ΕΝΑΣ ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ ΑΠΟ RIDEAPART.COM
Ας θεωρήσουμε λοιπόν ότι ο πιο γρήγορος άνθρωπος στον κόσμο είναι ο Usain Bolt στη διάρκεια του sprint η ταχύτητά του φτάνει τα 27,78 μίλια/ώρα. Αν λοιπόν στραβοπατήσει εκείνην τη στιγμή θα υποστεί ένα πάρα πολύ μεγάλο τραυματισμό. Επίσης αν σκεφτούμε ότι ακόμα και η πτώση από ένα άλογο που τρέχει με 43,97 mph/ώρα μπορεί να οδηγήσει πολύ συχνά σε θάνατο, είναι λοιπόν πολύ εύκολο να καταλάβουμε την χρησιμότητα του εξοπλισμού μας. Τη ίδια στιγμή μάλιστα που οι ταχύτητες που αναπτύσσουμε με τη moto μας είναι κατά πολύ μεγαλύτερες. Ακόμα και μέσα στην πόλη είναι συχνές οι ταχύτητες των 50 χλμ/ώρα και κάποιες φορές μεγαλύτερες μάλιστα. Να μην μιλήσουμε για τους αυτοκινητόδρομους όπου οι ταχύτητες συνήθως υπερβαίνουν τα 120 χλμ/ώρα.
Όπως όλοι μας μπορούμε να καταλάβουμε το δέρμα μας στα οστά μας και τα όργανά μας δεν είναι σχεδιασμένα για να αντέξουν μια πτώση με αυτά τα χιλιόμετρα. Έχουν υπολογίσει σαν έναν κανόνα τριβής ότι σε μια μέση επιφάνεια δρόμου το ανθρώπινο σώμα χάνει ένα χιλιοστό της σάρκας για κάθε μίλι (!!!) που υπερβαίνει τα 30mph από την ώρα της συντριβής. Έτσι π.χ. στην κορυφαία ταχύτητα του αλόγου με μια πτώση μόνο από την τριβή θα χάσουμε 1,4 χιλιοστά δέρματος και μυών. Για σκεφτείτε λοιπόν . Τι θα συμβεί εάν πέσουμε με περισσότερα; Π.χ. με 70χλμ/ώρα; Φτάνει και μόνο η τριβή για να χάσουμε τη ζωή μας.
Από την άλλη για σκεφτείτε και τις καιρικές συνθήκες. Υπάρχουν συγκεκριμένα «εργαλεία» που θα διατηρήσουν το σώμα μας ζεστό και σε σταθερή θερμοκρασία είτε σε συνθήκες κρύου είτε σε συνθήκες ζέστης. Η επιστήμη έχει επιτύχει μέσω της εξέλιξης του ρούχου να μας προσφέρει προστασία από την τριβή, την κρούση αλλά και από τις καιρικές συνθήκες.
Κράνη
Σύμφωνα με μια μελέτη του Dietmar Otte το 45% όλων των επιπτώσεων συμβαίνουν γύρω από το πρόσωπο. Γι΄αυτό κι όλοι οι «ειδικοί» συνιστούν Full Face κράνη. Τα κράνη έχουν συνήθως πενταετή ζωή. Μετά απ’αυτό το διάστημα η κόλλα και τα υλικά που χρησιμοποιούνται για τη συγκόλληση των στρωμάτων του υλικού απορρόφησης πρόσκρουσης EPS (εξειδικευμένες πυκνότητες του Styrofoam) μπορεί να αρχίσουν να υποβαθμίζονται επηρεάζοντας έτσι προφανώς την ασφάλεια που μας προσφέρει.
Κάποιες φορές ένα κράνος μπορεί να βιώσει μια συντριβή χωρίς τρομερές εξωτερικές φθορές-βλάβες, όμως τη δουλειά του την έκανε. Η ενέργεια όλη που θα επικεντρωνότανε στο κεφάλι μας διαχέεται αλλού (!!!). Για το λόγο αυτό πρέπει να αγοράζουμε πάντα νέο-καινούργιο κράνος από έναν αξιόπιστο πωλητή και με όλα τα ISO και φυσικά θα πρέπει να του συμπεριφέρεστε σαν ένα μωρό.
Συνήθως όλα τα κράνη έχουν στο πίσω μέρος ετικέτα με την πιστοποίηση του ISO “ECE 22.05” ή Snell. Επίσης είναι δεδομένο ότι όλα τα πιστοποιημένα κράνη προσφέρουν το ίδιο επίπεδο ασφαλείας. Απλά η διαφορά τιμής αφορά γραφικά, χρώματα, εσωτερικά πλαστικά, διαφορετικό εξαερισμό, φιμέ ζελατίνα κ.α. που όμως δεν έχουν να κάνουν με το επίπεδο ασφάλειας που προσφέρουν.
Το σχήμα και το μέγεθος του κεφαλιού σε κάθε άτομο είναι μοναδικό. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να δοκιμάζουμε και να αγοράζουμε κράνη που να ταιριάζουν απόλυτα με το κεφάλι μας. Κι εάν κι εφόσον είναι εντάξει με το κεφάλι μας σε επόμενο επίπεδο εφόσον το αντέχει και η τσέπη μας αρχίζουμε να εξετάζουμε αεροδυναμικές, θορύβους, βάρος, μαξιλαράκια, φιμέ τζαμάκια κ.α.