koive k9
new member
Καπου ειχα διαβασει ότι καποιες μηχανες δεν είναι για ολους,Οχι για κανεναν λογο ,παρα για το υψος τους και το ποσο δισαναλογο είναι για να συνυπαρξουν.Κι όμως η ιστορια και η καθημερινοτητα διαψευδει ότι καποιες μηχανες είναι μονο για ψηλους αναβατες.Ο καημος του να είσαι κοντος και να προσπαθείς να οδηγεις μεγάλες μηχανες είναι κάτι που πάρα πολλοί από εμάς γνωρίζουν πολύ καλά ,κατι που ισχυει και για μενα φυσικα που δεν είμαι και το πρωτο μποι! Οι μηχανες δεν είναι σχεδιασμένες για ανθρώπους με κοντο ανάστημα. Είναι σχεδιασμένες για να οδηγούννται καλά και να ταιριάζουν στο μέσο πελάτη. Το ενδημικό πρόβλημα με το μέσο όρο είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς δεν είναι.
Ωστόσο, ένα από τα σημαντικότερα πράγματα για τις μοτοσικλέτες είναι ότι το μέγεθος δεν έχει σημασία. Πληθώρα από τους μεγαλύτερους αναβάτες που εχουν περπατήσει ποτέ στον πλανήτης μας ,ήταν πολύ μακριά από το μέσο όρο. Εάν χρειάζεστε κάποια έμπνευση, ρίξτε μια ματιά στον Gaston Rahier. Ο Βέλγος κέρδισε το Ντακάρ δύο φορές σε ένα μεγαθήριο της BMW, παρά το γεγονός ότι ηταν 1.62.
Με τη βοηθεια του Off Road Skills Instructor, Κρις Νορθόβερ, μέσα στο δάσος που θα μας αποδείξει και θα μας εξηγήσει με τις καλύτερες συμβουλές του για τη διατήρηση της ισορροπιας και άνετης οδηγησης. Μαθαινουμε να εξισορροπουμε τη μηχανη,η ισορροπία είναι απολύτως τα πάντα. Κρατώντας μας σε όρθια θέση σε καθημερινή βάση, η κατανόηση της ισορροπίας της μοτοσυκλέτας είναι υψίστης σημασίας ωστε η μηχανή να κάνει ό, τι θέλουμε.Ολες οι μοτοσικλέτες είναι σταθερές. Όταν τις αγκαλιάσουμε σφιχτά είναι αυστηρες, είναι ασταθής. Μαθαίνοντας να είναι ισορροπημένο το σώμα μας και ευγενες με τη μηχανη ,κανουμε ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός για το ταξίδι μας στη διατήρηση της ισορροπιας. Όπως μπορουμε να δουμε και στις φωτογραφίες παρακάτω, ο Chris μόλις και μετά βίας φτανει το R 1150 GS Adventure σε όρθια θέση, σταθερα και χωρίς ταλαιπωρία.
Το κλειδί για να διατηρηθεί η μηχανη σε όρθια θέση είναι να μειώσουμε τις δυναμεις που της ασκουμε. Απαλοι *****οι χειρισμοι μας δινουν πολύ περισσότερο έλεγχο. Όπως μπορείτε να δείτε στην παρακάτω εικόνα ο Chris κρατά τη μηχανη όρθια με τις άκρες των δακτύλων του.
Όταν η μηχανη είναι ακινητη πρόκειται για ένα αντικειμενο ελαφρύ σαν πούπουλο. Όταν αρχίσει να κλίνει μακριά από το σημείο ισορροπίας γρήγορα γίνεται βαριά. Κατανοώντας αυτό και μαθενοντας να κραταμε τη μηχανη σε αυτό το γλυκό, ελαφρύ σημείο είναι πολύ χρήσιμο.
Η μέθοδος εκμαθυνσης.
Ο τελικός στόχος του μαθήματος είναι να αυξήσουμε την άνεση και την κατανόηση. Το σημαντικοτερο σημείο της εκμάθησης ειναι να ελέγχουμε την ισορροπία μιας σταματημένης μηχανης,να βελτιωθεί η αυτοπεπηθυση μας. Γνωρίζοντας μπορουμε να κρατήσουμε και να μετακινήσουμε τη μηχανη μας, χωρίς να αισθανομαστε σαν να πρόκειται να ασκήσουμε πολύ δηναμη. Με την εκμάθηση θα μειωθει το επίπεδο του φόβου μας και αυτό θα αυξήσει την οδηγικη μας απόλαυση. Ο τελικός στόχος είναι να μάθουμε να χειριζόμαστε τη μηχανη μας απαλά και να την κραταμε όρθια χωρίς ιδιαιτερη προσπαθεια.
Το πρώτο βήμα είναι να κρατήσουμε τη μηχανη με τα χέρια μας.Την περνουμε από το πλαϊνό σταντ και την κραταμε σε όρθια θέση. Τώρα γυρίζουμε το τιμόνι μακριά από μας μέχρι να ακουμπήσει στην αντιθετη πλευρα. Η κατεύθυνση δεν έχει σημασία για την ισορροπία. Με το να γυρισουμε το τιμονι μεχρι να τερματισει στην αντιθετη πλευρα ,κραταμε τη μηχανη σε πιο σταθερη θεση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το τιμόνι δεν θα κινηθεί καθως κινουμαστε από τη μία πλευρά στην άλλη γιατι διατηρειται το σημείο ισορροπίας συνεπες και προβλεψιμο.
Με τη μηχανη σε όρθια θέση, αισθανόμαστε το σημείο στο οποίο η μηχανη μας είναι αβαρή και εύκολο να κρατηθει. Την μετακινουμε τόσο προς το μέρος μας οσο και μακριά από εμάς, ώστε να μπορούμε να αισθανθούμε το σημειο που βαραινει. Τώρα προσπαθουμε να κανουμε μια βόλτα γύρω από τη μηχανη,ελαχιστα ακουμπώντας την από σημεια που δεν την ακουμπάμε καθημερινα.Το αγγιγμα μας πρεπει να είναι απαλο.Κανουμε ένα βημα πιο μακρυα από εκει που θα θελαμε η που θα επρεπε να ειμαστε ,δινοντας μας αυτόν το εξτρα χωρο μεταξυ εμας και της μηχανης κατι που θα μας βοηθησει παρα πολύ στην ισορροπια μας.Η τελευταία συμβουλή είναι ότι δεν χρειάζεται να κρατήσουμε τη μηχανη μας από το τιμονι για να σταθει ορθια. Το μόνο που χρειάζεται είναι απλα να την κραταμε από καπου. Αυτό μπορεί να είναι οτιδήποτε επανω της.
Κρατημα με το ένα ποδι κατω.
Όποιος δεν είναι πάνω από 1,80 ψηλός κάποια στιγμη έχει αγωνιστεί για να βάλει και τα δύο πόδια στο πάτωμα. Έχοντας και τα δύο πόδια κάτω είναι κάτι που διδάσκεται και ενθαρρύνεται από την αρχη για μεγαλυτερη άνεση.Χρησιμοποιώντας και τα δύο πόδια για να διατηρηθεί η ισορροπία είναι εγγενώς ασταθείς. Σκεφτείτε να καθόμαστε στη μηχανη και με τα δύο πόδια εξω,σαν σκαμπο. Δύο από τα σκέλη (οι τροχοί) είναι μακρά και τα άλλα δύο,τα πόδια μας σα να έχουν κοπεί πολύ κοντα. Ακούγεται σαν κάτι που δεν θα χρειαστεί ποτε, έτσι δεν είναι;
Ο στόχος αυτής της άσκησης είναι να γίνει άνετα χρησιμοποιώντας το ένα πόδι στο έδαφος και το άλλο στο μαρσπιέ. Στο τέλος, είμαστε σε θέση να επιλέξουμε το πόδι που θα εχουμε κατω,η δυνατοτητα επιλογης είναι ο,τι καλυτερο για πολύ αργη ταχυτητα και στατικη ισορροπια της μηχανης.
Η μέθοδος εκμαθυνσης.
Μαθαίνοντας να καθομαστε στη μηχανη με το ένα πόδι κάτω και να γίνεται άνετα ,θα μεταμορφωσει την αυτοπεπυθηση μας. Ο απώτερος στόχος είναι να γινει συνήθεια αυτό, έτσι ώστε σταματώντας στα φανάρια, σε χώρους στάθμευσης ή στο βενζινάδικο όλα να γίνονται χωρίς άγχος.Δεν θα σκεφτόμαστε πλέον το σταματημα, θα διατηρουμε πάντα την ισορροπία μας και αυτό με οποιουδήποτε μεγέθους μηχανη οδηγουμε.Για να ξεκινήσουμε την εκμάθηση, θα πρέπει να αλλαξουμε μερικές παλιές μας συνήθειες. Κατ 'αρχάς, αφήνουμε τη μηχανη με ταχύτητα.Αυτο σημαίνει ότι δεν θα χρειαστεί να φτάσουμε το λεβιέ ταχυτήτων. Θα είμαστε σε θέση να τραβηξουμε το συμπλέκτη, να βαλουμε μπρος και να ξεκινήσουμε.Νεκρα χρειάζεται μονο για να βαζουμε λαδι στην αλυσίδα μας.Δεύτερον, θα πρέπει να ιοθετησουμε το ότι δεν χρειαζεται να καθόμαστε παντα στη μέση της σελας. Μπορουμε να καθόμαστε πιο πλαι από τη μια πλευρα ,κατι που θα μας δώσει πολύ περισσότερο μήκος στα ποδια. Τρίτον, δεν χρειάζοντε και τα δύο πόδια κάτω. Αυτό που πραγματικά χρειαζόμαστε είναι ένα πόδι κάτω για στηριξη. Αν το έδαφος εχει κληση,παντα ακουμπάμε κατω το ποδι από την ψηλοτερη μερια. Μερικές φορές αυτό ειναι άβολο.
Ωστόσο, ένα από τα σημαντικότερα πράγματα για τις μοτοσικλέτες είναι ότι το μέγεθος δεν έχει σημασία. Πληθώρα από τους μεγαλύτερους αναβάτες που εχουν περπατήσει ποτέ στον πλανήτης μας ,ήταν πολύ μακριά από το μέσο όρο. Εάν χρειάζεστε κάποια έμπνευση, ρίξτε μια ματιά στον Gaston Rahier. Ο Βέλγος κέρδισε το Ντακάρ δύο φορές σε ένα μεγαθήριο της BMW, παρά το γεγονός ότι ηταν 1.62.
Με τη βοηθεια του Off Road Skills Instructor, Κρις Νορθόβερ, μέσα στο δάσος που θα μας αποδείξει και θα μας εξηγήσει με τις καλύτερες συμβουλές του για τη διατήρηση της ισορροπιας και άνετης οδηγησης. Μαθαινουμε να εξισορροπουμε τη μηχανη,η ισορροπία είναι απολύτως τα πάντα. Κρατώντας μας σε όρθια θέση σε καθημερινή βάση, η κατανόηση της ισορροπίας της μοτοσυκλέτας είναι υψίστης σημασίας ωστε η μηχανή να κάνει ό, τι θέλουμε.Ολες οι μοτοσικλέτες είναι σταθερές. Όταν τις αγκαλιάσουμε σφιχτά είναι αυστηρες, είναι ασταθής. Μαθαίνοντας να είναι ισορροπημένο το σώμα μας και ευγενες με τη μηχανη ,κανουμε ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός για το ταξίδι μας στη διατήρηση της ισορροπιας. Όπως μπορουμε να δουμε και στις φωτογραφίες παρακάτω, ο Chris μόλις και μετά βίας φτανει το R 1150 GS Adventure σε όρθια θέση, σταθερα και χωρίς ταλαιπωρία.
Το κλειδί για να διατηρηθεί η μηχανη σε όρθια θέση είναι να μειώσουμε τις δυναμεις που της ασκουμε. Απαλοι *****οι χειρισμοι μας δινουν πολύ περισσότερο έλεγχο. Όπως μπορείτε να δείτε στην παρακάτω εικόνα ο Chris κρατά τη μηχανη όρθια με τις άκρες των δακτύλων του.
Όταν η μηχανη είναι ακινητη πρόκειται για ένα αντικειμενο ελαφρύ σαν πούπουλο. Όταν αρχίσει να κλίνει μακριά από το σημείο ισορροπίας γρήγορα γίνεται βαριά. Κατανοώντας αυτό και μαθενοντας να κραταμε τη μηχανη σε αυτό το γλυκό, ελαφρύ σημείο είναι πολύ χρήσιμο.
Η μέθοδος εκμαθυνσης.
Ο τελικός στόχος του μαθήματος είναι να αυξήσουμε την άνεση και την κατανόηση. Το σημαντικοτερο σημείο της εκμάθησης ειναι να ελέγχουμε την ισορροπία μιας σταματημένης μηχανης,να βελτιωθεί η αυτοπεπηθυση μας. Γνωρίζοντας μπορουμε να κρατήσουμε και να μετακινήσουμε τη μηχανη μας, χωρίς να αισθανομαστε σαν να πρόκειται να ασκήσουμε πολύ δηναμη. Με την εκμάθηση θα μειωθει το επίπεδο του φόβου μας και αυτό θα αυξήσει την οδηγικη μας απόλαυση. Ο τελικός στόχος είναι να μάθουμε να χειριζόμαστε τη μηχανη μας απαλά και να την κραταμε όρθια χωρίς ιδιαιτερη προσπαθεια.
Το πρώτο βήμα είναι να κρατήσουμε τη μηχανη με τα χέρια μας.Την περνουμε από το πλαϊνό σταντ και την κραταμε σε όρθια θέση. Τώρα γυρίζουμε το τιμόνι μακριά από μας μέχρι να ακουμπήσει στην αντιθετη πλευρα. Η κατεύθυνση δεν έχει σημασία για την ισορροπία. Με το να γυρισουμε το τιμονι μεχρι να τερματισει στην αντιθετη πλευρα ,κραταμε τη μηχανη σε πιο σταθερη θεση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το τιμόνι δεν θα κινηθεί καθως κινουμαστε από τη μία πλευρά στην άλλη γιατι διατηρειται το σημείο ισορροπίας συνεπες και προβλεψιμο.
Με τη μηχανη σε όρθια θέση, αισθανόμαστε το σημείο στο οποίο η μηχανη μας είναι αβαρή και εύκολο να κρατηθει. Την μετακινουμε τόσο προς το μέρος μας οσο και μακριά από εμάς, ώστε να μπορούμε να αισθανθούμε το σημειο που βαραινει. Τώρα προσπαθουμε να κανουμε μια βόλτα γύρω από τη μηχανη,ελαχιστα ακουμπώντας την από σημεια που δεν την ακουμπάμε καθημερινα.Το αγγιγμα μας πρεπει να είναι απαλο.Κανουμε ένα βημα πιο μακρυα από εκει που θα θελαμε η που θα επρεπε να ειμαστε ,δινοντας μας αυτόν το εξτρα χωρο μεταξυ εμας και της μηχανης κατι που θα μας βοηθησει παρα πολύ στην ισορροπια μας.Η τελευταία συμβουλή είναι ότι δεν χρειάζεται να κρατήσουμε τη μηχανη μας από το τιμονι για να σταθει ορθια. Το μόνο που χρειάζεται είναι απλα να την κραταμε από καπου. Αυτό μπορεί να είναι οτιδήποτε επανω της.
Κρατημα με το ένα ποδι κατω.
Όποιος δεν είναι πάνω από 1,80 ψηλός κάποια στιγμη έχει αγωνιστεί για να βάλει και τα δύο πόδια στο πάτωμα. Έχοντας και τα δύο πόδια κάτω είναι κάτι που διδάσκεται και ενθαρρύνεται από την αρχη για μεγαλυτερη άνεση.Χρησιμοποιώντας και τα δύο πόδια για να διατηρηθεί η ισορροπία είναι εγγενώς ασταθείς. Σκεφτείτε να καθόμαστε στη μηχανη και με τα δύο πόδια εξω,σαν σκαμπο. Δύο από τα σκέλη (οι τροχοί) είναι μακρά και τα άλλα δύο,τα πόδια μας σα να έχουν κοπεί πολύ κοντα. Ακούγεται σαν κάτι που δεν θα χρειαστεί ποτε, έτσι δεν είναι;
Ο στόχος αυτής της άσκησης είναι να γίνει άνετα χρησιμοποιώντας το ένα πόδι στο έδαφος και το άλλο στο μαρσπιέ. Στο τέλος, είμαστε σε θέση να επιλέξουμε το πόδι που θα εχουμε κατω,η δυνατοτητα επιλογης είναι ο,τι καλυτερο για πολύ αργη ταχυτητα και στατικη ισορροπια της μηχανης.
Η μέθοδος εκμαθυνσης.
Μαθαίνοντας να καθομαστε στη μηχανη με το ένα πόδι κάτω και να γίνεται άνετα ,θα μεταμορφωσει την αυτοπεπυθηση μας. Ο απώτερος στόχος είναι να γινει συνήθεια αυτό, έτσι ώστε σταματώντας στα φανάρια, σε χώρους στάθμευσης ή στο βενζινάδικο όλα να γίνονται χωρίς άγχος.Δεν θα σκεφτόμαστε πλέον το σταματημα, θα διατηρουμε πάντα την ισορροπία μας και αυτό με οποιουδήποτε μεγέθους μηχανη οδηγουμε.Για να ξεκινήσουμε την εκμάθηση, θα πρέπει να αλλαξουμε μερικές παλιές μας συνήθειες. Κατ 'αρχάς, αφήνουμε τη μηχανη με ταχύτητα.Αυτο σημαίνει ότι δεν θα χρειαστεί να φτάσουμε το λεβιέ ταχυτήτων. Θα είμαστε σε θέση να τραβηξουμε το συμπλέκτη, να βαλουμε μπρος και να ξεκινήσουμε.Νεκρα χρειάζεται μονο για να βαζουμε λαδι στην αλυσίδα μας.Δεύτερον, θα πρέπει να ιοθετησουμε το ότι δεν χρειαζεται να καθόμαστε παντα στη μέση της σελας. Μπορουμε να καθόμαστε πιο πλαι από τη μια πλευρα ,κατι που θα μας δώσει πολύ περισσότερο μήκος στα ποδια. Τρίτον, δεν χρειάζοντε και τα δύο πόδια κάτω. Αυτό που πραγματικά χρειαζόμαστε είναι ένα πόδι κάτω για στηριξη. Αν το έδαφος εχει κληση,παντα ακουμπάμε κατω το ποδι από την ψηλοτερη μερια. Μερικές φορές αυτό ειναι άβολο.