Ζundapp history

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.611
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Zündapp (γνωστός και ως Zuendapp) ήταν μια μεγάλη γερμανική μοτοσικλέτα κατασκευαστή ιδρύθηκε το 1917 στη Νυρεμβέργη από τον Fritz Neumeyer, μαζί με τον Friedrich Krupp AG και την εργαλειομηχανών κατασκευαστή Thiel με την επωνυμία « Zund ΕΚ- und App aratebau GmbH» ως παραγωγός των πυροκροτητών ( Το Zünder- und Apparatebau είναι Γερμανικό για συσκευές ανάφλεξης και συσκευές). Το 1919, καθώς η ζήτηση για τμήματα όπλων μειώθηκε μετά τον Α 'Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Neumeyer έγινε ο μόνος ιδιοκτήτης της εταιρείας και δύο χρόνια αργότερα διαφοροποιήθηκε στην κατασκευή μοτοσυκλετών.

Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Zündapp επεκτάθηκε στις αγορές μικρών αυτοκινήτων , μοτοποδηλάτων και σκούτερ . Η εταιρεία κατέρρευσε το 1984.

Πρόωρη ιστορία: 1919-45

1934 Zündapp επίπεδη δίδυμη μοτοσικλέτα με άξονα K500

Η ανακατασκευή της Porsche μοντέλου τύπου 12 , Βιομηχανικό Μουσείο Πολιτισμού, Νυρεμβέργη

Ένα sidewheel Zündapp KS750 Wehrmacht από τη δεκαετία του 1940

Εκπαιδευτής LF-1 με τροφοδοσία Z9-92

A 1938 Zündapp K800 στην οθόνη στο Barber Vintage Motorsport Museum στο Μπέρμιγχαμ, Αλαμπάμα
Η πρώτη μοτοσυκλέτα Zündapp ήταν το μοντέλο Z22 το 1921. Αυτό ήταν το Motorrad für Jedermann ("μοτοσικλέτα για όλους"), ένα απλό, αξιόπιστο σχέδιο που κατασκευάστηκε σε μεγάλες σειρές. Η ιστορία της βαριάς μοτοσικλέτας του Zündapp ξεκίνησε το 1933 με την σειρά K. Το "K" αναφέρεται στον τύπο της κίνησης που χρησιμοποιούν αυτά τα μοντέλα, Kardanantrieb , που σημαίνει κλειστός άξονας μετάδοσης κίνησης με δύο γενικές αρθρώσεις . Η Zündapp εισήγαγε τον κλειστό στροφαλοθάλαμο (τότε μια καινοτομία). Η σειρά περιλάμβανε μοντέλα από 200 έως 800 cc εκτοπισμό και ήταν μια μεγάλη επιτυχία, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς της Zündapp στη Γερμανία από 5% το 1931 σε 18% το 1937.

Το Zündapp KS600, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1938, είχε έναν οριζόντια αντίθετο κινητήρα διπλού κυλίνδρου ισχύος 28 hp (21 kW) με ανώτατες βαλβίδες που εκτοπίζουν 597 cc (36.4 cu in). Το KS600 συνδυάστηκε συχνά με το Steib sidecar, το BW38 (Beiwagen 1938). Το BW38, εξοπλισμένο με το αμάξωμα B1 (Boot No.1), κατασκευάστηκε από το 1938 έως το 1941 και παραδόθηκε αποκλειστικά στο Wehrmacht . Ενώ το KS600 διακόπηκε και τελικά αντικαταστάθηκε από το KS750, το μοτέρ του ήταν το μοναδικό κατάλοιπο για να ζήσει πέρα από την καταστροφή του πολέμου. Όταν η Zündapp επέστρεψε στην παραγωγή μοτοσικλετών στα τέλη της δεκαετίας του 1940, επέλεξε να επαναχρησιμοποιήσει τον κινητήρα του KS600 για να τροφοδοτήσει το KS601 με λίγες τροποποιήσεις.

Το Zündapp K800 είχε μονάδες κατασκευής , με τέσσερις κινητήρες με άξονα μετάδοσης κίνησης (ένα σχέδιο που υιοθετήθηκε από την Honda για το Gold Wing το 1974) και ήταν οι μοναδικοί τετρακύλινδροι μηχανές που χρησιμοποιούσαν οι γερμανικές ένοπλες δυνάμεις στον Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο. [1]

Από το 1931 ο Ferdinand Porsche και ο Zündapp ανέπτυξαν το πρότυπο τύπου 12 Auto für Jedermann ("αυτοκίνητο για όλους"), που ήταν η πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκε το όνομα Volkswagen . Η Porsche προτιμούσε τον τετρακύλινδρο επίπεδο κινητήρα, αλλά η Zündapp χρησιμοποίησε έναν υδρόψυκτο 5κύλινδρο ακτινικό κινητήρα . Το 1932 λειτουργούσαν τρία πρωτότυπα. Και τα τρία αυτοκίνητα χάθηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου, το τελευταίο σε βομβιστική επίθεση του 1945 στη Στουτγάρδη .

Από το 1936 έως το 1938, η Zündapp παρήγαγε το μοντέλο KKS500. Αυτό ήταν το πρώτο Zündapp με αλλαγή ταχύτητας ποδιών και 170 κτίρια. [2] Από το 1940 και μετά, η Zündapp παρήγαγε πάνω από 18.000 μονάδες του Zündapp KS 750 . [3] Πρόκειται για ένα πολεμικό όχημα με οδηγό πλευρικό τροχό και ένα διαφορικό κλειδώματος , το οποίο παρέχεται στο γερμανικό Wehrmacht.

Η Zündapp έφτιαξε επίσης κινητήρες αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένου του 9-092 , το οποίο χρησιμοποιήθηκε σε ελαφρύ αεροσκάφος, συμπεριλαμβανομένου και του Brunswick LF-1 Zaunkönig (1942) ab initio εκπαιδευτικό αεροσκάφος.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.611
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Μεταπολεμική: 1945-84

André Malherbe το 1974 με ένα 125 cc Zündapp



Zündapp ZD20 1977



Σκούτερ Zündapp Bella



Zündapp Janus microcar



Μια ραπτομηχανή Zündapp


Μετά τον Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο, η εταιρεία μεταφέρθηκε σε μικρότερα μηχανήματα, κυρίως το σκούτερ " Bella " , το οποίο ήταν σχετικά βαριά μηχανή για τον τύπο του. Το 1951, η Zündapp κυκλοφόρησε το τελευταίο μοντέλο των μοτοσυκλετών της, αλλά ένα από τα πιο διάσημα: το KS601 (ο "πράσινος ελέφαντας") με ένα δίλινδρο κινητήρα των 598 κ.εκ. Από το 1957 έως το 1958 η εταιρεία παρήγαγε επίσης το μικροκαταλικό Zündapp Janus . [4]

Το 1958 η εταιρεία μετακόμισε από τη Νυρεμβέργη στο Μόναχο . Στη συνέχεια, η εταιρεία ανέπτυξε αρκετά νέα μικρότερα μοντέλα, διέκοψε την ανάπτυξη τετράχρονων κινητήρων και παράγει μόνο δίχρονους τύπους. Η Zündapp παρουσίασε τεράστια επιτυχία σε off-road μηχανοκίνητα αθλήματα κερδίζοντας χιλιάδες χρυσά-ασήμι και χάλκινα μετάλλια, πολλά πρωταθλήματα. Ένας Αμερικανός αναβάτης Dave Ekins κέρδισε μια συνολική νίκη στο Enduro του 1967 Greenhorn Enduro με 100cc Zündapp, νικώντας τους ανταγωνιστές σε πολύ μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες. [5] Ο Βέλγος αναβάτης André Malherbe οδήγησε ένα Zündapp για να κερδίσει τα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα μοτοκρός 125cc το 1973 και πάλι το 1974. [6] [7] Αρχικά, τα σκούτερ και τα μοτοποδήλατα Zündapp πωλούνταν καλά, αλλά αργότερα οι πωλήσεις μειώθηκαν και το 1984 η εταιρεία πτώχευσε και έκλεισε.



Επίλογος
Μετά την πτώχευση, ολόκληρη η γραμμή παραγωγής και πνευματικές ιδιότητες αγοράστηκαν από την Xunda Motor Co., Tianjin , Κίνα. Παράγουν μικρές μοτοσικλέτες Zündapp από το 1987 έως τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Το Zündapp εξακολουθεί να ασκεί τις δραστηριότητές του, αλλά κάνει τις μοτοσικλέτες 4-χρονος και ηλεκτρικά μοτοποδήλατα που βασίζονται στην Honda. [8]

Η Zündapp είχε επίσης μια τεχνική συνεργασία με την Royal Enfield (Ινδία) για την κατασκευή μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών. Ένα ειδικό εργοστάσιο κατασκευάστηκε στο Ranipet κοντά στο Chennai στις αρχές της δεκαετίας του 1980 για την κατασκευή μικρών, ελαφρών δίχρονων μοτοσυκλετών που θα προσφέρονται μαζί με τη ναυαρχίδα Royal Enfield Bullet . Η Enfield ξεκίνησε δύο μοτοσυκλέτες των 50 cc πρώτα, το step-through Silver Plus και τη μοτοσυκλέτα Explorer 3-ταχύτητας. Αργότερα, 175 cc Enfield Fury (με βάση το Zündapp KS175) εισήχθη ως μοτοσικλέτα επιδόσεων. Είχε κιβώτιο ταχυτήτων 5 ταχυτήτων, ένα υδραυλικό δισκόφρενο Brembo και έναν ατσάλινο σκληρό κύλινδρο, χωρίς μανίκια, όλα ήταν τα πρώτα σε μια μοτοσικλέτα στη χώρα.


 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.611
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Zündapp K800 1935 Τετρακύλινδρο 791cc. 22 HP) στις 4300 σ.α.λ 125 km / h

Η Zündapp, που ιδρύθηκε στο ύψος του Α 'Παγκοσμίου Πολέμου για να κατασκευάσει στρατιωτικό εξοπλισμό, βρήκε έναν νέο μεταπολεμικό ρόλο ως παραγωγός μοτοσικλετών υπό την καθοδήγηση του νέου ιδιοκτήτη, Δρ. Fritz Neumeyer,
Η πρώτη μοτοσυκλέτα Zündapp ήταν το μοντέλο Z22 το 1921. Αυτό ήταν το Motorrad für Jedermann ("μοτοσικλέτα για όλους"), ένα απλό, αξιόπιστο σχέδιο που κατασκευάστηκε σε μεγάλες σειρές. Η ιστορία της βαριάς μοτοσικλέτας του Zündapp ξεκίνησε το 1933 με την σειρά K. Το "K" αναφέρεται στον τύπο της κίνησης που χρησιμοποιούν αυτά τα μοντέλα, Kardanantrieb, που σημαίνει κλειστός άξονας μετάδοσης κίνησης με δύο γενικές αρθρώσεις. Η Zündapp κατασκεύασε τον κλειστό στροφαλοθάλαμο (τότε μια καινοτομία).
Η σειρά περιλάμβανε μοντέλα από 200 έως 800 cc και ήταν μια μεγάλη επιτυχία, και στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Βερολίνου το 1933 εισήγαγε τον πρώτο boxer κινητήρα τετρακύλινδρο τετράχρονο K800 που θυμόμαστε καλύτερα. αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς της Zündapp στη Γερμανία από 5% το 1931 σε 18% το 1937.
Οι ισχυρoi δοκοί του πλαισίου ήταν κατασκευασμένοι από συμπιεσμένο χάλυβα, ένα προηγμένο χαρακτηριστικό γνώρισμα εκείνης της εποχής, ίδια σε όλα τα μεγάλα μοντέλα και εξαιρετικά κατάλληλη για να αντέξει τις καταπονήσεις που προκαλούσαν οι μετακινήσεις σε χωματόδρομους.
Η νέα σειρά Zündapp ήταν μια τεράστια επιτυχία και τον Σεπτέμβριο του 1933 η εταιρεία παρήγαγε την 100.000 μηχανή της, ένα αρκετά μεγάλο επίτευγμα μετά από λίγο περισσότερο από μια δεκαετία ως κατασκευαστής μοτοσικλετών.
Το K800 ήταν η μεγαλύτερο Zündapp που είδε τις πωλήσεις σε σημαντικούς αριθμούς με ιδιωτικούς αναβάτες καθώς και με τον Γερμανικό Στρατό.
Ήταν μοναδικής κατασκευής, επίπεδος τετρακύλινδρος κινητήρας με άξονα κίνησης (ένα σχέδιο που υιοθετήθηκε από την Hondaγια το Gold Wing το 1974) και ήταν οι μοναδικές τετρακύλινδρες μηχανές που χρησιμοποιούσαν οι γερμανικές ένοπλες δυνάμεις κατά τον Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο.
Μετά την πτώχευση, ολόκληρη η γραμμή παραγωγής και πνευματικές ιδιότητες αγοράστηκαν από την Xunda Motor Co., Tianjin, Κίνα. Παράγουν μικρές μοτοσικλέτες Zündapp από το 1987 έως τις αρχές της δεκαετίας του 1990.
Η Zündapp εξακολουθεί να ασκεί τις δραστηριότητές της, είχε επίσης μια τεχνική συνεργασία με την Royal Enfield (Ινδία) για την κατασκευή μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών.
Ένα ειδικό εργοστάσιο κατασκευάστηκε στο Ranipet κοντά στο Chennai στις αρχές της δεκαετίας του 1980 για την κατασκευή μικρών, ελαφρών δίχρονων μοτοσυκλετών, που θα προσφέρονται μαζί με τη ναυαρχίδα Royal Enfield Bullet.
Η Enfield ξεκίνησε δύο μοτοσυκλέτες των 50 cc πρώτα, το step-through Silver Plus και τη μοτοσυκλέτα Explorer 3-ταχύτητας. Αργότερα, 175 cc Enfield Fury (με βάση το Zündapp KS175) εισήχθη ως μοτοσικλέτα επιδόσεων. Είχε κιβώτιο ταχυτήτων 5 ταχυτήτων, και ένα υδραυλικό δισκόφρενο.

87626362_1472050779622979_1152219852979568640_o.jpg88064730_1472050762956314_8428363351163142144_o.jpg88008212_1472051012956289_173784165026627584_o.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία:

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.611
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
ZUNDAPP MC 125cc 1973-1975 21hp/7600rpm

Η έκδοση ΜC παρουσιάστηκε στα τέλη του 1973 στην 43η έκθεση μοτοσυκλέτας του Μιλάνου με τον κινητήρα να έχει μια κλίση προς τα εμπρός 32° αλλά τα πτερύγια του κυλίνδρου ήταν παράλληλα με το έδαφος
Ξεκινώντας με 19hp στις 7600rpm έχοντας ηλεκτρονική ανάφλεξη και κιβώτιο 5 ταχυτήτων, φτάνοντας στα μέσα του 1975 να αλλάζει τη διαδρομή του πιρουνιού σε μεγαλύτερη και ενισχύοντας τον κινητήρα στους 21 hp υιοθετώντας νέο καρμπυρατέρ διαμέτρου 28mm Bing.
Το 1974 ο Gianangelo Croci κατέκτησε τον τίτλο junior οδηγώντας ένα zundapp MC που ήταν πολύ εύχρηστο παρόλο που το μπροστινό σύστημα ανάρτησης υπέφερε σε σχέση με τους ανταγωνιζόμενους αντιπάλους που χρησιμοποιούσαν Ceriani, η το Marzocchi, όπως η ΚΤΜ 125
Το πραγματικό πρόβλημα με τον κινητήρα δεν ήταν η ισχύς του που ήταν ελαστικός και σχεδόν χωρίς κραδασμούς αλά το κιβώτιο ταχυτήτων όχι για τις 5 ταχύτητες έναντι των άλλων που είχαν 6 η 7, αλά για τη μεγάλη διαδρομή του λεβγέ στις αλλαγές ταχυτήτων, και το σπάσιμο των σφαιριδίων από τη φλογέρα αλλαγής ταχυτήτων, ιδίως στην πρώτη ταχύτητα παρατηρήθηκαν έως και σπασίματα στα γρανάζια του κιβωτίου. Η βελτίωση ήρθε με ισχυρότερα μέταλλα βελτιώνοντας τη λίπανση και κατανέμοντας καλύτερα τα φορτία στον δεύτερο άξονα που δίνει κίνηση την αλυσίδα.




2.jpg
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.611
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Zündapp KS 350 1976 344 cc δίχρονος κινητήρας 27hp/6600rpm 145km με ένα καρμπυρατέρ, και με δυο καρμπυρατέρ 40-42 hp/7300rpm 165km/h και 6 ταχύτητες

Η καρδιά του KS 350 ήταν ένας δίχρονος 2-κύλινδρος κινητήρας. Με δύο έμβολα Mahle που μεταδίδουν την ισχύ τους σε έναν στροφαλοφόρο άξονα που στηρίζεται σε 4 ρουλεμάν. Με ένα καρμπυρατέρ Mikuni, 28mm έφτανε τους 27 HP στις 6800 rpm, η παραλλαγή με διπλό καρμπυρατέρ ήταν πιο αποτελεσματική απέδιδε 40-42 hp στις 7300 rpm.
Το 1976 Μετά την IFMA, ο Siegfried Siegfried Rauch για το περιοδικό "Das Motorrad" ήταν ένας από τους πρώτους δημοσιογράφους που οδήγησαν τη νέα ναυαρχίδα του Zündapp. Οι εντυπώσεις του "ήταν απολύτως θετικές ... ο κινητήρας δεν ήταν πολύ νευρικός, αλλά ένας ευέλικτος κινητήρας *****ός με ωραία ροπή. Σύμφωνα με τον όγκο των προγραμματισμένων πωλήσεων, η αναγκαία τιμή πώλησης εκτιμάται σε περισσότερα από 6.000 DMarks, ήταν πάρα πολύ ακριβό, το νέο Yamaha RD 400, επίσης πολύ ισχυρό με 42hp, και άξιζε εκείνη την εποχή λιγότερο, ήταν στα 5,000DM. Έτσι, δεν υπήρχε καμία πιθανότητα να αναπτυχθούν οι πωλήσεις για το KS 350.
Σε γενική συνέλευση διαχείρισης στις 18/04/77 πάρθηκε η απόφαση να σταματήσει η παραγωγή και να θέσει τέλος σε όλες τις εργασίες που συνδέονται με την εξέλιξη του.
Όταν η χρεοκοπία ήρθε το 1984, τα μουσειακά μηχανήματα (με το KS 350 ) αναλήφθηκαν από το Μουσείο Τεχνολογίας και Κυκλοφορίας του Βερολίνου.

157394664_1797871930374194_7373259364201504667_n.jpg157219186_1797872010374186_7366394951675074711_n.jpg157586389_1797871927040861_2361209949869685552_n.jpg157334411_1797871983707522_2873225196971122016_n.jpg

Πηγη Dimitris Koub
 
Τελευταία επεξεργασία:

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.318
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Αλυσιδα σε ελαστικα καλυμματα .... αλλα ευτυχως μας εφυγαν και ησυχασαμε , μαζι με εκεινα τα ανεκδιηγητα ηλεκτρικα τους γενικως ολα τα ευρωπαικα διχρονα.
Ομως κακα τα ψεμματα ειχε αρχισει ηδη η σαρωτικη επελαση των 4Τχρονων κινητηρων που εσβησαν ολους τους διχρονους. ooops
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.611
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Zündapp KS 750 Deutches Africa Korps​


Zündapp KS 750 Deutches Africa Korps

Ο Βασίλης Ορφανός παρουσιάζει και διηγείται τη συναρπαστική ιστορία μιας σπάνιας μοτοσικλέτας.

Η μοτοσικλέτα της παρουσίασης-δοκιμής μας, η Zündapp KS 750 Africa Korps σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε μέσα στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Γεννήθηκε μέσα σε αυτόν και είναι παιδί του. Oφείλεται στο γεγονός ότι ο Γερμανικός στρατός και συγκεκριμένα η Wehrmacht ζήτησε και πέτυχε μια επαναστατική σχεδίαση από το εργοστάσιο της Zündapp G.m.b.H. αφού η συγκεκριμένη πολεμική μοτοσικλέτα διέθετε κίνηση και στους δύο πίσω τροχούς, τόσο της μοτοσικλέτας όσο και του πλαϊνού καλαθιού μεταφοράς προσωπικού.
zundapp



Κατασκευάστηκαν περίπου 18.000 κομμάτια για καθαρά πολεμική χρήση με πολλούς επιχειρησιακούς ρόλους. Με κινητήρα Boxer τετράχρονο με δύο κυλίνδρους στα 751 κ.εκ., βαλβίδες επί κεφαλής (overhead valves), κιβώτιο πέντε σχέσεων και με μία ταχύτητα για όπισθεν με συνδυασμό μπλοκέ διαφορικού, η KS 750 μπορούσε να κινηθεί σε κάθε είδους έδαφος με τις ακόλουθες δυνατότητες:
- Μπορούσε να φορτωθεί με 500 κιλά βάρος, μεταφέροντας τρεις σε αριθμό με πλήρη εξάρτηση στρατιώτες μαζί με όλο τους τον οπλισμό.
- Με πλήρες φορτίο μπορούσε να κινηθεί με ταχύτητα 80χλμ/ώρα, με ανώτατη τελική τα 95 χιλιόμετρα που είναι και η μεγαλύτερη ταχύτητα της, ενώ η μικρότερη ταχύτητα που μπορούσε να κινηθεί ήταν τα 4 χλμ./ώρα με την κοντή πρώτη σχέση στο κιβώτιο της.
- Οι τρεις τροχοί της των 4.5Χ16 ιντσών είναι εφοδιασμένοι με τρακτερωτά λάστιχα, ιδανικά για εκτός δρόμου χρήση, και το μετατρόχιο της είναι με τέτοιες διαστάσεις που αν τα αφαιρούσες μπορούσε να κινηθεί επάνω σε ράγες τρένου.

zundapp

Η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα της δοκιμής μας, που είναι κατασκευασμένη το 1942, πολέμησε κατά τη διάρκεια του Β' Π.Π. Ήρθε οδικώς στην Ελλάδα και μετά μεταφέρθηκε αεροπορικώς με μεταγωγικό αεροσκάφος Junkers στην Κρήτη. Αναβάτης και οδηγός της ήταν ένας Γερμανός με το όνομα Χανς Πέτερ Μπέκερς, που ζούσε στην Πολωνία και συγκεκριμένα στην περιοχή του Γκντανσκ, το γνωστό λιμάνι στη Βόρειο Θάλασσα, όπου ζούσαν πολλοί Γερμανοί. Ας μην ξεχνάμε ότι από την Πολωνία, την 1η Σεπτεμβρίου του 1939, ξεκίνησε ο Β' Π.Π.
zundapp

Λίγο πριν από την έναρξη του πολέμου, ένα εκπαιδευτικό πλοίο του Γερμανικού Ναυτικού είχε ζητήσει άδεια για ανεφοδιασμό λίγες ημέρες νωρίτερα από την Πολωνική κυβέρνηση. Μόνο που το συγκεκριμένο πλοίο ήταν γεμάτο από κρυμμένους Γερμανούς στρατιώτες και λίγο αργότερα κατέλαβαν το λιμάνι απελευθερώνοντας τους ντόπιους με γερμανικές ρίζες, ενώ ταυτόχρονα με τον υπόλοιπο στρατό της Wehrmacht που έκανε εισβολή και από άλλα σημεία, κατακτούσαν Πολωνικά εδάφη.

Ο συγκεκριμένος αναβάτης αμέσως κατατάχθηκε στη Wehrmacht για να πολεμήσει. Αυτό το γεγονός το αναφέρω γιατί οι αναβάτες που οδηγούσαν όλες τις στρατιωτικές μοτοσυκλέτες έγραφαν επάνω στο μπροστινό μέρος του καλαθιού της, το όνομα της αγαπημένης τους. Έτσι η μοτοσικλέτα της δοκιμής μας έχει γραμμένο επάνω της το όνομα «Erika» από το 1942! Το γεγονός αυτό ταυτοποιήθηκε από τον σημερινό ιδιοκτήτη της KS 750, Γιάννη Μπλούγουρα, σε συνέχεια μιας φωτογραφίας που βρέθηκε μαζί με τη μοτοσικλέτα.
zundapp

Εδώ αξίζει να αναφέρουμε την προσωπική ιστορία του Γερμανού αναβάτη της, του Πέτερ. Ανοίγοντας το καπάκι που σφραγίζει το πίσω καλάθι, μέσα στην εσωτερική του πλευρά, ώστε να είναι προστατευμένη από τις καιρικές και καθημερινές συνθήκες, στον αποθηκευτικό του χώρο, ο στρατιώτης μοτοσικλετιστής είχε τοποθετήσει μια ασπρόμαυρη φωτογραφία πορτρέτο του ίδιου μαζί με την γυναίκας του Έρικα. Η Έρικα, με χειρόγραφη αφιέρωση γραμμένη με μια σπάνια τοπική διάλεκτο, που ευτυχώς σώθηκε στο πέρασμα του χρόνου, έγραφε στον αγαπημένο της που έφευγε για την Βόρεια Αφρική μέσω Κρήτης: «Αν και σε κρατάω τόσο σφικτά στην αγκαλιά μου, δυστυχώς θα μου φύγεις».
zundapp


Αυτή την φράση την μετέφρασε μετά από αρκετό ψάξιμο ο κάτοχος της Zündapp από το 1991, Γιάννης Μπλούγουρας. Κανένας Γερμανός δεν μπορούσε να την μεταφράσει, εξαιτίας της σπανιότητας της συγκεκριμένης διαλέκτου. Μετά από ενδελεχή του έρευνα, όπως αναφέραμε λίγο πιο πάνω, ανακάλυψε ότι η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα ήρθε οδικώς στην Ελλάδα. Λίγο αργότερα μεταφέρθηκε με μεταγωγικό αεροσκάφος Junkers μαζί με τον αναβάτη της στην Κρήτη και στην συνέχεια στη Βόρεια Αφρική. Εκεί πολέμησε σκληρά στην έρημο Σαχάρα, στα σώματα του Africa Korps υπό τις διαταγές του Στρατάρχη Ρόμελ, που ως γνωστόν κατείχε το προσωνύμιο «Αλεπού της Ερήμου».
zundapp

Ο Γιάννης μάς ανέφερε ότι στον καθαρά επιχειρησιακό τομέα κάθε ομάδα είχε τρεις ίδιες μοτοσυκλέτες. Η μία μετέφερε το πυροβόλο όπλο και οι άλλες δύο τα πυρομαχικά. Κάθε μοτοσικλέτα μαζί με το καλάθι της ζύγιζε 450 κιλά, χωρίς το βάρος των στρατιωτών της. Ήταν σαν ένα μικρό τανκ. Σε αυτό το σημείο αξίζει να μάθουμε πώς βρέθηκε η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα στα χέρια του Γιάννη, ο οποίος μας εξιστόρησε όλες αυτές τις απίστευτες ιστορίες με φοβερές λεπτομέρειες. Όλα ξεκίνησαν πριν από 30 χρόνια, το 1991, στη Ν. Ιωνία όπου ο Ευάγγελος Αντωνιάδης, μεταφορέας στο επάγγελμα, χρησιμοποιούσε τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα για μεταφορές. Η Zündapp μετά την επιχειρησιακή της αποστολή στην Βόρεια Αφρική επέστρεψε στην Κρήτη, αλλά λίγο πριν από την απελευθέρωση της Ελλάδας, εγκαταλείφθηκε από τους Γερμανούς στη μεγαλόνησο και από τότε έμεινε εκεί.

Συνεχιζεται.....
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.611
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Zündapp KS 750 Deutches Africa Korps​


Ο Αντωνιάδης την αγόρασε από το νησί το 1948 σε πλειστηριασμό σαν λάφυρο πολέμου. Παράλληλα είχε καταφέρει να έχει ακόμα μία ίδιου τύπου μοτοσικλέτα, είτε για έκτακτες ανάγκες είτε για ανταλλακτικά, προκειμένου να μην χάνει το μεροκάματο σε περίπτωση αβαρίας από μηχανική βλάβη. Τα χρόνια πέρασαν ο κ. Βαγγέλης μεγάλωσε και η μηχανή παροπλίστηκε σαν να περίμενε ένα καινούργιο ιδιοκτήτη. Εκείνη ακριβώς τη χρονική στιγμή το 1991, με το που την είδε ο Γιάννης Μπλούγουρας ήταν κάτι σαν κεραυνοβόλος έρωτας όπως μας εκμυστηρεύτηκε στην συνέχεια της ιστορίας του.
zundapp


Tον ρώτησα τι ήταν αυτό που τον κέρδισε στην Zündapp; «Αμέσως με κέρδισε ο ήχος του κινητήρα της αλλά ταυτόχρονα και ο ήχος από την σύμπλεξη των γραναζιών με τα ίσια δόντια του κιβωτίου ταχυτήτων της», μου απάντησε αφοπλιστικά. «Όλα αυτά μαζί μού έβγαλαν μια ευχαρίστηση στην οδήγηση της». Προσωπικά, σαν Βασίλης Ορφανός, με αυτά τα λόγια του διέκρινα ένα σπάνιο ψυχικό και συναισθηματικό υπόβαθρο για να μου απαντήσει με αυτό τον τρόπο. «Σε τι κατάσταση ήταν η μοτοσικλέτα Γιάννη όταν την αγόρασες;», συνέχισα τις ερωτήσεις μου. «Λίθοι και πλίνθοι και ξύλα και κέραμοι ατάκτως ερριμμένα» μου απαντά με τη σωκρατική έκφραση, θέλοντας να τονίζει την μεγάλη ακαταστασία και αταξία, χαμογελώντας, και αμέσως κατάλαβα τι ήθελε να πει.
zundapp

Από αυτό το σημείο και μετά συνέχισε την αφήγηση του, η μοτοσικλέτα λύθηκε ολόκληρη και ξαναμονταρίστηκε από την αρχή. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε γενική επισκευή σε κινητήρα, κιβώτιο, διαφορικό. Όλες αυτές οι εργασίες έγιναν στη Γερμανία, διότι ο Γιάννης μετά από ένα χρόνο, το 1992, μετανάστευσε στην πόλη Άαχεν, που βρίσκεται στα δυτικά του κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας στα σύνορα Γερμανίας με Βέλγιο και Ολλανδία. Αυτό το γεγονός βοήθησε πάρα πολύ για να πάρει η μοτοσικλέτα τη μορφή που έχει σήμερα, αφού συνεχόμενα επί 18 χρόνια μάζευε πράγματα από την μεγαλύτερη έκθεση ιστορικών οχημάτων την Veterama, που πηγαίνει ανελλιπώς από το 1992.
zundapp

Από τότε που την απέκτησε, έχει διανύσει μαζί της 18.000 χλμ. τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Το μεγαλύτερο ταξίδι που έχει πραγματοποιήσει μαζί της είναι από το Aachen στην Αθήνα καλύπτοντας απόσταση 2.000 χλμ. μέσω Ιταλίας. Παράλληλα, έχει συμμετάσχει σε πολλές εκθέσεις με στρατιωτικά οχήματα στην Ολλανδία, Γερμανία κ.α. Για να καταλάβουμε την εκτίμηση και το πάθος για αυτά τα οχήματα που έχουν στο εξωτερικό, στην ολλανδική πόλη Overloon, που διαθέτει ένα ιστορικό μουσείο μέσα σε ένα δάσος, κάθε χρόνο συγκεντρώνεται 50.000 θεατές προκειμένου να θαυμάσουν και να συνοδηγήσουν στρατιωτικά οχήματα του Β' Π.Π. σε μια κλειστή διαδρομή 5 χιλιομέτρων με ταυτόχρονη στατική έκθεση.


Συνοδοιπόρος σε αυτή την πορεία ζωής του Γιάννη είναι η σύντροφος και σύζυγος του η κ. Μαρία-Τερέζα Σιερεμέτη με καταγωγή από την Πολωνία. Η Τερέζα, που ήρθε στη νεαρή ηλικία των 18 χρόνων για διακοπές στην Ελλάδα, εγκλωβίστηκε στις 13 Δεκεμβρίου 1981 εξαιτίας των τραγικών πολιτικών εξελίξεων στη χώρας της, όπου ο στρατηγός Βόιτσεκ Γιαρουζέλσκι κήρυξε στρατιωτικό νόμο στην Πολωνία, κλείνοντας τα σύνορά της. Η Τερέζα, μην μπορώντας να επιστρέψει πίσω για αρκετό καιρό αφού είχε κλείσει η πρεσβεία της για τρία χρόνια, έπρεπε κάτι να κάνει.
zundapp

Έψαξε για δουλειά και μετά από πολλές περιπέτειες βρήκε εργασία σε μεγάλο ξενοδοχείο των Αθηνών. Εκεί την ίδια περίοδο εργάζεται και ο Γιάννης. Αναπτύχθηκε ένα σοβαρό αίσθημα μεταξύ τους και αργότερα, περνώντας μαζί στην σχολή τουριστικών επαγγελμάτων, αποφάσισαν να ενωθούν για πάντα στη ζωή. Από αυτή τη σχέση αυτήν απέκτησαν ένα γιο, τον Ριχάρδο. Σε όλη αυτή την πορεία η Τερέζα ήταν συνοδοιπόρος αλλά και συνεπιβάτης της Zündapp.

Με όμορφες στολές που ταιριάζουν απόλυτα με το στρατιωτικό όχημα τους, από όπου περνούσαν τραβούσαν αμέσως τα βλέμματα. Ήρθαν οδικώς και φέτος το καλοκαίρι με την μοτοσικλέτα τους από την Γερμανία και έφτασαν μέχρι την Νάξο σε εκτός δρόμου διαδρομές. Το ζευγάρι, που είναι πολύ δεμένο μεταξύ του, με λίγη φαντασία νομίζεις ότι είναι σύγχρονοι στρατιώτες αλλά για ειρηνικό σκοπό.

Θα συμμετέχουν μαζί και στο 27ο Classic Trophy από τις 28-30 Οκτωβρίου 2021 στη Νήσο Ρόδο, που οργανώνει η Ελληνική Λέσχη Κλασσικής μοτοσικλέτας με την υποστήριξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και της Δ.Ο.Π.Α.Ρ. Ξεκίνησαν τα Classic Trophy τo 1994 με μια BSA M20 στρατιωτική και αυτή και από τότε δεν έχουν χάσει κανένα, αφού έχουν πάρει μέρος σε όλες τις αντίστοιχες διοργανώσεις.
zundapp

Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδιάς το ζεύγος Γιάννη και Τερέζας Μπλούγουρα. Κυρίως γιατί μας εμπιστεύτηκαν για παρουσίαση και δοκιμή την μοτοσικλέτα τους για το inMotion του Gazzettα. Όλα αυτά τα αυθεντικά αξεσουάρ που έχουν βρει και τοποθετήσει επί 18 χρόνια επάνω στην Zündapp 750 Africa Korps, την κάνουν πολύ ιδιαίτερη, δείχνοντας την κουλτούρα τους. Από εμάς συγχαρητήρια που συντηρούν με τόσο μεράκι και πάθος αυτή την σπάνια στρατιωτική μοτοσικλέτα. Β.Ο.

Πηγη www.gazzetta.gr
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.318
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Προσωπικα δεν θα ημουν και τοσο περηφανος για την ιστορια και τις μνημες τετοιου αποκτηματος .... σαν εκτιμηση μηχανολογικη ομως , ισως να την κρατουσα βαμμενη σε καποιο ουδετερο χρωμα. :cool:
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.611
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Zundapp ks 175 Water Cooled 2η σειρα.

Υδρόψυκτος μονοκύλινδρος δίχρονος 163cc 62x54 με 17 ίππους στις 7.400 σ.α.λ. Το μπλοκ κινητήρα είναι το 288-01. (Παραχθηκε και σαν 125cc 54x54 με μπλοκ κινητηρα 285 η διαφορα ηταν οτι το 175 ειχε βαρυτερο στροφαλο) Καρμπυρατέρ Mikuni VM 28-202. Η ανάφλεξη ήταν Bosch MHKZ με μπουζί Bosch W3C 275 ή αντίστοιχο. Μπαταρία 12 Ah. Τεποζιτο 14,2 λιτρα, περ. 3 λιτρα ρεζερβα. Κενό βάρος: 123 kg. ,Φρένα: Εμπρος δισκόφρενο 280 mm από την Brembo Πίσω: ταμπούρο 160 mm. Παραχθηκε μονο σε Κοκκινο και Ασημι απο Σεπτεμβρη 1978 εως το τελος του 1982.









 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.318
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Με αυτα κι αυτα το εκλεισαν το μαγαζι .... και ζησαμε και μεις καλα και οι γιαπωνεζοι με τα τετραχρονα .... καλυτερα ....! abcdefghgk
 
Top Bottom