- Δημοσιεύσεις
- 26.526
- Ηλικία
- 62
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
Ούτε δύο ούτε τέσσερις ρόδες: Αυτό είναι το μονότροχο και η (πονεμένη) ιστορία του
Σαν να βγήκε από ταινία επιστημονικής φαντασίας; Σχεδόν. Άδοξο τέλος; Σίγουρα ναι.
Για κάποιους ένα όχημα με μία ρόδα μόνο είναι σαν ανολοκλήρωτο. Αν δεν έχει δύο ή τέσσερις τροχούς είναι σαν κάτι να λείπει. Μακαρόνια χωρίς τυρί. Ο Simon χωρίς τον Garfunkel. Άλλοι όμως, σχεδόν δύο αιώνες πριν, όχι μόνο δεν θεωρούσαν τα μονότροχα ημιτελή αλλά αντίθετα έβλεπαν σε αυτά μια νέα μορφή μετακίνησης. Στα σοβαρά.
Πολλοί εφευρέτες παρουσίασαν ο καθένας τη δική του εκδοχή για το μονότροχο, άλλα με κίνηση από τον άνθρωπο, άλλα ηλεκτρικά, άλλα με κινητήρα, όλα όμως στηρίζονταν στην ίδια βασική αρχή: Ο οδηγός κάθεται σε έναν εσωτερικό δακτύλιο, ο οποίος πιέζει τον εξωτερικό τροχό, επιτρέποντας έτσι στο όχημα να κινείται ενώ ο οδηγός παραμένει σε ίσια θέση.
1869: Τα πρώτα μονότροχα
Το 1869 λοιπόν, μόλις 150 χρόνια πίσω, κυκλοφόρησαν τέσσερα διαφορετικά τέτοια οχήματα, κι έτσι υπάρχει μια επιφύλαξη σχετικά με το ποιο ήταν το πρώτο. Σύμφωνα με κάποιες πηγές, «πατέρας» του μονότροχου είναι ο Richard Hemmings από το Κονέκτικατ. Το μονότροχό του φτιάχτηκε το 1867, από ξύλο, παρακαλώ. Το, εχμ, προβληματάκι ήταν πως ο χειριστής το κινούσε με τα χέρια. Αλλά ας δούμε το φεγγάρι και όχι το δάχτυλο, ο άνθρωπος είχε ήδη σκεφτεί και φτιάξει και λασπωτήρα για να προστατεύεται ο οδηγός από τη λάσπη που πετάει ο τροχός. Και είμαστε στο 1867, θυμίζω, ε.Το μονότροχο του Richard Hemmings
Την ίδια εποχή, ένας Γάλλος εφευρέτης ονόματι Rousseau παρουσίασε το δικό του εκπληκτικό μονότροχο- το οποίο στην πραγματικότητα είχε δύο τροχούς. Ήταν ένας γιγάντιος τροχός με μία θέση μέσα. Κάτω από το κάθισμα ήταν ένας δεύτερος, μικρότερος τροχός. Ο αναβάτης έκανε πετάλι για να κινήσει τον μικρό τροχό, ο οποίος στη συνέχεια κινούσε τον πιο μεγάλο.
Το μονότοχο του Rousseau
Ακόμα και για τα δεδομένα της εποχής – προ Cruise Control και αυτόνομης οδήγησης και όλων των συναφών- το μονότροχο θεωρήθηκε δύσκολο μέσο μετακίνησης και περιγράφηκε ως «μη πρακτικό για τους κοινούς θνητούς».
20ος αιώνας: Ώρα για μηχανοκίνητα μονότροχα
Στις αρχές του 20ου αιώνα, οι εφευρέτες άρχισαν να πειραματίζονται με μονότροχα με κινητήρες. Κάποιοι έφτιαξαν τέτοια οχήματα ακόμα και με προπέλες αεροσκαφών, όπως το δημιούργημα «Aero-unicycle» του Alfred D'Harling.Το Aero-unicycle του Alfred D'Harling
Το 1914, ο εφευρέτης Elsa Christie από την Αϊόβα έφτιαξε ένα όχημα σαν μονότροχο, εξοπλισμένο με κινητήρα Liberty και με δύο βοηθητικούς τροχούς στο πλάι, οι οποίοι βοηθούσαν πολύ στη σταθερότητα. Δυστυχώς δεν προχώρησε πέρα από το πειραματικό στάδιο. Για την ακρίβεια κανένα από αυτά τα σχέδια δεν έφτασε σε μαζική παραγωγή και όλοι μπορούμε να καταλάβουμε το γιατί.
Το όχι-ακριβώς-μονότροχο του Elsa Christie
Συνεχιζεται.......