός είναι το παν. Αν το κάνεις αυτό συνέχεια, έρχεται ένα σημείο που οι άλλοι αναβάτες σε αναγνωρίζουν με το που σε βλέπουν και σε αποφεύγουν γιατί ξέρουν ότι δεν θα τους κάνεις τη χάρη. Ναι βέβαια υπήρξαν πολλές φορές που τρόμαξα άλλους οδηγούς αλλά σίγουρα δεν φταίω αν αυτοί βγήκαν εκτός πίστας.


"Χρειάζεται να κτίζεις την φήμη σου από την πρώτη μέρα”, λέει ο Mackenzie. “Πρέπει να βάζεις τη σφραγίδα σου και να κάνεις τους άλλους να πιστέψουν ότι δεν θα κάνεις πίσω, γιατί αν μία φορά κάνεις πίσω, την επόμενη δεν θα σου επιτρέψουν να επιστρέψεις. Αν κάποιος σαν τον Troy Bayliss σου δείξει τη ρόδα του, ξέρεις ότι θα την γλιτώσει. Έτσι και στη Formula 1 ο Schumacher έχει κερδίσει αυτόν το σεβασμό και ξέρει ότι οι άλλοι γνωρίζουν ότι είναι εκεί”.

Βέβαια κι εδω ισχύει το ρητό “μάχαιραν έδωκες, μάχαιραν θα λάβεις”. Προσπαθείς να φοβίσεις τον αντίπαλο αλλά αν αυτός είναι πιο δυνατός και πιο κακός από σένα είναι πολύ πιθανό να το μετανιώσεις την επόμενη φορά που θα συναντηθείτε.


Σίγουρα θυμάσαι ποιος σου έκανε τι”, λέει ο Roberts.

Συχνά, αυτό που λες μέσα σου είναι: “Δεν θα δώσω σε αυτόν το μαλάκα ούτε έναν πόντο χώρο γιατί ούτε αυτός μου είχε δώσει την προηγούμενη φορά”.


Ο Schumacher ήταν πειθαρχημένος από τα αφεντικά της Formula 1 αλλά στους αγώνες μοτοσυκλέτας δεν υπάρχει επίσημη “τιμωρία” ίσως γιατί το στρίμωγμα μεταξύ των αντιπάλων στην πίστα είναι ρουτίνα. Περιστασιακά οι οδηγοί τιμωρούνται, όπως για πάραδειγμα ο Manuel Poggiali ο οποίος αποβλήθηκε από το ισπανικό GP γιατί πέταξε κάτω τον Alex de Angelis.

Κάποιες φορές αντιμετωπίζουν μια αυστηρή επίπληξη όπως ο Biaggi όταν έβγαλε εκτός πίστα τον Valentino Rossi στον τελευταίο γύρο του ιαπωνικού GP το 2001 στην πίστα Suzuka. Φυσικά δεν υπάρχει καμιά αμφοβολία ότι ο Biaggi πίστευε ότι o Rossi πήγαινε γυρεύοντας. Αποκλείεται να ήταν τόσο αγαθός ώστε να πιστεύει ότι ο Biaggi θα του άφηνε χώρο να τον περάσει από την εξωτερική.


Με άλλα λόγια αυτοί είναι οι αγώνες μοτοσυκλέτας -πρέπει να ξέρεις ότι δεν είσαι ο μοναδικός μανιακός μέσα στην πίστα.


Μετά από αυτήν την σύγκρουση του Rossi με τον Biaggi, ο πρόεδρος της FIM, Francesco Zerbi έγραψε μία ανοιχτή επιστολή στους 2 οδηγούς με σκοπό “να τους προσεγγίσει και να τους καλέσει να ελέγχουν περισσότερο τις αντιδράσεις τους και τις πράξεις τους, χωρίς να απομακρυνθούν από την επιθυμία τους για νίκη, από το ένστικτό τους για μάχη, από το θάρρος και την αθλητική τους ποιότητα που κάθε πρωταθλητής οφείλει να έχει και να δείχνει στον κόσμο.”

Δέκα εβδομάδες αργότερα ο Rossi και ο Biaggi έβγαζαν πάλι τα μάτια τους στο Καταλανικό GP.

Κατά κανόνα οι αναβάτες συγχωρούνται από την μία πλευρά γιατί τα “εγκλήματά” τους είναι πολύ διακριτικά και από την άλλη γιατί αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των αγώνων. Σε τελική ανάλυση, αυτές οι στιγμές του τρόμου είναι αυτές που κάνουν το άθλημα τόσο συναρπαστικό θέαμα. Για παράδειγμα, το σπρώξιμο του Biaggi στον Rossi στη Suzuka είναι ένα τέχνασμα που χρησιμοποιείται συχνά όταν τα πράγματα ζορίζουν.


Όπως λέει χαρακτηριστικά ο Mackenzie, “ξέρεις ότι αυτός που βρίσκεται πίσω σου μπορεί να έχει καλύτερη έξοδο και να προσπαθήσει να σε περάσει, γι’ αυτό χρησιμοποιείς όλο το εύρος της πίστας. Μία παρόμοια τακτική κάνεις και στα φρένα. Φρενάρεις λίγο πιο πολύ απ΄ό,τι χρειάζεται ώστε ο πίσω σου να μην μπορεί να στρίψει εκεί που θέλει γιατί βρίσκεσαι εσύ σε αυτό το σημείο. Εσύ απλά καθυστερείς λίγο περισσότερο για να αναγκάσεις τον πίσω σου είτε να καθίσει πίσω σου είτε να βγει εκτός πίστας.”


Κάποιοι αναβάτες το κάνουν στη μέση της στροφής, απλά αφήνουν το γκάζι και έτσι αυτός που ακολουθεί πρέπει να σταματήσει, ή να βγει εκτός γραμμής ή κάποιες φορές να πέσει.

Δεν το έχω κάνει ποτέ αυτό”, λέει ο Mackenzie, ξέρω όμως πολλούς που το έχουν κάνει και ένας από αυτός ήταν ο Gardner. Ξέρω ότι ο Lawson τον είχε προειδοποιήσει αρκετές φορές και μάλιστα κάποια στιγμή του είπε ότι αν το ξανακάνει θα βρει τον μπελά του. “Θυμάμαι τον Gardner να το κάνει στην τελευταία στροφή της Laguna Seca η οποία είναι αργή. Απλά αφήνεις το γκάζι, και μετά το ξανανοίγεις, η μοτοσυκλέτα σχεδόν σταματά και ο οδηγός που ακολουθεί αναγκαστικά ανασηκώνεται. Δεν είναι τόσο τρομακτικά επικίνδυνο αλλά μπορεί να στοιχίσει αρκετό χρόνο σε κάποιον γιατί τον βγάζει από τις γραμμές του. Είναι μια βρώμικη τακτική την οποία εγώ δεν ακολούθησα ποτέ γιατί πίστευα ότι θα έχανα χρόνο εγώ ο ίδιος αλλά και γιατί διατρέχεις τον κίνδυνο ο αναβάτης που βρίσκεται πίσω σου να πέσει επάνω σου. Αν πετύχει όμως είναι πολύ αποτελεσματική. “

Αν δεν λειτουργήσουν όλα αυτά υπάρχει και η μέθοδος “κλείνω το γκάζι του αντίπαλου”. Ακούγεται τρελό αλλά γίνεται. Συγκεκριμένα ο Kenny Irons (ο οποίος βρήκε τραγικό θάνατο στο Cadwell το 1988) το έκανε στον Βρετανό αντίπαλό του, Pete Hubbard στο Brands. H μοτοσυκλέτα του Hubbard ήταν πιο γρήγορη και έτσι ο Irons άπλωσε το αριστερό του χέρι και απλά του έκλεισε το γκάζι αρπάζοντάς του το δεξί του χέρι.


Ο Mackenzie και ο Irons ήταν πολύ καλοί φίλοι και ο Σκωτσέζος θυμάται με τρυφερότητα τις τακτικές του αντιπάλου του. Έκανε και σε μένα κάτι τρομακτικά πράγματα αλλά πάντα με χαμόγελο και ο σκοπός του ήταν να γελάσουμε.


Οι οδηγοί αγώνων είναι μία λατρεμένη παρέα διπρόσωπων αλητών και αυτός είναι ο λόγος που τους αγαπούμε τόσο πολύ.

αναδημοσιευση απο motoria.gr
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Ωραία...
Μενω σε αυτό

Κατά κανόνα οι αναβάτες συγχωρούνται από την μία πλευρά γιατί τα“εγκλήματά” τους είναι πολύ διακριτικά


Ο άλλος χτες στην ΜΟΤΟ 2 που του έσβησε το μοτέρ στον σχηματισμό εκκίνησης.
Απο που ξεκίνησε???
Οεο !!!!!
 

Kostas_RRR

new member
Δημοσιεύσεις
426
Μοτοσυκλέτα
Την πιο γλήγορη
Όνομα
Κώστας
Ο άλλος χτες στην ΜΟΤΟ 2 που του έσβησε το μοτέρ στον σχηματισμό εκκίνησης.
Απο που ξεκίνησε???
Οεο !!!!!

Τι σας κόφτει μερικούς από που θα ξεκινήσει ο Μάρκ; Αφού θα τους περάσει όλους σουβλάκι. Καλύτερα μπροστά να μην αγχώνεται και ο κομπλεξάρας.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.500
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Ολοι λιγο πολλοι τον εχουμε περασει γενεες δεκατεσσερις,πολλοι απο αυτους αγνοωντας ποιος πραγματικα ειναι ο Μαρκεθ... και οχι Μαρκεζ.

Ειναι κατα την γνωμη μου ενας απο τους μεγαλυτερους οδηγους ολων τον εποχων,οχι γιατι σαν νεοφωτιστος τους πηρε τα σωβρακα απο την πρωτη χρονια,οχι γιατι ητανε ο μικροτερος οδηγος που το εκανε αυτο,ουτε γιατι ειναι ενας απο τους ελαχιστους οδηγους που εχει παρει το πρωταθλημα σε τεσσερις διαφορετικες κατηγοριες αλλα γιατι δεν μασαει και ειναι μολις 25 χρονων.

Τον παρακολουθουσα αρκετο καιρο αλλα σταματησα να τον παρακολουθω απ οταν ανεβηκε στην μεγαλη κατηγορια,γιατι απλα δεν μου αρεσει το τσιρκο που στησαν οι μεγαλοι τα τελευταια χρονια.Ενας σας λεω και θυμηθειτε με...στο τελος της καριερας του θα ειναι ο κορυφαιος οδηγος,ολων των εποχων.
 

User P

new member
Δημοσιεύσεις
0
Όνομα
User P
Ουτε και οι ποντοποροι ναυτικοι ειμαστε παιδια της εκκλησιας, καθε λιμανι και καημος.... αλλα δεν το εχουμε κανει και θεμα.... :p

Μαρκεθ σιγουρα στην μεγαλυτερη επικρατια της Ισπανιας οπου μιλανε τα καστιλιανικα, σε ολα τα αλλα μερη του πλανητη που μιλαμε Ισπανικα χωρις το "θου", αλλα και στην Καταλονια τον λενε Μαρκεζ.... δευτερο γλωσακΗ.... :p abcdefghgk

(σπαμ οφ)
 
Top Bottom