.Ε.Συμβ.: Γεμάτη αδυναμίες χωρίς οφέλη, η κατασκευή των αυτοκινητόδρομων στην Ελλάδα!

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.154
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Οι συμβάσεις παραχώρησης ήταν ένα λάθος...

Με Ειδική Έκθεση το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο, δημοσιεύει τα αποτελέσματα επιτόπου έρευνας για έργα μεταφορών με συμβάσεις παραχώρησης σε Γαλλία, Ελλάδα, Ιρλανδία και Ισπανία, καταλήγοντας με τα χειρότερα για τους αυτοκινητόδρομους της χώρας μας. Ο λόγος που ελέγχθηκαν οι χώρες αυτές, είναι γιατί αντιπροσωπεύουν το 70% του συνολικού κόστους έργων με συμβάσεις παραχώρησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με την Ελλάδα να κρατά τα σκήπτρα στην ανατίμηση των έργων αυτών.

Κάποιοι από τους Ελεγκτές, μέσα στους οποίους εμφανίζεται και η μία από τις δύο Ελληνίδες

Σχεδόν έχει συμπληρωθεί δεκαετία από τότε που γράφαμε στο ΜΟΤΟ πως το μόνο σωστό με τα διόδια και τις συμβάσεις παραχώρησης, είναι να ακυρωθούν πλήρως, για να δεχτούμε μεταξύ άλλων και την αντίδραση των εταιριών. Μονάχα που εμείς δεν γράφαμε για τις Συμβάσεις Παραχώρησης, γιατί δεν θέλαμε να δεχτούμε πως θα πληρώνουμε διόδια, αλλά γιατί είχαμε διαβάσει και τις 1.600 σελίδες επί τρεις φορές για κάθε μία τότε, και τραβούσαμε τα μαλλιά μας με όλα όσα συμφωνούσε τότε το Ελληνικό Κράτος. Είχαμε φτάσει μάλιστα και σε σχετικό διάλογο, σε μία από τις συζητήσεις μας με εκπρόσωπο τύπου:

«Να έρθετε στην Λάρισα, θα βάλουμε ένα ελικόπτερο για τους δημοσιογράφους που φέρνουν αντιρρήσεις, και θα πετάξουμε πάνω από τα Τέμπη, να δείτε ότι τρυπάμε το βουνό και πόσο τεράστιο έργο κάνουμε» Η δική μας απάντηση ήταν η εξής απλή:

«Ευχαριστούμε αλλά δεν έχει κανέναν νόημα η πτήση με το ελικόπτερο. Δεν αμφισβητούμε πως ανοίγετε τρύπες στο βουνό, ούτε πως είναι ένα τεράστιο έργο. Το πρόβλημα είναι ο τρόπος με τον οποίο γίνεται. Με μικρότερο ή το ίδιο κόστος θα το έκανε το κράτος μόνο του ή ακόμα κι εγώ ο ίδιος, ο κάθε ιδιώτης χωρίς κεφάλαιο δηλαδή. Διότι προεισπράττοντας για ένα μεγάλο διάστημα το αρχικό κεφάλαιο από τα διόδια που παραχωρούνται και με το κράτος εγγυητή της επένδυσης, δεν απαιτείται καμία εταιρία! Ο καθένας μας το έκανε, πόσο μάλλον το ίδιο το κράτος, αν μπορούσε να λειτουργήσει ως κράτος φυσικά».

Το πρόβλημα των ΣΔΙΤ που λίγες φωνές τότε περιέγραψαν, ανάμεσά τους και το MOTO από τους πρώτους, έρχεται τώρα το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο να το επικυρώσει!





Στην πολυσέλιδη έκθεσή του που την παραθέτουμε αυτούσια αν θέλετε να την διαβάσετε στο τέλος του άρθρου, το Ελεγκτικό Συνέδριο καταλήγει πως οι ΣΔΙΤ δεν είναι πάντα η καλύτερη περίπτωση για την υλοποίηση ενός τέτοιου έργου, ενώ τονίζει πως η διάθεση των Ευρωπαϊκών Κονδυλίων δεν έχει αξιοποιηθεί όπως θα έπρεπε. Να τονίσουμε βέβαια πως στην απορρόφηση πόρων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η Ελλάδα κατέχει τα σκήπτρα έχοντας εισπράξει το 59% του συνολικού ποσού της συνεισφοράς. Το ιδιαίτερο πρόβλημα της Ελλάδας από την άλλη πλευρά, είναι πως με τις υπερβολικές εγγυήσεις που έδωσε στον ιδιωτικό τομέα και την μείωση διέλευσης από τα διόδια εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, βρέθηκε να εγγυάται τόσο το ίδιο το έργο, όσο και το κέρδος της επένδυσης!

Με την απότομη αύξηση της τιμής πώλησης των καυσίμων που το ίδιο το κράτος επέβαλλε, δόθηκε το τελειωτικό χτύπημα για τα έργα με τις εταιρίες να διακόπτουν την συνέχειά τους εξαιτίας της πολύ μικρής διέλευσης από τους σταθμούς των διοδίων. Εκεί, όπως λέει η Έκθεση, το Δημόσιο βρέθηκε ανάμεσα σε ένα δίλλημα από δύο εξίσου ζημιογόνες επιλογές, εξαιτίας των Συμβάσεων Παραχώρησης που υπέγραψε, λίγο πριν φύγει από την πολιτική για να ζήσει πλούσια τα γερατειά του ο Σουφλιάς!


Όπως είπε επί λέξη στο MOTO ο κ. Μαυραγάνης πριν λίγες μέρες, όταν του αναφέραμε την αδικία να πληρώνει μία μοτοσυκλέτα το 70% του αντιτίμου ενός οικογενειακού αυτοκινήτου, ξεκινώντας συζήτηση για τις Συμβάσεις Παραχώρησης: «Αφήστε έχουμε δει δράκους και τέρατα όταν κοιτούσαμε όλα όσα είχαν υπογράψει. Δεν πιστεύαμε όλα όσα είχαν συμφωνήσει!»

Η Έκθεση κάνει ειδική μνεία στα 13 κράτη μέλη που κατασκευάζουν δρόμους χωρίς συμβάσεις παραχώρησης, αλλά και βρίσκει και τις διαφορές από κράτος σε κράτος, ανάμεσα στα παραπάνω που ελέγχτηκαν, ακριβώς γιατί αποτελούν το 70% του κόστους.

Η Ελλάδα είναι το χειρότερο παράδειγμα. Το Δημόσιο επέλεξε την επανεκκίνηση των έργων, ως λιγότερο άσχημη λύση, μονάχα που τα έργα έγιναν μικρότερα από αυτό που αρχικά έπρεπε πράγμα το οποίο αποτελεί ξεχωριστή αιτία για την μειωμένη διέλευση που παρουσιάζουν. Επιπρόσθετα το κόστος ανά χιλιόμετρο έφτασε να αυξηθεί έως και 47% για τον Αυτοκινητόδρομο Ε-65 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) και έως και 69% και την Ολυμπία Οδό με ταυτόχρονη μείωση της έκτασης των έργων κατά 55% και 45% αντίστοιχα! Πλέον το κόστος έφτασε ακόμα και τα 20,2 εκατ. Ευρώ ανά χλμ, ένα κόστος που καταλήγει στον φορολογούμενο απευθείας και φυσικά περιλαμβάνει το κέρδος της εταιρίας αλλά και του Δημοσίου!



Πρέπει επίσης να τονισθεί πως ευθύνη έχει και το Δημόσιο, καθώς πριν την οικονομική κρίση, έδωσε στις εταιρίες στρεβλή εικόνα χρήσης των αυτοκινητόδρομων και υπερβολικά αισιόδοξες προβλέψεις για το μέλλον. Καθιστούσε έτσι την βιωσιμότητα της επένδυσής τους εξ αρχής δύσκολη. Η οικονομική κρίση απλά συρρίκνωσε περισσότερο τα νούμερα, οδηγώντας στην πλήρη διακοπή των έργων.



Οι Ευρωπαίοι ελεγκτές διαπιστώνουν πως έργα με συμβάσεις παραχώρησης σε τόσο μεγάλο βάθος χρόνου είναι μία πρακτική που δεν πρέπει να γίνεται και ζημιώνει τους φορολογούμενους. Ταυτόχρονα εκμηδενίζει τον ανταγωνισμό, αποδυναμώνει την διαπραγματευτική θέση του Δημοσίου, υπονομεύει την οικονομική αποδοτικότητα και την διαφάνεια!

Διαβάστε αναλυτικά την Ειδική Έκθεση:
http://www.motomag.gr/sites/default/files/attachments/sr_ppp_el_low.pdf
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.437
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
τι κανει niaoy niaoy.....

Bcdefg
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Κάποτε με στέλνουν σε επεισόδιο γιατί είχαν πιαστεί στα χέρια.
Ήρθε η επιτροπή να παραλάβει τον δρόμο που στα σχέδια ηταν διπλής κυκλοφορίας.
Δηλαδή
Δυο ρεύματα ανα κατεύθυνση.
Ο εργολάβος είχε κανει ενα ανα κατεύθυνση και με περισιο θράσος τους έδειξε και τους χωματόδρομους εκατέρωθεν ,δηλαδή δεξια και αριστερά απο την κεντρική οδό, σαν 4 ρεύματα κυκλοφοριας!!!
Το άλλο τραγικό ηταν οτι τα λεφτά δεν φτάσανε για να γίνουν 4 ανισόπεδοι κόμβοι ,και εν τέλει έγιναν 2 !!!
Και οι άλλοι δυο έγιναν ισοπεδοι με φανάρια.
Το αποτέλεσμα ηταν να κλεισει τελείως ο δρόμος για κάποιο χρονικό διάστημα και να ξανδωθει γιατί ηταν κάπως καλύτερος απο αυτον που αντικατέστησε, και δεν υπήρχαν φράγκα για να ξαναγίνει η να επιδιορθωθεί.
Είπατε τίποτα???
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Μπαίνει για μάθημα γλώσσας η δασκάλα.
-Ποιος θα μου κλείνει το Εγώ πληρώνω ρωτάει.

Σηκώνει χέρι ο Γιακουμης,υιός μηχανικού αυτοκινήτων.
Του δίνει το λόγο και με μαγκιόρικη φωνή αρχίζει.
-Εγώ πληρώνω
Εσύ πληρώνεις
...
Κλπ.

Ζητάει άλλον ένα η δασκάλα.Σηκώνει χέρι ο Μικές,υιος κομμωτή του Κολωνακιου.Του δίνει το λόγο και με "κουνιστη" τρεμάμενη φωνή Joy αρχίζει ο Μικες:
Εγώ πληρωωωωνω
Εσύ πληρώνεις
....
Κλπ..

Ζητάει έναν τελευταίο η δασκάλα.Σηκωνει χέρι ο Σωκράτης,υιός μεγαλοεργολάβου/μεγαλοκαρχαρία με πολλές συμβάσεις με το δημόσιο.Του δίνει το λόγο η κυρία κι ο Σωκράτης με ύφος 1000 Καρδιναλίων και σταθερή φωνή αρχιζει:

Εγώ πληρώνω;;;;;;;
Εσύ πληρώνεις!!!!!
Αυτός πληρώνει!!!!!

----------------------------------
Εμείς πληρώνουμε;;;;;;;
Εσείς πληρώνετε!!!!!
Αυτοί πληρώνουν!!!!!
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.166
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Δεν Θα γίνουμε άνθρωποι ποτέ...
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.488
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Οι ελεκτες και οι ευρωπαιοι φερουν ακεραια την ευθυνη γι αυτο το χαλι.

Ο ελεγχος γινεται πριν και κατα την διαρκεια ενος εργου και οχι μετα.
 

BULMONT

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.307
Ηλικία
60
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Μοτοσυκλέτα
ΚΤΜ 1190
Όνομα
BAΓΓΕΛΗΣ
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Από που ν' αρχίσω και που να τελειώσω..............

Εχω δει τα πάντα από το 1998 μέχρι το 2010 που δούλευα
σε μεγάλη κατασκευαστική............................

Στην επόμενη συνάντηση όποιος έχει όρεξη................ακούει.................
 

StepaS

well know member
Δημοσιεύσεις
3.187
Μοτοσυκλέτα
KTM 1290 Super Adventure S
Όνομα
Vagelis
Το πρόβλημα μας είναι η ατιμωρησία. Τίποτα άλλο. Αν ο κάθε υπεύθυνος, υπαίτιος, ελεγκτής κτλ τιμωρούνταν όπως θα έπρεπε όλα θα δούλευαν ρολοι.
Δεν είναι όλοι κλέφτες βέβαια. Κάποιοι απλά κάνουν λάθη. Όμως και τα χοντρα λάθη είναι αποτελεσματα της ατιμωρησίας.

Αν λοιπόν τιμωρουσαμε όσους κάνανε αυτά τα χοντρα λάθη, όσους κλέβουν και γενικά όλους όσους δε σέβονται τους νόμους αυτής της χώρας μέσα σε ένα χρόνο θα είχαμε ξεχάσει τα μνημόνια και θα είχαμε γίνει κράτος σαν αυτά που βλέπουμε και ζηλεύουμε.

Από το να με υπερφορολογουν (όπως συμβαίνει τώρα) θα το προτιμούσα αυτό! Άσε που νιώθω πως οι φόροι που πληρώνω πάνε στον βροντο.
Πλέον την καραμέλα του "να γίνουμε εμείς καλύτεροι πολίτες" νομίζω πως μας την πλασάρουν κάποιοι που συνεχίζουν να μενουν ατιμώρητοι.

Κράτος δικαίου. Εκεί έχουμε πρόβλημα. Πουθενά αλλού...
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.166
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Το πρόβλημα μας είναι η ατιμωρησία. Τίποτα άλλο. Αν ο κάθε υπεύθυνος, υπαίτιος, ελεγκτής κτλ τιμωρούνταν όπως θα έπρεπε όλα θα δούλευαν ρολοι.
Δεν είναι όλοι κλέφτες βέβαια. Κάποιοι απλά κάνουν λάθη. Όμως και τα χοντρα λάθη είναι αποτελεσματα της ατιμωρησίας.

Αν λοιπόν τιμωρουσαμε όσους κάνανε αυτά τα χοντρα λάθη, όσους κλέβουν και γενικά όλους όσους δε σέβονται τους νόμους αυτής της χώρας μέσα σε ένα χρόνο θα είχαμε ξεχάσει τα μνημόνια και θα είχαμε γίνει κράτος σαν αυτά που βλέπουμε και ζηλεύουμε.

Από το να με υπερφορολογουν (όπως συμβαίνει τώρα) θα το προτιμούσα αυτό! Άσε που νιώθω πως οι φόροι που πληρώνω πάνε στον βροντο.
Πλέον την καραμέλα του "να γίνουμε εμείς καλύτεροι πολίτες" νομίζω πως μας την πλασάρουν κάποιοι που συνεχίζουν να μενουν ατιμώρητοι.

Κράτος δικαίου. Εκεί έχουμε πρόβλημα. Πουθενά αλλού...
Το 2017 βγήκαν 1500 νόμοι και υπουργικές αποφάσεις, βγήκαν για να έφαρμοστούν ή για να βολεύουν κάποιους περιστασιακά;
 
Τελευταία επεξεργασία:

StepaS

well know member
Δημοσιεύσεις
3.187
Μοτοσυκλέτα
KTM 1290 Super Adventure S
Όνομα
Vagelis
@apache
Αν αποδειχθεί πως βγήκαν για να βολεψουν κάποιους τότε να τιμωρηθούν όσοι τους ψήφισαν αυτούς τους νόμους.

Ακόμη κι αν δε βγήκαν με αυτό το πρόσχημα αλλά από λάθος και κενά στις νομοθεσίες κάποιοι βολευτηκαν τότε και πάλι να τιμωρηθούν εφόσον υπήρξε ζημιά για τη χώρα.
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.154
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
@apache
Αν αποδειχθεί πως βγήκαν για να βολεψουν κάποιους τότε να τιμωρηθούν όσοι τους ψήφισαν αυτούς τους νόμους.

Ακόμη κι αν δε βγήκαν με αυτό το πρόσχημα αλλά από λάθος και κενά στις νομοθεσίες κάποιοι βολευτηκαν τότε και πάλι να τιμωρηθούν εφόσον υπήρξε ζημιά για τη χώρα.

RollingRollingRollingRollingRollingRollingRollingRollingRollingRollingRollingRollingRollingRollingRollingRollingRollingRollingRollingRollingRollingRollingJoyJoyJoyJoyJoyJoyJoyJoyJoyStoned EmoticonStoned EmoticonStoned EmoticonStoned EmoticonStoned EmoticonStoned EmoticonStoned EmoticonStoned EmoticonStoned Emoticon
 

πυξιδας990

well know member
Δημοσιεύσεις
2.946
Ηλικία
47
Περιοχή
λεωνιδιο τσακωνιας
Μοτοσυκλέτα
aprilia DORSODURO RED
Όνομα
Μανωλης
παιδια παρτε παραδειγμα τον σαρκοζι...τον μπουζουριασανε..
στην ελλαδα κατατιθεται τροπολογια και ψηφιζετε σε ασχετο θεμα με <σχετικη απαρτια>.κατα τα αλλα ο ενας κατηγορει τον αλλον για διαφθορα.....οσο για τους ευρωπαιους...μεγαλο μεριδιο ευθυνης,μην τρελαθουμε....προς τα εκει εσπρωξαν το πραμα..
 
Top Bottom