Πάμε άλλη μία, το ποίημα:
Βάλε ένα βολτόμετρο στα όργανα, να δείχνει τάση στους πόλους της μπαταρίας. Μόνιμα.
Είναι φτηνό, είναι πολύ εύκολο να μπει, και σου δίνει ΣΥΝΕΧΗ εικόνα τι γίνεται στο σύστημά σου, ώστε να έχεις ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ να καταλάβεις ότι κάτι δεν πάει καλά, και να μην μείνεις στην μέση του πουθενά.
Βάζεις λοιπόν ένα βολτόμετρο στα όργανα, και ''μαθαίνεις'' την νορμάλ συμπεριφορά της μηχανής σου, στα βολτ που δείχνει.
Ξέρεις ας πούμε, επί τρία συνεχόμενα χρόνια, ότι στο ρελαντί με φώτα αναμένα, έχει ΤΟΣΑ βολτ, στις 6000rpm έχεις ΤΟΣΑ βόλτ κ.ο.κ.
Μια μέρα, αρχίζεις και παρατηρείς απόκλιση από τα συνηθισμένα, συνήθως προς τα κάτω.
Π.χ. εκεί που επί χρόνια έβλεπες 14 βολτ εν κινήσει, μια μέρα παρατηρείς ότι δείχνει 13.1 και υπό συνθήκες πέφτει στο 12.9.
Κατά κανόνα κάτι έχει γίνει. Κάποια δίοδος ανόρθωσης έχει καεί στον ανορθωτή, κάποια φάση έχει καρβουνιστεί στην γεννήτρια.
Κατά κανόνα, μια τέτοια βλάβη ΔΕΝ σε αφήνει, στην αρχή. Απλά αρχίζουν συμπτώματα που ο άνοιωθος δεν νοιώθει, π.χ. μια δυσκολία στην εκκίνηση, μια βαρεμάρα στην μίζα όταν έχει δουλέψει πολύ ώρα μέσα στην πόλη με μικρές rpm και αναμμένα φώτα κ.ο.κ. Και κάποια στιγμή χειροτερεύει η βλάβη, καίγεται και κάποιο ακόμα στοιχείο και πεθαίνει τελείως η παραγωγή ηλεκτρισμού και ΤΟΤΕ μένει η μηχανή.
Με ένα βολτόμετρο στα όργανα, τα βλέπεις όλα αυτά, από την αρχή, και έχει βδομάδες ή και μήνες να το φτιάξεις, πριν μείνεις.