10 πράγματα που πρεπει ή δεν πρέπει να κάνουμε με την μοτοσυκλέτα μας...

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.159
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Το παρακάτω άρθρο λοιπόν είναι απο το www.visordown.com το Αγγλικο μοτοσυκλετιστικό site. Οπως θα δείτε και θα διαβάσετε κάποια απο αυτά ειναι καθαρώς Αγγλικής νοοτροπίας...και κάποια άλλα μπορουν και "πρέπει" να εχουν διεθνή "εφαρμογή"...
1. Σωστό τέντωμα της αλυσίδας μας
Αν θέλουμε λοιπον να αυξήσουμε την ζωή των ρουλεμάν του κιβωτίου ταχυτήτων μας και να βοηθήσουμε και την πίσω ανάρτηση μας στο να δουλεύει σωστά θα πρέπει ανα τακτά χρονικά διαστήματα να είμαστε βέβαιοι οτι έχουμε την σωστή ρύθμιση στην αλυσίδα μας...
Διαβάστε το εγχειρίδιο του ιδιοκτήτη για το πόσο χαλαρή πρέπει να είναι η αλυσίδα μας και ελέξτε την οσο μπορείται σε συνθήκες οδήγησης π.χ. βαρος οδηγού , συνοδηγού.
Το λιπαντικο επίσης στην αλυσίδα μας παιζει μεγάλο ρόλο στην διαρκεια ζωής της καθώς και στην σωστή λειτουργία της.


2. Δεν πρεπει να αλλάζουμε το χρωμα στην μοτοσυκλέτα μας ακομα και τον custom χρωματισμό της.
εάν ζούσαμε στην Μόσχα ή σε κάποια άλλη πόλη της Ρωσίας ναι ολα αυτα θα ηταν φυσιολογικά. Οσο ακριβά και να πληρώσαμε μια εξτρα βαφή της μοτοσυκλέτας μας αυτό μπορεί ουσιαστικά να μειώσει την αξία μεταπωλησής της.
Η αλλαγή χρώματος ή μια εξτρα απεικόνηση πάνω στην moto μας θα μπορούσε να σηματοδοτήσει οτι η μηχανή μας είχε π.χ.. μαι μεγάλη ζημιά . Πράγμα που θα την έκανε να μην έχει ενδιαφέρον απο υποψήφιους αγοραστές με επακόλουθο πλέον απο εμάς να "ρίξουμε" κι αλλο την τιμή της προκειμένου να "συγκινήσουμε" υποψήφιους αγοραστές.


3. Δυναμόκλειδο

Κάθε αξιοπρεπής μηχανικός μοτοσυκλετών θα σας πει οτι το πιό συνιθισμένο λάθος είναι οι υπερβολικά σφιγμένες βίδες. Χρησιμοποιώντας λοιπόν πολύ δύναμη σφίγγουν οι βίδες τοσο πολυ που μπορεί να καταστραφούν οι κεφαλές ττων βιδών οι ταπες των κάρτερ και πάρα πολλά άλλα "ωραία".
Χρησιμοποιήστε λοιπον δυναμόκλειδο αλλά διαβάστε το εγχειρίδιο χρήστη που αναφέρει ρυθμίσεις ροπής.
Βεβαίως υπάρχουν και οι "παράξενοι"....εχω ακούσει πελάτη να ζητάει δυναμόκλειδο απο μηχανικό προκειμένου να του σφίξει τον καθρέφτη στο τιμόνι....


4.Να πλένετε τακτικά την μοτοσυκλέτα σας.
Ιδιαίτερα τον χειμώνα και σε περιοχές οπου το αλάτι ειναι η μόνιμη λύση για τις χιονοπτώσεις το πλυσιμο της μοτοσυκλέτας μας βοηθάει την καλή μας να αποφύγει την διάβρωση και την καταστροφή της απο αυτον τον ύπουλο οχτρό.
Το ιδιο βέβαια πρόβλημα θα εχουμε αν αφηνουμε απλυτη την μηχανή μας και σε πολλα παραλιακά μέρη όπως στην Ελλάδα ας πούμε...
Σε λιγότερο απο 10 λεπτά (τοσο διαρκεί εναπλυσιμο) βοηθάμε την καλή μας να διατηρήσει την λάμψη της και να απομακρύνουμε αυτον το ύπουλο εχθρό την Διάβρωση. !!!
Αυτό που βεβαια θα πρέπει να εχουμε στο μυαλό μας είναι οτι θα πρέπει να χρησιμοπιούμε "*****ά" απορυπαντικά τύπου soflan...


5. Μην χρησιμοποιήτε "φτηνά" εργαλεία.
Κακής ποιότητας εργαλεία ή λάθος εργαλεία μπορεί να οδηγήσυν σε κάποιοα είδους ζημιά που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν είχαμε χρησιμοποιήσει αξιοπρεπή εργαλεία.
Το σετ εργαλείων που παρέχετε μαζι με την μοτοσυκλετας σας είναι αρκετά καλό για να ρυθμίσετε π.χ.την αλυσίδα σας.
Αν όμως θέλετε να φτιάξετε ενα "οικιακό" συνεργείο τότε θα πρέπει να επενδύσουμε σε αξιοπρεπεί εργαλεία. Σε συνδυασμό πάντα με ένα δυναμόκλειδο.


6.Ελαστικά και σωστή πίεση
Λάθος πίεση ελαστικών ή φθαρμένα ελαστικά μπορεούν να επηρεάσουν πολυ σοβαρά τον χειρισμό της μοτοσυκλέτας μας.
Η λάθος πιεση ελαστικών μπορεί να οδηγήσει σε αστάθεια στο φρενάρισμα , σε αίσθηση ιππασίας , σε υπερθερμανση ελαστικού , σε μικρότρη επιφάνεια επαφής με το οδόστρωμα, σε σκληρότερη αίσθηση και σε πολλά αλλα "ωραία".
Οι πιέσεις ελαστικών θα πρέπει λοιπόν να ελέγχονται τουλάχιστον μια φορά τον μήνα οχι σε βενζινάδικα (βέβαια στην ύστατη....) αλλά σε αξιόπιστους μετρητές.
Εννοείται οτι η σωστή πίεση ελαστικών αναφέρεται στο εγχειρίδιο ιδιοκτήτη...


7.Απρόσεκτο Παρκάρισμα
παίρνει λιγότερο απο 2-3 δευτερόλεπτα για να πέσει η "καλή μας" αλλά μπορεί να κοστίσει αρκετά "μηνιάτικα" η επισκευή της απο αυτό το ξαφνικό πέσιμο.
Αν το καλοσκεφτείται λοιπόν δεν ειναι καλύτερα να ψάξουμε 1-2 λεπτα παραπάνω προκειμένου να βρουμε ενα καλύτερο και ασφαλέστερο μέρος γαι parking...Βρείτε λοιπόν χωρο στάθμευσης σε σταθερό εδαφος και με επαρκή φωτισμό (για ευνόητους λόγους)

8.Βαλίτσες
θα πάτε το πρώτο σας ταξίδι...ουαουου ουου. Πετάτε απ την χαράσας και την προσμονή του ταξιδιού....
Για σκεφτεείται λιγακι παραπάνω ομως εχετε φορτώσει σωστά την καλή σας ;;; ή εχετε αφήσει -φτιάξει τσάντες τσαντάκια και να εξέχουν κιόλας -κινούμενα μέρη;;;;
Είναι ΄σιγουρο οτι το ταξίδι με την μοτοσυκλέτα σας προυποθέτει εξοδα (βαλίτσες-σαμάρια) αλλά αλήθεια πώς θα κοστολογούσατε την ασφαλειά σας στο ταξίδι κα την ηρεμία σας κατα την διάρκεια του ταξιδιού;;;;


9.Πουλήστε την μοτοσυκλέτα σας με ολα τα εργοστασιακά της.
Ειναι σίγουρο οτι όλοι μας με την πάροδο του χρόνου έχουμε "φορτώσει" την καλή μας με διάφορα aftermarket καλούδια. Και όλοι μας γνωρίζουμε οτι αυτά τα καλούδια το μόνο που μπορούν να καταφέρουν είναι να την κάνουν ίσως πιο δελεαστική σε σχέση με κάποια αλλη της ίδιας τιμής.
Με το να την πουλήσουμε οπως την πηραμε μπορεί να κερδίσουμε παραπάνω χρήματα απο την μετέπειτα μεταπώληση των aftermarket αξεσουάρ που έχουμε.
Τα πάντα βέβαια εξατώνται και απο τις ανάγκες μας και απο τον χρόνο που διαθέτουμε και μπορούμε να περιμένουμε μεχρι να πουληθούν όλα.


10.Μην δανείζετε την μοτοσυκλέτα σας εστω και για μια βόλτα στον οποιονδήποτε.
Ποτέ μα ποτέ μην δώσετε την καλή σας για οδήγηση εάν δεν είστε σίγουροι για το ατομο που θα την οδηγήσει. Είναι γνωστή η Ελληνική παροιμία αλλωστε: "οσα φέρνει η στιγμή δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος".
Για τον ιδιο λόγο αλλωστε δεν θα πρέπει και σεις να ζητάτε να οδηγήσετε "ξενες" μοτοσυκλέτες.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.493
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Να σταθω σε καποια απο τα παραπανω.

Πλενω παντα την μηχανη μου με μικρο σφουγγαρι.Περα απο το οτι καθαριζω ολα τα δυσκολα σημεια,αυτο μου δινει την ευκαιρια να δω φθορες η αλλα προβληματα,στην γεννηση τους.

Η κακοσυντηρημενη αλυσιδα,περα απο τις φθορες που προκαλει,αυξανει την καταναλωση.Ασε που μπορει να γινει κομματια στον δρομο και να εχουμε ντραβαλα.

Παντα χρησιμοποιω τα καλυτερα εργαλεια.Οσες φορες δεν μπορεσα να κανω αλλιως,το πληρωσα σε χρονο και χρημα.

Οταν παρκαρω,ποτε δεν κατεβαινω απο την μηχανη,εαν πρωτα δεν εχω σιγουρευτει οτι δεν υπαρχει περιπτωση να πεσει.

Και τελος οταν την φορτωνω,σιγουρευομαι δυο και τρεις φορες,οτι δεν προκειτε να φυγει κατι απο την θεση του στον δρομο.
 
Top Bottom