Αντε να απαντήσω και σοβαρά για να μην λέτε...αν και τέτοιου είδους ερωτήματα είναι φιλοσοφικής ανάλυσης και ως εκ τούτου υπάρχουν πολλές απαντήσεις οι οποίες είναι όλες σωστές.
Η πρώτη μου εμπειρία σε χωματίνη πίστα ήταν με Yamaha DT 125 και κατουρήθηκα τόσο πολύ από την χαρά μου που αμέσως (σχεδόν) πήρα ενα WR 125...Χώμα για εμένα ήταν η πίστα...Δώσε θέε μου χρόνο στην μέρα να γυρίσουμε περισσότερους γύρους. Η συνέχεια ήταν RM 250 και ήμουν θεός...
Κάπου εκεί μεγάλωσα και τα θέλω μου άλλαξαν...Ηθελα γκάζι αλλά βαριόμουν και το γύρω γύρω...Αλλη φάση να είσαι στο μονοπάτι στο δάσος και εκει ηρθε το εντελώς ακατάλληλο μηχανάκι στα χέρια μου ενα CR 500 (ναι εκείνο που έσπαγε πόδια στην μανιβελιά). Κάπως έτσι κατάλαβα πως ουκ εν το πολλω το ευ αλλά αντί να κατέβω ανέβηκα κυβικά απλά πιο πολιτισμένα...Και ηρθε εκεινο το απίθανο ΚΤΜ LC4 600 για να αντικατασταθει πολύ σύντομα από το 640...
Οκ...καλή η βόλτα αλλά σε 100 χλμ ηθελα βενζίνη...οποτε οτι κανουμε εδω τριγύρω...είχα και το Africa tοτε...απότε βγαζω μπροστινο φτερό από το Africa, καινούργια γέφυρα καλαμιών και βάζω ένα ψηλό φτερό και έτοιμος ο θειος Σοφιανός...Πιο βαρύ; Ναι...Πιο δύσκολο ΟΧΙ! Πιο μακρυά; ΝΑΙ...Στο 640 έβαλα και δυο τεπόζιτα πισώ ενωμενα με τα μπροστά και το ετοιμασα για Rallye Raid...3 φορές με άφησε στην εκκινηση το μπουρδέλο χωρίς λόγο.
Με το Africa διέσχισα όλη την Ελλάδα χωμάτινα, αλλά στο ταξίδι ήθελα το κατι λίγο παραπάνω...τωρα θα βγαλει η Honda 1000, υστερα θα βγάλει 1000, ολο σχεδια...παπάρια μέντολες...εβγαλε το Varadero...kαμμια σχεση και η καταστροφη της κατηγορίας On/Off, αφου ειναι Οn/On... Σαν κάποιος να ντύνεται σαν Rapper και να ακούει σκυλάδικα. Κάπως έτσι κατέληξα με το 1200GS που μου κάνει όλα τα γούστα του Africa χωρις να περιορίζομαι κάπου...εχει κατά; Πολλά! εχει υπέρ; Πολλά! βαζεις κάτω και κανεις συμβιβασμούς και προχωρας στην ζωή σου ή έχεις πολλά λεφτά και έχεις πολλά μηχανάκια ένα για την κάθε κάβλα σου.
Θα γύρναγα όλη την Ελλάδα με το GS χωμάτινα; και δεν μιλάμε για δασικούς δρόμους ή πατημένο χώμα...αλλά τα παντα...μονοπάτια, ποτάμια μεγάλα, πλαγιές και δάση χωρίς δρομο...Το έχω κάνει και θα το ξανακάνω.
Θα γύρναγα όλο τον κόσμο στα πιο απόμερα μέρη του πλανήτη με το GS; ΟΧΙ...θα το έκανα με ένα Africa που μπορώ να σταματήσω στην άκρη του δρόμου στα πέρα γαμίδια και θα το φτιάξω με ότι έχω, χωρίς computer και εγκεφαλους, θα γεφυρώσω σωληνάκια να παρακαμψω την τρόμπα, θα αλλάξω ανορθωτή....θα το εκανα με μικρότερο; ΝΑΙ...με ενα XLR 250 BAJA με τροποποιημενο ντεπόζιτο από XL600...γιατί; για την απλότητα.
Αρα το χώμα έχει να κάνει με τα θέλω σου, με τους στόχους σου και με την ευκολία επιτοπιας επισκευής...Εχω πέσει με το GS εχει τρυπήσει το ψευτοκάπακο των βαλβδίδων και με το που βάζω μπροστά αρχιζει να φτύνει λάδι από την τρύπα...Με εβγάλε 50 χλμ διαδρομη στο βουνο στον πολιτισμό...συμπλήρωσα λάδι και εφτασα. Εχω πέσει με το LC4 στην ερημιά μονος μου και μου εχει πλακώσει το πόδια και έψαχνα να φτάσω κάποιο ξύλο να το κάνω μοχλο για να βγω από κάτω. Εχω σπάσει πλαστικά στο Africa kαι εχω τσακίσει τεπόζιτο από πεσιμο στο χώμα...Συνέχισα; Ναι.
Με λίγα λόγα το τέλειο μηχανάκι δεν υπάρχει...Υπάρχει όμως ο οδηγός που ευχαριστιέται ότι έχει