Messerschmitt KR175, 1952-1964:

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.611
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Messerschmitt KR175, 1952-1964: Το “κλειστό” ΜΡ3!​

Ένα τρίτροχο σκούτερ με… καμπίνα

Πολύ πριν από την εμφάνιση των “πρωτοπόρων” τρίτροχων σκούτερ Piaggio ΜΡ3 υπήρχε μια άλλη εταιρία, αυτή τη φορά από τη Γερμανία, που μην μπορώντας να συνεχίσει να κατασκευάζει μαχητικά αεροσκάφη πέρασε στα οχήματα μετακίνησης των πολιτών με μια καινοτομική ιδέα. Ένα μικρό, κλειστό, τρίτροχο σκούτερ ή ένα μικρό τρίτροχο αυτοκίνητο αν θέλετε. Το Messerschmitt ΚR 175 με μονοκύλινδρο κινητήρα.
Το πώς ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος επηρέασε τις εξελίξεις στην κατασκευή οχημάτων, είναι κάτι που δεν παύει ποτέ να εντυπωσιάζει, με τις ιστορίες που έχουν εκτυλιχτεί μετά την λήξη του να είναι δεκάδες και πολύ ενδιαφέρουσες.

Όπως αυτή του Messerschmitt ΚR, ενός καρτουνίστικού τρίτροχου… οχήματος που κατασκευάστηκε από μια εταιρία η οποία κατά τη διάρκεια του πολέμου, κατασκεύαζε ιπτάμενες φονικές μηχανές.

Τα πιο διάσημα αεροπλάνα της ναζιστικής Γερμανίας ήταν το βομβαρδιστικό κάθετης εφόρμησης Stuka της Junkers και το καταδιωκτικό Messerschmitt (Μέσερσμιτ) Bf 109 (με κινητήρα Mercedes Benz).

Η Messerschmitt, η οποία είχε αναλάβει τη δημιουργία του μεγαλύτερου όγκου των αεροσκαφών στον στόλο της Luftwaffe, ιδρύθηκε το 1938 – είχε τις ρίζες της στο 1916 ως «παρακλάδι» της MAN AG – αποτιμάται στις μέρες μας ως μια από τις πιο προηγμένες κατασκευάστριες αεροσκαφών στον ΒΠΠ, όντας η πρώτη στον κόσμο που παρουσίασε αεριωθούμενο μαχητικό, το 1942 (Me 262 Schwalbe), με πολλαπλό μάλιστα επιχειρησιακό ρόλο.

Ευτυχώς για την ανθρωπότητα ο ΒΠΠ έληξε με νίκη των συμμάχων και η Γερμανία βρέθηκε στην πλευρά των ηττημένων, με κατεστραμμένη βιομηχανία, διαλυμένη οικονομία και διχοτομημένη.

Στις κυρώσεις που είχαν επιβάλει μεταπολεμικά οι σύμμαχοι, προβλεπόταν και το ότι κατά την ανοικοδόμηση της χώρας, απαγορευόταν η κατασκευή οποιουδήποτε είδους στρατιωτικού και πολεμικού εξοπλισμού από τις βιομηχανίες της χώρας.
Κατά την επαναλειτουργία της η Messerschmitt λοιπόν δεν μπορούσε να κατασκευάσει αεροσκάφη και έτσι στράφηκε σε άλλoυς τομείς προκειμένου να εξασφαλίσει την βιωσιμότητα της.

Τα προκατασκευασμένα σπίτια που ξεκίνησε να φτιάχνει η εταιρία ήταν μια πολύ καλή ιδέα, δεδομένου ότι ο αστικός ιστός είχε υποστεί τεράστιες ζημιές από τους βομβαρδισμούς, όμως υπήρχε επίσης και η ανάγκη για προσιτά μεταφορικά μέσα ιδιωτικής χρήσης.
Η Messerschmitt καταπιάστηκε και με αυτό, ορίζοντας τον αεροναυπηγό υπάλληλο της Fritz Fend (ε ναι, φυσικά και θα ονομαζόταν Φρίτς) ως υπεύθυνο για την δημιουργία ενός “κάτι” που θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες της εποχής εκείνης. Σημειώνουμε επίσης, ότι υπήρχε και εμπάργκο σε ό,τι αφορούσε τα ορυκτά καύσιμα που εισάγονταν στην Γερμανία, οπότε βενζίνη και πετρέλαιο, ήταν με δελτίο.

Άρα αυτό το «κάτι» θα έπρεπε να έχει μικρό κινητήρα και προκειμένου να μην σέρνεται στο δρόμο, να είναι ελαφρύ και μικρό σε διαστάσεις.

Συνεχιζεται....

Πηγη https://scooternet.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.611
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Το αποτέλεσμα ήταν το Messerschmitt KR175 του 1952, ένα τρίτροχο κλειστό σκούτερ ή όχημα ελαφρού τύπου, βάρους 220 κιλών, με δίχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα 173 cc, απόδοσης 9 ίππων.
Ο Fend, αξιοποιώντας τις γνώσεις του στην αεροναυπηγική, χρησιμοποίησε πολύ ελαφριά υλικά και σχεδίασε το όχημα με πολύ χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας.

Έτσι, παρά τους μόλις 9 ίππους και το αυξημένο βάρος του σε σύγκριση με μια μοτοσυκλέτα, το KR175 είχε την δυνατότητα για επίτευξη μιας τελικής της τάξεως των 90 km/h.
Στην πρώτη του αυτή έκδοση, το KR είχε ένα θόλο που άνοιγε αρθρωτά προς το πλάι, ο οποίος θύμιζε σε μεγάλο βαθμό καλύπτρα μαχητικού αεροσκάφους! Οι τροχοί ήταν διαμέτρου 10 ιντσών και τα φρένα ταμπούρα.

Η εκκίνηση γινόταν χειροκίνητα, με κορδόνι, ενώ υπήρχε σειριακό τετρατάχυτο κιβώτιο και όπισθεν που ελέγχονταν με συμπλέκτη και επιλογέα στο χέρι, ο οποίος μέσω ενός δεύτερου μοχλού, έβρισκε νεκρά από οποιαδήποτε σχέση και αν είχε επιλεχθεί στο κιβώτιο. Η δε μετάδοση στον πίσω τροχό γινόταν μέσω αλυσίδας.
Το Messerschmitt KR175 λανσαρίστηκε στην αγορά ως Kabinenroller, δηλαδή σκούτερ με καμπίνα, έναντι 2.500 γερμανικών μάρκων και σημείωσε άμεσα πολύ καλές πωλήσεις.


Το 1955 παρουσιάζεται το Messerschmitt KR 200 με μεγαλύτερο κινητήρα 191 cc και απόδοση 10 ίππων (φθάνοντας τα 105 km/h τελικής), ενώ παρά το ότι η σχεδίαση δεν έχει αλλάξει δραστικά, έχουν προστεθεί κάποια στοιχεία πολυτελούς έκδοσης, όπως μίζα και ηλεκτρικά ανοιγόμενα παράθυρα!
Οι θέσεις παραμένουν τρεις, μια μπροστινή και κεντρικά τοποθετημένη για τον οδηγό και ένα κάθισμα πίσω στο οποίο χωρούσαν ένας ενήλικας και ένα παιδί ή ένας ενήλικας και μερικά ψώνια. Για την εποχή εκείνη, αυτό μεταφραζόταν ως άντρας οδηγός και σύζυγος με παιδί ή ψώνια πίσω.

Ένα εντυπωσιακό στοιχείο στα KR, ήταν το τιμόνι τους, που έμοιαζε πάρα πολύ με αυτό των αεροπλάνων. Το τιμόνι έστριβε δεξιά και αριστερά αλλά η συνδεσμολογία του με τους τροχούς δεν ήταν η τυπική διάταξη των αυτοκινήτων.
Μια διάταξη με αρθρώσεις προσέδιδε πολύ πιο μεγάλη αμεσότητα στο στρίψιμο των μπροστινών τροχών και αρκούσαν πολύ μικρές κινήσεις για να αλλάξει κατεύθυνση το όχημα.

To 1956 και μετά την υπαγωγή της Δυτικής (τότε) Γερμανίας στο ΝΑΤΟ, αίρονται όλοι οι μεταπολεμικές κυρώσεις που είχαν επιβληθεί και η Messerschmitt επιστρέφει στην κατασκευή αεροσκαφών (πολιτικών), εγκαταλείποντας τα ΚR.
Ο Fend αγοράζει τα δικαιώματα των οχημάτων αυτών και στήνει νέα γραμμή παραγωγής, αρχίζοντας μάλιστα και τις εξαγωγές, ενώ τα KR παράγονται επίσης σε πολυτελείς εκδόσεις με δερμάτινα σαλόνια, ράδιο ή ακόμα και κάμπριο.

Όμως τόσο στην Γερμανία όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, η οικονομία έχει αρχίσει να επανακάμπτει με γοργούς ρυθμούς και τα KR δεν είναι πλέον απαραίτητα, αφού οι ανάγκες που κάλυπταν έχουν εκλείψει. Έτσι, το 1964, είναι η τελευταία χρονιά παραγωγής τους.
Στις μέρες μας, όπως ήταν αναμενόμενο τα Messerschmitt KR 175 – 200 έχουν αποκτήσει μεγάλη αξία και πωλούνται έναντι υψηλών ποσών ανάμεσα στους κύκλους των συλλεκτών.


Πηγη https://scooternet.gr
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.504
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Eχει πλεον φανατικους οπαδους και αρκετα club ισως γιατι κοστιζει σχετικα φθηνα η ανακατασκευη τους και ειναι σχετικα ευκολη...με εξαιρεση τον διαφανο θολο.
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.446
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
Ο κινητήρας ειναι της sachs διχρονος όμοιος με των φλορετ...

Επιπλέον τα περισσότερα εχουν θέματα σκουριάς στα πατωματα αν και αρκετά ανταλλακτικά γίνονται reproduction στην Αγγλια απο βιοτεχνίες...

Ενδιαφέρον οχημα, εχω δυο φιλους με τέτοια....

Αν και εισαι χαμηλα και αρκετά κοντά στα γυρω οχηματα που πλέον μοιάζουν με γίγαντες ειδικα τα suv, γεγονός που σε τρομάζει αρχικα, έχει πολύ πλακα μια βόλτα με αυτα.....
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.611
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Messerschmitt KR 200: Το «αεροπλανάκι» cabin scooter του 1960​



To Messerschmitt KR 200 είναι ένα φανταστικό όχημα, κατασκευασμένο στη Γερμανία μετά τον 2ο Π.Π. από την θρυλική αεροπορική εταιρεία Messerschmitt.

Κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου οι σύμμαχοι θυμούνται με δέος ένα αεροσκάφος της γερμανικής Luftwaffe, το Messerschmitt Bf 109. Ο νέος μαχητής με τις περισσότερες αποστολές ήταν ένα παράδειγμα της προσέγγισης "ελαφριάς κατασκευής"υπογραμμίζοντας την απλότητα και την ευκολία συντήρησης, παράλληλα με επιδόσεις. Η φιλοσοφία του Messerschmitt για αεροσκάφη χαμηλού βάρους και χαμηλής οπισθέλκουσας, εξυπηρετούνταν και από τα όπλα του Βf 109, τα οποία τοποθετούνταν στη μύτη, με δύο βολές μέσα από τον έλικα και όχι στα φτερά.
Messerschmitt KR 200

Αεροσκάφος ή scooter;​

Στο σημείο αυτό εύλογα θα σκεφτόταν κάποιος τι σχέση έχουν όλες αυτές οι πληροφορίες για τα αεροσκάφη με το cabin σκούτερ της δοκιμής παρουσίασης μας. Πολύ μεγάλη επιτρέψτε μου να σας απαντήσω. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Μετά την ήττα της Γερμανίας στο 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο τα εργοστάσια κατασκευής αεροσκαφών όπως BMW, Puch, Henkel, Messerschmitt, δεν είχαν πλέον άδειες να παράγουν πτητικές μηχανές. Με την ζήτηση του κόσμου για φθηνά μέσα μετακίνησης τα συγκεκριμένα εργοστάσια ξεκίνησαν τον σχεδιασμό και την παραγωγή μικρών οχημάτων, εύχρηστων, με οικονομικούς και αξιόπιστους κινητήρες.
Messerschmitt KR 200


Η Messerschmitt σχεδίασε ένα cabin scooter με τρεις τροχούς (για καλύτερη ισορροπία). Η σύλληψη ανήκει στον καλύτερο σχεδιαστή αεροσκαφών τον Fritz Ferb. Η παραγωγή του έγινε στο ομώνυμο εργοστάσιο της εταιρείας στη Γερμανία από το 1955 έως το 1964 στις ίδιες γραμμές κατασκευής των αεροσκαφών. Για τη σχεδίαση του επιστράτευσε ένα σχέδιο που θυμίζει ειδικά στο εμπρός τμήμα του βάτραχο, με τα μάτια του να είναι τα δύο πολύ όμορφα και λειτουργικά του φανάρια. Το κεντρικό τμήμα του όμως μέχρι πίσω θυμίζει αεροσκάφος. Ακόμη και για να βάλεις το κορμί σου μέσα στο συγκεκριμένο όχημα οι κινήσεις σου είναι ίδιες με αυτές ενός πιλότου σε μαχητικό αεροσκάφος. Το τιμόνι που δίνει εντολή για να στρίψουν οι μπροστινοί δύο τροχοί του οχήματος και αυτό αεροσκάφος θυμίζει.
Messerschmitt KR 200


Η φιλοσοφία του για εκείνη την εποχή ήταν να το οδηγεί γυναίκα, με τον άντρα ή το παιδί να κάθονται πίσω της. Είναι πολύ εύκολο στην οδήγηση του, έχει τρία πετάλ στα πόδια του οδηγού, ίδιας φιλοσοφίας όπως και σε ένα αυτοκίνητο με συμπλέκτη, φρένο και γκάζι. Στο πίσω μέρος του είναι τοποθετημένος ένας δίχρονος κινητήρας της Zachs 191 cm³ με ιπποδύναμη 10 ίππων και κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων, με τον λεβιέ τοποθετημένο δεξιά στο σασί. Το όλο σύνολο κλείνει από επάνω με μια ειδική πόρτα ουρανό, που σφραγίζει αριστερά στο πλάι με ειδικό κούμπωμα πάνω στο πλαίσιο του σασί.

Messerschmitt KR 200



Με αυτή τη σχεδίαση ο οδηγός βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο του οχήματος, στη μέση θα έλεγα καλύτερα. Ενώ αριστερά και δεξιά υπάρχει αρκετός χώρος με περίσσια μήκους, ακόμη και για τα πόδια συνεπιβάτη μεγάλου ύψους, τα οποία τοποθετούνται δίπλα από το κάθισμα του οδηγού, παράλληλα με το μήκος της καμπίνας. Εξωτερικά το όχημα είναι μακρόστενο, με μήκος 281,9 εκ. φάρδος 121,9 εκ. και ύψος 119,9 εκ. Πρόκειται για το πιο μίνιμαλ όχημα που έχει κατασκευαστεί ποτέ, με πολύ άνεση όμως και χώρους για δύο άτομα.
Messerschmitt KR 200

Εκτός από τις τέσσερις ταχύτητες εμπρός, υπάρχει η δυνατότητα να κινείται και με όπισθεν. Αυτό επιτυγχάνεται με ένα πολύ έξυπνο τρόπο από την ανάφλεξη. Στην επιλογή για όπισθεν, γυρίζει προς την αντίθετη πλευρά, ανάλογα προς ποια κατεύθυνση θα γυρίσεις αριστερά ή δεξιά το κλειδί εκκίνησης της μίζας του κινητήρα έχοντας εξίσου τέσσερις ταχύτητες! Φοβερό. Αυτή τη δυνατότητα μπορεί να τη δώσει μόνο ένας δίχρονος κινητήρας. Όσο για την ψύξη του, υπάρχει συνεχής ροή αέρα επάνω στις κλειστές ψύκτρες του κυλίνδρου, που παράγει μια φτερωτή που κινείται όσο περιστρέφεται ο κινητήρας, παίρνοντας κίνηση σε συνέχεια του βολάν.

Messerschmitt KR 200



Σπάνιο είδος το Messerschmitt KR 200​


Το όχημα είναι ιδιοκτησίας του Βασίλη Σκλαβούνου, ένα σπάνιο cabriolet μοντέλο του 1963, αφού κατασκευάστηκαν μόλις 50 κομμάτια. Αγοράστηκε από τον Βασίλη στο Βέλγιο το 2013 και έχει γίνει ολική ανακατασκευή. Για το γνήσιο δέρμα φιδιού από βόα που είναι ντυμένα τα καθίσματα του, ο Βασίλης έφτασε έως τη Μαλαισία. Όσο για τον κινητήρα του, υπέστη ολική ανακατασκευή στη Γερμανία από τον ίδιο τον Heiko, μηχανικό που δούλευε στην Messerschmitt. Το Messerschmitt KR 200 έχει ενσωματωμένο ραδιόφωνο και ρολόι, στοιχεία που ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό, ωστόσο γνήσια.
Messerschmitt KR 200



Οδηγώντας το μεταφέρεσαι σε άλλη εποχή. Θυμίζει έντονα αεροσκάφος και μπορείς να μεταφέρεις την οικογένεια με άνεση και ασφάλεια. Δεν του αρέσουν οι απότομες ανηφόρες, αλλά μπορεί να σε μεταφέρει όπου του ζητήσεις. Γεγονός είναι ότι τραβάει όλα μα όλα τα βλέμματα πάνω του και δεν περνάει πουθενά απαρατήρητο. Ακόμη και μια γάτα να διασχίζει το δρόμο θα σταματήσει, θα τεντώσει το λαιμό και το κεφάλι της, για να δει τι είναι αυτό που περνάει μπροστά της. Ειδικά δε αν σταματήσεις, τότε αρχίζουν οι ερωτήσεις για το τι είναι αυτό το αμαξάκι και που μπορείς να το αγοράσεις.
Messerschmitt KR 200


Εμείς με τη σειρά μας περάσαμε πάρα πολύ όμορφα μαζί του και σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να δώσουμε τα εύσημα στον ιδιοκτήτη του Βασίλη Σκλαβούνο, για το μεράκι του να συντηρεί ένα τόσο ιδιαίτερο όχημα. Βασίλη να είσαι πάντα καλά.

Πηγη www.gazzetta.gr
 
Top Bottom