Πώς μπορώ να διαλέξω το κατάλληλο κράνος

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.397
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Εχει κανενας εμπειρια απο κρανος VEMAR HURRICANE, το βρισκω σε γνωστο μαγαζι των Αθηνων με εκπτωση 55%.
Και τιμουλα απο 339 ευρωπουλα στα 159! Για πειτε. cdefghigi
Για εμένα άγνωστη μάρκα ,velmar ο πρώην τρικαλιωτης Θέσ/νικη ,αλλά καλό χρυσό, Θα πάρεις κράνος χωρίς να το δοκιμάσεις;
Κι άμα δεν κάνει τι θα κάνεις ,θα ζητάς τα λ7 σου πίσω ;
 

Sapiokaravo

well know member
Δημοσιεύσεις
3.610
Ηλικία
54
Περιοχή
Far west
Μοτοσυκλέτα
Ιταλιδα με μεταπτυχιακο.
Όνομα
Χρηστος
Για εμένα άγνωστη μάρκα ,velmar ο πρώην τρικαλιωτης Θέσ/νικη ,αλλά καλό χρυσό, Θα πάρεις κράνος χωρίς να το δοκιμάσεις;
Κι άμα δεν κάνει τι θα κάνεις ,θα ζητάς τα λ7 σου πίσω ;
Vemar Γιαννη made in Italy πολλα χρονια στο κουρμπετι. Μιλησα το στελνει με δικαιωμα επιστροφης, με καλουπι και φορμα
μου ειπανε ιδιο με το SHARK που εχω αλλαξει πολλα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.155
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Εχει κανενας εμπειρια απο κρανος VEMAR HURRICANE, το βρισκω σε γνωστο μαγαζι των Αθηνων με εκπτωση 55%.
Και τιμουλα απο 339 ευρωπουλα στα 159! Για πειτε. cdefghigi
Σαν κράνος δεν μπορώ να πω δεν το είχα ποτέ....αλλά για να βρίσκεται στην αγορά της φαχτεν φουχτεν αλεμανιας σίγουρα πληρεί όλες τις προδιαγραφές...
Σαν τιμή βέβαια δεν ξέρω αν κάνει την τόσο μεγάλη έκπτωση...το μονόχρωμο 170 ευρεους το βρίσκω αλεμανια ..
Γενικώς πάντως αν σου δίνει δυνατότητα επιστροφής βουρ....

Στάλθηκε από το SM-N975F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Sapiokaravo

well know member
Δημοσιεύσεις
3.610
Ηλικία
54
Περιοχή
Far west
Μοτοσυκλέτα
Ιταλιδα με μεταπτυχιακο.
Όνομα
Χρηστος
Σαν κράνος δεν μπορώ να πω δεν το είχα ποτέ....αλλά για να βρίσκεται στην αγορά της φαχτεν φουχτεν αλεμανιας σίγουρα πληρεί όλες τις προδιαγραφές...
Σαν τιμή βέβαια δεν ξέρω αν κάνει την τόσο μεγάλη έκπτωση...το μονόχρωμο 170 ευρεους το βρίσκω αλεμανια ..
Γενικώς πάντως αν σου δίνει δυνατότητα επιστροφής βουρ....

Στάλθηκε από το SM-N975F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
179-190 ευρω βρισκω με τα γραφικα Γερμανια μερια, με πρωτη τιμη τα 320.
Και το συγκεκριμενο μαγαζι εχει πολλες προσφορες αυτον το καιρο, και πιο συγκεκριμενα
AIROH GP 550 απο 400 σε 200 ευρωπουλα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

KostasT

old member
Δημοσιεύσεις
4.484
Περιοχή
Αθηνα
Μοτοσυκλέτα
Honda CBF1000FA
Honda SH300i
Όνομα
Δες nickname
Σε εμένα @Λαμπης δεν είναι τόσο θέμα εφαρμογής στο κεφάλι μου όσο κάποιων ποιοτικών χαρακτηριστικών όπως για παράδειγμα το πως κλείνει η ζελατίνα.

Πάντοτε σε συνδυασμό με τα χρήματα που ζητούν για το συγκεκριμενο μοντέλο!
Θα προτιμούσα πάλι HJC που είναι κάνα 100αρικο πιο κάτω από την SHOEI και με αντίστοιχη ποιότητα και ίσως και με λίγο καλύτερη ποιότητα σε κάποια σημεία.
Γιαννη το μυστικο τελικα ειναι οτι οταν δεν χρησιμοποιεις το κρανος πρεπει να ειναι η ζελατινα ερμητικα κλειστη. Σ'εμενα πετυχε και δεν εχω πλεον κανενα προβλημα.Κλεινει αμεσως χωρις παρεμβασεις!
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.489
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
179-190 ευρω βρισκω με τα γραφικα Γερμανια μερια, με πρωτη τιμη τα 320.
Και το συγκεκριμενο μαγαζι εχει πολλες προσφορες αυτον το καιρο, και πιο συγκεκριμενα
AIROH GP 550 απο 400 σε 200 ευρωπουλα.

Μολογα...ποιο?Hate
 

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.831
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα
Γιαννη το μυστικο τελικα ειναι οτι οταν δεν χρησιμοποιεις το κρανος πρεπει να ειναι η ζελατινα ερμητικα κλειστη. Σ'εμενα πετυχε και δεν εχω πλεον κανενα προβλημα.Κλεινει αμεσως χωρις παρεμβασεις!
Εγώ να πω την αλήθεια την αφήνω ανοιχτή την ζελατίνα για να αερίζεται οπότε και μετά ξεχνάω να την κλείσω!

Θα το κάνω τώρα που το είπες και είδωμεν…
 

Sapiokaravo

well know member
Δημοσιεύσεις
3.610
Ηλικία
54
Περιοχή
Far west
Μοτοσυκλέτα
Ιταλιδα με μεταπτυχιακο.
Όνομα
Χρηστος
Μολογα...ποιο?Hate
Το εγραψα πιο πανω Vemar Hurricane, και στο συγκεκριμενο μαγαζι που κοιταξα παλι σημερα, ΜΟΝΟ δυο
κομματακια εχουν μεινει, ενα XL& ενα medium. abc
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.155
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Το εγραψα πιο πανω Vemar Hurricane, και στο συγκεκριμενο μαγαζι που κοιταξα παλι σημερα, ΜΟΝΟ δυο
κομματακια εχουν μεινει, ενα XL& ενα medium. abc
Επίσης το γνωστό μαγαζί στην αλεμανια τα χει σε πολύ καλή τιμή λίγο παραπάνω από εκεί που τα βρήκε ο Χρηστος

Στάλθηκε από το SM-N975F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.489
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Το εγραψα πιο πανω Vemar Hurricane, και στο συγκεκριμενο μαγαζι που κοιταξα παλι σημερα, ΜΟΝΟ δυο
κομματακια εχουν μεινει, ενα XL& ενα medium. abc
Το μαγαζί ποιο είναι.
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.155
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Το Χ moto εν Ελλάδι και το fc moto εν Αλεμάνια

Στάλθηκε από το SM-N975F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

KostasT

old member
Δημοσιεύσεις
4.484
Περιοχή
Αθηνα
Μοτοσυκλέτα
Honda CBF1000FA
Honda SH300i
Όνομα
Δες nickname
Εγώ να πω την αλήθεια την αφήνω ανοιχτή την ζελατίνα για να αερίζεται οπότε και μετά ξεχνάω να την κλείσω!

Θα το κάνω τώρα που το είπες και είδωμεν…
Επειδη κι εγω σκεφτηκα τον αερισμο μετα απο βολτα (λογικοτατο) το βαζω στο πλαι με τους αεραγωγους ανοιχτους. Απλα μια ιδεα!
 

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.831
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα
Επειδη κι εγω σκεφτηκα τον αερισμο μετα απο βολτα (λογικοτατο) το βαζω στο πλαι με τους αεραγωγους ανοιχτους. Απλα μια ιδεα!
Έτσι θα κάνω Κώστα!

Θα βάλω και το λαδακι που είχε μέσα στην συσκευασία στο λάστιχο περιμετρικά της ζελατίνας όταν το πήρα και ελπίζω να στρώσει…
 

ANGELO

member
Δημοσιεύσεις
1.137
Ηλικία
51
Περιοχή
ΛΑΜΙΑ
Μοτοσυκλέτα
YAMAHA MT07
Όνομα
ΑΓΓΕΛΟΣ
Περιοχή
ΛΑΜΙΑ
Κ εγώ HJC πήρα.
Το RPHA 70.
Δοκίμασα καμία 10ριά κράνη στην μοτοκινηση.
Ήταν το μόνο με εφαρμογή που μου ταίριαζε, αλλά κ με τέλειο κλείσιμο κ λειτουργία ζελατίνας.
Βγήκε στα 390€, αλλά μου φάνηκε καλύτερο από κάποια άλλα κράνη που ζητούσαν 600€.
Καλησπέρα φίλε. Ενδιαφέρομαι κι εγώ για το HJC rpha 70 και έχω βρει ένα σε πολύ καλή κατάσταση και τιμή.
Είναι αθόρυβο το συγκεκριμένο κράνος? Μπορείς να μου πεις περισσότερα από την εμπειρία σου με το κράνος αυτό?
 

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.831
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα
Καλησπέρα φίλε. Ενδιαφέρομαι κι εγώ για το HJC rpha 70 και έχω βρει ένα σε πολύ καλή κατάσταση και τιμή.
Είναι αθόρυβο το συγκεκριμένο κράνος? Μπορείς να μου πεις περισσότερα από την εμπειρία σου με το κράνος αυτό?
Μια χαρά είναι το rpha 70!

Προσωπικά το HJC το θεωρώ καλύτερο και από το GT air II της SHOEI όντας κάτοχος και των δυο με αρκετά χιλιόμετρα και με τα δυο και σε όλες τις συνθήκες.
 

Panos76

well know member
Δημοσιεύσεις
2.096
Ηλικία
48
Περιοχή
Παιανία
Μοτοσυκλέτα
Honda NC 750 Integra 2016
Yamaha crypton-x 2011
Όνομα
Panos
Καλησπέρα φίλε. Ενδιαφέρομαι κι εγώ για το HJC rpha 70 και έχω βρει ένα σε πολύ καλή κατάσταση και τιμή.
Είναι αθόρυβο το συγκεκριμένο κράνος? Μπορείς να μου πεις περισσότερα από την εμπειρία σου με το κράνος αυτό?
Ντρέπομαι που το γράφω, αλλά επειδή έχω άλλα δύο κράνη, το RPHA 70 το έχω φορέσει από τότε που το πήρα, μόνο μια φορά, για δοκιμή.
Οπότε, δεν μπορώ να γράψω κριτική.
Τώρα που χειμωνιάζει θα το φορώ συχνότερα κ φυσικά θα γράψω εδώ τις εντυπώσεις
 

KostasT

old member
Δημοσιεύσεις
4.484
Περιοχή
Αθηνα
Μοτοσυκλέτα
Honda CBF1000FA
Honda SH300i
Όνομα
Δες nickname
Μια χαρά είναι το rpha 70!

Προσωπικά το HJC το θεωρώ καλύτερο και από το GT air II της SHOEI όντας κάτοχος και των δυο με αρκετά χιλιόμετρα και με τα δυο και σε όλες τις συνθήκες.
Και από θόρυβο Γιάννη;
Αν και δεν έχω το GT-AIR 2,ωστοσο πιστεύω ότι ο θόρυβος είναι ο ίδιος με του 1.

Ακούει ο @wheelboy ή είναι απασχολημένος;
 
Τελευταία επεξεργασία:

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Test LS2 Advant: Αεροδυναμικό ακόμη κι ανοιχτό​

Advant_12_10523.jpgAdvant_10_10523.jpg


Τιμη 340€

Αν αναζητάς ένα ανοιγόμενο κράνος που παραμένει αεροδυναμικό ακόμα και όταν είναι ανοιχτό, το νέο LS2 Advant με τον καινοτόμο μηχανισμό ανοίγματος και την υψηλή ποιότητα κατασκευής είναι η ιδανική λύση.

Δοκιμάζουμε το ανοιγόμενο κράνος LS2 Advant​

Για περισσότερο από ένα χρόνο είχαμε στην κατοχή μας το Valiant, το best seller ανοιγόμενο κράνος της LS2, μια πρόταση που όπως μπορείτε να διαβάσετε στο long term test, μας είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις με τον πρωτοποριακό μηχανισμό ανοίγματος και την κορυφαία πρακτικότητα. Η LS2 είναι μια εταιρεία που επενδύει συνεχώς στην έρευνα και την ανάπτυξη νέων προϊόντων, ανανεώνοντας τακτικά τη γκάμα της.

Πριν λίγο καιρό παρουσίασε το Advant, που είναι στην ουσία ο αντικαταστάτης του Valiant και η Α. Κιούπης και ΣΙΑ Ο.Ε., που εισάγει και διανέμει στη χώρα μας τα προϊόντα της LS2, μας προμήθευσε με το νέο αυτό κράνος.


Εντυπωσιακή σχεδίαση και πρωτοποριακά υλικά​

Η πρώτη μεγάλη έκπληξη μας περίμενε ανοίγοντας το κουτί, καθώς το κράνος ήταν μέσα σε ένα όμορφο σακίδιο με camo γραφικά. Πολλές φορές έχει χρειαστεί να κουβαλήσουμε το κράνος μας στο χέρι, καθώς τα εξειδικευμένα σακίδια είναι δυσεύρετα και αρκετά ακριβά. Η LS2 όμως κάνει πιο εύκολη τη μεταφορά με ένα πολύ πρακτικό δώρο.

Το εξωτερικό κέλυφος του Advant είναι κατασκευασμένο από KPA (Kinetic Polymer Alloy), ένα μείγμα από μικροϊνες αραμιδίου και υψηλής ποιότητας πολυμερή, ειδικά σχεδιασμένο από την LS2, ώστε να προσφέρει μικρό βάρος και εξαιρετική διασπορά των δυνάμεων της κρούσης. Παράγεται σε δυο κελύφη, που δίνουν 7 συνολικά νούμερα από XS έως 3XL, με τον σχεδιασμό να είναι ιδιαίτερα μοντέρνος και φουτουριστικός.

Για την προστασία του αναβάτη φροντίζει το EPS πέντε διαφορετικών μεγεθών για σωστή εφαρμογή και άνεση, το οποίο μάλιστα διαθέτει κανάλια για τη σωστή κυκλοφορία του αέρα. Οι γραμμές του Advant είναι πιο «καθαρές», καθώς δεν έχουμε εντυπωσιακές αεροτομές και αεροδυναμικά βοηθήματα όπως σε άλλα κράνη της εταιρείας και αν το δεις κλειστό, δύσκολα αντιλαμβάνεσαι ότι είναι ανοιγόμενο.


Πρωτοποριακός μηχανισμός ανοίγματος 180 μοιρών​


Τον καινοτόμο μηχανισμό ανοίγματος του σαγονιού που είχαμε δει στο Valiant, τον συναντάμε και στο καινούργιο Advant. Στα περισσότερα ανοιγόμενα κράνη το σαγόνι ανοίγει κατά 90 μοίρες και σταματά στο πάνω μέρος, επηρεάζοντας αρνητικά την αεροδυναμική και «τραβώντας» το κεφάλι του αναβάτη προς τα πίσω στις υψηλές ταχύτητες. Ο μηχανισμός του Advant όμως επιτρέπει στο σαγόνι να κινηθεί κατά 180 μοίρες και να σταματήσει στο πίσω μέρος του κράνους συμβάλλοντας έτσι στην βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση και την καλύτερη κατανομή του βάρος των 1.740 γραμμαρίων (σε Large μέγεθος).

Ένα ακόμα στοιχείο που κάνει το Advant να διαφέρει είναι η αντιχαρακτική ζελατίνα, η οποία λειτουργεί ανεξάρτητα από το σαγόνι, οπότε μπορεί να είναι κατεβασμένη και να σε προστατεύει, όταν το κράνος είναι ανοιχτό, κάτι που συμβαίνει μόνο σε κράνη που ανοίγουν κατά 180 μοίρες. Η ζελατίνα μπορεί να αφαιρεθεί εύκολα χωρίς εργαλεία και υπάρχει τσιμούχα στεγανοποίησης όχι μόνο στο πάνω μέρος, αλλά και στο σημείο επαφής με το σαγόνι.

Το Advant ανοίγει πανεύκολα με το ένα χέρι με κουμπί που υπάρχει στο κάτω μέρος του σαγονιού και φυσικά διαθέτει διπλή πιστοποίηση P / J που σημαίνει ότι είναι εξίσου αποτελεσματικό είτε είναι κλειστό, είτε ανοικτό. Ο μηχανισμός κλειδώματος του σαγονιού είναι μεταλλικός και τα pins που ασφαλίζει έχουν μεγαλύτερη διάμετρο σε σχέση με αυτά του Valiant, για βελτιωμένη αξιοπιστία και αντοχή.


Αντιθαμβωτική μεμβράνη και εσωτερική φιμέ ζελατίνα​


Όπως διαπιστώσαμε στην πράξη, η μεγάλη ζελατίνα προσφέρει ευρύ οπτικό πεδίο και έχεις μέγιστη ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση, ενώ έχει δεχθεί ειδική επεξεργασία ώστε να προστατεύει το πρόσωπό σου από την UV ακτινοβολία. Για την εξάλειψη του θαμπώματος τις κρύες ημέρες φροντίζει η μεμβράνη Pinlock, που περιλαμβάνεται στη συσκευασία.

Φυσικά, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η εσωτερική φιμέ ζελατίνα, η οποία κατεβαίνει χαμηλά και την εκτιμήσαμε ιδιαίτερα, καθώς είναι πολύ αποτελεσματική, οπότε καταργήσαμε τα γυαλιά ηλίου. Ακόμα και αν φοράτε γυαλιά οράσεως ή γυαλιά ηλίου που έχουν διορθωτικό φακό οράσεως (μυωπίας κτλ), το κράνος είναι frendly glass και υπάρχουν 2 εγκοπές στο μαξιλαράκι για να υποδεχτούν γυαλιά




Πλήρως αφαιρούμενη επένδυση

Η υποαλλεργική, διαπνέουσα επένδυση προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης και δεν μας προβλημάτισε ούτε στο ταξίδι, ενώ είναι διαπνέουσα, οπότε αποτρέπει την εφίδρωση και αφήνει μια αίσθηση δροσιάς. Τα μαξιλαράκια της αφαιρούνται εύκολα, καθώς είναι κουμπωτά και μπορούν να πλυθούν, ενώ υπάρχει και σύστημα ταχείας αφαίρεσης σε περίπτωση ατυχήματος.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο κενός χώρος που αφήνει το σαγόνι του κράνους από το πρόσωπό σου, σε συνδυασμό με τον ρυθμιζόμενο αεραγωγό που υπάρχει εκεί, δίνει μια πιο «ευρύχωρη» αίσθηση και δεν νιώθεις «ασφυκτικά» όταν το κράνος είναι κλειστό.

Στάνταρ είναι το επιρρίνιο τύπου «κουρτίνα» που προσφέρει βελτιωμένη αεροδυναμική και δεν επιτρέπει στον κρύο αέρα να εισχωρήσει από εκείνο το σημείο. Το κούμπωμά του γίνεται με μικρομετρική πόρπη και όλο το ενισχυμένο λουράκι καλύπτεται από ύφασμα για μεγαλύτερη άνεση, ενώ το μαγνητικό Smart Pull-Tab κάνει πιο εύκολο το άνοιγμα.



Α. Κιούπης και Σια ΟΕ
Μαραθώνος 38,
10436, ΑΘΗΝΑ ,
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.466
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Παρουσίαση Arai Tour X 5 στην Αλμερία​

ARAI_ALMERIA_14_12_2023_044_copia_-_web.jpg

Ευάερο και ευήλιο!
Πως αλλιώς θα μπορούσες να χαρακτηρίσεις ένα κράνος που ανανεώθηκε και διαθέτει πλέον – μέσα σε άλλα - καλύτερους αεραγωγούς και μεγαλύτερη “θέα”; Το νέο Arai Tour X 5 έχει διαφορές που το καθιστούς και ευάερο, και ευήλιο!

Ένα χρόνο μετά την παρουσίασή του ως πρωτότυπο, το νέο Arai Tour X 5 έκανε επίσημα την εμφάνισή του στην Αλμερία. Σε μία παρουσίαση από την Arai Europe στην οποία παρεβρεθήκαμε έπειτα από πρόσκληση του αντιπροσώπου για την Ελλάδα, Arai Hellas – MC Motor Import.

Οι άνθρωποι της Arai μας υποδέχτηκαν στην δημοσιογραφική παρουσίαση όπου αναλύθηκαν όλες οι λεπτομέρειες του ανανεωμένου κράνους, το οποίο διατηρεί από τον προκάτοχο, Tour X 4, μόνο το ανοιγόμενο υποσιάγωνο, και το λουράκι ασφάλισης. Όλο το υπόλοιπο κράνος, είναι τελείως νέο, με νέο φαρδύτερο κέλυφος στο μπροστινό τμήμα, μεγαλύτερους αεραγωγούς, νέο εσωτερικό, νέο υποαλλεργικό ύφασμα, φαρδύτερη επιφάνεια στα πλαϊνά για τοποθέτηση ενδοεπικοινωνίας, αλλά και ευκολότερη τοποθέτηση ακουστικού εσωτερικά, σε νέα υποδοχή.
20231214_104011_-_web.jpg

Όλα νέα, με την ζελατίνα να είναι και αυτή φαρδύτερη στο εμπρός τμήμα και επίπεδη εμπρός και όχι μυτερή όπως στο Tour X 4, ψηλότερη, προσφέροντας αυξημένη γωνία θέασης. Η ζελατίνα αφαιρείται πανεύκολα με τα δύο κουμπιά που βρίσκονται σε κάθε άκρη της, ενώ από το ίδιο σημείο και με τον ίδιο τρόπο, αφαιρείται και το γείσο, μετατρέποντας το κράνος σε “δρόμου”, τοποθετώντας καπάκια στην θέση του.

Η Arai, μελέτησε την αγορά και διαπίστωσε ότι πολλοί αναβάτες επιλέγουν ένα τέτοιο κράνος για διπλή χρήση, και ως Dual Sport, όπως είναι και η σωστή κατηγορία στην οποία ανήκει, πλέον καλύπτει καλύτερα και τις δύο χρήσεις. Και Adventure, και naked / streetfighter.

Και εδώ που τα λέμε, αν κινείσαι αποκλειστικά σε άσφαλτο, μπορείς να χρησιμοποιείς ένα Tour X 5 άνετα και να τοποθετείς το γείσο όταν το χρειάζεσαι για adventure χρήση. Αναφορικά με το υποσιάγωνο, μπορείς αν θέλεις να τοποθετήσεις το μεγαλύτερο του Quantic, για αυξημένη κάλυψη από τον αέρα και το κρύο. Άλλωστε, διαθέτει και νέους αεραγωγούς αλλά και μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα για καλύτερη ροή στο εσωτερικό.
20231214_081951_-_web.jpg
Παραγωγή στο χέρι
Στην παρουσίαση, παρακολουθήσαμε ένα video 25 λεπτών το οποίο δείχνει όλη την σειρά με την οποία παράγεται ένα κράνος της Arai, με το μεγαλύτερο ποσοστό να γίνεται από ανθρώπινο παράγοντα και όχι ρομπότ. Αυτό, δίνει στην Arai την ικανότητα να διατηρεί την ποιότητα σε υψηλά επίπεδα, και μόνο βλέποντας αυτό το video μπορείς να καταλάβεις “γιατί Arai’’. Γιατί το υλικό κατασκευής του Tour X 5, δεν είναι ένα απλό Fiber Glass που βρίσκεις εύκολα στην αγορά, αλλά το Super Fiber Glass το οποίο παράγεται αποκλειστικά για την Arai.

Ένα υλικό που αντέχει τρεις φορές περισσότερο στις καταπονήσεις, αλλά κοστίζει κιόλας έξι φορές περισσότερο από το απλό Fiber Glass! Δεν είναι όμως μόνο αυτό το οποίο διαφοροποιεί την παραγωγή ενός κράνους Arai, και στην συγκεκριμένη, ένα Tour X 5, από όποιο άλλο κράνος υπάρχει αυτή τη στιγμή. Η συνεργασία με την Formula 1 και τους πιλότους που χρησιμοποιούν τα κράνη της Arai εκεί, έχει φέρει σημαντικές βελτιώσεις στην ασφάλεια.

Από την κατασκευή του κελύφους με ψεκαστό Super Fiber Glass και μετά, τοποθετούνται ειδικές λωρίδες σε καίρια σημεία, όπως στο μέτωπο και στον αυχένα, για αύξηση της ακαμψίας. Εννοείται ότι οι προδιαγραγές που καλύπτει είναι τόσο οι νέες ευρωπαϊκές ECE 2206 όσο και οι αμερικάνικες, SNELL, μιας και η Arai δέχεται δοκιμή αντοχής στο κέλυφος σε κάθε σημείο, και όχι μόνο σε συγκεκριμένα ορισμένων προδιαγραφών.
20231214_105316_-_web.jpg

Και φυσικά η ασφάλεια δεν σταματάει εδώ, αφού το εσωτερικό τμήμα του κράνους, κατασκευάζεται από έξι διαφορετικά στρώματα, για απορρόφηση κρούσης. Είναι το τελευταίο που θα τοποθετηθεί στο κέλυφος πριν αυτό περάσει στην διαδικασία τριψίματος, τρυπήματος για αεραγωγούς, βαψίματος, τοποθέτησης αυτοκόλλητων, γυαλίσματος και ελέγχου.

Συγκεκριμένα, ο έλεγχος είναι κάτι το οποίο γίνεται σε όλα τα στάδια παραγωγής, προκειμένου το τελικό προϊόν να είναι premium και πραγματικά, είναι εξωπραγματικό ότι όλα τα στάδια γίνονται από ανθρώπινα χέρια και δεν υπάρχει απόκλιση από κράνος σε κράνος!

Όλα αυτά, θα τα βλέπαμε άλλωστε και στην πράξη ώστε να διαπιστώσουμε τις διαφορές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, οδηγώντας σε adventure διαδρομές, ασφάλτινες και χωμάτινες, στην Ανδαλουσία.
Από το κουτί στο κεφάλι
ARAI_ALMERIA_14_12_2023_048_copia_-_web.jpg

Πάνω σε μία Aprilia Tuareg 660 που μας διέθεσε η Arai Europe με τον εξοπλισμό μας και το νέο μας Arai Tour X 5 που μόλις είχαμε παραλάβει και εφοδιάσει με ασημί ζελατίνα “καθρέπτη” και pinlock, ξεκινήσαμε την διαδρομή. Επιλέξαμε ένα μονόχρωμο "adventure grey" χρωματισμό, ο οποίος με την κατάλληλη ζελατίνα διαφοροποιείται αρκετά, παραμένοντας σοβαρός για τις μεγάλες adventure μοτοσυκλέτες. Η Arai παράγει επίσης αρκετά πολύχρωμα Tour X 5 όπως και αυτά της αποκλειστικής συνεργασίας με την Honda για το Africa Twin 1100 και της Ducati για τα Multistrada.

Καταρχάς, το pinlock δεν το βλέπεις καθόλου αφού καλύπτει μεγάλο μέρος της ζελατίνας και στα μάτια σου δεν βλέπεις ούτε τα περιθώρια του. Αλλά αυτό δεν είναι το θέμα, είναι ότι το κράνος είναι άνετο από την πρώτη στιγμή, χωρίς να πιέζει σε μάγουλα ή μέτωπο, αλλά το νιώθω να ταιριάζει στο κεφάλι μου λες και το έκαναν καλούπι. Φοράω 58 / M, και εδώ το ίδιο νούμερο μου ήταν άνετο, δείχνοντας ότι η νέα σχεδίαση στο εσωτερικό εκμεταλλεύεται καλύτερα το σύνολο των μαξιλαριών χωρίς να ασκεί πίεση σε συγκεκριμένα σημεία.

Επίσης, το ζύγισμα του είναι καλύτερο και το νιώθω πιο ελαφρύ, αν και είναι στα ίδια γραμμάρια, αλλά με το κέντρο βάρους του να βρίσκεται πλέον χαμηλότερα.

Χαμηλότερα βρίσκονται και οι βάσεις για ζελατίνα / γείσο, κατά ένα εκατοστό, και πιθανότατα και αυτό συμβάλλει στην ελαφρύτερη αίσθηση. Με κλειστή ζελατίνα οδηγάμε σε επαρχιακούς δρόμους και χώμα, σε αργές διαδρομές, και μου κάνει κατευθείαν εντύπωση η ροή του αέρα. Αισθάνομαι τον αέρα να εισχωρεί στο μπροστινό τμήμα, αλλά και το κεφάλι μου να κρυώνει, μιας και οι πρωϊνές θερμοκρασίες είναι κοντά στους 10 βαθμούς.

Το μπροστινό τμήμα στο πιγούνι είναι φαρδύτερο και αφήνει χώρο για σωστή αναπνοή, δεν με πιέζει σε κανένα σημείο, δεν ακουμπάει η μύτη μου μπροστά, είμαι άνετα. Επίσης, μου κάνει εντύπωση ότι αναπνέω σωστά σε αργές διαδρομές, και δεν έχω νιώσει την ανάγκη να ανοίξω λίγο έστω την ζελατίνα για να πάρω αέρα. Κάτι που συμβαίνει συχνά σε adventure χωμάτινες διαδρομές με αργές ταχύτητες, εδώ, απλά το σκέφτηκα ότι θα έπρεπε να συμβαίνει, αλλά δεν συνέβη. Η ζελατίνα αφήνει το οπτικό πεδίο ανεπηρέαστο και επίσης, όντας ιριδίου, κρατάει τον ήλιο μακριά και δεν χρειάζομαι καθόλου γυαλιά ηλίου.

Διάθλαση και νεκρές ζώνες δεν υπάρχουν, και βλέπω σαν να μην φοράω κράνος, ενώ η ζελατίνα, δεν θολώνει καθόλου. Δοκιμάζω τα γυαλιά μου για να δω πως είναι με αυτά, και δεν νιώθω καμία πίεση στ’ αυτιά. Τα γυαλιά χωράνε άνετα στα εσωτερικά, δεν πιέζουν, ενώ υπάρχει άπλετος χώρος μέχρι την ζελατίνα – θετικό σημείο για όσους χρησιμοποιούν γυαλιά οράσεως.
ARAI_ALMERIA_14_12_2023_045_copia_-_web.jpg

Ελαφριά αίσθηση και άνεση
Το κράνος είναι αεροδυναμικό, με νέα σχεδίαση και στρογγυλεμένο μιας και η Arai έχει ως πρώτο στόχο την ασφάλεια. Έτσι, όλα πάνω του είναι σχεδιασμένα να μπορούν να σπάσουν σε περίπτωση πτώσης, και το κράνος να γλιστρήσει, χωρίς να “σκαλώσει” κάπου, για προστασία του κεφαλιού του αναβάτη.

Η αεροδυναμική του είναι εξαιρετική διατηρώντας το σταθερό ακόμη και υψηλές ταχύτητες, ενώ ακόμη και σε στριψίματα του κεφαλιού, ο αέρας δεν το επηρεάζει. Ο θόρυβος είναι αισθητά μειωμένος και το καταλαβαίνεις αυτό όταν ανοίξεις την ζελατίνα. Ακούς τον θόρυβο, την κλείνεις, και είναι λες και κλείνεις ένα διπλό παράθυρο στο γραφείο ή το σπίτι σου. Κλείνεις τον θόρυβο έξω. Πολύ καλή δουλειά.

Το δοκιμάζουμε και χωρίς το γείσο, μιας και αφαιρείται πανεύκολα και διαπιστώνουμε ότι άνετα μπορείς να το χρησιμοποιείς και σε αποκλειστικά ασφάλτινη χρήση, μιας και κόβει ακόμη και άλλο θόρυβο, προσθέτοντας και άλλη σταθερότητα.
Οδηγάμε όλη μέρα σε μεικτές διαδρομές adventure, χρησιμοποιώντας το ουσιαστικά στην χρήση που θα έκανε ένας αναβάτης που θα επέλεγε ένα τέτοιο κράνος.

Φτάνουμε στο τέλος της ημέρας και δεν μας έχει ενοχλήσει το παραμικρό, ούτε έχουμε κουραστεί, ούτε έχουμε νιώσει βάρος στον αυχένα. Το ζύγισμα, η ποιότητα υλικών, η ροή του αέρα, η ησυχία στο εσωτερικό, μας διατηρούν ξεκούραστους όλη μέρα και απολαμβάνουμε μία βόλτα στην Αλμερία.

Οι διαφορές του νέου Arai Tour X 5 δημιουργούν μία τεράστια ψαλίδα από τον προκάτοχο με το νέο κράνος να αποτελεί την ναυαρχίδα της κατηγορίας, δίνοντας σε αναβάτες που κοστολογούν ακριβά το κεφάλι τους, την κορυφαία επιλογή για να το προστατέψουν.
ARAI_ALMERIA_14_12_2023_041_copia_-_web.jpg
 
Top Bottom