KTM 390 Enduro R vs Suzuki DR-Z4S 2025 – Σύγκριση επί χάρτου
Το 2025 φαίνεται πως θα είναι η χρονιά που ξυπνά μια ακόμα μικρομεσαία κατηγορία, η οποία δεν είναι άλλη από εκείνη των "on/off" enduro μοντέλων που ενώνουν τη ρουτίνα της καθημερινότητας με τις εξόχως διασκεδαστικές επισκέψεις στο πλησιέστερο βουνό.
Στο.. υπερατού με το οποίο θα καταπιαστούμε παρακάτω, θα συγκρίνουμε δυο μοτοσυκλέτες που ενδεχομένως προκάλεσαν το μεγαλύτερο -στο είδος τους- ενδιαφέρον μετά την έκθεση EICMA 2024 στο Μιλάνο, τα DR-Z4S και 390 Enduro R. Αμφότερα έχουν και τις Supermoto εκδόσεις τους, ωστόσο τα χωμάτινου προσανατολισμού μοντέλα είναι μάλλον αυτά που θα δούμε και περισσότερο σε δρόμους και μονοπάτια.
Ας ξεκινήσουμε με την καρδιά των δυο “καθημερινών” enduro, dual sport ή τέλοσπαντων πείτε τα όπως θέλετε παίζοντας με τις λέξεις μιας και ξέρουμε για τι μιλάμε. Στα των κινητήρων λοιπόν, η
Suzuki πάτησε στο στέρεο έδαφος του παρελθόντος, με το νέο μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα της να μοιράζεται πολλά με το 25ετή πρόγονο του. Στα πορτοκαλί, έχουμε τον τελευταίας γενιάς LC4c, επίσης μονοκύλινδρο και υγρόψυκτο. Κοινώς, μιλάμε για δυο δοκιμασμένα επί ετών μηχανικά σύνολα, οπότε στον τομέα της αξιοπιστίας -θεωρητικά- δεν πρέπει να υπάρχει… άγχος και στις δύο περιπτώσεις. Στα κυβικά, είναι επίσης παρόμοια τα πράγματα, με 398 κ.εκ. για το DR και 398,7 κ.εκ. για το 390. Παραπλήσιες είναι και οι διαστάσεις στα έμβολα, με 90 x 62.6 χλστ. έναντι 89 x 64 χλστ. (διάμετρος x διαδρομή) σε Ιάπωνα και Αυστριακό, αντίστοιχα. Η ροπή είναι ίδια ουσιαστικά και στα δυο μοντέλα στα 4 kgm, με μεγαλύτερη κατά μια μονάδα και πλέον συμπίεση στο 390 Enduro R, ενώ στο κομμάτι της ισχύος θα βρούμε στα τεχνικά έντυπα των δυο εταιριών 44 πορτοκαλί ίππους έναντι των 37,5 του DR-Z4S. Σημαντική διαφορά που μένει να φανεί αν αντιστοιχεί και στην πραγματικότητα του δυναμόμετρου. Υπομονή και ο καιρός γαρ εγγύς. Ουσιαστικός άσσος στο μανίκι του 390 ωστόσο, είναι η μια παραπάνω ταχύτητα στο σασμάν, μιας και έχει 6 έναντι 5 του DR-Z.
Τα παραπάνω κινητήρια σύνολα φιλοξενούνται σε ατσάλινα πλαίσια με αφαιρούμενα υποπλαίσια από αλουμίνιο. Σωληνωτό με σωλήνες τετράγωνης διατομής στην περίπτωση του DR-ZS και χωροδικτύωμα σε εκείνη του 390 Enduro R. Προχωρώντας στον εξοπλισμό, στις αναρτήσεις η
Suzuki επιλέγει ένα δίδυμο της ΚΥΒ με ανεστραμμένο πιρούνι με πλήρεις ρυθμίσεις μπροστά και πίσω, καθώς και monoshock αμορτισέρ πίσω με μοχλικό στην έδρασή του. Οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων προσεγγίζουν τα δεδομένα των καθαρόαιμων off-road μοτοσυκλετών με 280 χλστ. μπροστά και 296 πίσω για το DR-Z4S. Στο πορτοκαλί στρατόπεδο, βλέπουμε αναρτήσεις της WP στα 43 χλστ. με εύκολη ρύθμιση της συμπίεσης και της επαναφοράς με 30 κλικ καθώς και προφόρτιση ελατηρίων, με το πίσω μέρος να διαθέτει και πάλι ρυθμιζόμενες ιδιότητες επαναφοράς με 20 κλικ και την προφόρτιση να είναι ρυθμιζόμενη με το σχετικό εργαλείο. Εδώ όμως η διαδρομή είναι στα 230 χλστ., με το DR να είναι έτοιμο για πιο σκληροπυρηνικό τερέν. Στα των τροχών, το DR-Z4S έρχεται με τροχούς 21 ιντσών μπροστά (80/100-21) και 18 πίσω (120/80-18) και το 390 Enduro R με τροχούς 21 ιντσών μπροστά (90/90-21) και 18 πίσω (140/80-18). Στα της πέδησης, η πρόταση της
Suzuki φοράει δίσκο 270 χλστ. που «δαγκώνεται» από μια διπίστονη δαγκάνα της Nissin, με τον πίσω δίσκο στα 240 χλστ. με μονοπίστονη δαγκάνα και πάλι της Nissin. Στα της
KTM τέκνα, τα φρένα έρχονται από τη με μια διπίστονη δαγκάνα της Bybre με δίσκο 285 χλστ. μπροστά και μια μονοπίστονη για το δίσκο των 240 χλστ. -επίσης- πίσω. Το ABS είναι της Bosch και στις 2 περιπτώσεις, με τη δυνατότητα απενεργοποίησης του για όταν η άσφαλτος δίνει τη θέση της στο χωματόδρομο.
Με την ευκαιρία του ABS, ας δούμε και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα των δυο… «αγωνιζομένων». H
Suzuki προσφέρει το
Suzuki Drive Mode Selector (SDMS), με τρεις χαρτογραφήσεις της ανάφλεξης (A, B, C) που όλες καταλήγουν στην ίδια μέγιστη ιπποδύναμη μέσω διαφορετικών δρόμων (οι διαφορές του αφορούν κυρίως στην απόκριση του γκαζιού, ενώ η ισχύς αποδίδεται πιο νωρίς στην ισχυρότερη Α ως πιο αργά στην πιο ήπια C), το
Suzuki traction Control System (STCS), ένα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα και μπορεί να απενεργοποιηθεί, ενώ παρών είναι και το G mode (Gravel) που προσαρμόζει το TC αναλόγως για την off-road λειτουργία καθώς και το
Suzuki Easy Start System, με την ηλεκτρική μίζα να απαιτεί μόλις ένα στιγμιαίο πάτημα και καθόλου συμπλέκτη.
Το δε
KTM 390 Enduro R έρχεται με δυο οδηγικά modes Street και Offroad καθώς και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (MTC). Ως προς την προβολή της πληροφορίας, στο όργανο του πρώτου θα βρούμε μια απλή και μαζεμένη LCD οθόνη, χωρίς συνδεσιμότητες και με ενδείξεις για ταχύμετρο, ολικό και δύο μερικούς χιλιομετρητές, ένδειξη σχέσης κιβωτίου, βολτόμετρο μπαταρίας, ρολόι, επιλεγμένες ρυθμίσεις SDMS και STCS, άμεση και μέση κατανάλωση καυσίμου καθώς και στάθμη βενζίνης. Στην πορτοκαλί περίπτωση τα πράγματα είναι πιο εξελιγμένα, αφού βρίσκουμε ένα νέο ταμπλό TFT 4,2 ιντσών με περιβάλλον ειδικά σχεδιασμένο για συμπαγές μέγεθος οθόνης, με επίστρωση για μείωση της αντανάκλασης και βελτίωση της αναγνωσιμότητας τις φωτεινές μέρες. Παρούσες είναι λειτουργίες συνδεσιμότητας μέσω της εφαρμογής
KTM Connect, που δίνει τη δυνατότητα απάντησης σε εισερχόμενες κλήσεις και πλοήγηση στροφή προς στροφή. Τα προαναφερθέντα υποστηρίζονται από πλήρως επανασχεδιασμένους διακόπτες που διαθέτουν

stick 4 κατευθύνσεων με βελτιστοποιημένη εργονομία και φωτιζόμενα πλήκτρα. Και στα δυο μοντέλα, άπαντες οι φωτισμοί είναι LED.
Φτάνοντας προς το τέλος της επι χάρτου κόντρας, κρατήσαμε το βάρος και την εμφάνιση. Στο αντικειμενικό κομμάτι του πρώτου, το DR-Z4S έρχεται στα 151 κιλά με τα 8,7 λίτρα καυσίμου, έναντι των 168 κιλών του 390 Enduro R με τα 9 λίτρα βενζίνης στο ρεζερβουάρ του. Στο υποκειμενικό κομμάτι της εμφάνισης, η πλευρά της
Suzuki φέρνει κυρίως ένα «τολμηρό» και μίνιμαλ εμπρός προβολέα, έναντι του πιο «συντηρητικού» της
KTM. Αμφότερα ξεχωρίζουν στις έντονες χρωματικές τους εκδόσεις σε κίτρινο και πορτοκαλί, αντίστοιχα. Ο συνολικός σχεδιαστικός κώδικας έχει «νεύρο» και επιθετικές γωνίες, ενώ στην περίπτωση του αυστριακού τέκνου ξεχωρίζει ενδεχομένως και ο εξοπλισμός, μιας και βλέπουμε χούφτες καθώς μεγαλύτερη προστατευτική ποδιά στο κάτω μέρος του κινητήρα. Τέλος, στο -ας μην κοροϊδευόμαστε- φλέγον της τιμής, το
KTM 390 Enduro R κοστολογείται στις 6.590 ευρώ, με την τιμή του
Suzuki DR-Z4S να αναμένεται.