Τι Τύπο Μπουζί Εφαρμόζει Στην Μοτοσυκλέτα Μου

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.365
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Good post

Εκει στην Σπυρου Πατση υπαρχει μαγαζι που ειδα να κολλαει αλουμινενιο καρτερ μοτο , με τετοια αργκον ας πουμε , το θεμα ομως ειναι αν μεσα στον θαλαμο καυσης το ΄κολλημα΄θα γινει ενα με το παλιο μεταλο και να αντεξει στον χρονο προς αποφυγη ρωγμων ..... σε καποιο σοβαρο καπακι μεγαλης μοτο ή αυτοκινητου .....!cdefghig
Τωρα το χελικοιλ βεβαια θελει την μεγιστη προσοχη στο λυσε-δεσε της βιδας ( μπουζι , ταπα λαδιου κ.λ.π) μετα την τοποθετηση του .........!Bcdefghg
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.182
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Παλιότερα το καλοκαίρι βάζαμε πιο ψυχρά, κατεβαίναμε ένα νούμερο, στην NGK ανεβαιναμε νούμερο γιατί τα μετραγε ανάποδα αν θυμάμαι καλά.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
26
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Έχω μια ερώτηση. Ένα μπουζί ιριδίου τι διαφορά έχει με ένα απλό;
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.182
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Έχω μια ερώτηση. Ένα μπουζί ιριδίου τι διαφορά έχει με ένα απλό;
10πλασια διάρκεια ζωής, καλύτερη σπίθα.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.786
Ηλικία
26
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Άρα τελικά τα διπλάσια λεφτά αξίζουνε. Την επόμενη φορά θα δοκιμάσω ιριδίου στο παπί. Στο manual του Address πάντως προτείνει είτε NGK είτε Denso. Το φλασέρ πάντως κάτω απο την μάσκα είναι της Denso όπως και τα πίσω φλας. Επίσης ο πολλαπλασιαστής γράφει Mitsubishi Made in Japan πάνω.

Τέλος πάντων, θα δοκιμάσω Denso ιριδίου για την αλλαγή, δεν έχω κάτι να χάσω.
 
Τελευταία επεξεργασία:

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.814
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Ο ρόλος του μπουζί είναι να παράγει τον ηλεκτρικό σπινθήρα που προκαλεί την ανάφλεξη του μείγματος αέρα – καυσίμου στο εσωτερικό του θαλάμου καύσης ενός κινητήρα. Το καταφέρνει δημιουργώντας ένα μικρό ηλεκτρικό τόξο στην κορυφή του.



Λίγη ιστορία
Η χρήση ηλεκτρικής σπίθας για την ανάφλεξη του μείγματος έκανε την εμφάνισή της για πρώτη φορά το 1777 και αργότερα τα μπουζί εξελίχθηκαν παράλληλα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το 1860 ο Γάλλος μηχανικός Jean Lenoir κατασκεύασε κάτι που θυμίζει τα σημερινά μπουζί, αφού διέθετε ηλεκτρόδια και μόνωση, το οποίο ήταν μέρος μιας πατέντας για κινητήρα. Η περιγραφή του γινόταν μόλις σε μια πρόταση, αλλά το 1885 βελτίωσε την ιδέα του.
Στις αρχές του 20ού αιώνα οι αδερφοί Stranahan κατάφεραν να κατασκευάσουν ένα πιο αποτελεσματικό και ανθεκτικό μπουζί. Χρησιμοποίησαν πορσελάνη για μόνωση και έκαναν πιο εύκολη τη διαδικασία παραγωγής. Το 1909, το προϊόν τους υιοθετήθηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία και άλλαξε τελείως την αγορά των μπουζί.
Από τότε οι αλλαγές στα συστήματα ανάφλεξης, τα καύσιμα και οι απαιτήσεις σχετικά με την απόδοση, οδήγησαν στην εξέλιξη των μπουζί, όμως η βασική λειτουργία και ο σχεδιασμός τους δεν έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά, παρά το γεγονός ότι δοκιμάστηκαν πολλά μονωτικά υλικά και διαφορετικός αριθμός ηλεκτροδίων.



Υλικά κατασκευής
Τα ηλεκτρόδια ενός μπουζί είναι συνήθως κατασκευασμένα από κράμα μετάλλου με υψηλή περιεκτικότητα σε νικέλιο, η μόνωση είναι από κεραμικό υλικό και το εξωτερικό περίβλημα από ατσάλι. Η επιλογή αυτών των υλικών έχει γίνει μετά από δοκιμές και έρευνες, ενώ έχουν δαπανηθεί μεγάλα ποσά και χρόνος. Καθώς τα ηλεκτρόδια φθείρονται, το κενό μεταξύ τους μεγαλώνει και τελικά απαιτείται μεγαλύτερη τάση από αυτή που μπορεί να δώσει το σύστημα ανάφλεξης. Για να μειωθεί η απώλεια δύναμης που προκαλεί η φθορά των μπουζί χρησιμοποιούνται ηλεκτρόδια με μεγαλύτερο πάχος, ενώ συχνά χρησιμοποιούνται υλικά όπως χαλκός, ασήμι, χρυσός και πλατίνα. Το ασήμι έχει τη μεγαλύτερη θερμική αγωγιμότητα από όλα, ενώ η πλατίνα αντέχει απέναντι στη διάβρωση.
Το υλικό της μόνωσης παίζει και αυτό πολύ σημαντικό ρόλο στην απόδοση του μπουζί. Οι εταιρείες πειραματίζονται ακόμα για να βρουν νέα υλικά τα οποία ελαχιστοποιούν τη διαρροή ρεύματος από την άκρη του μπουζί προς το εξωτερικό περίβλημα. Το πρώτο μεγάλο βήμα έγινε με τον Σιλλιμανίτη, ένα ορυκτό που βρίσκεται σε φυσική μορφή, ενώ μπορεί να κατασκευαστεί και τεχνητά. Αυτή τη στιγμή οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν κεραμικά υλικά, η διαδικασία κατασκευής των οποίων παραμένει μυστική.



Διαδικασία κατασκευής
Τα βασικά μέρη ενός μπουζί είναι το εξωτερικό περίβλημα, το πλαϊνό ηλεκτρόδιο, η μόνωση και το κεντρικό ηλεκτρόδιο και κατασκευάζονται σε γραμμή παραγωγής.


  • Εξωτερικό περίβλημα
Το μεταλλικό εξωτερικό περίβλημα κατασκευάζεται με διάφορους τρόπους. Το ατσάλι μπορεί να διαμορφωθεί σε σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες ή μπορεί να λιώσει και να μπει σε καλούπια προκειμένου να πάρει το σωστό, κούφιο σχήμα του. Διαφορετικά, μπορεί να φτιαχτεί από αυτόματες μηχανές, οι οποίες το διαμορφώνουν και ανοίγουν την κοιλότητα στο κέντρο του περιβλήματος. Με αυτό τον τρόπο βελτιώνεται το φινίρισμα και η όλη κατασκευή γίνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια. Σε δεύτερο στάδιο το εξωτερικό περίβλημα ενός μπουζί δέχεται μηχανική κατεργασία προκειμένου να διαμορφωθεί η εξωτερική πλευρά του και να αποκτήσει την τελική του μορφή.
  • Πλαϊνό ηλεκτρόδιο
Το πλαϊνό ηλεκτρόδιο κατασκευάζεται από κράμα νικελίου το οποίο βρίσκεται σε ρολά. Ένας μηχάνημα ισιώνει το μέταλλο, κάνει τη συγκόλληση στο εξωτερικό περίβλημα, το κόβει στο κατάλληλο μήκος και κάνει ένα αρχικό λύγισμα (το τελικό θα γίνει όταν ολοκληρωθεί το μπουζί). Στη συνέχεια δημιουργείται το εξωτερικό σπείρωμα και το μπουζί αποκτά μια προστατευτική επίστρωση μέσω διαδικασίας ηλεκτρόλυσης. Κατά τη διάρκειά της, τοποθετείται σε ένα διάλυμα αλάτων, οξέων ή αλκαλίων από το οποίο περνάει ηλεκτρικό ρεύμα. Το αποτέλεσμα είναι να απλωθεί ομοιόμορφα μια λεπτή μεταλλική προστατευτική επίστρωση.
  • Μόνωση
Το κεραμικό υλικό της μόνωσης μπαίνει σε λαστιχένια καλούπια σε υγρή μορφή. Ειδικές πρέσες διαμορφώνουν την κοιλότητα στο κέντρο της μόνωσης όπου θα μπει αργότερα το κεντρικό ηλεκτρόδιο. Αφού βγει από το καλούπι, η μόνωση μπαίνει σε ειδικό καμίνι, οι θερμοκρασίες του οποίου ξεπερνούν τους 1400 βαθμούς Κελσίου. Η όλη διαδικασία ελέγχεται από υπολογιστή προκειμένου το μονωτικό υλικό να αποκτήσει ομοιόμορφα την απαραίτητη δύναμη και να είναι ανθεκτικό απέναντι στην υγρασία. Αφού γυαλιστεί και αποκτήσει στοιχεία ταυτοποίησης, η μόνωση μπορεί να περάσει ξανά από καμίνι.
  • Κεντρικό ηλεκτρόδιο
Το κεντρικό ηλεκτρόδιο είναι και αυτό κατασκευασμένο από κράμα νικελίου και σε πρώτη φάση συγκολλείται σε ένα λεπτό μεταλλικό τμήμα που ξεκινά από το κέντρο του μπουζί και φτάνει μέχρι την άκρη του, η οποία θα δεχθεί το καλώδιο που αργότερα θα το τροφοδοτεί με ρεύμα. Στη συνέχεια, μια πρέσα ενσωματώνει την όλη κατασκευή στο μονωτικό υλικό. Η άκρη του κεντρικού ηλεκτροδίου τριμάρεται, προκειμένου η απόσταση των δυο ηλεκτροδίων να πληροί τις προδιαγραφές και στο πλαϊνό ηλεκτρόδιο γίνεται το τελικό λύγισμα.
Κατά τη διάρκεια κατασκευής και συναρμολόγησης γίνονται έλεγχοι και μετρήσεις που διασφαλίζουν ότι οι ακολουθείται ο αρχικός σχεδιασμός. Τα μηχανήματα πραγματοποιούν συνεχώς οπτικούς ελέγχους για ορατά ελαττώματα, ενώ τα μονωτικά υλικά μεγεθύνονται σε μικροσκόπιο και ελέγχονται. Κατά τη διάρκεια συναρμολόγησης επιλέγονται τυχαία δείγματα προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα της μόνωσης και η σωστή λειτουργία των μπουζί.
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.365
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Kαπνισμενα μπουζι , αιτια και αφορμες.
Ενα αυτοματα και ελευθερα μεταφρασμενο αρθρο για ιδιοκτητες καρμπυρατερατων μοτερ κυριως ... λογω των ημερων λεμε ......!abcde


Μερικοι βασικοι λογοι για καπνισμενα μπουζι:
1. Εάν έχετε παρατηρήσει μαύρισμα μόνο στη μία πλευρά, πιθανότατα αυτό προκαλείται από καψιμο βαλβίδας. Δηλαδή, η αιθάλη εμφανίζεται στο μπουζί από κάτω προς το πλαϊνό ηλεκτρόδιο (όχι προς το κεντρικό ηλεκτρόδιο).
2. Η λανθασμένα επιλεγμένη βαθμολογία θερμότητας ενός μπουζί προκαλεί όχι μόνο ζημιά σε περαιτέρω χρήση, αλλά και ανομοιόμορφο μαύρισμα. Εάν η αναφερόμενη βαθμολογία είναι χαμηλή, τότε το σχήμα του κώνου αιθάλης αλλάζει. Αν είναι ψηλά, μόνο η άκρη του κώνου γίνεται μαύρη και το σώμα είναι λευκό.
Η βαθμολογία θερμότητας είναι η τιμή που χαρακτηρίζει το χρόνο κατά τον οποίο ένα μπουζί φτάνει στην επιφανειακή ανάφλεξη. Με υψηλή βαθμολογία θερμότητας, θερμαίνεται λιγότερο. Τοποθετήστε μπουζί με τον βαθμό θερμότητας που καθορίζεται από τον κατασκευαστή.

3. Μαύρη αιθάλη στα μπουζί υποδηλώνει καθυστερημένη ανάφλεξη.

4. Τα μαύρα μπουζί στο μπεκ ή στο καρμπυρατέρ μπορεί να οφείλονται στο γεγονός ότι το μείγμα αέρα-καυσίμου που παράγεται από αυτά είναι πολύ πλούσιο. Όσον αφορά το καρμπυρατέρ, οι αιτίες μπορεί να είναι οι εξής: κακή ρύθμιση της στάθμης καυσίμου στο καρμπυρατέρ, χανει η βελόνα του φλοτερ ή κολλαει το φλοτερ.

5. Η αιτία ενός μαύρου μπουζί μπορεί να είναι ένα βουλωμένο φίλτρο αέρα. Βεβαιωθείτε ότι έχετε ελέγξει την κατάστασή του και αντικαταστήστε εάν χρειάζεται. Ελέγξτε επίσης το τσοκ του αέρα.

6. Μπορεί να υπάρχουν προβλήματα με το σύστημα ανάφλεξης, π.χ. εσφαλμένη ρύθμιση γωνίας ανάφλεξης, ελάττωμα της μόνωσης του καλωδίου υψηλής τάσης, δυσλειτουργίες του πηνίου ανάφλεξης, προβλήματα με τα μπουζί. Οι αναφερόμενοι παράγοντες μπορεί να οδηγήσουν σε διακοπές στο σπινθήρα ή στην εμφάνιση ασθενούς σπινθήρα. Εξαιτίας αυτού, δεν καίγεται όλο το καύσιμο και εμφανίζεται μαύρη αιθάλη στα μπουζί.

7. Αρρυθμιστα διακενα βαλβιδων.Ως αποτέλεσμα, υπάρχει ατελής καύση του μείγματος αέρα-καυσίμου και αιθάλη στα μπουζί.

8. Χαμηλό επίπεδο συμπίεσης στον κύλινδρο που αντιστοιχεί στο μαύρο μπουζί


Τo be continued ......!

ngk.jpg
 

Aggelos 1969

well know member
Δημοσιεύσεις
2.495
Ηλικία
54
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
honda cbf 600
Όνομα
Άγγελος
Περιοχή
Αχαρναί Αττικής
Αν και είμαι σίγουρος ότι το γνωρίζετε το link της ngk είναι
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.365
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Και επειδη γηρασκω αει διδασκομενος .... ενα πιο ολοκληρωμενο ποστ για το πως διαβαζουμε πανω στο μπουζι τα σημαδια της σωστης καυσης.
Βεβαια ειναι στην αγγλιστι αλλα μπορει να μεταφραστει αμα υπαρχει ενδιαφερον προς συζητηση.

 
Τελευταία επεξεργασία:

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Δεν είναι πανάκεια το χρώμα του μπουζί γιατί μπορεί να ναι στεγνό στο τέρμα γκάζι (υψηλό φορτίο) και πλούσιο στο χαμηλό, ειδικά στα καρμπυρατέρ. Μπορεί να σου δώσει μια εικόνα τι γίνεται στο χαμηλό φορτίο αλλά στο υψηλό σου δείχνει μόνο ο λάμδα. Στο παλιό μου μηχανάκι klx300, όταν πείραξα λίγο το χρόνισμα για να ρυθμίσω το καρμπυρατερ είχα βάλει αισθητήρα λάμδα narrow band με βολτόμετρο που βλέπεις πάνω κάτω τι γίνεται στο τέρμα γκάζι και ρυθμίζεις. Το καλύτερο βέβαια είναι να ρυθμίζεις με wide band, αλλά είναι ακριβός, ενώ narrow βρίσκεις από οποιοδήποτε παλιό αμαξι

Sent from my A80Pro using Tapatalk
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.365
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Περιγράφεται αναλυτικοτατα στο άρθρο με έμφαση την διαφορετικότητα στις 3 μπάντες ( υψηλά, μεσαία, ρελαντί). Για αυτό προτείνει κυρίως για σωστό δούλεμα πάμε με υψηλό φορτίο και στροφές και .... πατάμε το kill switch ... και τότε βγαζουμε και ελεγχουμε το μπουζί. eye
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Περιγράφεται αναλυτικοτατα στο άρθρο με έμφαση την διαφορετικότητα στις 3 μπάντες ( υψηλά, μεσαία, ρελαντί). Για αυτό προτείνει κυρίως για σωστό δούλεμα πάμε με υψηλό φορτίο και στροφές και .... πατάμε το kill switch ... και τότε βγαζουμε και ελεγχουμε το μπουζί. eye
Και αυτό να κάνεις άμα έχει μαζέψει μαύρη καπνα δεν την πετάει. Καλό το χρώμα για να έχεις μια γενική εικόνα και ιδιαίτερα για βλάβες (λάδι, παραφλου στον κύλινδρο, κλπ) αλλά είναι άσκοπο για να ρυθμίσεις με ακριβεια καύσιμο, έχεις απλά μια εικόνα αν πάει κάτι στραβά (βουλωμένο μπεκ, πολύ καλή ρύθμιση στο καρμπυρατέρ, κλπ)

Sent from my A80Pro using Tapatalk
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.365
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Και αυτό να κάνεις άμα έχει μαζέψει μαύρη καπνα δεν την πετάει. Καλό το χρώμα για να έχεις μια γενική εικόνα και ιδιαίτερα για βλάβες (λάδι, παραφλου στον κύλινδρο, κλπ) αλλά είναι άσκοπο για να ρυθμίσεις με ακριβεια καύσιμο, έχεις απλά μια εικόνα αν πάει κάτι στραβά (βουλωμένο μπεκ, πολύ καλή ρύθμιση στο καρμπυρατέρ, κλπ)

Sent from my A80Pro using Tapatalk

Για την ιστορία ... ένα καπνισμένο μπουζί αν μπει σε ένα κύλινδρο που δουλεύει σωστά ... καθαρίζει.
Τώρα η αόριστη παραφιλολογία περί χρώματος και εικόνας στο περιπου είναι αυτή που όλοι ξέραμε αλλά στο συγκεκριμένο ποσταρισμα εξειδικευται ....!
 
Top Bottom