ακριβως οτι ειπες!!To moter εχει λιγα χλμ...
βαζε λοιπον 10-40 το χειμωνα που ειναι πιο λεπτο μην το ταλαιπωρεις κρυο
και 15-50 το καλοκαιρι που λογω ζεστης (ειναι αεροψυκτο το μοτερ) χρειαζεται κατι πιο παχυρευστο
Παντα ημισυνθετικο.
Το ορυκτελαιο ειναι καλο οσο το στρωνεις.
ειχα κανει 160.000 χλμ με το 1150 πριν το πουλησω το 2009
δεν ειχε κανει κιχ, και ακολουθουσα το πατρον που σου εγραψα πιο πανω.
Τι τιμη το πηρες ρε φιλε Ω....και που το βρηκες με 35.000χλμ;;;
Γι αυτές τις περιπτώσεις απευθύνομαι πάντα στην αντιπροσωπεία και από εκεί παιρνω την θεωρητικά σωστή απάντηση !Εχω το CBF600S και υπάρχουν προδιαγραφες ως αναφορα τα λαδια που θα δουλέψει το μοτερ του.Συγκεκριμενο ιξώδες με μικρη δυνατοτητα παραλλαγής.
Ολα ΟΚ.
Τι γίνεται οταν για άλλη μοτοσυκλέτα,εν προκειμένου το 1150 GS η BMW το 2000 πρότεινε ορυκτελαιο 20-50,μηχανικοί προτείνουν υμισυνθετικό 15-50 ή άλλο,αντιπροσωπειες το γυρνάνε σε υμί.. 10-40,ιδιώτες βαζουν φουλ συνθετικό 10-60 & γενικότερα εχουν γραφτεί ενα κάρο θέματα σε Ελλάδα κι εξωτερικό χωρις να καταλήγουμε κάπου.
Υπάρχει σοβαρότητα και γενικότερα ένα λάδι που θα προσφέρει σωστή λίπανση στον κινητήρα και μακροζωΐα ή θα πρεοει να παιξω τζόκερ με βάλε σημερα αυτο,αυριο εκεινο κλπ;
Δεν με απασχολεί το "δεν του κανεις κακο αν το δουλέψεις με αυτό" αλλά το ΠΟΙΟ ειναι το σωστό.
Τα νευρα μου εγιναν κροσια με ολους τους "επιστημονες" ανα την υφηλιο και ΞΕΝΕΡΩΝΩΩΩΩ....
Νίκο κατσε φρόνιμα.Δεχομαι τι ειπαμε..
Τα παλιά μέταλλα έτσι.. τα πιο νέα αλλιώς.. με χ χιλιόμετρα αυτό.. με ψ χιλιόμετρα εκείνο..
ΈΛΕΟΣ.....
Ποιό Shell και ποιό Agip χρησιμοποιούσες, θυμάσαι;Επειδη ειχαν περασει και δυο Ντουκατι ΑΕΡΟΨΥΚΤΑ απο την κατοχη μου, μεταχειρισμενα και τα δυο, και ελιωναν στα τρακντευ στην πιστα, και κατι καλοκαιρια με 36-38 βαθμους θερμοκρασια υπο σκια, και το λαδι να ειναι 135-140 βαθμους στην πιστα.... και μαλιστα ανοιγοντας το ενα στα 50+ χιλιαδες χιλιομετρα ηταν κυριολεκτικα σαν καινουριο μεσα, η αποψη μου ειναι, θα ακουστει καπως βεβαια.... οτι ο κατασκευαστης ξερει... πραγματικα ξερει οσον αφορα τι λαδι θελει........ οποτε παντα εβαζα οτι λεει ο κατασκευαστης απο τεχνικα χαρακτηριστικα λαδιου....εκει που χανεται καμια φορα λιγο η φαση ειναι με την επιλογη κατασκευαστη λαδιου που προτινει ο κατασκευαστης μοτοσυκλετας, λογο των συμβασεων που εχουν μεταξυ τους μια δεδομενη περιοδο.....
ειχα δει διαφορα στο κιβωτιο, πιο *****η λειτουργια ειδικα μετα τα 3000 χλμ, με αλλαγη εταιριας λαδιου... πχ απο Shell σε AGIP πανω στα αεροψυκτα Ντουκατι....... ιδια χαρακτηριστικα το AGIP αλλα κραταγε το κιβωτιο *****οτερο για περισσοτερες χιλιαδες χιλιομετρα.... κατι που φαινοταν καραμπινατα μετα απο 2 συνεχομενα τρακντευ με ολοημερο λιωσιμο στην πιστα...... ενω πχ το Shell μετα τα 2500-3000 χλμ το πολυ ηθελε κλωτσιες το κιβωτιο......... αρα εχω την εντυπωση οτι εαν πχ κραταγα μεσα το Shell για 5000 χλμ, και το AGIP για 5000 χλμ, η λιπανση νομιζω οτι θα ηταν καλυτερη σε διαρκεια οταν το λαδι ειχε δουλεψει πολυ μεσα στον κινητηρα για μεγαλη περιοδο και χιλιομετρα......... γιαυτο στις περιοδους που πηγαινα πολυ πιστα, καλοκαιρια, με μεγαλες θερμοκρασιες, ειχα AGIP μεσα..................... εκει θελω να πιστευω βρισκεται η διαφορα στο πως θα κρατησει σε καλη κατασταση σε διαρκεια και βαθος χρονου ενα μοτερ, απο το πως συνεχιζει να δουλευει ενα λαδι με τα ιδια τεχνικα χαρακτηριστικα μιας εταιριες με μια αλλη μετα απο καποια ταδε χιλιαδες χιλιομετρα, αρα και θα επιρρεαζει σε βαθος χρονου και την υγεια του κινητηρα κλπ.
Ποιό Shell και ποιό Agip χρησιμοποιούσες, θυμάσαι;
Ρε ψυχολογικά προβλήματα έχεις πάλι; Το φελέκι μου μέσα...
Πάντως στα specifications καλύτερο δείχνει το Shell στην ζέστη.Shell Advance Ultra 4, 10-40 .... το στοκ..... εχω και το μανιουαλ.... το AGIP δεν θυμαμαι καλα τωρα, εχουν περασει και 10 χρονια.... και εχει αλλαξει σε ΕΝΙ νομιζω.... θα κοιταξω στο νετ μηπως βρω κατι και θυμηθω, να σου πω....
Πάντως στα specifications καλύτερο δείχνει το Shell στην ζέστη.
Οπώς τα λές ,όλα συνηγορούν ότι το Agip είχε σαφώς καλύτερο antifoam ιδιότητες.Στους κινητηρες που το κιβωτιο-κινητηρα χρησιμοποιει την ιδια λιπανση απο λαδι.... ειδικα τωρα στα Ελληνικα πολυ θερμα καλοκαιρια ειναι καλο να δινει βαση ο ιδιοκτητης στην αισθηση του κιβωτιου ταχυτητων, κουμπωμα ταχυτητων, σκληροτητα, δυσκολια αλλαγων, χασιμο ταχυτητας κλπ, απο την αρχη που αλλαζει λαδι και οπως παιρνουν τα χιλιομετρα, πχ στην αρχη στα μηδεν χιλιομετρα κατα την αλλαγη λαδιου, μετα καπου στα 3000 χλμ.... στα 5000 χλμ... κλπ..... νομιζω οτι εαν πολυ νωρις, πχ ηδη απο τα 2000-2500 χλμ αλλαζει η αισθηση προς το χειροτερο η πολυ χειροτερο στο κιβωτιο-ταχυτητες... ισως πρεπει να ψαχτει για αλλον κατασκευαστη λαδιου των χαρακτηριστικων λαδιου που προτινει ο κατασκευαστης μοτοσυκλετας.... εννοειται ΠΑΝΤΑ χειμωνα καλοκαιρι με σωστη προθερμανση κινητηρα εκκινηση και περπατημα μερικα χιλιομετρα πριν απο σκληρη οδηγικα χρηση, ειδικα σε αεροψυκτα, γιατι το λαδι λιπαινει σωστοτερα οταν ερθει μεσα σε ενα φασμα θερμοκρασιων, ουτε κρυο, ουτε τηγανισμενο.... αποψη μου εμπειρικα τα παραπανω, που τα εμαθα απο αλλους παλιοτερους στην πιστα κυριως που οσο ναναι τρωί πολυ ξυλο το μηχανακι, προσωπικα δεν ειμαι καποιος ειδικος.
"Ολα τα λάδια έχουν μία θερμοκρασία λειτουργίας που συνήθως ξεκινάει στους 60°C.
αφου τα πιασαμε ας πουμε.
εμπειρικα στα multistrada 1000aria ειχα καλυψει το ψυγειο λαδιου μεχρι τελος μαιου,γιατι δεν επιανε θερμοκρασια με τιποτα,κοινως τη ζεστη την διωχνει καλα,πολυ καλα.
συμφωνω οτι παιζει ρολο η μαρκα,και ολες οι μαρκες δεν σημαινει οτι δουλευουν το ιδιο σε ολα τα μηχανακια...
ο μεγαλυτερος συμμαχος του αεροψυκτου ειναι στο χαλαρο ζεσταμα εν κινηση και οχι ρελαντι κατα την αποψη μου..