Οι 10 καλύτεροι κινητήρες μοτοσυκλετών όλων των εποχών!
Εχοντας συμπληρώσει ένα αιώνα από την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας, όπως περίπου την γνωρίζουμε στην σημερινή της μορφή, συναντήσαμε πολλές καλές μοτοσυκλέτες που διέφεραν από τις υπόλοιπες. Γιατί? Κυρίως για τους κινητήρες τους. Τίποτα δεν συγκρίνεται από ένα καλό τράβηγμα ανοίγοντας το γκάζι. Ας δούμε ποιούς κινητήρες διαλέξαμε...
1. Ducati 851
Ας προσπεράσουμε τον ασυνήθιστο κυβισμό κι ας δούμε τι έκανε αυτόν τον ψεκαστό, υγρόψυκτο, 8βάλβιδο V-2 κινητήρα τόσο διάσημο. Απλά έφερε εν έτει 1988 ένα κινητήρα υψηλής απόδοσης σε διάταξη V2 μπροστά από τους τετρακύλινδρους, ιαπωνικούς της εποχής. Πώς αποδείχθηκε αυτό? Μα, από την νίκη του Raymond Roche στο παγκόσμιο πρωτάθλημα superbikes! To δημιούργημα του Massimo Bordi σε συνεργασία με την Cosworth στην δεκαετία του 90 μεγάλωσε σε κυβικά (888 αρχικά και μετά στα ...μαγικά 916) και μετά από πάρα πολλές παραλλαγές έφτασε στα σημερινά 1198 της Testastretta. Από Monsters μέχρι ST4 φόρεσαν σε κάποια μορφή το μοτέρ της 851 και δύο δεκαετίες (και 13 παγκόσμια πρωταθλήματα μετά) συνεχίζουν να το κάνουν στην γερμανική πια Ducati.
Χρονιά: 1988
Ιπποδύναμη: 94bhp / 9,00rpm
Ροπή: 63ft.lb/ 7,500rpm
851cc 8-valve 90° V-twin
2. Honda CB750
Ηταν το 1968 όταν ο κόσμος της μοτοσυκλέτας άλλαξε για πάντα μετά την παρουσίαση της CB750. Ηταν ουσιαστικά η πρώτη τετρακύλινδρη παραγωγής και οι μέχρι πρότινος δικύλινδρες (ή έστω και η τρικύλινδρη Triumph T150 Trident που παρουσιάστηκε αργότερα τον ίδιο χρόνο) φαίνονταν λίγες μπροστά της. 736 κυβικά αλλά μόλις ...1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες στον κύλινδρο, ο Soihiro Honda είχε ήδη κατασκευάσει αγωνιστικές με 4βάλβιδα καπάκια και 2 εκκεντροφόρους. Αλλά εκείνος ήξερε καλύτερα τι έπρεπε να δώσει τότε, οι 67 ίπποι στις 8000 στροφές ήταν αρκετοί για να διακοσαρίσει η CB και να ονομαστεί η πρώτη superbike! Ησυχη, αξιόπιστη, με μίζα και 5τάχυτο κιβώτιο έφτανε εύκολα τα όρια του απλού πλαισίου που διέθετε επίσης ένα δισκόφρενο γι να σταματήσει. Πολλές δικύλινδρες της εποχής έστριβαν καλύτερα αλλά ο τρομερός αυτός κινητήρας επηρέασε την τάση των πραγμάτων που ακολούθησαν όσο λίγοι άλλοι.
Χρονιά: 1968
Ιπποδύναμη: 67Bbhp / 8,000rpm
Ροπή: 49ft.lb / 6,900rpm
736cc, SOHC, 4 κύλινδροι εν σειρά
3. Yamaha R1
Οταν εμφανίστηκε η YZF-R1 το 1998 η μπάρα των supersport ανέβηκε ΠΟΛΥ παραπάνω, ακόμη και το 1992 όταν εμφανίστηκε η Fireblade της Honda. Η διαφορά ήταν ότι η τελευταία έδωσε προτεραιότητα στο ελαφρύ και κοφτερό πλαίσιο ενώ η R1 είχε τον τελειότερο κινητήρα! 20 βαλβίδες συνολικά (τις είχαμε πρωτοδεί στο FZ750 του 1985) και 150 ίπποι στις 11.750 μαζί με μία ευφυέστατη πρωτοποριακή τοποθέτηση του κιβωτίου πίσω από τους κυλίνδρους έκανε την R1 τον θεμέλιο λίθο των σημερινών supersport μοτοσυκλετών καθώς επέτρεχε την χρησιμοποίηση μακρύτερων ψαλιδιών, κάτι που υιοθετήθηκε από όλους τους Ιάπωνες κατασκευαστές από αυτήν και μετά. Επιπρόσθετα το μοτέρ ήταν αξιόπιστο κι έγινε αγαπημένο πολλών βελτιωτών. Το μοντέλο του 2009, με τα ίδια κυβικά έφτασε να αποδίδει 179hp αν και κατέβηκε στις 16 βαλβίδες πλέον. Η διαχρονικότητα της R1 συνεχίζεται...
Χρονιά: 1998
Ιπποδύναμη: 138bhp / 11,700Rrpm
Ροπή: 72ft.lb / 9,100rpm
998cc, DOHC, 4 σε σειρά
4. Suzuki GSX-R 1100
Την δεκαετία του 80 η πιο εμπνευσμένη μοτοσυκλέτα ήταν η GSX-R 750 καθώς το αλουμινένιο πανάλαφρο πλαίσιό της και η εντελώς αγωνιστική εμφάνισή της έκανε τον κόσμο να παραμιλάει το 1985. Ο πιο εντυπωσιακός κινητήρας όμως εμφανίστηκε πάνω της τον επόμενο χρόνο και είχε 1052 cc, 10:1 συμπίεση, αεροελαιόψυξη (SACS) και μηχανικά καρμπυρατέρ για μία απόδοση 125hp/8500 με κυριώτερο χαρακτηριστικό τις τερατώδεις μεσαίες του. Σε αντίθεση με το μάλλον ευαίσθητο μοτέρ του 750, η 1100 ήταν κυριολεκτικά άθραυστη και γρήγορά έγινε το αγαπημένο παιδί των μηχανικών στους αγώνες dragster, 500 άλογα μπορούσαν να τα φτάσουν αυτά τα μοτέρ! Το 1989 η Suzuki μεγάλωσε τον κυβισμό στα 1127 στο μοντέλο Κ ενώ το 1993 πέρασε στην υγρόψυξη με το WP. Αλλά για πολλούς, εκείνο το αερόψυκτο (με λίγη βοήθεια από το λάδι) μοτέρ του 1100 ήταν αυτό που κέρδισε τις καρδιές μας για πάντα...
Χρονιά: 1986
Ιπποδύναμη: 125bhp / 8,750rpm
Ροπή: 62ft.lb / 7,800rpm
1,052cc, DOHC, 4 σε σειρά
5. Honda C90
Αν αναριωτιέται κανείς γιατί μιλάμε σ'αυτό το άρθρο για να ένα ταπεινό οριζόντιο, μονοκύλινδρο, αερόψυκτο μοτεράκι με μονοψήφιο αριθμό ίππων τότε θα έχει μείνει μεταξεταστεός στο μάθημα της ιστορίας. Τότε, το 1958 όταν πρωτοεμφανίστηκε άλλαξε το πώς έβλεπε ο κόσμος την μοτοσυκλέτα και η Honda το προώθησε με το χαρακτηριστικό σλόγκαν που άφησε εποχή: "Συναντάς τους καλύτερους ανθρώπους πάνω σε μία Honda". 60.000.000 εκατομμύρια τέτοιοι κινητήρες παράχθηκαν από τότε (μόνο από την Honda) ενώ πολλές άλλες εταιρίες αντέγραψαν την συνταγή και στήριξαν την ανάπτυξή τους. Σκεφτείτε το. Σε ένα κόσμο με βρωμερά δίχρονα ήρθε ένα καθαρό και αξιόπιστο μοτοσυκλετάκι που δεν σε λέρωνε και δεν σε άφηνε ποτέ (και για κανένα λόγο) στον δρόμο. Χωρίς service ή με ελάχιστο λάδι το ημιαυτόματο κιβώτιο του Cub θα σε πήγαινε εκεί που ήθελες με απίστευτη ευκολία και με το ελάχιστο δυνατό κόστος. Τι άλλο να ήθελε κανείς τότε? Η οικονομική ευρωστία που πρόσφερε στην Honda η εταιρία την εκμεταλλεύτηκε εξελίσσοντας πιο θεαματικές μοτοσυκλέτες όπως η 6κύλινδρη του Hailwood για παράδειγμα...
Χρονιά: 1958
Ιπποδύναμη: 7bhp / 3,700rpm
Ροπή: 16ft.lb / 2,750rpm
88cc οριζόντιος μονοκύλινδρος
....
πηγη:http://motoxtreme.gr/index.php/articles/editorial/643-10
1. Ducati 851
Ας προσπεράσουμε τον ασυνήθιστο κυβισμό κι ας δούμε τι έκανε αυτόν τον ψεκαστό, υγρόψυκτο, 8βάλβιδο V-2 κινητήρα τόσο διάσημο. Απλά έφερε εν έτει 1988 ένα κινητήρα υψηλής απόδοσης σε διάταξη V2 μπροστά από τους τετρακύλινδρους, ιαπωνικούς της εποχής. Πώς αποδείχθηκε αυτό? Μα, από την νίκη του Raymond Roche στο παγκόσμιο πρωτάθλημα superbikes! To δημιούργημα του Massimo Bordi σε συνεργασία με την Cosworth στην δεκαετία του 90 μεγάλωσε σε κυβικά (888 αρχικά και μετά στα ...μαγικά 916) και μετά από πάρα πολλές παραλλαγές έφτασε στα σημερινά 1198 της Testastretta. Από Monsters μέχρι ST4 φόρεσαν σε κάποια μορφή το μοτέρ της 851 και δύο δεκαετίες (και 13 παγκόσμια πρωταθλήματα μετά) συνεχίζουν να το κάνουν στην γερμανική πια Ducati.
Χρονιά: 1988
Ιπποδύναμη: 94bhp / 9,00rpm
Ροπή: 63ft.lb/ 7,500rpm
851cc 8-valve 90° V-twin
2. Honda CB750
Χρονιά: 1968
Ιπποδύναμη: 67Bbhp / 8,000rpm
Ροπή: 49ft.lb / 6,900rpm
736cc, SOHC, 4 κύλινδροι εν σειρά
3. Yamaha R1
Χρονιά: 1998
Ιπποδύναμη: 138bhp / 11,700Rrpm
Ροπή: 72ft.lb / 9,100rpm
998cc, DOHC, 4 σε σειρά
4. Suzuki GSX-R 1100
Χρονιά: 1986
Ιπποδύναμη: 125bhp / 8,750rpm
Ροπή: 62ft.lb / 7,800rpm
1,052cc, DOHC, 4 σε σειρά
5. Honda C90
Χρονιά: 1958
Ιπποδύναμη: 7bhp / 3,700rpm
Ροπή: 16ft.lb / 2,750rpm
88cc οριζόντιος μονοκύλινδρος
....
πηγη:http://motoxtreme.gr/index.php/articles/editorial/643-10