Σήμερα ασχολήθηκα με το σώμα ψεκασμού. Ρεπάρω που ρεπάρω, έχει και βροχερή μέρα (τουλάχιστον όχι πολύ κρύο), ήθελα να το λύσω και να το καθαρίσω σωστά αυτή τη φορά, μπας και στρώσει το θέμα του ρελαντί. Δεν είχα βαλθεί ποτέ να το λύσω και να το καθαρίσω όπως πρέπει. Και έτσι είπα να το δοκιμάσω σήμερα....έβγαλα τα πλαστικά, το φιλτροκούτι και ξεκίνησα. Προληπτικά έβγαλα και την μπαταρία.
Αρχικά, έβγαλα τις ντίζες του γκαζιού.
Έπειτα αφαίρεσα τις φίσες του TPS και της βαλβίδας ρελαντί (ISC valve). Το TPS δεν πρέπει να αφαιρεθεί εντελώς, έχει συγκεκριμένη ρύθμιση από το εργοστάσιο. Η βαλβίδα ρελαντί δεν έχει θέμα αλλά με προσοχή όλες οι κινήσεις που έκανα.
Αφού τελείωσα με αυτά, ξεβίδωσα τις δυο βίδες που μένουν και έβγαλα το σώμα ψεκασμού.
Από την μπροστινή μεριά δεν είχε τόσο θέμα, αλλά πίσω από την πεταλούδα ήτανε κατράμι. Ξεβίδωσα και την βαλβίδα ISC και....
Η δίοδος ρελαντί τίγκα στην μαυρίλα και η ίδια η βαλβίδα δεν ήτανε σε καλύτερη κατάσταση:
Αν δεν κάνω λάθος αυτό είναι βηματικό μοτέρ που δουλεύει με βάση τα σήματα που λαμβάνει από την ECU, ανοιγοκλείνοντας ανάλογα. Η βίδα ρύθμισης, απλά επιστρέπει να περνάει περισσότερος ή λιγότερος αέρας όταν η μηχανή βρίσκεται στο ρελαντί ή σε χαμηλές στροφές.
Πήρα σπρέι και ξεκίνησα το καθάρισμα...τα καθάρισα όλα όσο καλύτερα μπορούσα
Και από την πίσω μεριά...
Οι δυο μικρές τρύπες από ότι φαίνεται είναι για τον αισθητήρα πίεσης (IAP) και για της θερμοκρασίας (ΙΑΤ). Ψέκασα αρκετά και στην δίοδο ρελαντί.
Έφυγε αρκετή μάκα από την βαλβίδα...με ένα *****ό πανάκι και χαλαρές κινήσεις την καθάρισα όσο δεν πήγαινε άλλο. Καθάρισα και τον λαιμό εισαγωγής όσο μπορούσα.
Το σώμα είναι έτοιμο για επανατοποθέτηση! Κούμπωσα ξανά τo ISC, βίδωσα το σώμα στον λαιμό, σύνδεσα τα καλώδια της βαλβίδας και του TPS και πέρασα ξανά τις ντίζες γκαζιού. Με παίδεψε λίγο αυτό, αλλά το βρήκα πως γίνεται. Αφού το ξαναέβαλα έριξα λίγο σπρέι στην ένωση λαιμού-σώματος, δεν το τραβάει άρα κούμπωσε σωστά.
Like new!
Γυρνάω διακόπτη, βάζω μπρος, δυσκολεύεται στην αρχή....το αφήνω κάνα 10λεπτο να δουλέψει, να φύγει εντελώς ότι υγρό καθαριστικού έμεινε μέσα και μετά έστρωσε. Το πήγα δοκιμαστικά μια βόλτα κοντά στην γειτονιά.
Το ρελαντί είναι σταθερό όπως πρέπει, χωρίς αρρυθμίες ή περίεργες αυξομειώσεις. Η απόκριση του γκαζιού άμεση, στις χαμηλές τραβάει πολύ πιο γεμάτα, ξεκινάει αμέσως από στάση και στο άνοιγμα δουλεύει ομαλά. Επίσης ο ήχος της εισαγωγής άλλαξε, είναι πιο καθαρός. Νομίζω το κατάφερα...και έμαθα και πως να λύνω το σώμα.
@Aggelos 1969 σε ευχαριστώ για την βοήθεια!!!