DUCATI MULTISTRADA V4

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Τεχνική Ανάλυση - V4 Granturismo: Ο κινητήρας του επόμενου Ducati Multistrada δεν θα έχει Desmo!

c6123ab3a94ff12e52ddfc14e1c36c3b_XL.jpg


Η προσαρμογή του νέου τετρακύλινδρου κινητήρα της Ducati σε ένα διαφορετικό πεδίο χρήσης εγκαινιάζει μια νέα εποχή χωρίς δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων.

Στη δυσκοίλια εποχή της πανδημίας που βιώνει όλος ο πλανήτης οι περισσότερες μεγάλες εκθέσεις μοτοσυκλέτας έχουν ματαιωθεί για το 2020 και τα νέα μοντέλα παρουσιάζονται αποκλειστικά online, μέσω Διαδικτύου. Αυτόν τον καιρό η αποκάλυψη του νέου Ducati Multistrada V4 βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς οι Ιταλοί μας σερβίρουν πληροφορίες σε μικρές δόσεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα – ως την κανονική παρουσίαση του νέου μοντέλου στις 4 Νοεμβρίου 2020.

Η τελευταία πράξη ωστόσο είναι και η πιο ενδιαφέρουσα, καθώς μόλις δόθηκαν στη δημοσιότητα τα βασικά τεχνικά στοιχεία του κινητήρα, ο οποίος βαφτίζεται V4 Granturismo.



Η Ducati περιγράφει το Multistrada ως μια μοτοσυκλέτα “Adventouring”, εκ του Adventure Touring, όπου προφανώς η εφαρμογή του νέου της V4 κινητήρα απαιτεί προσαρμογή από τις ως τώρα χρήσεις του σε Panigale και Streetfighter.

Αφενός η απόδοσή του δεν έχει καμιά λογική να βρίσκεται στη γειτονιά των 200+ ίππων, αφετέρου η συντήρησή του καλό θα ήταν να μην προσομοιάζει με αυτή μιας καθαρόαιμης superbike. Άλλο πεδίο χρήσης, άλλες απαιτήσεις και αξίες.

Ο κινητήρας παρουσιάστηκε με ένα 12λεπτο βίντεο από τον διευθύνοντας σύμβουλο της Ducati, Claudio Domenicali, παρέα με τους μηχανικούς που τον εξέλιξαν και μας αποκαλύπτουν τα μυστικά του.



Senza Desmo!

Ο κεντρικός άξονας πάνω στον οποίο σχεδιάστηκε η μετάβαση από τη superbike λογική στο περιπετειώδες ταξίδι ήταν ο απολύτως αναμενόμενος: γραμμικότητα και ροή στην οδήγηση με μεγάλα διαστήματα συντήρησης.

Για τον λόγο αυτόν ακούγεται ήδη η πρώτη κανονιά: Δεν έχει Desmo!

Η Ducati επέλεξε ένα παραδοσιακό σύστημα ελέγχου των βαλβίδων με τα κλασικά ελατήρια επαναφοράς, με το δικαιολογία πως αυτό επιβαρύνει λιγότερο τα κινούμενα μέρη του και επιτρέπει στον V4 Granturismo διαστήματα συντήρησης που ακούγονται απίστευτα: μικρά σέρβις στα 15,000 km και μεγάλο σέρβις με έλεγχο βαλβίδων κάθε … 60,000 km. Μιλάμε για απόσταση αρκετή για μιάμιση περιφορά γύρω από τον πλανήτη!

Αυτή η επιλογή, σύμφωνα πάντα με τη Ducati, εξυπηρετεί την ομαλότερη λειτουργία στις χαμηλές στροφές, χωρίς σημαντική επίπτωση ψηλά. Διά του λόγου το αληθές, οι ονομαστικές τιμές απόδοση του νέου Euro 5 κινητήρα είναι αρκούντως χορταστικές:

Ισχύς: 170 hp στις 10,500 rpm
Ροπή: 12.7 kg.m στις 8,750 rpm

Όπως είναι γνωστό χρόνια τώρα, το μεγάλο πλεονέκτημα του Desmo είναι η ακρίβειά του στις πολύ υψηλές στροφές λειτουργίας του κινητήρα, κάτι που αποδεικνύεται κρίσιμης σημασίας στο κορυφαίο επίπεδο των MotoGP – “αναγκάζοντας” τους άλλους κατασκευαστές να απαντήσουν με πνευματικές βαλβίδες στην προσπάθειά τους να ξεπεράσουν την αδράνεια των ελατηρίων επαναφοράς στις βαλβίδες που δυσκολεύουν τον ακριβή χρονισμό ψηλά.

Κι όμως, αυτά τα συστήματα δεν έχουν βρει καν τον δρόμο τους σε λιγότερο εξωτικές κατηγορίες αγώνων (όπως το WorldSBK), οπότε εύλογα αντιλαμβανόμαστε πως σε μια μοτοσυκλέτα σπορ τουρισμού η αναγκαιότητα απόλυτης απόδοσης στις πολύ ψηλές στροφές δεν έχει κανένα ιδιαίτερο όφελος να προσφέρει. Παρόλα αυτά, και μόνο από πλευράς μάρκετινγκ η απόφαση της Ducati προκαλεί μια κάποια έκπληξη.



Δίαιτα και αγωνιστική κληρονομία

Το μοτέρ συνολικά ζυγίζει 66.7 kg, δηλαδή 1.2 λιγότερα κιλά από τον δικύλινδρο Testastretta του Multistrada 1260. Είναι επίσης πιο μαζεμένος στις περισσότερες διαστάσεις του, καθώς μετρά 85 mm λιγότερα σε μήκος, 95 σε ύψος και μόνο στο πλάτος είναι λίγο φαρδύτερος, κατά 20 mm!

Αυτή η οικονομία στις διαστάσεις του επέτρεψε στους μηχανικούς της Ducati αρκετή περισσότερη ελευθερία στην τοποθέτησή του στο πλαίσιο για την ιδανική κατανομή βάρους.

Αρκετές από τις διδαχές που αποκόμισε η Ducati στα χρόνια της στο MotoGP μεταφέρθηκαν επιτυχώς στο Panigale V4 και τώρα κληροδοτούνται και στον κινητήρα Granturismo. Πρώτος και καλύτερος ο αντίστροφα περιστρεφόμενος στρόφαλος (ως προς τη φορά περιστροφής των τροχών), ο οποίος χαρίζει στη μοτοσυκλέτα πολύ μικρή αδράνεια στην είσοδο της στροφής και την κάνει πιο ευέλικτη και ελαφριά στο στρίψιμο, με ανάλογα οφέλη και στα δυνατά φρένα όπου η τάση του πίσω μέρους να ανασηκωθεί είναι μικρότερη.

Πρόκειται για μια αξία που αποδίδει στην πίστα, αλλά είναι εξίσου ωφέλιμη και στον δρόμο, ειδικά στην περίπτωση μια βαρυφορτωμένης δικάβαλης μοτοσυκλέτας.

Επίσης η τεχνολογία Twin Pulse εφαρμόζεται και εδώ, με ανάφλεξη σχεδόν ταυτόχρονα για τους δύο αριστερούς κυλίνδρους και μετά για τους δύο δεξιούς, σε διαστήματα 0-90-270-380 μοιρών. Σε συνδυασμό με τον χρονισμό των κομβίων στον στρόφαλο σε offset 70 μοιρών εξασφαλίζει το κατάλληλο ηχητικό αλά Desmosedici MotoGP.

Δεν είναι μυστικό πως η ήχος είναι πολύ σημαντική παράμετρος στις μοτοσυκλέτες και η Ducati μας εξηγεί πως επένδυσε σε ειδικά ακουστικά τεστ (vibro-acoustic tests) προκειμένου να καταλήξει στο ποθητό αποτέλεσμα.

Η τροφοδοσία του κινητήρα γίνεται μέσω σωμάτων ψεκασμού που εξελίχθηκαν ειδικά για την περίσταση. Έτσι έχουμε οβάλ αυλούς εισαγωγής που συγκριτικά με τον κινητήρα Desmosedici Stradale (V2) διαθέτουν στενότερη μέση διάμετρο και μεγαλύτερο μήκος, ενώ προσαρμογές έχουν γίνει και στο σχήμα των θαλάμων καύσης.

Κάθε ζεύγος κυλίνδρων (αριστερά-δεξιά) διαθέτει ένα ξεχωριστό ηλεκτρικό μοτέρ που ελέγχει τα σώματα του ψεκασμού, επιτρέποντας πολύ ακριβέστερη παραμετροποίηση της διαδικασίας όταν ο αναβάτης θα θελήσει να κουρδίσει την απόδοση του κινητήρα στα γούστα του μέσω των διαθέσιμων ηλεκτρονικών συστημάτων που αναμφίβολα θα διαθέτει σε πληθώρα το νέο Multistrada V4.



Δικύλινδρο στα φανάρια

Ένα ακόμη πρωτότυπο κόλπο παρουσιάζει η Ducati με τον V4 Granturismo. Προκειμένου να μειώσει τη ζέστη από τους δύο πίσω κυλίνδρους (που παραδοσιακά στους V κινητήρες υποφέρουν περισσότερο καθώς δεν είναι εύκολα προσβάσιμοι στη ροή του αέρα για να τους ψύχει), όταν η μοτοσυκλέτα είναι στο ρελαντί αυτοί απενεργοποιούνται.

Αυτό έχει ως παράπλευρο αποτέλεσμα να βγαίνει λιγότερη ζέστη στους επιβαίνοντες, αλλά και να σημειώνεται μια σχετική οικονομία στο καύσιμο.


Τεχνικά Χαρακτηριστικά V4 Granturismo

- V4 1,158 cc με περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων 90°, Euro 5
- Διάμετρος x Διαδρομή: 83 x 53.5 mm
- Λόγος Συμπίεσης: 14:1
- Μέγιστη Ισχύς: 170 hp / 10,500 rpm
- Μέγιστη Ροπή: 12.7 kg.m/ 8,750 rpm
- 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
- Οδήγηση εκκεντροφόρων με συνδυασμό αλυσίδας και γραναζιών
- Αντίστροφα περιστρεφόμενος στρόφαλος, offset κομβίων στις 70°
- Ημίξηρο κάρτερ με τρεις αντλίες λαδιού
- Τέσσερα οβάλ σώματα ψεκασμού (ισοδύναμα με στρογγυλά σώματα διαμέτρου 46 mm)
- Εξατάχυτο κιβώτιο με Ducati Quick Shift (DQS) Up & Down
- Διαστήματα ελέγχου διάκενων βαλβίδων (μεγάλο σέρβις) 60,000 km
- Απενεργοποίηση δύο πίσω κυλίνδρων στο ρελαντί

Η Ducati ενημερώνει πως έχει στήσει ένα νέο προφίλ στο Instagram (@ducatimultistradav4) αφιερωμένο αποκλειστικά στον νέο κινητήρα V4 Granturismo και το επερχόμενο Multistrada V4.

Δείτε παρακάτω το βίντεο με την παρουσίαση του νέου κινητήρα από τον Claudio Domenicali.


Πηγη https://www.bikeit.gr/
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.279
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
.... οποία φίρμα έχουν αγοράσει οι Γερμανοί την καταστρέφουν τεχνολογικά ... βέβαια εδώ αργήσανε λίγο αλλά εντάξει τα παιδιά κρατησανε τον λόγο τους ....! abcdefgh
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.169
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
30.000 km 750ε service
Ο Γιάννης με το Multistrada σήμερα μου είπε ότι μαζί με τους ιμάντες το Service είναι στα 350€ λογικότατο, γιατί η BMW είναι φτηνότερη; Ο Στάθης με το C650 GT στα 40000χλμ Service 1200€... Περαστικά μας, εγώ πάντως σήμερα ερωτεύτηκα λίγο παραπάνω την Ιταλίδα, βλέποντας την Multistrada του Γιάννη.
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.155
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Ο Γιάννης με το Multistrada σήμερα μου είπε ότι μαζί με τους ιμάντες το Service είναι στα 350€ λογικότατο, γιατί η BMW είναι φτηνότερη; Ο Στάθης με το C650 GT στα 40000χλμ Service 1200€... Περαστικά μας, εγώ πάντως σήμερα ερωτεύτηκα λίγο παραπάνω την Ιταλίδα, βλέποντας την Multistrada του Γιάννη.

συγνωμην ααααααλλααααααααα το C650 GT δεν ειναι σκούτερ ;;;;; KATA TA ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΕΣ ΚΙΟΛΑΣ...................
 

dodos

well know member
Δημοσιεύσεις
3.888
Ηλικία
48
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Apostolis
Περιοχή
Αθήνα
.... οποία φίρμα έχουν αγοράσει οι Γερμανοί την καταστρέφουν τεχνολογικά ... βέβαια εδώ αργήσανε λίγο αλλά εντάξει τα παιδιά κρατησανε τον λόγο τους ....! abcdefgh
Ίδια τακτική έχει και ο Γκεϊτς με τη μικροσοφτ, ότι δεν μπορεί να το ανταγωνιστεί, το εξαγοράζει και το πάει πάτο...
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.169
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
συγνωμην ααααααλλααααααααα το C650 GT δεν ειναι σκούτερ ;;;;; KATA TA ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΕΣ ΚΙΟΛΑΣ...................
Ναι αλλά εσύ είσαι ήδη στο μαντρί...RollingRollingRollingRollingRollingRollingRollingRolling
 

v-strong

new member
Δημοσιεύσεις
49
Ηλικία
54
Όνομα
γιαννης
Ο Γιάννης με το Multistrada σήμερα μου είπε ότι μαζί με τους ιμάντες το Service είναι στα 350€ λογικότατο, γιατί η BMW είναι φτηνότερη; Ο Στάθης με το C650 GT στα 40000χλμ Service 1200€... Περαστικά μας, εγώ πάντως σήμερα ερωτεύτηκα λίγο παραπάνω την Ιταλίδα, βλέποντας την Multistrada του Γιάννη.
Τιμές αντιπροσώπου Θεσσαλονίκης έδωσα.
Το tmax έχει πιο ακριβο σερβις από gs. Μην συγκρίνουμε ανόμοια...
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.279
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Αυτό πάλι να σβήνουν οι 2 πίσω κύλινδροι στην ουρααααααα στο φανάρι πίσω από τ'αλλα audi ούτε η Honda δεν το 'χει σκεφτει .... θα είναι αγερο-ψυκτοι μάλλον ....! Rolling
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Αυτό πάλι να σβήνουν οι 2 πίσω κύλινδροι στην ουρααααααα στο φανάρι πίσω από τ'αλλα audi ούτε η Honda δεν το 'χει σκεφτει .... θα είναι αγερο-ψυκτοι μάλλον ....! Rolling
Ναι γιατί τα πρώτα multi 1200v2 λόγω ανεπαρκούς ψύξης του πίσω κυλίνδρου τον αντικατέστησαν κάποιοι ιδιοκτήτες( εντός ή εκτός εγγύησης)...

Στάλθηκε από το POCO F2 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Τελευταία επεξεργασία:

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.279
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Αυτό είναι θέμα σχεδιασμού ροής , παροχής αντλιας , μέγεθος ψυγείου, ανεμιστηρα κ.λ.π. του κυκλώματος ψύξης ενός καθαρά υδρόψυκτου κινητήρα. Όπως π.χ. του Ι.Χ. μας, αρκεί το ψυγείο να αερίζεται.
Μήπως λες για τα πρώτα μοντέλα που είχαν θέμα ? cdefghigi
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Αυτό είναι θέμα σχεδιασμού ροής , παροχής αντλιας , μέγεθος ψυγείου, ανεμιστηρα κ.λ.π. του κυκλώματος ψύξης ενός καθαρά υδρόψυκτου κινητήρα. Όπως π.χ. του Ι.Χ. μας, αρκεί το ψυγείο να αερίζεται.
Μήπως λες για τα πρώτα μοντέλα που είχαν θέμα ? cdefghigi
Ναι ,η πρώτη γενιά!

Στάλθηκε από το POCO F2 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.279
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Εμ! ... δεν ήξερες , δεν ρωταγες να σε πω .... χοντρο*****ια στο υλικό ή στην χύτευση κάνανε και το ρίξανε πως έφταιγε το παραφλου , αντί για ΑΒ και καλά έπρεπε να έμπαινε το ΒΑ ...!
Εντάξει όμως όλα διορθώθηκαν και σίγουρα τα επόμενα μοντέλα είναι πύραυλοι εδαφους-εδαφους ....!cde
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Εμ! ... δεν ήξερες , δεν ρωταγες να σε πω .... χοντρο*****ια στο υλικό ή στην χύτευση κάνανε και το ρίξανε πως έφταιγε το παραφλου , αντί για ΑΒ και καλά έπρεπε να έμπαινε το ΒΑ ...!
Εντάξει όμως όλα διορθώθηκαν και σίγουρα τα επόμενα μοντέλα είναι πύραυλοι εδαφους-εδαφους ....!cde
Ναι,αλλά η πίσω θέση μας οδηγεί σε άλλο συμπέρασμα πιθανό (μικρότερη ψύξη από αέρα)?

Στάλθηκε από το POCO F2 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.279
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Δεν έρχονται σε επαφή με τον αέρα οι υδροψυκτοι κύλινδροι αφού παρεμβάλλεται το ψυκτικό που είναι η δουλειά του να ψύχει σωστά το χιτώνιο.
Στον αερόψυκτο οι ψήκτρες καταλήγουν κατευθείαν επάνω στον κύλινδρο για να απάγουν την θερμοκρασία καυσης.:)
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.412
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Δεν έρχονται σε επαφή με τον αέρα οι υδροψυκτοι κύλινδροι αφού παρεμβάλλεται το ψυκτικό που είναι η δουλειά του να ψύχει σωστά το χιτώνιο.
Στον αερόψυκτο οι ψήκτρες καταλήγουν κατευθείαν επάνω στον κύλινδρο για να απάγουν την θερμοκρασία καυσης.:)
Σωστό αυτό αλλά στα πολλά χιλιόμετρα ο αέρας που χτυπάει την μπροστινή κεφαλή την ψύχει όσο νάναι, συν το ότι ο καυτός αέρας της μπροστινής καταλήγει στην πίσω.
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.279
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Αφού υπάρχει ο " μανδύας" του νερού που η θερμοκρασία του ρυθμίζεται σταθερά στους 98 βαθμούς π.χ. από τον θερμοστάτη αλλοιως .... κλαφτα άμα περιμένεις στο φανάρι να φυσήξει ...!
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Top Bottom