Red Shogun
well know member
- Δημοσιεύσεις
- 3.785
- Ηλικία
- 25
- Περιοχή
- Βόλος
- Μοτοσυκλέτα
-
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
- Όνομα
- Τάσος
- Περιοχή
- Βόλος
!!! ΠΡΟΣΟΧΗ! ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΣΕΝΤΟΝΙ !!!
Η ώρα είναι 2:01 την ώρα που το γράφω αυτό. Ανοιχτό παράθυρο, δροσούλα, ένα πακέτο Winston μπλε και στην μουσική παίζει Depeche Mode. Είπα να δώσω λίγο food for thought στον εαυτό μου και να γράψω περί παπολογίας γενικά...πάμε λοιπόν!
Να λοιπόν κάποια λογάκια για τις πάπιες που σίγουρα θα βοηθήσουνε τον Χ,Ψ ιδιοκτήτη να κατανοήσει οτι μπορεί να κάνει οτιδήποτε κάνει και μια μεγάλη μηχανή αλλά και να κατανοήσει και τα όρια ενός τέτοιου δίτροχου:
Πωω η ώρα πήγε 3:15 τώρα...απίστευτο :p
Η ώρα είναι 2:01 την ώρα που το γράφω αυτό. Ανοιχτό παράθυρο, δροσούλα, ένα πακέτο Winston μπλε και στην μουσική παίζει Depeche Mode. Είπα να δώσω λίγο food for thought στον εαυτό μου και να γράψω περί παπολογίας γενικά...πάμε λοιπόν!
Να λοιπόν κάποια λογάκια για τις πάπιες που σίγουρα θα βοηθήσουνε τον Χ,Ψ ιδιοκτήτη να κατανοήσει οτι μπορεί να κάνει οτιδήποτε κάνει και μια μεγάλη μηχανή αλλά και να κατανοήσει και τα όρια ενός τέτοιου δίτροχου:
- Δεν είσαι speed demon. Σίγουρα το Cryptonακι σου είναι το πιο δυνατό με 12.6 ίππους (μέχρι που ήρθε το Honda GTR150, χεχε) σε σχέση με τα απλά 110αρια και 125αρια παπάκια αλλά δεν βάζει και φωτιά στην άσφαλτο προφανώς. Κατά μέσο όρο τα 10 άλογα ιπποδύναμης (με περίπου τα 8 να φτάνουνε στην πίσω ρόδα) και το 1 χιλιογραμμόμετρο ροπής που βγάζει ένας τέτοιος κινητήρας είναι αρκέτα που με τέτοιο τρόπο σε συνδιασμό με το σασμάν να τραβάνε δικάβαλο ακόμα και σε βουνό. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Είναι η ελαστικότητα που προσφέρουνε τέτοιοι κινητήρες που τους κάνουνε ικανούς για τέτοιες διαδρομές.
- Είναι και αυτό μια μοτοσυκλέτα. Μην ξεχνάς οτι και το παπί ουσιαστικά είναι μια μοτοσυκλέτα. Δυο τροχοί, κινητήριος τροχός ο πίσω και ο κινητήρας στην μέση. Να λοιπόν η απόδειξη οτι και τα παπάκια είναι μοτοσυκλέτες. Fun fact: τα σκούτερ ΔΕΝ είναι μοτοσυκλέτες ωστόσο (απο όσο έχω διαβάσει τουλάχιστον για αυτά ωστόσο δεν είμαι σκουτεράκιας σε καμία περίπτωση...γούστα)
- Ντύσου ανάλογα! Είπαμε και παραπάνω. Είναι μοτοσυκλέτα. Το οτι είναι "παπάκι" δεν σημαίνει οτι μπορείς να πηγαίνεις για μπάνιο Βόλο - Καλά Νερά ή Βόλο - Χορευτό (πίσω Πήλιο, Αιγαίο να το πω) χωρίς κράνος και με την παντόφλα. Τον χειμώνα ντύσου ζεστά ειδικά απο την μέση και πάνω και κάλυψε καλά τον λαιμό και την μύτη σου (για να μην είσαι την επόμενη μέρα με πονόλαιμο και ζεστό τσαγάκι). Μπουφάν είτε αντιανεμικό (το τυπικό δερμάτινο) είτε μηχανής (μπορείς να βρεις και με 100-120€ οικονομικά καλά μπουφανάκια), μικρά μποτάκια, γάντια και φυσικά ΚΡΑΝΟΣ! Κ-Ρ-Α-Ν-Ο-Σ φίλε μου! Σώζει ζωές όπως και η ζώνη στο αυτοκίνητο! Αμα φας σαβούρα και είσα ακράνωτος στην καλύτερη περίπτωση απλά σου ανοίγει το κεφάλι και την βγάζεις στο νοσοκομείο για κάποιες μέρες...στην αμέσως επόμενη περίπτωση μένεις φυτό...και στην έσχατη περίπτωση καλύτερα να μην το αναφέρω (μακριά απο εμάς και απο όλους αυτά...). Το καλοκαίρι το μεσημερί αν πηγαίνουμε για μπανάκι καλό είναι να φοράμε πιο κολλητά ρούχα καθώς με τα έντομα που πετάνε αν μπει μέλισσα στο παντελόνι ή την μπλούζα πανικοβαλόμαστε με αποτέλεσμα κατά 90% να χάσουμε τον έλεγχο της μηχανής μας. Το βραδάκι μια ζακέτα απο πάνω ή ένα καλοκαιρινό μπουφάν μηχανής (τα λεγόμενα διάτρητα) είναι οτι πρέπει καθώς μας κρατάει ζεστούς και απο την ψύχρα που βγάζει. Όλα αυτά πίστεψε με βοηθάνε στο "μηχανόβιο" πνεύμα, σε κρατάνε πιο ασφαλή (μην ξενχάς είναι η πανοπλία σου αυτά) και φυσικά, μεταξύ μας τώρα, έλα που δεν γουστάρεις να σε κοζάρει η κοπελίτσα απο την καφετέρια απέναντι με το δερμάτινο και τα γαντάκια πάνω στο μηχανάκι.
- Πήγαινε παντού! Μην ακούσω ξανά πάλι την δικαιολογία "είναι παπί δεν πάει στο βουνό". Φυσικά και πάει στο βουνό και φυσικά θα πάει μια χαρά πάνω στο βουνό. Σκέψου το εξής: σε ένα βουνό ποια είναι η μεγαλύτερη ταχύτητα που μπορείς να αναπτύξεις; Γύρω στα 60κατι χιλιόμετρα; Κάπου εκεί ας πούμε. Δεν νομίζω να θες να κάνεις Ανάβαση Πορταριάς με το μηχανάκι ούτε να το παίξεις Ρόσι στις στροφές. Και μεγάλη μηχανή να είχες πίστεψε με την ίδια ακριβώς ταχύτητα θα κρατούσες. Γιατί είναι βουνό. Πολλές στροφές και είναι και φύση. Ζωάκια κλπ τα οποία μπορούνε να σου πεταχτούνε στον δρόμο (έχει τύχει να δω αλεπού να πετάγεται στον δρόμο βράδυ στο Πήλιο). Πήγαινε στο βουνό, πήγαινε σε διπλανά χωριά, πήγαινε μέσα στην φύση, χάσου μέσα στους δρόμους της πόλης σου, πήγαινε δίπλα στην θάλασσα, πήγαινε όπου σε βγάλει ο δρόμος μέχρι να ανακαλύψεις ένα μέρος που ούτε καν ήξερες οτι υπήρχε! Οδηγά λοιπόν τι κάθεσαι!
- Κατανοήσε τα όρια του. Σίγουρα είναι ενα πολύ ελάστικό δίτροχο ωστόσο δεν είναι για όλες τι δουλειές. Αν πχ θες να μπεις σε χωματόδρομο δεν θα είναι και οτι καλύτερο. Δεν έχει το στήσιμο που απαιτείται για να πατήσει σε τέτοιο οδόστρωμα. Θα κινηθεί, ναι, ακόμα και με δικάβαλο αλλά να ξέρεις οτι δεν θα εμπνέει καθόλου σιγουριά το τιμόνι και σε συνδιασμό με τα λάστιχα δρόμου θα είναι σχετικά επικύνδινο κάτι τέτοιο. Επίσης είναι παπί. Το οτι τα κοντέρ στα παπάκια δείχνουνε 140, 160 εως και 180 km/h δεν σημαίνει οτι φτάνει τόσο. Οι κατασκευαστές βάζουνε τέτοιους αριθμούς κυρίως για αισθητικούς λόγους και για να δείξει ένα πιο σπορ χαρακτήρα το μηχανάκι. Ωστόσο όλα τα τυπικά παπάκια (χωρίς καμία μετατροπή στον κινητήρα πέρα απο εξάτμιση ή φίλτρο αέρα) μεταξύ 110 και 135 κυβικών βγάζουνε μεταξύ 100-105 με 120 χιλιόμετρα ανα ώρα τελικής. Τι σημαίνει αυτό; Εξαντλείς τα όρια του κινητήρα σου, με αποτέλεσμα οι στροφές να είναι πάνω απο 9000 βαθιά στα κόκκινα του στροφόμετρου δηλαδή και να παράγει περισσότερο θόρυβο παρά έργο. Πήγαινε σε μια ταχύτητα 90κατι με 100 χιλιόμετρα (πάντα ανεβοκατεβάζουνε στροφές ωστόσο) που είναι μια "άνετη" ταχύτητα για το μηχανάκι σου και φυσικά να απολαύσεις και την διαδρομή. Τι να το κάνεις αν μου πηγαίνεις με 180 και όλα γύρω σου φαίνονται φλατ απο την ταχύτητα; Επίσης το όλο στήσιμο της μοτοσυκλέτας τέτοιου τύπου δεν είναι φτιαγμένο για πολύ υψηλές ταχύτητες. Απο ένα σημείο και μετά θα εμφανίσει "νευρικότητα" (άλλα μηχανάκια περισσότερο, άλλα λιγότερο). Το τιμόνι θα αρχίζει να ψιλοτρέμει ελάχιστα, οι κραδασμοί απο το μοτέρ θα σου γαργαλάνε τα πόδια και το όλο μηχανάκι θα σου δίνει την εντύπωση οτι κοντεύει να εκραγεί. Συνεπώς οδήγα ήρεμα και χαλάρα and enjoy the ride.
- Κατανόησε τα όρια σου. Κανένας δεν γεννήθηκε ειδικός στην οδήγηση. Δεν γίνεται να ξυπνήσω ένα πρωί και να πω "ξέρω να οδηγάω τέλεια". Ούτε είμαστε στο Matrix που ο Neo ζήτησε να μάθει Kung Fu και με ένα πάτημα ενός κουμπιού του φορτώνανε στο κεφάλι όλες τις τεχνικές. Σίγουρα αυτό είναι κάτι που μόνο εσυ το ξέρεις. Μην οδηγάς παραπάνω απο όσο μπορείς, μην κουράζεσαι παραπάνω απο όσο αντέχεις και προφανώς μην πηγαίνεις σε μέρη που δεν είσαι σίγουρος ακόμα αν θα μπορέσεις να ακολουθήσεις αυτή την διαδρομή (κακό όδοστρωμα, στροφές χωρίς κάγκελα κλπ). Σιγά, σιγά θα το πας. Κάθε μέρα και λίγο περισσότερο. Κάθε μέρα και ένα χιλιόμετρο παραπάνω. Μην αγχώνεσαι και μην πιεστείς. Το παπί ξαναλέω μπορεί να σε πάει παντού ωστόσο πρέπει και εσυ να καταλάβεις μέχρι που φτάνεις.
- Κόψε-ράψε! ΠΡΟΣΟΧΗ! Αυτό εδώ ΔΕΝ έχει να κάνει με το να καγκουρέψεις ένα παπί. Το κάθε μηχανάκι έρχεται απο το εργοστάσιο με ένα συγκεκριμένο στήσιμο. Συγκεκριμένο γρανάζωμα, συγκεκριμένο φίλτρο αέρα και συγκεκριμένη εξάτμιση. Όλα αυτά βοηθάνε στο να αποδίδει σώστα σε όλο το φάσμα στροφών και να καίει λίγο καύσιμο. Ωστόσο αν δεις οτι κάτι σου λείπει απο τράβημα ή απο οικονομία καυσίμου τότε ήρθε η ώρα να γίνεις ο "επιστήμονας" της μοτοσυκλέτας σου. Για αρχή δοκίμασε να κοντίνεις το βήμα. Ένα κοντότερο γρανάζωμα δίνει περισσότερο τράβηγμα ωστόσο θα θυσιάσεις κάποια χιλιόμετρα τελικής. Εγω προσωπικά τώρα το έχω 13-35 (εργοστασιακή ρύθμιση 14-34). Το κόντινα δηλαδή. Γιατί δεν θέλω να έχω πορεία αλλά τράβηγμα. Αν πάλι θέλεις να πηγαίνεις άνετα χωρίς πολλές στροφές σε εθνική και σε ανοιχτούς δρόμους τότε ένα μακρύτερο γρανάζωμα θα είναι οτι πρέπει για εσένα. Να ξέρεις οτι 1 δόντι μπροστά ισοδυναμέι με +3 πίσω και το αντίστροφο. Πρέπει να βρεις την χρυσή τομή. Όσον αφο΄ρα εισαγωγή εξαγωγή τώρα. Η κάθε μοτοσυκλέτα προφανώς και έρχεται με ένα σύστημα τροφοδοσίας (είτε καρμπυρατέρ είτε ηλεκτρονικός ψεκασμός καυσίμου). Στην περίπτωση του καρμπυρατέρ τα πράγματα είναι λίγο πιο απλά καθώς μπορείς να το ρυθμίσεις μόνος σου. Βάζεις πχ ένα πιο ελεύθερο φίλτρο και το μίγμα το ρυθμίζεις εσυ. Σε ένα μηχανάκι με ψεκασμό ωστόσο, το σώμα ψεκασμού ναι μεν έχει έναν αισθητήρα που μετράει την ποσότητα, πυκνότητα και θερμοκρασία του αέρα που εισέρχεται μέσα στον κινητήρα (MAF Sensor και παλιότερα λεγότανε Lufter). Ωστόσο το παπί σου δεν έχει τον εγκέφαλο απο το Hayabusa...είναι μιρκοί 16-bit εγκέφαλοι που διαχειρίζονται πολύ βασικά πράγματα συνεπώς το μίγμα δεν θα το διορθώσει στο τέρμα (να ψεκάζει παραπάνω καύσιμο σε όλο το φάσμα των RPM δηλαδή). Τι σημαίνει αυτό; Οτι ναι στις υψηλές στροφές θα το δεις να είναι λίγο πιο φορτσάτο ωστόσο στις χαμηλές θα χάσει αρκετά καθώς το μίγμα θα είναι πιο πτωχό σε καύσιμο και δεν κάνει. Το εργοστασικό φιλτροκούτι προσφέρει μια συγκεκριμένη ροή αέρα για συγκεκριμένο χρονισμό μπεκ (το άνοιγμα και κλέισιμο των οπών στο μπεκ ψεκασμού) αλλά και για τον χρονισμό ανάφλεξης (το λεγόμενο αβάνς). Κάποιοι κατασκευαστές (DNA Filters, K&N, Pipercross) προσφέρουνε βελτιωμένα φίλτρα για συγκεκριμένα μοντέλα ωστόσο που έχουνε σχεδιαστεί για βελτιωμένες επιδόσεις. Αντίστοιχα μια εξάτμιση θα δώσει πολύ λίγο τράβηγμα καθώς ίσα ίσα θα απελευθερώσει το μοτεράκι ωστόσο περισσότερο θόρυβος παρά ουσιά. Συμπέρασμα; Να βρεις την χρυσή τομή του ναι αλλά να μην φτάσεις σε σημείο να πετάς όλα σου τα λεφτά σε ένα μικρό μοτεράκι 125 κυβικών που ΔΕΝ σχεδιάστηκε ποτέ για επιδόσεις.
Πωω η ώρα πήγε 3:15 τώρα...απίστευτο :p