Η
Spyros Panopoulos Automotive (SP Automotive) έχει ανακοινώσει πως το
Chaos θα
παρουσιαστεί επίσημα την 1η Νοεμβρίου και αυτές οι 3D φωτογραφίες ευρεσιτεχνίας από το γραφείο διανοητικής ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης μας αποκαλύπτουν πλήρως τον σχεδιασμού του ελληνικού ultracar.
Το εμπρός μέρος του Chaos είναι -προφανώς- εμπνευσμένο από την μύτη των μονοθέσιων της Formula 1, καθώς διαθέτει αεροτομή με διάφορα οριζόντια πάνελ και κάθετους αεροδυναμικούς διαχωριστές (splitters). Το σύνολο μπορεί να μην αξίζει αμέσως τον χαρακτηρισμό όμορφο, αλλά σίγουρα φαίνεται επιθετικό, και όλα δείχνουν να είναι εκεί για κάποιο λόγο.
Το πίσω μέρος του “Χάους” είναι λιγότερο υπερβολικό, αλλά εξίσου επιβλητικό, καθώς κυριαρχούν τέσσερις κεντρικές απολήξεις της εξάτμισης, με LED φωτιστικά σώματα να υπάρχουν και στις δύο πλευρές. Στη μέση, διακρίνεται ο μεγάλος διαχύτης, με το κάτω μέρος του να που μοιάζει με αυτόν της Ferrari Enzo. Παρεμπιπτόντως, το παρμπρίζ φαίνεται να αποτελεί ένα σύνολο με τα δύο πλευρικά παράθυρα.
Η εταιρία ήθελε να παρουσιάσει το πρώτο της δημιούργημα στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 2022, αλλά μετά
την ακύρωση της, πήρε την απόφαση η παρουσίασή του να γίνει σε λιγότερο από έναν μήνα από σήμερα. Η SP Automotive θα ξεκινήσει να δέχεται από την 1η Νοεμβρίου παραγγελίες για το Chaos, με την τιμή του αυτοκινήτου να ξεκινά από τα 5,5 εκατ. ευρώ και να φτάνει έως τα 12,4 εκατ. ευρώ.
Έχοντας δημιουργήσει τις δικές του εγκαταστάσεις κάπου στην Αττική, ιδρύοντας την εταιρία Spyros Panopoulos Automotive, ο Πανόπουλος και η ομάδα του τονίζουν πως τα πάντα πάνω στο αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα από την εταιρία του, στην Ελλάδα.
Έτσι κάθε τι πάνω στο αυτοκίνητο, από την παραμικρή βίδα, μέχρι το monocoque πλαίσιο που είναι κατασκευασμένο από το εξωτικό υλικό zylon και τον V10 4,0-λιτρο κινητήρα, είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα από τον ίδιο στην Ελλάδα.
Το περισσότερα μέρη του Chaos (από εξωτικά μέταλλα, carbon και κεραμικά) είναι κατασκευασμένα από 3D εκτυπωτές, οι οποίοι τυπώνουν τα μέρη στα οποία αφαιρείται κάθε τι περιττό στη δομή τους, έτσι ώστε να κρατηθεί το βάρος όσο γίνεται πιο χαμηλά. Έχει πλάτος 2,08 μέτρα, κέντρο βάρους 1,04 μέτρα και το βάρος του ultracan να κυμαίνεται μεταξύ 1.000 και 1.150 κιλών, έχοντας αναλογία 2,3 ίππων ανά 1 κιλό βάρους.
Στο αυτοκίνητο γίνεται εκτενή χρήση carbon, με τα φτερά, τον ουρανό και το καπό να είναι κατασκευασμένα από carbon prepreg, με τα υποπλαίσια να είναι κατασκευασμένα από αλουμινίου υπερυψηλής αντοχής.
Το Chaos θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδόσεις, μια με 2.000 και μια με 3.000 άλογα. Ο V10 twin-turbo κινητήρας 4,0-λίτρων (3.988 κ.εκ) διαθέτει αλουμινένιο μπλοκ, 2 carbon turbo 68 mm, 20 μπεκ ψεκασμού (10 άμεσου και 10 έμμεσου), κυλινδροκεφαλές, στρόφαλο και εκκεντροφόρους από τιτάνιο, με τις μπιέλες και τα πιστόνια να είναι κατασκευασμένα από τιτάνιο. Ο κινητήρας έχει σχέση συμπίεσης 12,3:1 και 40 βαλβίδες τιτανίου.
Στην έκδοση με τα 2.000 άλογα ο κινητήρας κάνει χρήση βενζίνης πρατηρίου και έχει όριο περιστροφής τις 11.000 σ.α.λ, ενώ στην έκδοση των 3.000 ίππων απαιτείται καύσιμο E85, με το όριο περιστροφής να ανεβαίνει στις 12.000 σ.α.λ, ενώ τα πιστόνια θα είναι κατασκευασμένα από κεραμικό υλικό, οι μπιέλες από carbon, με τα carbon turbo να είναι μεγαλύτερα, 78 mm. Το αυτοκίνητο θα μπορεί να παράγει ρυθμούς επιτάχυνσης έως και 3G σε συγκεκριμένες αποστάσεις και συνθήκες.
Η έκδοση με τα 2.000 άλογα θα έχει τελική ταχύτητα περίπου 420 χλμ/ώρα, με το κιβώτιο να έχει πιο κοντή κλιμάκωση, έτσι ώστε να μπορεί να επιταχύνει γρήγορα εντός και εκτός πίστας. Η συγκεκριμένη έκδοση θα δοκιμαστεί και στο Nurburgring.
Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και ενός Torsen διαφορικού, σε ποσοστό 65% πίσω και 35% μπροστά. Τα φρένα του αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους διαμέτρου 428 mm μπροστά και 416 mm πίσω, με τις δαγκάνες να είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο, μέσω 3D εκτυπωτή.
Φέρει ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδα και οι ζάντες, τυπωμένες και αυτές από τιτάνιο ή carbon, είναι 21″ ή 22″, με την εταιρία να έχει έρθει σε επαφή με γνωστή εταιρία ελαστικών προκειμένου να δημιουργήσει ένα ειδικό ελαστικό για το Chaos.
Σύμφωνα με την εταιρία, το Chaos είναι σε θέση να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 1,8 δευτερόλεπτα, τα 100-200 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 2,6 δευτερόλεπτα, τα 160-241 χλμ/ώρα (100-150 μίλια/ώρα) σε λιγότερο από 2,2 δευτερόλεπτα, με το μοντέλο να έχει τέτοια αεροδυναμική, ικανή για τελική ταχύτητα μεγαλύτερη των 500 χλμ/ώρα, ενώ μπορεί να παράγει έως 1.740 κιλά κάθετης αεροδυναμικής παραγόμενης πίεσης.
Το εσωτερικό κάνει χρήση επαυξημένης πραγματικότητας, ενώ είναι μονίμως συνδεδεμένο μέσω 5G, προσφέροντας επικοινωνία μεταξύ αυτοκινήτων (V2V, vehicle to vehicle communication) και μεταξύ αυτοκινήτων και υποδομών (V2I, vehicle to infrastructure communication). Τα δύο καθίσματα είναι ενσωματωμένα στη δομή του αμαξώματος, και είναι κατασκευασμένα από Zylon.
Δεν διαθέτει πίνακα οργάνων, αλλά ένα διαδραστικό περιβάλλον, με τον οδηγό να βλέπει όλες τις ενδείξεις στο παρμπρίζ και να επιλέγει ότι θέλει μέσω gestures (κινήσεις των χεριών), αφού δεν υπάρχουν κουμπιά. Επίσης ο οδηγός μπορεί να οδηγεί φορώντας γυαλιά εικονικής πραγματικότητας.
Η παραγωγή του ultra-car, όπως χαρακτηρίζει ο Πανόπουλος το Chaos, θα είναι περιορισμένη, περίπου 5 οχήματα τον χρόνο, με το κάθε μοντέλο να είναι κατασκευασμένο από τα καλύτερα και πιο εξελιγμένα υλικά, που σήμερα συναντάμε στην Formula 1, στις αεροναυπηγικές και στις διαστημικές τεχνολογίες.
Πηγη
www.autoblog.gr