Off Road KTM-Husqvarna-GASGAS ΜΥ 2022: «Χώμα» σε τρεις αποχρώσεις
To ετήσιο μεγάλο Test-Ride event των νέων off-road μοντέλων KTM, Husqvarna και GASGAS ανοίγει με δημοσιογραφική παρουσία στο οροπέδιο της Ζήρειας
Με τα OFFROAD DAYS να συνεχίζονται σε 8 πόλεις ανά την Ελλάδα μέχρι τον Δεκέμβρη του 2021, μια πρώτη γεύση χωμάτινης πλούσιας γκάμας enduro και motocross ήρθε σε λασπωμένο τερέν και χειμωνιάτικο φόντο.
Οι μοτοσυκλέτες της KTM, Husqvarna και GASGAS ήταν αρκετές και δέκα χωμάτινα μοντέλα μπορούσαν ταυτόχρονα να γυρνούν το ενδιαφέρον πιστάκι. Συγκεκριμένα τέσσερα KTM (250 EXC TPI Six Days, 250 EXC-F Six Days, 300 EXC TPI και 350 EXC-F), άλλα τόσα Husqvarna μοιρασμένα σε motocross και enduro (FC 250, FC 450, TE 300i, FE 350) και δυο enduro μοτοσυκλέτες της GASGAS (EC 250, EC 350F) ήταν το μοτοσυκλετιστικό μπουφέ της ημέρας.
KTM 250 EXC-F Six Days 2022
Έναρξη με το μικρό τετράχρονο της πορτοκαλί παρέας, που είναι λίρα εκατό για την πορεία ενασχόλησης ενός ανθρώπου με το enduro. Κάνεις τα πρώτα σου βήματα, σε κούρασαν τα πανίσχυρα κυβικά, έπαθες και έμαθες, νιώθεις την ανάγκη για κάτι ελαφρύ και δραστήριο; Αν απαντάς σε όλα αυτά ναι και ψάχνεις για το ιδανικό, το βλέπεις στο 250 EXC-F που στην έκδοση Six Days έχει όλα τα έξτρα καλούδια για να θεωρηθεί ακόμα πιο πλήρες. Χαρακτηριστική η έντονη πορτοκαλί απόχρωση σε πλαίσιο, αλλά και CNC πλάκες τιμονιού. Μαλακό σε σχέση με τα MX, αλλά εύστοχο για να μην σε κουράζει και να χτίσεις σχέση εμπιστοσύνης μαζί του. Εδώ ένιωσα ότι πραγματικά δεν έχω λόγο να κλείνω το γκάζι. Μόνο η λάσπη λειτουργούσε ανασταλτικά, όμως και πάλι ήταν ότι καλύτερο για να την διαχειριστεί. Κεφάτο το μοτέρ χαμηλά, ζωντανό στις μεσαίες και αν ψάχνεις το παραπάνω, η ευστροφία σε επιβραβεύει με ωφέλιμους καλπασμούς. Δεν απευθύνεται μόνο στον αρχάριο αλλά και στον συνειδητοποιημένο που αναγνωρίζει ότι στο μονοπάτι δεν σου χρειάζεται ούτε το ιππικό ούτε η αδράνεια που το συνοδεύει.
Αν το λέει η ψυχή σου θα το ξεζουμίσεις και θα δεις και χρόνους, κινούμενος αέρινα με την ποιοτική ανάρτηση της WP (XPLOR πιρούνι 48 mm εμπρός και XPLOR αμορτισέρ πίσω) να διαβάζει το τερέν και σε συνεργασία με το στιβαρό πλαίσιο να ολοκληρώνει ένα σύνολο έτοιμο για όλους και για όλα. Στην προοδευτικότητα του μοχλικού των Husky και GASGAS το PDS της KTM απαντά με πιο στακάτη αντίδραση, που γίνεται αντιληπτή κυρίως όταν ρίξεις ρυθμό ή στα ξερά και βραχώδη σημεία. Παρόλα αυτά το μικρό τετράχρονο enduro της KTM σε πείθει να του στραγγίξεις τη γκαζιέρα, να σε εκπαιδεύσει και να το απολαύσεις.
KTM 250 EXC TPI Six Days 2022
Με το όμοιο σε κυβισμό και ταμπέλα 250 EXC SixDays αλλά σε δίχρονη TPI βερσιόν τα πράγματα έρχονται πιο εκρηκτικά, αλλά εξίσου αποτελεσματικά. Οποιαδήποτε αρνητική εντύπωση για τα δίχρονα βάλτε τη καλά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας από τη στιγμή που το Group (μετράει ήδη 5ετία) πέταξε τα καρμπυρατέρ από οτιδήποτε είχε ταμπέλα enduro και πέρασε στον ψεκασμό. Η ανάλαφρη αίσθηση και ο πολιτισμός είναι κτήμα του δίχρονου κινητήρα με το καλημέρα. Μιζιά και ρελαντί σταθερό από ένα ποιοτικά κομψό σύνολο δίχως ελλείψεις. Μπροστά σου ένα μινιμαλ ψηφιακό όργανο όπως και σε όλα τα εντούρο της συνολικής γκάμας, με την απαραίτητη ενημέρωση (κοντέρ χιλιομετρητές, ώρα, ωρόμετρο, χρονόμετρο, λαμπάκι ψεκασμού κινητήρα και χαμηλής ένδειξης καυσίμου - λαδιού καύσης) που αναζητά ο σύγχρονος αναβάτης. Το 250άρι βγάζει τη δύναμή του από τις μεσαίες με ήρεμο σκαλοπάτι μέχρι το ξύπνημα εκτός αν χρησιμοποιήσεις τον συμπλέκτη. Στροφάρει με διάθεση σχεδόν άοσμο και χωρίς ίχνος χαρακτηριστικού καπνού από το τελικό του. Ο ψεκασμός εξαφανίζει κραδασμούς και μπουκώματα, ενώ το σύμπτωμα της απρόβλεπτης δίχρονης κλωτσιάς μόλις βρει ροπή στις μεσαίες, δεν είναι έντονο και ο λόγος είναι στον καταμερισμό της από χαμηλά. Εκτός βέβαια αν δεν έχεις υπολογίσει τη λάσπη…
Αν βέβαια το επιθυμείς παίζεις με το συμπλέκτη, δίχρονος παραμένει! Αν πάλι θέλεις πιο ήπια χαρτογράφηση υπάρχει διακόπτης αριστερά στο τιμόνι, προνόμιο των Six Days (αλλά και των Husqvarna). Αν ο μεγάλος εχθρός του δίχρονου κινητήρα είναι το υψόμετρο, ο ψεκασμός έχει τις άμυνές του. Μια σειρά από αισθητήρες ενημερώνουν την μονάδα EMS και αυτή με τη σειρά της δίνει τις κατάλληλες εντολές (μέσω χαρτογράφησης) για αυτόματη προσαρμογή στις περιβαλλοντικές και υψομετρικές συνθήκες. Και οι συνθήκες που είχαμε στη Ζήρεια είναι η καλύτερη απόδειξη.
KTM 300 EXC TPI 2022
Με τον μεγάλο δίχρονο αδερφό του 300 EXC διαπιστώνεις ότι το ελαστικό και πληθωρικά γεμάτο ροπή μοτέρ δεν σε πουλάει αν ξεχαστείς με μια, δυο σχέσεις παραπάνω, ακόμα και αν βρεθείς στους πρόποδες ανηφοριάς με στόχο την κορυφή της. Βγάζει τη δύναμή του από χαμηλά με πολιτισμένο τρόπο, αλλά δεν ξεχνά παράλληλα ότι είναι δίχρονο που οφείλει να μην αστειεύεται όσο μένει ανοιχτό το γκάζι. Εδώ η απρόβλεπτη κλωτσιά απουσιάζει γιατί η ροπή υπάρχει από το μηδέν. Ένα γενναίο ωφέλιμο τράβηγμα είναι διαθέσιμο μιμούμενο το τετράχρονο δούλεμα, όμως δεν παύει ως δίχρονο να θέλει τον σεβασμό του.
Σημασία έχει ότι το σταθερό γκάζι και η πολιτισμένη λειτουργία σε καθαρόαιμο δίχρονο εντούρο είναι πιο εφικτό από ποτέ, σε βαθμό που δεν το περιορίζει στην βόλτα από και προς τα μονοπάτια των γειτονικών βουνών. Μυρωδιά και μπλε καπνός σπανίζουν από την εξάτμιση, ενώ μπουκώματα, αρρυθμίες, ξεσπάσματα και κραδασμοί ανήκουν στην ιστορία. Ακόμα και το εκδρομικό enduro που μέχρι πρότινος ήταν προνόμιο των τετράχρονων, είναι στο ρεπερτόριο του σύγχρονου δίχρονου ψεκαστού με την ανεξάρτητη μίξη.
ΚΤΜ 350 ECX-F 2022
Αν πάλι ψάχνεις το κάτι παραπάνω το 350 EXC-F θα σε κάνει να χαμογελάσεις με την πληθωρικότερη ροπή του που σου επιτρέπει να ξεχαστείς και με μια σχέση παραπάνω βρε αδερφέ στο κιβώτιο! Ένα μεγαλωμένο 250άρι σε αίσθηση, ιδανικό για χομπίστικες βόλτες στο βουνό σουλατσάροντας σε ανηφοριές και μονοπάτια. Από την άλλη δεν θα σου αρνηθεί ορμητικό πέρασμα με ελεγχόμενες και όχι τρομακτικές πλαγιολισθήσεις αν του ζητήσεις επέλαση στα ανοιχτά κομμάτια. Σφιχτό και στιβαρό ώστε να μην σε προδίδει αν του φερθείς επιθετικά, αλλά και φιλικό συνάμα για να μη χρειάζεται να το οδηγείς με την ταυτότητα στο στόμα. Η ανάρτηση της WP διαβάζει και διατηρεί ποιοτικό πάτημα για να σε πείσει ότι μπορείς να μείνεις με το γκάζι ανοιχτό ενώ υπάρχει και traction control που επεμβαίνει διακριτικά. Αποτελεί την χρυσή τομή στην τετράχρονη γκάμα EXC.
Στο ψυχογράφημα της KTM διακρίνεις την πιο πλήρη χωμάτινη γκάμα με 7 διαφορετικούς κυβισμούς και 16 διαφορετικές εκδόσεις! Οι αναβαθμισμένες Special εκδόσεις (SixDays, 300 EXC TPI Erzbergrodeo και 350 EXC F Factory), είναι πιο εμπορικές από κάθε άλλη φορά, με αποτέλεσμα να είναι όλες προπουλημένες. Διατηρεί την PDS ανάρτηση πίσω χωρίς μοχλικό στην Enduro γκάμα, ενώ είναι προνόμιο της τα φρένα της Brembo.
Συνεχιζεται.......
Πηγη
https://2wo.gr