Αντιγραφω απο την σελιδα μας στο φατσοβιβλιο...
Δημήτρης Κούκας
Τα έχω αναλύσει πενήντα φορές, αλλά μάλλον σε άλλες ομάδες,, και δεν έχω το κουράγιο να ξαναγράψω σεντόνια πέντε σελίδων..
Συνοπτικά όμως θα ξαναπώ ότι οι λιθίου είναι τουλάχιστον πέντε φορές πιο ανθεκτικές στη μη φόρτιση από τις μολύβδου/υγρών στοιχείων..
Αν φορτίζονται μια φορά τον μήνα (SOS, με φορτιστή λιθίου αυστηρά, με οτιδήποτε άλλο καταστρέφονται) παραμένουν απολύτως ετοιμοπόλεμες..
Αντέχουν άνετα όμως μέχρι τρεις μήνες χωρίς να δημιουργηθεί πρόβλημα..
Δύο μικρά θέματα με τις λιθίου (και ένα μεγαλύτερο για την ώρα) είναι η μικρότερη χωρητικότητα σε αμπέρ (5-6 αντί των 8-10 της μολύβδου), που όμως αν δεν την ξελιγώσουμε δεν υπάρχει πρόβλημα,, και ίσως η ανάγκη προθέρμανσης των στοιχείων τους στο πολύ παρατεταμένο κρύο..
Το τρίτο θέμα είναι η τιμή τους για την ώρα..
Μια φθηνή μέτρια λιθίου έχει περίπου 100€ και μια πολύ καλή 180€,, αλλά κάποιες από αυτές ανταποδίδω το κόστος πέρα από τις δυνατότητές τους, και σαν χρόνο ζωής..
Αντίθετα οι πιο φθηνές μολύβδου (μιλάω για τις εργοστασιακές, όχι για τις ημιτασιόν) χρειάζονται ΣΥΝΕΧΉ ΦΌΡΤΙΣΗ/ΣΥΝΤΉΡΗΣΗ,, διαφορετικά από την στιγμή που θα μείνουν ανενεργές επιταχύνεται η θείωση,, αυτό τις καταστρέφει..
Όταν αγοράζουμε καινούργιες μπαταρίες (κάθε τύπου) τις φορτίζουμε οπωσδήποτε πριν τις βάλουμε στη μηχανή..
Επομηκύνει τη ζωή τους..
Μια αφόρτιστη μπαταρία καταπονήται υπερβολικά όταν πατάμε το κουμπί της μίζας,, και όχι μόνο αυτό αλλά δημιουργεί πολύ κοστοβόρα προβλήματα..
(πηνίο, ανορθωτή, μίζα, κόμπλερ, ακόμα και καλώδια και επαφές)..
Μια αφόρτιστη μπαταρία (κάτω από 12,5v) όταν την πιέσουμε να περιστρέψει την μιζα/κινητήρα την εξουθενόνουμε και σταδιακά την "πεθαίνουμε"..
Και δυστυχώς η βόλτα της μισής ώρας που θα κάνουμε στη συνέχεια δεν μπορεί να αναπλήρώσει τίποτα από την καταναλωμένη ενέργεια,, χρειάζεται τουλάχιστον 5 ώρες φόρτιση για να συνέλθει προσωρινά..
Και αν βρίσκεται προς το τέλος της δεν δέχεται παραπάνω από το 70-60-50% του ρεύματος που θα της δώσουμε..
Μια λιθίου (και η πιο φθηνή όπως μια Skyrich) έχει πολύ περισσότερα αμπέρ εκκίνησης (πάνω από 280cca),, από οποιαδήποτε ανάλογη μπαταρία μολύβδου όπου η καλύτερη εργοστασιακή μολύβδου (όχι ημιτασιόν) έχει περίπου 200-220cca..
Η εργοστασιακή μολύβδου έχει 120-140€ και λειτουργεί αρκετά καλά εφόσον συντηρήται συνεχώς..
Η ημιτασιόν (Taiwan κλπ),, αυτή που αγοράζουμε συνήθως,, έχει 50-70€ και είναι λίγο καλύτερη από την Κινέζικη των 45€.
Οι περισσότερες από αυτές ομως είναι για πέταμα..
Ποτέ δεν μιζάρουμε (περιστροφή του κινητήρα) περισσότερο από 5-6 φορές,, υπερθερμαίνουμε στην κυριολεξία τα πάντα.
Και αν η μπαταρία είναι πεσμένη και δυσκολεύεται δεν ξαναπατάμε το κουμπί της μίζας μέχρι να την φορτίσουμε ή να την αντικαταστήσουμε..
Πιο χοντρά καλώδια μίζας και γείωσης βοηθάνε πολύ στη διαχείριση του ρεύματος (μικρότερη αντισταση).
Μια άλλη τρομερή αναβάθμιση του συστήματος φόρτισης είναι ένα bypass άμεσης φόρτισης της μπαταρίας κατευθείαν από τον ανορθωτή και όχι μέσω πλεξουδας.
Δεν βάζουμε διακόπτη για να σβήνουμε τα φώτα αν ο σχεδιασμός του ηλεκτρικού συστήματος είναι για μόνιμα φώτα..
Μπορεί να κάψουμε ανορθωτή/πηνίο.
Μια, από τις καλύτερες λιθίου είναι η Magneti Marelli (ανάλογη της μπαταρίας της εκάστοτε μηχανής)..
Το ρεύμα που φτάνει στο μπουζί είναι αναλογικό του βολτάζ της μπαταρίας x 1000.
12,5v στην μπαταρία;; 12.500v στα μπουζί.
14,5 στην μπαταρία;; 14.500v στα μπουζί.
Σοβαρή αύξηση της γενικής απόδοσης..
Όλα αυτά και 200 σελίδες ακόμα για τις μπαταρίες..
Οτι έγραψα εδώ σηκώνει ανάλυση x10 μίνιμουμ..
Δεν γίνεται όμως αλλά όποιος χρειάζεται επιπλέον πληροφορίες μου στέλνει PM για τηλεφωνική επικοινωνία γιατί δεν αναλύονται εύκολα με μηνύματα αυτά που πρέπει να αναλυθούν..
Δωρεάν είναι.