Africa Eco Race

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Africa Eco Race 2022 - Πρώτοι στην κατηγορία τους Pol Tarres & Yamaha Tenere​

Το 1-2 με τον Botturi στα +700Β


Παλεύοντας απέναντι σε ένα στρατό από εργοστασιακά μοντέλα 450 κ.εκ., καβάλα σε δύο Yamaha Tenere World Raid, οι Pol Tarres και Alessandro Botturi κατάφεραν να τερματίσουν στην 5η και 24η θέση γενικής, δείχνοντας με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες της δικύλινδρης On-Off των Ιαπώνων.

Στο Africa Eco Race, τον αγώνα Rally που γίνεται στην κλασική διαδρομή του Rally Dakar στην Αφρική, νικητής γενικής και πρώτος στα 450 αναδείχθηκε ο Stefan Svitko με συνολικό χρόνο οδήγησης 44 ωρών 11 λεπτών και 56 δευτερολέπτων.

Τον ακολούθησαν τρεις ακόμα αναβάτες 450, με τον Pol Tarres να κάνει την έκπληξη, τερματίζοντας 5ος γενικής και πρώτος στην κατηγορία μοτοσυκλετών άνω των 700 κυβικών, με χρόνο 50 ωρών, 16 λεπτών και 42 δευτερολέπτων, 6 ώρες και 4 λεπτά πίσω από τον Svitko.

Παρόλο τώρα που ο Botturi είχε δεχθεί εξοντωτικό καπέλο λόγω της βοήθειας που δέχθηκε για να φτάσει στο bivouac μετά από μηχανική βλάβη, κατάφερε να τερματίσει 2ος στην κατηγορία των +700Β, με συνολικό χρόνο 96 ωρών 55 λεπτών και 21 δευτερολέπτων.

Έτσι, οι δυο εργοστασιακοί αναβάτες της Yamaha έγιναν οι πρώτοι αγωνιζόμενοι που ολοκλήρωσαν το Africa Eco Race με δικύλινδρες Adventure μοτοσυκλέτες, τερματίζοντας στη Lac Rose του Dakar στη Σενεγάλη, μετά από 3.000 χιλιόμετρα και 12 ημέρες αγώνα από τη γραμμή εκκίνησης στο Μονακό.

Για τους φίλους της εταιρείας των τριών διαπασών, ο άθλος των Tarres & Botturi ξυπνά μνήμες από τη νίκη του Cyril Neveu με Yamaha στο πρώτο Paris-Dakar Rally το 1979, και χαρίζει νέα αίγλη στις Tenere 700 World Raid –που στη συγκεκριμένη περίπτωση αγωνίστηκαν με κιτ GYTR.

Μεγάλη επίδοση τόσο για τη μοτοσυκλέτα, όσο και για τον αρχάριο σε αγώνες Rally, Pol Tarres (αυτό ήταν το 2ο ράλι του), που με τη βοήθεια του πολύπειρου Botturi έγραψε ιστορία, τερματίζοντας μόνο μια ημέρα εκτός επτάδας, ενώ πήρε το πρώτο του βάθρο σε αγώνα ράλι την 9η ημέρα.

Θυμίζουμε πως ο Botturi είχε κερδίσει το Tunisia Desert Challenge καβάλα στο Tenere τον Απρίλιο, ενώ θα μπορούσε να είχε πετύχει πολύ καλύτερο αποτέλεσμα στην Αφρική (κέρδισε τη γενική τη 2η ημέρα του Africa Eco Race), αν δεν αντιμετώπιζε μηχανικά προβλήματα την 3η (ανάρτηση) και την 8η μέρα (κινητήρας). Τη δεύτερη φορά αναγκάστηκε να διανυκτερεύσει στην έρημο περιμένοντας το φορτηγό της οργάνωσης, χάνοντας και την 9η μέρα, και επιστρέφοντας στην κατασκήνωση εξαντλημένος και αφυδατωμένος.

Παρόλα αυτά, και παρά την ποινή που δέχθηκε (στην αρχή η Yamaha έκανε λόγο για σπασμένη αλυσίδα, όμως στο δελτίο τύπου μετά τον τερματισμό αναφέρει πως η ομάδα χρειάστηκε να “rebuild the bike”, ήτοι να ανακατασκευάσει τη μοτοσυκλέτα, εννοώντας τον κινητήρα), δεν το έβαλε κάτω, για να τερματίσει στη 2η θέση της κατηγορίας του.

Για να βάλουμε και τα πράγματα στη σωστή τους προοπτική, ο τερματισμός του Botturi στη δεύτερη θέση με 97 ώρες οδήγησης (μαζί με την ποινή) δείχνει και τη σαφή έλλειψη ανταγωνισμού στη μεγάλη κατηγορία, όμως παρόλα αυτά κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το πείσμα και τα κότσια του Ιταλού.


Africa Eco Race 2022 Yamaha Tenere

Πηγη www.motomag.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Africa Eco Race 2024 - Με εργοστασιακές συμμετοχές Aprilia, Yamaha και… Harley-Davidson!​

Στην original διαδρομή του Rally Dakar, με νέο ενδιαφέρον λόγω των μεγάλων Adventure μοντέλων
Africa Eco Race 2024


Τη Yamaha, που αποχώρησε από το Rally Dakar με τα μονοκύλινδρα 450 για να αφοσιωθεί στην προώθηση του Tenere με τη βοήθεια του Africa Eco Race μεταξύ άλλων, ακολουθεί το 2024 τόσο η Aprilia όσο και η Harley-Davidson, η πρώτη με το Tuareg 660 και η δεύτερη με το Pan America 1250. Παράλληλα, η διοργάνωση αποτελεί και πρώτης τάξεως παιχνίδι για κάθε λάτρη των δικύλινδρων On-Off, με 30 συμμετοχές εκτός συναγωνισμού σε παράλληλη διαδρομή.

Αντίθετα με την original διοργάνωση του Rally Dakar, που μετέφερε τον αγώνα αρχικά στη Λατινική Αμερική και κατόπιν στη Σαουδική Αραβία, το Africa Eco Race 2024 παραμένει στην Αφρική, με εκκίνηση από το Μαρόκο στις 2/1/2024 και τερματισμό στο Dakar της Σενεγάλης στις 14/1/2024, ενώ περνά και από τη Μαυριτανία. Και αντίθετα με το Rally Dakar που έχει εδώ και χρόνια απαγορεύσει τη συμμετοχή στα δικύλινδρα μοντέλα μοτοσυκλετών, το Africa Eco Race αποφάσισε να τα αγκαλιάσει και να τα βάλει να αντιμετωπίσουν τα μονοκύλινδρα 450 -σε διαφορετικές κατηγορίες αλλά στην ίδια διαδρομή.

Κάπως έτσι, λόγω και της άνθησης της κατηγορίας των μεγάλων δικύλινδρων Adventure μοτοσυκλετών στην παγκόσμια αγορά, το Africa Eco Race έχει αρχίσει να ανεβαίνει σε status, καθώς αποτελεί πεδίο δοκιμών αλλά και παιχνιδιού για τους λάτρεις αυτών των μοντέλων. Τελευταίο κομμάτι του παζλ, η συμμετοχή εργοστασιακών ομάδων το 2024 από τις Yamaha, Aprilia & Harley-Davidson, αλλά και οι πολλοί ενδιαφερόμενοι που διατρέχουν παράλληλη διαδρομή τις ίδιες μέρες του αγώνα, με μοτοσυκλέτες των Honda & Yamaha.
Africa Eco Race 2024

Το 2022 η εργοστασιακή ομάδα Rally της Yamaha έγραψε ιστορία στο Africa Eco Race, όπου ο Pol Tarres έγινε ο πρώτος αναβάτης που ολοκλήρωσε ολόκληρη τη διαδρομή των 6.000+ χλμ. με δικύλινδρη Adventure μοτοσυκλέτα, κερδίζοντας την κατηγορία των 700+ κυβικών και τερματίζοντας 5ος γενικής. Δίπλα του, στη 2η θέση της κατηγορίας του Tenere τερμάτισε ο ομόσταυλός του, Alessandro Botturi.
Africa Eco Race 2024

Το 2023, λόγω οικονομικών δυσχερειών αλλά και πλημμυρών στην Αφρική, το Africa Eco Race ακυρώθηκε, ενώ το 2024 η Yamaha επιστρέφει στον αγώνα με τους Tarres & Botturi, ενώ δίπλα τους θα σταθούν και οι Jacopo Cerutti & Francesco Montanari της Aprilia, αλλά και ο Joan Pedrero της Harley-Davidson.
Africa Eco Race 2024


Η Aprilia εδώ και ένα χρόνο “τρέχει” το project “Back to Africa”, με τους αναβάτες και την ομάδα της GCorse να προετοιμάζονται για το Africa Eco Race συμμετέχοντας στο ιταλικό πρωτάθλημα Rally -το οποίο κέρδισαν-, αλλά και στο Transanatolia Rally -όπου ανέβηκαν στο βάθρο πίσω από τη Yamaha. Τις μοτοσυκλέτες της Aprilia προετοιμάζει σε συνεργασία με την Aprilia Racing η GCORSE των αδελφών Guareschi, με το Noale να επιστρέφει στην Αφρική μετά τις συμμετοχές και τις νίκες του στο Dakar μεταξύ 2010-2012.
Africa Eco Race 2024

Δίπλα σε Yamaha & Aprilia η Harley-Davidson κάνει την κίνηση-έκπληξη, με τη συμμετοχή του Joan Pedrero καβάλα στην Pan America 1250 στο Africa Eco Race 2024. O Ισπανός αναβάτης έχει αγωνιστεί με την Pan America σε αγώνες ράλι όπως τον Basella Race, τον Baja Extremadura και τον Baja Aragon Espana.
Africa Eco Race 2024

Τέλος, δίπλα στις 47 συμμετοχές αγωνιζομένων του Africa Eco Race 2024, αξίζει να σημειώσουμε και τις επιπλέον 30 που αφορούν αναβάτες που θα οδηγήσουν σε παράλληλη διαδρομή με αυτή του αγώνα, με τα εργοστάσια των Yamaha & Honda να δίνουν την ευκαιρία -με το κατάλληλο αντίτιμο- σε φαν των αγώνων ράλι να πάρουν μια γεύση από αυτούς χωρίς το άγχος της κατάταξης.









Πηγη www.motomag.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Africa Eco Race, 1η ημέρα – Μπόλικη δράση και πρώτη νίκη για την Aprilia​







Το πλήρωμα της ιταλικής εταιρείας, με αναβάτη τον Jacopo Cerutti, πήρε την νίκη στο πρώτο σκέλος του αγώνα που λαμβάνει χώρα στο Μαρόκο, από εχθές Τρίτη 2 Ιανουαρίου. (δελτίο τύπου αγώνα)

Ήταν 6:30 π.μ. της Τρίτης, 2 Ιανουαρίου 2024, όταν το πρώτο όχημα στο καραβάνι AFRICA ECO RACE προσγειώθηκε στην αποβάθρα του λιμανιού Nador στο βόρειο Μαρόκο.

Μόλις ολοκληρώθηκαν οι διοικητικές τυπικότητες, η πρώτη μοτοσυκλέτα ξεκίνησε τη διαδρομή των 185 χιλιομέτρων προς τη γραμμή εκκίνησης όχι μακριά από το Debdou, σχεδόν μια ώρα και 30 λεπτά νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα.

Το πρόγραμμα περιελάμβανε μια ζωηρή ειδική διαδρομή με συχνές αλλαγές κατεύθυνσης, και, στο τέλος, τα 173 χλμ. ολοκλήρωσε πρώτο και σε 01:54:09 το APRILIA Tuareg 660 του Ιταλού Jacopo CERUTTI. Μια εξαιρετική απόδοση για την επιστροφή της ιταλικής μάρκας στα offroas ράλι, μπροστά από τα δύο YAMAHA Ténéré 700 των Alessandro BOTTURI και Pol TARRES, στις 00:01:47,αλλά απέχουν μόλις 3 δευτερόλεπτα.

Μια ιδιαίτερη απόδοση του Γαλλομαροκινού Guillaume BORNE, ο οποίος τοποθέτησε το HUSQVARNA 450 του στην 4η θέση μπροστά από το HONDA 450 του Ιταλού Giovanni GRITTI, ο οποίος στρογγύλεψε την πρώτη 5άδα. Πίσω του, ο Ελβετός αναβάτης Alexandre VAUDAN ξεχώρισε επίσης με το KTM του, τερματίζοντας μόλις 12 λεπτά μπροστά από τον Γάλλο Attilio FERT, επίσης σε μοτοσυκλέτα της αυστριακής εταιρείας. Τερμάτισε στην 8η θέση, το HARLEY DAVIDSON 1250 του Ισπανού Joan PEDRERO.

Το top 10 της ημέρας ολοκλήρωσε το BETA του Ιταλού Andrea GAVA και το APRILIA του συμπατριώτη του Francesco MONTANARI.


Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Africa Eco Race, 2η μέρα – Θρίαμβος της Aprilia που κάνει διαφορά από τους αντιπάλους​

a5f9c13b548559b812ac38d915fec9fc_XL.jpg

Εξαιρετική έως τώρα η εμφάνιση του Jacopo Cerutti και της Tuareg 660 στον αγώνα Africa Eco 2024, μετά την ολοκλήρωση της 2ης ημέρας.

Πιο συγκεκριμένα, στην διαδρομή της 2ης ημέρας του αγώνα, μήκους 383 χιλιομέτρων, τον ταχύτερο χρόνο κατέγραψε και πάλι ο Jacopo Cerutti με την Aprilia Tuareg 660, κάνοντας πλέον μία διαφορά 8 λεπτών και 53 δευτερολέπτων μπροστά από τον συμπατριώτη του, Pol Tarres, ο οποίος αγωνίζεται με Yamaha Tenere 700.

Η 2η και η 3η θέση καταλήφθηκαν, έτσι, από μοτοσυκλέτες της Yamaha, καθώς 3ος στην δεύτερη μέρα του αγώνα πλασαρίστηκε ο Alessandro Botturi, με διαφορά 10 λεπτών και 17 δευτερολέπτων από τον πρώτο Cerutti. Στην 4η θέση τερμάτισε ο Guillaume Borne με Husqvarna, ενώ την 5άδα έκλεισε ο Alexandre Vaudan, με KTM.


Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ


Η Aprilia δεν είχε νίκη στην 3η ημέρα του Africa Eco Race
Το προβάδισμα διατηρείται για την ομάδα


Ο Jacopo Cerutti δεν κέρδισε την 3η μέρα του Africa Eco Race, αλλά η Aprilia Tuareg 660 εξακολουθεί να διατηρεί το συνολικό προβάδισμα

Η γρήγορη ομάδα της Aprilia είχε μια μικρή οπισθοδρόμηση στον Αγώνα Africa Eco Race χθες, με τον Jacopo Cerutti να έρχεται στην τρίτη θέση σε κοντινή απόσταση από τους δύο κορυφαίους αναβάτες.Η επίσημη ομάδα της Aprilia κατέπληξε τις δύο πρώτες ημέρες, παίρνοντας εκπληκτικές νίκες και τις δύο ημέρες. Αυτός ο ρυθμός δεν ήταν αντίστοιχος την 3η μέρα, αν και ο επικεφαλής αναβάτης της ο Cerutti, δηλώνει ότι η ομάδα μπορεί να είναι «ικανοποιημένη με το αποτέλεσμα».

Η τρίτη μέρα του Africa Eco Race ήταν επίσης μια από τις πιο εξαντλητικές, με τις ομάδες να αγωνίζονται από το Mhamid έως την Assa, καλύπτοντας συνολικά 521 χιλιόμετρα, συμπεριλαμβανομένων 461 χλμ. ειδικών διαδρομών. Παρά το γεγονός ότι δεν κατέλαβε την πρώτη θέση, ο Cerutti κατάφερε να τερματίσει μόλις 3 λεπτά και 47 δευτερόλεπτα πίσω από τον τελικό νικητή, τον Alessandro Botturi με τη Yamaha Tenere.

Μιλώντας για τη δύσκολη τρίτη μέρα, ο Cerutti δήλωσε:
«Άλλο ένα εξαιρετικά δύσκολο σκέλος. Μπορούμε να είμαστε ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα. Έκανα ένα λάθος από νωρίς. Νόμιζα ότι είχα πάρει λάθος στροφή και γύρισα πίσω για να είμαι ασφαλής, αλλά στην πραγματικότητα ήταν η σωστή κατεύθυνση. Σε εκείνο το σημείο, ο Botturi και ο Tarres, που είχαν ξεκινήσει πίσω μου, με πρόλαβαν και μετά και οι τρεις μας κάναμε το σκέλος αυτό αρκετά κοντά.

Διατηρήσαμε καλό ρυθμό για άλλη μια φορά σήμερα. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να συνεχίσουμε να δουλεύουμε και να παραμείνουμε συγκεντρωμένοι».

Ο συναθλητής του Cerutti στο στρατόπεδο της Aprilia είναι ο σχετικά αρχάριος στους αγώνες της ερήμου, ο Francesco Montanari. Συνέχισε την καλή του φόρμα στη διοργάνωση και κατάφερε να φέρει την 11η θέση την τρίτη ημέρα, διατηρώντας την όγδοη θέση γενικής στη βαθμολογία. Ο Montanari δήλωσε:

«Άλλη μια πραγματικά μεγάλη και απαιτητική μέρα, αλλά, όπως όλα δείχνουν, μπορώ να είμαι ικανοποιημένος. Στο πρώτο μέρος, χάθηκα στους αμμόλοφους και έχασα ένα σημείο. Έπρεπε να γυρίσω πίσω για να το περάσω σωστά και αυτό μου κόστισε χρόνο. Μετά από αυτό όμως τα πράγματα πήγαν καλά. Οδήγησα χωρίς λάθη και διατήρησα καλό ρυθμό, οπότε είμαι σίγουρος για τα επόμενα στάδια».


Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Africa Eco Race, 7η ημέρα – Νίκη στον Alessandro Botturi​

b67a6df90b830bf57857a13b337a5e3c_XL.jpg

O Ιταλός με την Yamaha Tenere 700 απειλεί πλέον τον Jacopo Cerutti, που βρίσκεται ακόμη στην 1η θέση της γενικής κατάταξης.
Με την λήξη και της 7ης ημέρας του αγώνα Africa Eco Race, που λαμβάνει χώρα στο Μαρόκο, ο Alessandro Botturi σημείωσε την νίκη, μειώνοντας δραματικά την διαφορά με τον πρώτο στην γενική κατάταξη, Jacopo Cerutti. Η διαφορά τους είναι μόλις στο 1 λεπτό!

Η ειδική διαδρομή της 7ης ημέρας είχε μήκος 470,16 χιλιόμετρα, με τον Botturi να την ολοκληρώνει σε 4.35’.20’’ με την Yamaha Tenere 700 του, την ώρα που ο ομόσταυλος του Pol Tarres έχασε πολύ χρόνο, καθώς αντιμετώπιζε προβλήματα με την εξάτμιση της μοτοσυκλέτας του και έτσι, έμεινε πίσω σχεδόν 13 λεπτά. Τερμάτισε στην 3η θέση, πίσω από τον Jacopo Cerutti, που πέτυχε την 2η θέση. Την 5άδα της 7ης ημέρας ολοκλήρωσαν οι Alessandro Ruoso και Francesco Muratori, με μοτοσυκλέτες Yamaha και Beta αντίστοιχα.

Στην γενική κατάταξη, το Top 3 ανήκει στους Cerutti, Botturi και Tarres, αντίστοιχα.



Πηγή/φωτογραφία
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Africa Eco Race, 8η ημέρα​


Cerutti και Paulin αντιστέκονται στις δυσκολίες του Africa Eco Race


Μέχρι το τέλος της Ειδικής Διαδρομής των 390 χιλιομέτρων μεταξύ Chami και Amodjar, δεν υπήρχε αμφιβολία ότι όλα τα εδάφη και οι δυσκολίες που μπορεί να συναντηθούν στην Αφρική θα εμφανίζονταν, στην καρδιά του υπέροχου Μαυριτανικού τοπίου της ερήμου και σε ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες. Παρ' όλα αυτά, οι πρωτοπόροι στην κατάταξη άντεξαν και στις δύο κατηγορίες αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, οπότε υπήρξαν λίγες αλλαγές.


Για άλλη μια φορά, στην κατηγορία μοτοσυκλετών, οι τρεις πρώτοι αναβάτες της γενικής κατάταξης πέρασαν μαζί τη γραμμή του τερματισμού. Ο Alessandro BOTTURI ήταν ο πρώτος που ξεκίνησε από το Chami το πρωί, αλλά έπεσε για πρώτη φορά στη μικρή λωρίδα των αμμόλοφων μετά από 10 χλμ. Την ώρα που είχε ξανασηκώσει τη Yamaha Tenerée700 στους τροχούς, ο Ιταλός είδε την APRILIA 660 TUAREG του συμπατριώτη του Jacopo CERUTTI, που είχε ξεκινήσει 2 λεπτά πίσω, να τον προλαβαίνει.

Στη συνέχεια οι δύο αναβάτες οδήγησαν μαζί, αλλά είχαν και οι δύο πτώσεις που συνέβησαν μάλιστα ακριβώς την ίδια στιγμή, προς τέρψη των φωτογράφων που ήταν σε εκείνο το σημείο, οι οποίοι απαθανάτισαν τις δύο τέλεια συντονισμένες τούμπες των μοτοσυκλετών.

Όλα αυτά εξηγούν γιατί ο Pol TARRES επέστρεψε με τους δύο πρώτους στο 50ο χιλιόμετρο, παρά το γεγονός ότι είχε ξεκινήσει 8 λεπτά πίσω. Στη συνέχεια, οι δύο YAMAHA και η APRILIA κάλυψαν ολόκληρη τη διαδρομή χωρίς να τα παρατήσουν οι αναβάτες τους. Στο τέλος, ο TARRES κέρδισε για δεύτερη φορά μία Ειδική Διαδρομή με προβάδισμα 00:05:48 επί του CERUTTI και 00:07:51 επί του BOTTURI.
Πολύ καλά τα κατάφερε και ο δεύτερος αναβάτης της APRILIA, ο Francesco MONTANARI, 4ος στα 43 δευτερόλεπτα και πλέον άψογα στον ίδιο ρυθμό των κορυφαίων.

Για άλλη μια φορά, ο Ιταλός αναβάτης Giovanni GRITTI κέρδισε την κατηγορία 450 με τη HONDA, μπροστά από την BETA του συμπατριώτη του Francesco MURATORI και την KTM του εκπληκτικού Ελβετού αναβάτη Alexandre VAUDAN στην 5η θέση συνολικά, εξακολουθώντας να είναι ο επικεφαλής της πρόκλησης ROOKIE RIDER BY ACERBIS μπροστά από τον Francesco MURATORI και τον Marco-Aurelio FONTANA με HUSQVARNA. Στην κατηγορία MOTUL XTREM RIDER, ο Γάλλος Patrice CARILLON κέρδισε για πρώτη φορά, σημειώνοντας μια καλή 16η θέση. Πλέον είναι επικεφαλής στην κατηγορία μπροστά από τους συμπατριώτες του Antoine DETOURBET και Nicolas BOTTU.

Στην προσωρινή γενική κατάταξη, με τρείς Ειδικές Διαδρομές για το τέλος, ο Jacopo CERUTTI εξακολουθεί να είναι επικεφαλής, 00:03:03 μπροστά από τον Alessandro BOTTURI και ακόμη 00:22:22 μπροστά από τον Pol TARRES από την Ανδόρα.
Τα τελικά αποτελέσματα της 8ης Ειδικής Διαδρομής και σύμφωνα με τις ποινές που υπολογίζονται για παράλειψη διαδρομής, είναι στον παρακάτω πίνακα:



 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Africa Eco Race, 9η ημέρα​


Η πιο όμορφη Ειδική Διαδρομή του Africa Eco Ρace 2024

Όλοι οι αγωνιζόμενοι ήταν ομόφωνοι όταν έφτασαν στη γραμμή τερματισμού που βρίσκεται στον διάδρομο του αεροδρομίου Chinguetti, λέγοντας ότι αυτή η 9η Ειδική Διαδρομή με τη μορφή ενός βρόχου γύρω από το Amodjar ήταν η πιο όμορφη μέχρι στιγμής σε αυτήν την 15η διοργάνωση του AFRICA ECO RACE. Αλλά ήταν επίσης και η πιο δύσκολη, με μια άφθονη έκταση 90 χιλιομέτρων από αμμόλοφους και, για άλλη μια φορά, ποικίλο έδαφος που ήταν σκληρό τόσο για τις μοτοσυκλέτες όσο και για αναβάτες. Όλα αυτά πάνω από 363 χιλιόμετρα και κάτω από τη λαμπερή ηλιοφάνεια. Ως αποτέλεσμα, τα κενά στον τερματισμό ήταν αρκετά μεγάλα και οι βαθμολογίες κλονίστηκαν αρκετές φορές, εκτός από την κορυφή του πίνακα.

Όπως συμβαίνει καθημερινά από την έναρξη της διοργάνωσης, τρεις προβολείς μοτοσυκλετών φάνηκαν στον ορίζοντα, κατευθυνόμενοι προς τους διοργανωτές και τους δημοσιογράφους. Και μαντέψτε, ήταν τα νούμερα 103, 111 και 113, δηλαδή οι Alessandro BOTTURI, Jacopo CERUTTI και Pol TARRES. Οι δύο YAMAHA 700 Tenere και ενδιάμεσα η APRILIA 660 Tuareg.

Προς το παρόν, αυτοί οι τρεις αναβάτες δεν είναι σε θέση να αποφασίσουν μεταξύ τους πως πρέπει να παραμείνουν στην διαδρομή. Η νίκη θα έπρεπε να ήταν του BOTTURI μπροστά από τους CERRUTI και TARRES. Αλλά μία ποινή 6 λεπτών για υπερβολική ταχύτητα σε σημείο περάσματος εκτός της χρονομετρημένης διαδρομής, στέρησε τη νίκη από τον BOTTURI και τον υποβίβασε το απόγευμα σε χρόνο 00:07:04 πίσω από τον CERUTTI.

Ήταν μια ανεπιθύμητη ποινή δύο ημέρες πριν από τον τερματισμό για τον μοναδικό οδηγό που δεν τιμωρήθηκε από την έναρξη του Αγώνα. Πίσω του ήταν η εξαιρετική εμφάνιση του Ιταλού Ολυμπιονίκη Marco Aurelio FONTANA, 4ος με τη HONDA για μόλις 18 λεπτά και συμμετέχοντας στο πρώτο του μεγάλο ράλι. Ήταν μπροστά από τον Marco MENICHINI, στην πρώτη πεντάδα για πρώτη φορά, με τη HUSQVARNA, και τον Giovanni GRITTI, ο οποίος φοβήθηκε όταν έπεσε με τη HONDA, αλλά ευτυχώς δεν ήταν κάτι σοβαρό!

Την ίδια τύχη είχε και ο Alexandre VAUDAN, επικεφαλής της πρόκλησης Rookie Rider By Acerbis και θύμα μιας σύγκρουσης που προκάλεσε ζημιά στην KTM. Ο Ελβετός αναβάτης έμεινε έκπληκτος στον τερματισμό, όπου κατάφερε να τερματίσει στην 7η θέση, λίγο πιο μπροστά από τον Γάλλο αναβάτη Atilio FERT, ο οποίος περίμενε τη δύσκολη διαδρομή για να λάμψει!

Όμως η παράσταση της ημέρας πήγε στον Juan Pedrero Garcia. Με τη HARLEY DAVIDSON 1250 PAN AMERICA ξεκίνησε στην 23η θέση. Μετά από μια πτώση στα 40 χιλιόμετρα, ο Ισπανικός γίγαντας έκανε μια δυνατή επίθεση, μεταξύ άλλων στους αμμόλοφους, για να διεκδικήσει την 9η ταχύτερη επίδοση της ημέρας. Ένα πραγματικό επίτευγμα αν σκεφτεί κανείς ότι η πορεία ήταν κάθε άλλο παρά ιδανική για τη «μεγάλη» HARLEY.

Τέλος, λίγα λόγια για τον Kevin DURAND, ο οποίος επίσης κατάφερε να ανέβει στην πρώτη δεκάδα για πρώτη φορά. Ο Γάλλος είχε ένα τεράστιο χαμόγελο στα χείλη του στον τερματισμό, από τη χαρά του. Στην κατηγορία Motul Xtrem Rider, δεύτερη συνεχόμενη νίκη για τον Γάλλο Patrice CARILLON, ο οποίος τερματίζοντας 13ος, ενίσχυσε τη θέση του στην προσωρινή γενική κατάταξη σε αυτή την κατηγορία μοτοσυκλετών χωρίς βοήθεια.

Τα τελικά αποτελέσματα της 9ης Ειδικής Διαδρομής φαίνονται στον παρακάτω πίνακα:



Πηγη www.motograndprix.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
baner_0.jpg

Africa Eco Race: Ο άνεμος συνδυάστηκε με τον Αγώνα

Μέχρι τώρα, ο AFRICA ECO RACE είχε απαλλαγεί από καιρικά προβλήματα. Δυστυχώς, το πρωί της Παρασκευής, για τη 10η Ειδική Διαδρομή, ένας βίαιος άνεμος σάρωσε το οροπέδιο Amodjar προκαλώντας αμμοθύελλα που εμπόδισε τα ελικόπτερα της οργάνωσης να απογειωθούν.
Χωρίς ελικόπτερα, ήταν αδύνατο να διασφαλιστεί η βέλτιστη ασφάλεια και να παρακολουθείται ο Αγώνας και έτσι πάρθηκε η απόφαση να σταλούν οι μοτοσυκλέτες, τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά σε συνοδεία στο βενζινάδικο από όπου δόθηκε η εκκίνηση.

Ως αποτέλεσμα, η ειδική διαδρομή των 387 χιλιομέτρων συντομεύτηκε κατά 190 χιλιόμετρα, κόβοντας το τμήμα των αμμόλοφων που είχε προγραμματιστεί για την έναρξη της διαδρομής.

Στην κατηγορία των μοτοσυκλετών, μετά τη χθεσινή ποινή 6 λεπτών για τον Alessandro BOTTURI, είναι δίκαιο να πούμε ότι η ομάδα της Yamaha δεν ήταν σε κέφια το πρωί της εκκίνησης. Πράγματι, θα ήταν δύσκολο να πάρουνε πίσω αυτά τα 6 λεπτά από τον Jacopo CERRUTI, τον αναβάτη της APRILIA, ο οποίος ήταν αγέρωχος από την έναρξη του Ράλι.

Παρόλα αυτά, ο Alessandro BOTTURI έδωσε τα πάντα με τη Yamaha 700 Tenere για να κερδίσει την Ειδική Διαδρομή με χρόνο 00:02:26 έναντι της APRILA 660 Tuareg του Jacopo CERUTTI, που τερμάτισε 2ος. Συνολικά, ο BOTTURI είναι τώρα μόλις 00:04:38 πίσω από τον CERRUTI.

Δεν είναι πολύς χρόνος, αλλά επίσης ούτε και λίγος, γιατί αύριο θα απομένουν μόλις 247 χλμ. Ειδικής Διαδρομής για τον BOTTURI για να προσπαθήσει να αλλάξει τα πράγματα. Αλλά, καθώς θα ξεκινήσει πρώτος, είναι σχεδόν αδύνατη αυτή η αποστολή. Ειδικά καθώς ο CERRUTI θα μπορεί να υπολογίζει στον συναθλητή του στην APRILIA Francesco MONTANARI, ο οποίος έκανε μια φανταστική επιστροφή για να τερματίσει τρίτος. Θα μπορούσε κάλλιστα να είναι στους πρώτους αύριο.

Το τέλος του ράλι ήταν αρκετά επιτυχημένο και για τους νεαρούς αναβάτες, με τον Γάλλο Attilio FERT να παίρνει την 4η θέση με την KTM, μπροστά από τη HONDA του Ιταλού Marco Aurelio FONTANA και την KTM του Ελβετού αναβάτη Alexandre VAUDAN, ακόμα επικεφαλής του Rookie Rider By Acerbis Challenge.

Τώρα, με τα προβλήματα εφοδιασμού καυσίμου του Giovanni GRITTI σήμερα, είναι επίσης επικεφαλής των 450κ.εκ. συνολικά. Στην κατηγορία Motul Xtreme Rider, ο Patrice CARRILLON τερμάτισε ξανά μπροστά. Ο Γάλλος είναι πλέον 13ος στη γενική και πάνω από 2 ώρες μπροστά από τον Antoine DETOURBET, στην κατηγορία των μικρότερων μοτοσυκλετών.

Τα τελικά αποτελέσματα της 10ης Ειδικής Διαδρομής είναι στον παρακάτω πίνακα:


 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Η Aprilia Tuareg είναι η βασίλισσα της Αφρικής

Πρώτος από την πρώτη μέρα, Ο JACOPO CERUTTI φτάνει νικητής στην γενική κατάταξη στον τελικό τερματισμό του Africa Eco Race και η θριαμβευτική παρέλαση στο Ντακάρ θα ξεκινήσει.
Στην πρώτη του συμμετοχή σε μεγάλο Αφρικανικό Ράλι, με την APRILIA TUAREG παρέμεινε πρώτος στη βαθμολογία πάνω από έξι χιλιάδες χιλιόμετρα.

Ο CERUTTI τερμάτισε τρίτος στην τελευταία Ειδική Διαδρομή, υπερασπίζοντας την πρωτιά του από τους αντιπάλους.
Με την τρίτη θέση, μπροστά από τον Botturi με Yamaha, άμεσο αντιπάλο για την τελική νίκη, ο Jacopo Cerutti και η Aprilia Tuareg κέρδισαν τον οικολογικό Αγώνα της Αφρικής για το 2023.

Η μοτοσυκλέτα αυτή αναπτύχθηκε από την Aprilia Racing με τη συνεργασία της GCorse των αδελφών Guareschi. Η Aprilia Tuareg που σχεδιάστηκε για αγώνες στην έρημο εκμεταλλεύεται τις μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες της Tuareg παραγωγής από την οποία προέρχεται στενά. Μία μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη για παγκόσμια περιπέτεια κάτι το οποίο, ακόμη και στο εξαντλητικό Αφρικανικό περιβάλλον, έχει επιβεβαιωθεί με την απόλυτη αριστεία στην οδήγηση και την απόδοση του κινητήρα.

Απόλυτος θρίαμβος, σε έναν εξαντλητικό Αγώνα μήκους άνω των έξι χιλιάδων χιλιομέτρων, με επικεφαλής πάντα την Ιταλική ομάδα. Ο Cerutti με την Tuareg ήταν πρώτος στη γενική κατάταξη για ολόκληρο τον Αγώνα, ήδη από την πρώτη Ειδική Διαδρομή. Είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα για την Aprilia Tuareg, η οποία, στο απόλυτο ντεμπούτο της στα μεγάλα ράλι της Αφρικής, κυριάρχησε ενάντια σε μοτοσυκλέτες και αναβάτες μεγάλης αξίας, που μπορούσαν να καυχηθούν για εξαιρετική εμπειρία και προετοιμασία στις Αφρικανικές πίστες.

Και είναι ένας θρίαμβος για την Aprilia Racing, η οποία εξέλιξε τη μοτοσυκλέτα με την τεχνική συνεργασία της GCorse των αδερφών Guareschi, ξεκινώντας από την εξαιρετική βάση της Aprilia Tuareg. Έτσι, ένα χρόνο μετά την πρώτη του παρουσίαση, το project «back to Africa», που γεννήθηκε για να επαναφέρει την Aprilia στους μεγάλους αγώνες της ερήμου, σημειώνει τη μεγαλύτερη επιτυχία του.

Αλλά όχι ο πρώτος, αφού, στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τον Africa Eco Race, το δίδυμο Cerutti/Tuareg κέρδισε τον Ιταλικό τίτλο Motorally και ανέβηκε σε ένα υπέροχο βάθρο στο Transanatolia Rally Raid, στον πρώτο τους Αγώνα στα μεγάλα ράλι. Η αγωνιστική έκδοση της Aprilia Tuareg είναι εξοπλισμένη με ανάρτηση Öhlins by Andreani, πλήρη εξάτμιση τιτανίου SC-Project και ειδικό φίλτρο αέρα Sprint Filter.
JACOPO CERUTTI

«Φοβήθηκα πολύ σήμερα, γιατί στο 20ο χιλιόμετρο υπήρχε μια μικρή σύγχυση σε μία σημείωση και νόμιζα ότι οι αντίπαλοί μου με είχαν περάσει. Αλλά μετά βρήκα ξανά την διαδρομή και ήμουν εγώ που έφτασα τον Botturi. Από Εκείνη τη στιγμή συνεχίσαμε μαζί και έφερα το τελικό αποτέλεσμα. Πρέπει να συγχαρώ τους αντιπάλους μου για τη δικαιοσύνη που έδειξαν σε όλη τη διάρκεια του Αγώνα, ήταν πραγματικά τιμή μου να πολεμήσω μαζί τους.

Ήταν ένας πολύ τεταμένος Αγώνας Africa Eco Race για εμάς, που είμασταν επικεφαλής από την αρχή με τον Botturi και τον Tarres να μας πιέζουν, αλλά τα καταφέραμε. Χάρη επίσης σε μια υπέροχη μοτοσυκλέτα: η Tuareg αποδείχθηκε ισάξια για έναν απαιτητικό μαραθώνιο όπως αυτός. Ανυπομονώ να γιορτάσουμε μαζί με την ομάδα»!
Aprilia Racing, ένας θρύλος που γεννήθηκε με τους αγώνες εκτός δρόμου

Οι αγώνες εκτός δρόμου ήταν το ντεμπούτο της Aprilia στον ανταγωνισμό. Τίποτα περίεργο για μια μάρκα που είχε αποκαλύψει την off-road ψυχή της από τα πρώτα μοντέλα της δεκαετίας του 1970, όπως τη Scarabeo. Το 1974, η πρώτη αγωνιστική μοτοσυκλέτα του Noale ήταν ένα μοτοκρός 125. Ήδη από το 1977 ήρθαν οι πρώτοι Ιταλικοί τίτλοι στις τάξεις 125 και 250.

Το 1978 τα πρώτα βάθρα και τα φώτα της δημοσιότητας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Motocross.Το 1985 η Aprilia Racing ξεκίνησε την περιπέτειά της στους αγώνες ταχύτητας με το MotoGP, αλλά ο πρώτος τίτλος παγκόσμιου πρωταθλήματος ήρθε από το Trial το 1992.Επτά ακόμη παγκόσμιοι τίτλοι προήλθαν από τον κόσμο εκτός δρόμου και από το 2004 έως το 2011 η δικύλινδρη SXV 450 και η 550 ήταν τα αστέρια του Πρωταθλήματος Supermoto, κερδίζοντας τρεις τίτλους αναβάτη και τέσσερις κατασκευαστές.

Μετά από μια επική πρώτη εμφάνιση στο Paris-Dakar με την Tuareg το 1989, η Aprilia επέστρεψε στον μεγάλο Αγώνα στην έρημο το 2010 με την επαναστατική δικύλινδρη RXV Rally 450 που συμμετείχε σε τρεις διαδοχικές εκδόσεις του Dakar, μέχρι το 2012. Αυτή η εντυπωσιακή μοτοσυκλέτα κέρδισε αμέσως τρεις νίκες στις Ειδικές Διαδρομές και την τρίτη θέση συνολικά το 2010, πλησιάζοντας στο εντυπωσιακό κατόρθωμα του θριάμβου στο ντεμπούτο της.

Μέχρι σήμερα, η Aprilia είναι ο τελευταίος Ιταλός κατασκευαστής που κέρδισε μια Ειδική Διαδρομή στο Dakar, το 2012.


Τα τελικά αποτελέσματα της τελευταίας Ειδικής Διαδρομής του Africa Eco Race είναι στον παρακάτω πίνακα:
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Παραπληγικός έκανε Παρίσι - Ντακάρ σε αγώνα: Ο Nicola Dutto ξεπέρασε και πάλι τα όρια.​

Τερμάτισε στο Africa Eco Race 2024 με την βοήθεια των τριών “ghost riders” που τον συνοδεύουν
motomagNicola Dutto – Ξεπερνώντας τα όρια της παραπληγίας του


Ο Nicola Dutto αποτελεί παράδειγμα μίμησης για την δύναμη ψυχής που έχει επιδείξει, καθώς παρόλο που είναι παραπληγικός έχει καταφέρει να αγωνιστεί σε μερικούς από τους πιο σκληρούς και απαιτητικούς Rally αγώνες στον κόσμο και μάλιστα να δει την καρό σημαία!

Τελευταία επιτυχία του Ιταλού ήταν ο τερματισμός του στο Africa Eco Race 2024, στην 30η θέση. Πίσω του βρέθηκαν οι δύο από τους τρεις βοηθητικούς αναβάτες που τον ακολουθούν, ενώ την τελευταία θέση έλαβε ο Αυστριακός Schmutz. Μιλάμε για έναν εξαιρετικά δύσκολο αγώνα, ο οποίος ακολουθεί την αρχική διαδρομή του Rally Dakar, διασχίζοντας την Αφρική μέσα από δύσβατα Off-road κομμάτια. Επομένως, και μόνο το να τερματίσεις είναι σημαντικό, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για έναν παραπληγικό, όπου πέρα από την ισορροπία που χρειάζεται το σώμα του θέτει πολύ αυστηρότερα φυσικά όρια, ειδικά για τόσο απαιτητική οδήγηση εκτός δρόμου.
Nicola Dutto – Ξεπερνώντας τα όρια της παραπληγίας του

Πριν όμως βρεθεί στην Αφρική, ο Dutto ταξίδεψε τον Νοέμβριο του 2023 στην Καλιφόρνια, όπου συμμετείχε και τερμάτισε -και εκεί- στον θρυλικό αγώνα Baja 1000. Η συγκεκριμένη ονομασία έχει βαρύνουσα σημασία για τον ίδιο, καθώς στον ιταλικό Baja το 2010 είχε τη μοιραία πτώση με 160 χ.α.ω, σπάζοντας τη σπονδυλική του στήλη. Αποτέλεσμα ήταν να μείνει παράλυτος από τη μέση και κάτω.

O Dutto, όμως δεν το έβαλε κάτω, επιστρέφοντας στους αγώνες με μοτοσυκλέτα δύο χρόνια αργότερα από τον τραυματισμό του, το 2012, παρά τις αντιρρήσεις των γιατρών οι οποίοι φοβόντουσαν ότι οι κραδασμοί θα χειροτερέψουν την ήδη κακή κατάσταση της σπονδυλικής του στήλης. Τότε, είχε αγωνιστεί στον Baja Aragon των 500 χιλιομέτρων, ενώ στόχος του ήταν να γίνει ο πρώτος παραπληγικός αναβάτης που θα συμμετάσχει στο Dakar, κάτι που κατάφερε το 2019.

Η διοργάνωση, ωστόσο, του αγώνα έβγαλε εκτός τον Dutto, ένα γεγονός που ανέδειξε προβλήματα συνεννόησης μέσα στην A.S.O., στερώντας έτσι από τον Ιταλό την δυνατότητα να επιτύχει έναν τεράστιο άθλο.
Nicola Dutto – Ξεπερνώντας τα όρια της παραπληγίας του

Το 2020, ο Ιταλός βρήκε θέση στον Africa Eco Race, έναν αγώνα που αυξάνει διαρκώς την δημοφιλία του μεταξύ των rally-raid αγώνων, καθώς επιτρέπει και σε μεγάλες δικύλινδρες on-off να διαγωνιστούν. Τα πράγματα εξελίχθηκαν εντελώς διαφορετικά στην προκειμένη περίπτωση, με τον Dutto να τερματίζει τον αγώνα, χωρίς να αντιμετωπίζει προβλήματα με τη διοργάνωση. Φέτος, βρέθηκε ξανά στην Αφρική για να επιχειρήσει για δεύτερη φορά να ξεπεράσει τον εαυτό του.
Nicola Dutto

Μάλιστα, ως ένδειξη σεβασμού, στο τελευταίο Σκέλος του Africa Eco Race 2024, οι αγωνιζόμενοι συγκεντρώθηκαν για να συγχαρούν τον Dutto, που στα 54 του χρόνια κατάφερε να φτάσει μέχρι εκεί. Mετά από μία συνάντηση την προηγούμενη ημέρα, αποφάσισαν με μια φωνή να ανακηρύξουν νικητή του 12ου και τελευταίου Σκέλους τον Ιταλό, συνοδεύοντάς τον σε όλη την διαδρομή μέχρι και την ολοκλήρωση του Σκέλους, όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο που επισυνάπτουμε στο τέλος του άρθρου.
Nicola Dutto

Πραγματικά, ο Dutto έχει καταφέρει έναν μεγάλο άθλο, αναδεικνύοντας και με το παραπάνω την δύναμη ψυχής που τον διακατέχει. Οι δυσκολίες που έχει να αντιμετωπίσει δεν μένουν μόνο στο γεγονός, ότι χρειάζεται τρεις ακόμα αναβάτες για βοήθεια. Ο ένας προπορεύεται ελέγχοντας την διαδρομή, ενώ οι άλλοι δύο βρίσκονται πίσω του, με σκοπό να τον σηκώσουν σε περίπτωση πτώσεις.
Nicola Dutto


Όπως είναι λογικό, αυτοί είναι που τον βοηθούν να ανέβει και να κατέβει από την μοτοσυκλέτα, καθώς ο ίδιος δεν έχει κίνηση στα κάτω άκρα του. Εδώ, όμως, μιλάμε για χωμάτινους αγώνες με μονόκυλινδρες μοτοσυκλέτες 450 κυβικών, με τα δύο αυτά στοιχεία να μεγαλώνουν τον κατάλογο των εμποδίων που έχει να αντιμετωπίσει ο Dutto.
Nicola Dutto – Ξεπερνώντας τα όρια της παραπληγίας του

Ξεκινώντας από το προφανές, ο Ιταλός βγάζει ολόκληρο τον αγώνα καθιστός, καθώς όπως είναι λογικό η αναπηρία του, του στερεί την δυνατότητα να πατήσει στα μαρσπιέ και να σηκωθεί. Ο ίδιος έχει εξελίξει τον τρόπο οδήγησής του, αλλάζοντας κατεύθυνση και διαχειρίζοντας την μοτοσυκλέτα, εκμεταλλευόμενος το γυροσκοπικό φαινόμενο και τον κορμό του. Αυτό όμως δεν τον απαλλάσσει από άλλους κινδύνους. Ξεκινώντας από την σέλα, που στις Rally μοτοσυκλέτες σε καμία δεν έχει σχεδιαστεί για να κάθεσαι πάνω της για πολλές ώρες, ο Dutto έπρεπε να βρει έναν τρόπο για καλύτερη στήριξη.
Nicola Dutto

Το σκληρό τερέν με έντονες ανωμαλίες, αυξάνει τον κίνδυνο στην περίπτωσή του να δημιουργηθούν δερματικά προβλήματα και πληγές, καθώς οι αναρτήσεις δουλεύουν υπερωρίες, ενώ ότι δεν φιλτράρεται περνάει απευθείας στο σώμα του, μέσω του πλαισίου και της σκληρής σέλας.

Για τους αρτιμελείς αναβάτες δεν αποτελεί πρόβλημα, καθώς μπορούν να σταθούν όρθιοι στην μοτοσυκλέτα, αξιοποιώντας τις φυσικές μας αναρτήσεις, τα γόνατα, για να απορροφούν τους κραδασμούς που δημιουργούν οι ανωμαλίες. Σημαντική βοήθεια στην αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος έδωσε η ιταλική Vicair, μία εταιρεία που εξειδικεύεται στην κατασκευή αναπηρικών αμαξιδίων και καθισμάτων.
Nicola Dutto – Ξεπερνώντας τα όρια της παραπληγίας του

Ακόμη, ο Dutto δεν μπορεί να μείνει μόνος του πάνω στην μοτοσυκλέτα. Αυτός είναι και ο λόγος που βλέπουμε να υπάρχει γύρω του ένα “κλουβί”, το οποίο του δίνει την δυνατότητα να κινεί τον κορμό του, χωρίς τον κίνδυνο να φύγει από την μοτοσυκλέτα. Για την κατασκευή του, βοήθησε η επίσης ιταλική Fami, η οποία εξειδικεύεται στην δημιουργία μεταλλικών αποθηκευτικών χώρων για βιομηχανική χρήση, πάγκων εργασίας, ενώ έχει εξειδίκευση στην κατεργασία με εργαλειομηχανές CNC.
Nicola Dutto

Το “κλουβί” αυτό, κρατά τα πόδια του Dutto στην θέση τους, ενώ ταυτόχρονα τον προστατεύει από σοβαρούς τραυματισμούς, όταν πέφτει, κάτι που στο χώμα δεν μπορείς να αποφύγεις. Τέλος, το πίσω φρένο έχει μεταφερθεί στο αριστερό grip, εκεί που συνήθως στις μοτοσυκλέτες συναντάμε τη μανέτα του συμπλέκτη, λόγω του ότι η παραδοσιακή του θέση στο δεξί μαρσπιέ, είναι ένα απρόσιτο σημείο για τον Dutto. Για τον ίδιο λόγο, ο συμπλέκτης είναι ηλεκτρονικός, με τις αλλαγές να γίνονται εύκολα μέσω κουμπιών στο τιμόνι της μοτοσυκλέτας.
Nicola Dutto – Ξεπερνώντας τα όρια της παραπληγίας του

Μπορεί οι παραπάνω μετατροπές να καθιστούν πιο εύκολη την ζωή του Dutto, όσον αφορά την οδήγηση, όμως δεν μειώνουν στο ελάχιστο την προσπάθειά του. Σε μία ηλικία που οι περισσότεροι αρτιμελείς αναβάτες έχουν σταματήσει να αγωνίζονται, ο ίδιος συνεχίζει βρίσκοντας το σθένος να αντιμετωπίσει τους σκόπελους που δημιουργεί η αναπηρία του και καταφέρνοντας να τερματίσει σε αγώνες που καταπονούν στο μέγιστο βαθμό τόσο το πνεύμα, όσο και το σώμα.

Του ευχόμαστε να συνεχίσει να αγωνίζεται, δείχνοντάς μας ότι τελικά τα όνειρα και οι στόχοι είναι αυτά που μας οδηγούν και μας χαρακτηρίζουν και όχι μία αναπηρία ή κάποιο άλλο πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπίσουμε στην πορεία της ζωής μας.

Πηγη hwww.motomag.gr
 
Top Bottom