ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ
ΠΡΟΣ ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΑΣ Κ.Υ.Α. ΓΙΑ ΔΙΕΤΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ (ΜΕ ΕΚΔΟΣΗ ΕΩΣ 2/4/2023 ΓΙΑ ΕΟ ΦΙΛΠΑ ΚΑΙ ΟΜΑΕ, ΚΑΙ 31/12/2019 ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΤΟΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΛΕΨΗΣ)*
Οπως εχει γινει σαφες απο τις διαταξεις των Νομων, το Υπουργειο Μεταφορων δεν μελετησε σωστα τις συνεπειες της τροπολογιας με την οποια τεθηκε σε αμεση εφαρμογη στις 3/4/2023 ο Νομος 4850 που υποχρεωνει ολα τα Ιστορικα Οχηματα να εκδωσουν Κρατικες Ιστορικες πινακιδες με έναν δαιδαλωδη τροπο (ή να κανουν άρση ακινησιας των κανονικων πινακιδων υπουργειου για να συνεχισουν να κυκλοφορουν).
Με την αμεση ισχυ του Νομου απο 3 Απριλιου 2023, στο άρθρο 40 ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ η Κ.Υ.Α. του 2019 (πλην του άρθρου της που αφορα αγωνιστικα αυτοκινητα και αγωνες SPORTING), κι έτσι, απο τις 3 Απριλιου ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ Ή ΥΠ. ΑΠΟΦΑΣΗ, θεωρειται ΠΑΡΑΝΟΜΗ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΕΟ ΦΙΛΠΑ, ΟΜΑΕ, ΕΟΟΕ και ΕΛΠΑ.
Επισης, συμφωνα με τα παραπανω, θεωρειται ΠΑΡΑΝΟΜΗ η συμμετοχη οχηματων με τις ιστορικες πινακιδες ομοσπονδιων σε εκδηλωσεις Ιστορικων (μονο με πινακιδες υπουργειου), εκτος αν υπαρξει ΑΜΕΣΗ νομοθετικη ρυθμιση που να δινει παραταση στηυ χρηση τους.
Ειναι σαφες ότι στην “νομοπαρασκευαστικη επιτροπη” (;;;!!!) ξεφυγε το άρθρο 40, το οποιο ουδολως (κατα την άποψή μου παντα, που δεν διεκδικεί δαφνες Βατικανου) καλυπτεται απο την απαντητική επιστολη του γραφειου του υφυπουργου Μεταφορών σε ερωτηση της ΕΟ ΦΙΛΠΑ, με την οποια ουσιαστικα “παραβαινει τον νομο” (ή μας προτρέπει να τον παραβουμε) γραφοντας οτι…..
“εξυπακουεται οτι θα συνεχισουν να κυκλοφορουν συμφωνα με τους ορους και περιορισμους της ΚΥΑ του 2019” (ΣΣ: που έχει καταργηθεί δια νομου!!!)
Αντιλαμβανεστε το ολισθημα, το οποιο, ίσως και μετα απο την τεραστια απηχηση των αρθρων του Auto CLASSIC (που διαβαστηκαν απο δεκαδες χιλιαδες ενδιαφερομενους), έγινε αντιληπτο και απο το Υπουργειο.
Ετσι, συμφωνα με οσα καταφεραμε να μαθουμε (και με καθε επιφυλαξη μεταφερουμε), έχει συγκληθει συσκεψη στο Υπουργειο Μεταφορων και Δικτυων για αυτο το θεμα, και συντομα θα πρεπει να περιμενουμε επισημη διευκιρινιση, που μπορει να ειναι ειτε υπουργικη αποφαση ειτε νεα Κ.Υ.Α.
Συγκεκριμενα, οι πρωτες ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ (που μπορει να διαφοροποιηθουν, κρατηστε το αυτο, εξ’ ου και η επιφυλαξη) λενε οτι θα ΠΑΡΑΤΑΘΕΙ η δυνατοτητα κυκλοφορίας Ιστορικων Οχηματων με πινακιδες Ομοσπονδιων ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 31/12/2024.
Θα διατηρηθει η δυνατοτητα κυκλοφοριας καθε Κυριακή, η επισκεψη σε συνεργεια και η συμμετοχη σε εκδηλωσεις.
Στην διετια αυτη, ΔΕΝ θα εκδιδονται νεες Ιστορικες πινακιδες απο τις Ομοσπονδιες ΟΜΑΕ, ΕΟ ΦΙΛΠΑ και ΑΜΟΤΟΕ (που ειναι οι μονες αρμοδιες συμφωνα με τον Νομο) αλλά μονο ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ.
Οσα οχηματα έχουν κρατικες πινακιδες, είτε εν ισχύ ειτε κατατεθειμενες σε προσωρινη ακινησια ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΑ, δικαιουνται να εκδωσουν ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ “άμεσα”, ή σε λιγες μερες, γιατι συμφωνα παντα με το υπουργειο Μεταφορων, οι νεες πινακιδες ειναι έτοιμες και η ενημερωση στις υπηρεσιες προχωραει (για ενημερωση των ΚΤΕΟ δεν εχουμε ακουσει κατι!).
Αυτα ειναι τα τελευταια νεα (που μεταφερουμε με καθε επιφυλαξη), και οπως εσεις, αναμενουμε τις υπουργικες αποφασεις. Μακαρι να ειναι ακομα καλυτερες απο οτι περιγραψαμε εδω. Και να προσθεσουμε, οτι επειδη οι μερες ειναι “πονηρες” λογω επερχομενων εκλογων, ειναι ΚΑΛΟ να υπαρχει ενας νομος και μια ρυθμιση που τουλαχιστον να μην κλειδωνει τα Ιστορικα και να “δεσμευει” την επομενη κυβερνηση, γιατι οι αναμνησεις ειναι νωπές και πικρες, και κανεις δεν μπορει να προβλεψει τι θα προκυψει απο την πρωτη καλπη με τον “ελα να δεις” νομο της συμφορας, συγνωμη, της απλης αναλογικης! Δ.Π.
*ΠΡΟΣΟΧΗ-ΠΡΟΣΟΧΗ: ΙΣΧΥΣ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΕΛΠΑ, ΕΟΟΕ, ΟΜΑΕ, ΕΟ ΦΙΛΠΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ:
Για να μην υπαρξουν παρανοησεις, και ανεξαρτητα απο το τι λεει ο καθε ενας και η καθε μια (ομοσπονδια), ο Νομος ειναι σαφης: Στις 31/12/2019 δημοσιευθηκε στο ΦΕΚ 4948/Β/31-12-2019 η Κοινη Υπουργικη Αποφαση (Κ.Υ.Α.) 82350-3809/2019, η οποια στο Αρθρο 2 οριζει σαν αποκλειστικους φορεις την ΕΟ ΦΙΛΠΑ, ΟΜΑΕ και ΑΜΟΤΟΕ
(Αρθρο 2: “Καθορίζονται και χαρακτηρίζονται ως οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος αποκλειστικά από τους φορείς που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα την Δ.Ο.Α., τη Δ.Ο.Μ. ή τη Δ.Ο.Π.Α.”).
Ετσι, απο την 1η Ιανουαριου του 2020, ΚΑΜΜΙΑ άλλη Ομοσπονδια δεν δικαιούτο συμφωνα με τον Νομο να εκδωσει χαρακτηρισμο και Ιστορικες πινακιδες. ΔΗΛΑΔΗ, νομιμες ιστορικες πινακιδες ΕΛΠΑ και ΕΟΟΕ θεωρουνται μονο οσες έχουν εκδοθει απο αυτες τις δυο αρχες ΜΕΧΡΙ την 31η Δεκεμβριου του 2019, και αυτο δεν το λεμε εμεις αλλά ο νομος.
Ομως υπηρξε προβλεψη για τους χαρακτηρισμους και τις πινακιδες ΕΛΠΑ και ΕΟΟΕ που ειχαν εκδοθει ΜΕΧΡΙ αυτη την ημερομηνια (και ολων των Ομοσπονδιων, φυσικα), κι έτσι συνεχιζαν να ισχυουν συμφωνα με το αρθρο 4 της Κ.Υ.Α./2019, που λεει τα εξης:
“Άρθρο 4
Οχήματα που έχουν χαρακτηρισθεί ως ιστορικού ενδιαφέροντος με βάση προγενέστερες διατάξεις
Όλα τα οχήματα που έχουν ήδη χαρακτηριστεί ως ιστορικού ενδιαφέροντος σε πρότερο χρονικό σημείο με βάση προγενέστερες διατάξεις, διατηρούν τον σχετικό χαρακτηρισμό”.
Αυτο δεν άλλαξε με τον Νομο 4850 του 2021, αυτον που τεθηκε σε ισχυ στις 3 Απριλιου και ισχυει πλεον καταργωντας καθε προηγουμενο, κι έτσι, ΠΑΝΤΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ και οχι απο τα κεφαλια ημων και υμων, ΝΟΜΙΜΕΣ Ιστορικες πινακιδες ΕΟΟΕ και ΕΛΠΑ ειναι οσες έχουν εκδοθει μεχρι τέλους του 2019, και νομιμες Ιστορικες πινακιδες ΕΟ ΦΙΛΠΑ και ΟΜΑΕ (γιατι η ΑΜΟΤΟΕ “κοιμαται” τον υπνο του δικαιου ΜΗ ασκωντας το δικαίωμά της) ειναι οσες εξεδοθησαν μεχρι τις 2 Απριλιου του 2023. Αυτη ειναι η ερμηνεια συμφωνα με το γραμμα του Νομου, και ετερον ουδεν. Ολα τωρα εξαρτωνται απο το υπουργειο Μεταφορων και τις αποφασεις που αναμενονται. Δ.Π.
Πηγη
www.motosport.com.gr