Ilias vara
wolf
- Δημοσιεύσεις
- 2.884
- Περιοχή
- θεσσαλονικη
- Μοτοσυκλέτα
- VARADERO MK3 HONDA ADV350
- Όνομα
- ΗΛΙΑΣ
- Περιοχή
- ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ
Άγνωστοι μύθοι και πραγματικότητες για το προστατευτικό κράνος μηχανής
Κράνος μηχανής ο προστάτης όλων των αναβατών!
Γνωρίζεις ότι το 80% των κρανοεγκεφαλικών κακώσεων από ατυχήματα δικύκλων οφείλεται στο γεγονός ότι ο αναβάτης δεν φορούσε προστατευτικό κράνος ;
Μάθε πόσα είδη κρανών μηχανής υπάρχουν και πώς να επιλέξεις το κατάλληλο ;
Από την αρχαιότητα έως σήμερα το κράνοςχρησιμοποιείται για να προφυλάσσει το κεφάλι από χτυπήματα, πιθανή πτώση, πρόσκρουση ή κάποιο αιχμηρό αντικείμενο με απώτερο σκοπό να προστατευτεί ο εγκέφαλος ώστε να μην σπάσει το ανθρώπινο κρανίο και μοιραία επέλθει ο θάνατος.
Το πρώτο προστατευτικό κράνος μηχανής ειδικά σχεδιασμένο να απορροφά την πρόσκρουση δημιουργήθηκε από τον καθηγητή Charles F. Lombart του Πανεπιστημίου Καλιφόρνιας, το 1953.
Από τότε μέχρι σήμερα η εξέλιξη του κράνους μηχανής για τα δίκυκλα ήταν ραγδαία προσφέροντας πληθώρα πλεονεκτημάτων στον χρήστη όπως ηχομόνωση, προστασία του προσώπου με διασφάλιση της ορατότητας, άνεση με ασφαλή πρόσδεση, αεροδυναμική, κ.λ.π.
Το πιο σημαντικό πλεονέκτημα που προσφέρει το κράνος μηχανής είναι η απορρόφηση της ενέργειας κρούσης.
Όταν το προστατευτικό κράνος μηχανής χτυπηθεί, η πίεση που θα δεχτεί θα κατανεμηθεί στο ανθρώπινο κρανίο σε μεγάλη έκταση λόγω της μορφολογίας και της εσωτερικής επένδυσής του να απορροφά την ενέργεια κρούσης. Ενώ σε αντίθετη περίπτωση, χωρίς το προστατευτικό κράνος μηχανής, το χτύπημα θα παγιδευτεί στην τραυματισμένη επιφάνεια λόγω της δομής (σφαιρική) του ανθρώπινου κρανίου αυξάνοντας τις πιθανότητες πρόκλησης βαρύτατης κρανοεγκεφαλικής κάκωσης.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των μοτοσικλετιστών που εμπλέκονται σε τροχαίο ατύχημα χωρίς προστατευτικό κράνος μηχανής καταλήγουν σε Μ.Ε.Θ.
Μία παλαιότερη μελέτη στην Αμερική (Science Times – 09/07/1992) ανέδειξε ότι όσοι αναβάτες δικύκλων φορούσαν προστατευτικό κράνος μηχανής την στιγμή του ατυχήματος τραυματίστηκαν ελαφρύτερα από εκείνους που δεν φορούσαν.
Η εν λόγω έρευνα, διάρκειας 4 ετών, βασίστηκε σε ιατρικούς φακέλους 500 περίπου μοτοσικλετιστών που ενεπλάκησαν σε τροχαίο ατύχημα και νοσηλεύτηκαν στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας.
Είδη προστατευτικών κρανών μηχανής και σε ποιες κατηγορίες χωρίζονται;
Με την πάροδο των χρόνων δημιουργήθηκαν διαφορετικά είδη μοτοσικλετών. Επομένως για τον ανάλογο τύπο του κάθε δικύκλου κατασκευάστηκαν και διαφορετικά προστατευτικά κράνη με σκοπό να καλύπτουν τις ανάγκες του κάθε αναβάτη.
Τα προστατευτικά κράνη για τα δίκυκλα χωρίζονται σε 5 κατηγορίες.
1) Κράνος Μηχανής Full Face
Το προστατευτικό κράνος μηχανής τύπου Full Face είναι το πρώτο σε όλες τις κατηγορίες κρανών και εφαρμόζει σε ολόκληρο το κεφάλι. Με το οπίσθιο μέρος του καλύπτει την βάση του ανθρώπινου κρανίου και με το εμπρόσθιο μέρος του προστατεύει το πηγούνι. Το σημαντικότερο πλεονέκτημά του είναι η αυξημένη προστασία από την ενέργεια κρούσης. Παρόλα αυτά πολλοί οδηγοί μοτοσικλετών κάνουν παράπονα για υψηλές θερμοκρασίες, αίσθηση απομόνωσης, έλλειψη αέρα, τριχόπτωση και μείωση ακοής.
2) Κράνος Μηχανής Off Road / Motocross
Στο κράνος μηχανής Off Road / Μotocross σε σύγκριση με το κράνος μηχανής τύπου Full Face έχουν επιμηκυνθεί τα προστατευτικά σημεία στο πηγούνι και στο πρόσωπο έχοντας μερικώς ανοιχτό το μέρος του προσώπου. Αυτό προσδίδει περισσότερη προστασία στο πρόσωπο του αναβάτη λόγω του ότι συνήθως φοράει ειδικά γυαλιά ενώ παράλληλα επιτρέπει την ροή του αέρα.
3) Κράνος Μηχανής Modular / Flip up
Πολλά κράνη μηχανής τύπου Modular / Flip up είναι σχεδιασμένα κυρίως για χρήση εντός πόλεως (όπου ένα δίκυκλο συνήθως κινείται με χαμηλές ταχύτητες)και όχι για ταξίδια διότι δεν έχουν τα ίδια όρια αντοχής με τα προστατευτικά κράνη τύπου Full Face και οι πιθανότητες τραυματισμού του αυχένα είναι αυξημένες. Το εν λόγω κράνος μηχανής έχει γίνει δημοφιλές διότι ο αναβάτης μπορεί εύκολα να καταναλώνει φαγητό και ποτό, να επικοινωνεί με τον συναναβάτη, να φοράει τα γυαλιά του χωρίς να χρειάζεται να λύσει το προστατευτικό υποσιαγώνιο και να αφαιρέσει το κράνος.
4) Κράνος Μηχανής Open Face / 3/4
Τα προστατευτικά κράνη μηχανής τύπου Open Face / 3/4 καλύπτουν τα εξής μέρη του προσώπου: τα αυτιά, τα μάγουλα, το πίσω μέρος του κεφαλιού αλλά υστερούν στο προστατευτικό υποσιαγώνιο που έχει ένα κράνος μηχανής τύπου Full Face. Ωστόσο το προστατευτικό κράνος μηχανής τύπου Open Face / 3/4 παρέχει την ίδια ακριβώς προστασία στο πίσω μέρος του ανθρώπινου κεφαλιού όπως και ένα κράνος μηχανής τύπου Full Face αλλά ελάχιστη προστασία στο πρόσωπο ακόμα και από απρόσμενα γεγονότα (π.χ. ζουζούνια, σκόνη, άνεμος).
5) Κράνος Μηχανής Half Face / Shorty
Το προστατευτικό κράνος μηχανής τύπου Half Face / Shorty παρέχει την ελάχιστη προστασία που μπορεί να προσφέρει ένα προστατευτικό κράνος σε έναν αναβάτη αν και έχει το ίδιο ακριβώς εμπρόσθιο μέρος όπως ένα κράνος μηχανής τύπου Open Face αλλά χωρίς το χαμήλωμα στο οπίσθιο μέρος. Ο μόνος τρόπος να προστατευτεί κάποιος από πιθανά αντικείμενα είναι φορώντας γυαλιά.
Λόγω της κατωτερότητάς τους σε θέματα ασφαλείας συγκριτικά με τα υπόλοιπα είδη κρανών μηχανής, ορισμένα ιδρύματα για την ασφάλεια των μοτοσικλετιστών, τα θεωρούν απαγορευτικά.
Όλα τα παραπάνω είδη προστατευτικών κρανών μηχανής συνήθως ασφαλίζουν με ένα προστατευτικό υποσιαγώνιο (λουρί) στο πηγούνι ή με κλιπ και εφόσον αυτό δεν είναι δεμένο είτε δεν έχει δεθεί με τον σωστό τρόπο τότε οι προστατευτικές τους ικανότητες μειώνονται δραματικά.
Ωστόσο υπάρχουν διάφοροι τύποι κρανών μηχανής τα οποία δεν είναι σχεδιασμένα για όλων των ειδών τις μοτοσικλέτες και παρόλα αυτά παρατηρείται ότι γίνεται χρήση από αρκετούς οδηγούς.
https://accident-investigator.me/κράνος-μηχανής/#.W8HjtrW_yEe
Κράνος μηχανής ο προστάτης όλων των αναβατών!
Γνωρίζεις ότι το 80% των κρανοεγκεφαλικών κακώσεων από ατυχήματα δικύκλων οφείλεται στο γεγονός ότι ο αναβάτης δεν φορούσε προστατευτικό κράνος ;
Μάθε πόσα είδη κρανών μηχανής υπάρχουν και πώς να επιλέξεις το κατάλληλο ;
Από την αρχαιότητα έως σήμερα το κράνοςχρησιμοποιείται για να προφυλάσσει το κεφάλι από χτυπήματα, πιθανή πτώση, πρόσκρουση ή κάποιο αιχμηρό αντικείμενο με απώτερο σκοπό να προστατευτεί ο εγκέφαλος ώστε να μην σπάσει το ανθρώπινο κρανίο και μοιραία επέλθει ο θάνατος.
Το πρώτο προστατευτικό κράνος μηχανής ειδικά σχεδιασμένο να απορροφά την πρόσκρουση δημιουργήθηκε από τον καθηγητή Charles F. Lombart του Πανεπιστημίου Καλιφόρνιας, το 1953.
Από τότε μέχρι σήμερα η εξέλιξη του κράνους μηχανής για τα δίκυκλα ήταν ραγδαία προσφέροντας πληθώρα πλεονεκτημάτων στον χρήστη όπως ηχομόνωση, προστασία του προσώπου με διασφάλιση της ορατότητας, άνεση με ασφαλή πρόσδεση, αεροδυναμική, κ.λ.π.
Το πιο σημαντικό πλεονέκτημα που προσφέρει το κράνος μηχανής είναι η απορρόφηση της ενέργειας κρούσης.
Όταν το προστατευτικό κράνος μηχανής χτυπηθεί, η πίεση που θα δεχτεί θα κατανεμηθεί στο ανθρώπινο κρανίο σε μεγάλη έκταση λόγω της μορφολογίας και της εσωτερικής επένδυσής του να απορροφά την ενέργεια κρούσης. Ενώ σε αντίθετη περίπτωση, χωρίς το προστατευτικό κράνος μηχανής, το χτύπημα θα παγιδευτεί στην τραυματισμένη επιφάνεια λόγω της δομής (σφαιρική) του ανθρώπινου κρανίου αυξάνοντας τις πιθανότητες πρόκλησης βαρύτατης κρανοεγκεφαλικής κάκωσης.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των μοτοσικλετιστών που εμπλέκονται σε τροχαίο ατύχημα χωρίς προστατευτικό κράνος μηχανής καταλήγουν σε Μ.Ε.Θ.
Μία παλαιότερη μελέτη στην Αμερική (Science Times – 09/07/1992) ανέδειξε ότι όσοι αναβάτες δικύκλων φορούσαν προστατευτικό κράνος μηχανής την στιγμή του ατυχήματος τραυματίστηκαν ελαφρύτερα από εκείνους που δεν φορούσαν.
Η εν λόγω έρευνα, διάρκειας 4 ετών, βασίστηκε σε ιατρικούς φακέλους 500 περίπου μοτοσικλετιστών που ενεπλάκησαν σε τροχαίο ατύχημα και νοσηλεύτηκαν στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας.
Είδη προστατευτικών κρανών μηχανής και σε ποιες κατηγορίες χωρίζονται;
Με την πάροδο των χρόνων δημιουργήθηκαν διαφορετικά είδη μοτοσικλετών. Επομένως για τον ανάλογο τύπο του κάθε δικύκλου κατασκευάστηκαν και διαφορετικά προστατευτικά κράνη με σκοπό να καλύπτουν τις ανάγκες του κάθε αναβάτη.
Τα προστατευτικά κράνη για τα δίκυκλα χωρίζονται σε 5 κατηγορίες.
1) Κράνος Μηχανής Full Face
Το προστατευτικό κράνος μηχανής τύπου Full Face είναι το πρώτο σε όλες τις κατηγορίες κρανών και εφαρμόζει σε ολόκληρο το κεφάλι. Με το οπίσθιο μέρος του καλύπτει την βάση του ανθρώπινου κρανίου και με το εμπρόσθιο μέρος του προστατεύει το πηγούνι. Το σημαντικότερο πλεονέκτημά του είναι η αυξημένη προστασία από την ενέργεια κρούσης. Παρόλα αυτά πολλοί οδηγοί μοτοσικλετών κάνουν παράπονα για υψηλές θερμοκρασίες, αίσθηση απομόνωσης, έλλειψη αέρα, τριχόπτωση και μείωση ακοής.
2) Κράνος Μηχανής Off Road / Motocross
Στο κράνος μηχανής Off Road / Μotocross σε σύγκριση με το κράνος μηχανής τύπου Full Face έχουν επιμηκυνθεί τα προστατευτικά σημεία στο πηγούνι και στο πρόσωπο έχοντας μερικώς ανοιχτό το μέρος του προσώπου. Αυτό προσδίδει περισσότερη προστασία στο πρόσωπο του αναβάτη λόγω του ότι συνήθως φοράει ειδικά γυαλιά ενώ παράλληλα επιτρέπει την ροή του αέρα.
3) Κράνος Μηχανής Modular / Flip up
Πολλά κράνη μηχανής τύπου Modular / Flip up είναι σχεδιασμένα κυρίως για χρήση εντός πόλεως (όπου ένα δίκυκλο συνήθως κινείται με χαμηλές ταχύτητες)και όχι για ταξίδια διότι δεν έχουν τα ίδια όρια αντοχής με τα προστατευτικά κράνη τύπου Full Face και οι πιθανότητες τραυματισμού του αυχένα είναι αυξημένες. Το εν λόγω κράνος μηχανής έχει γίνει δημοφιλές διότι ο αναβάτης μπορεί εύκολα να καταναλώνει φαγητό και ποτό, να επικοινωνεί με τον συναναβάτη, να φοράει τα γυαλιά του χωρίς να χρειάζεται να λύσει το προστατευτικό υποσιαγώνιο και να αφαιρέσει το κράνος.
4) Κράνος Μηχανής Open Face / 3/4
Τα προστατευτικά κράνη μηχανής τύπου Open Face / 3/4 καλύπτουν τα εξής μέρη του προσώπου: τα αυτιά, τα μάγουλα, το πίσω μέρος του κεφαλιού αλλά υστερούν στο προστατευτικό υποσιαγώνιο που έχει ένα κράνος μηχανής τύπου Full Face. Ωστόσο το προστατευτικό κράνος μηχανής τύπου Open Face / 3/4 παρέχει την ίδια ακριβώς προστασία στο πίσω μέρος του ανθρώπινου κεφαλιού όπως και ένα κράνος μηχανής τύπου Full Face αλλά ελάχιστη προστασία στο πρόσωπο ακόμα και από απρόσμενα γεγονότα (π.χ. ζουζούνια, σκόνη, άνεμος).
5) Κράνος Μηχανής Half Face / Shorty
Το προστατευτικό κράνος μηχανής τύπου Half Face / Shorty παρέχει την ελάχιστη προστασία που μπορεί να προσφέρει ένα προστατευτικό κράνος σε έναν αναβάτη αν και έχει το ίδιο ακριβώς εμπρόσθιο μέρος όπως ένα κράνος μηχανής τύπου Open Face αλλά χωρίς το χαμήλωμα στο οπίσθιο μέρος. Ο μόνος τρόπος να προστατευτεί κάποιος από πιθανά αντικείμενα είναι φορώντας γυαλιά.
Λόγω της κατωτερότητάς τους σε θέματα ασφαλείας συγκριτικά με τα υπόλοιπα είδη κρανών μηχανής, ορισμένα ιδρύματα για την ασφάλεια των μοτοσικλετιστών, τα θεωρούν απαγορευτικά.
Όλα τα παραπάνω είδη προστατευτικών κρανών μηχανής συνήθως ασφαλίζουν με ένα προστατευτικό υποσιαγώνιο (λουρί) στο πηγούνι ή με κλιπ και εφόσον αυτό δεν είναι δεμένο είτε δεν έχει δεθεί με τον σωστό τρόπο τότε οι προστατευτικές τους ικανότητες μειώνονται δραματικά.
Ωστόσο υπάρχουν διάφοροι τύποι κρανών μηχανής τα οποία δεν είναι σχεδιασμένα για όλων των ειδών τις μοτοσικλέτες και παρόλα αυτά παρατηρείται ότι γίνεται χρήση από αρκετούς οδηγούς.
https://accident-investigator.me/κράνος-μηχανής/#.W8HjtrW_yEe